"A főváros tömegközlekedésének másfél évszázada" c. háromkötetetes könyv. 1987-es kiadás. '99-ben még lehetett Szentendrén kapni, akkor vettem 1500,- forintért. Nagyon jó könyv, talán van még. Abban nagyon sok jellegrajz is van.
Remélem van itt "öreg" járműfenntartási dolgozó :))) Azt szeretném megkérdezni, hogy amikor megjöttek az MX-ek és MX/A-k, akkor milyen jellegű vonali hibák voltak akkoriban? Mi miatt voltak a szerelvényeken hibák? Mik romlottak el, mit kelett sűrűn javítani? Mert most már azért - ezt mindenki beláthatja - a megfekvések egy bizonyos %-a a régi, öreg készülékek meghibásodása miatt van, mert ugye már 30-35 éves alkatrészek vannak a szerelvényeken. köszi a választ előre is :) és bocs az "öregezés"-ért :)))))
Te mennyire emlékszel arra, hogy a SzHÉV-vonalon sebes vonatok is közlekedtek? Úgy 30 évre visszamenőleg? Mert azt tudom hogy nagyon régen volt ilyen vonat, sőőt... valahol láttam is olyan képet fekete-fehérben...
Ablakokat nem feltétlenül cserélik ki 925-926nál láttam,hogy az ablakokat nem cserélték ki és lehetet látni hogy vmeik barom belevéste az ablakba hogy ANAL...
Na ez is vicces,hogy 1115-1116,993-994-et 3 hét alatt elkészitík de láthatóan nem nyúltak hozzá belülről! A 3 év alatt összekarcolt ablakok,összefirkált utastér maradt!
975-976-ot 2 hónapig csinálták és itt az ablak olyan szép,mintha ott se lenne! 1 firka sincs! 971-972 is biztos ilyen lesz,mert már ö is lassan 2 hónapja bent van!
Munkanapokon kora reggel és késő este van három kocsis egység, hétvégén pedig alapvetően a békási fordák kisegységgel futnak, az endreiek pedig nagyegységgel (persze mivel a járműtelep Endrén van, ezért az összes békási kisegység egy Se-Ba úttal kezd és egy Ba-Se úttal végez, de alapvetően Ba-Bm 3 kocsi). :)
És akkor ezt még megbolondíthatja egy tüzijáték, Sziget, Nov. 1., Okt. 23., karácsony stb...
Egyáltalán nem össze vissza... 901-902+905-906 ez sorban van mivel a 903-904 üzemképtelen szal ez rendben van 919-920+915-916 ez is sorban van mert a 917-918 főmühelybe van igy ezt igy sikerül összerakni.A másik kettő is sorban van csak rossz véggel vannak kapcsolva de ez természetes.Szoval ezek itt megszokott csatolások:-) Amugy télleg meglepő hogy csömörre nagyegység megy ,pedig a hév húszpercenként járt.Nagyegység még suliidőbe reggel szokott kimenni Cinkotára
Hétvégén a vonatok Gödöllő-Csömör-Gödöllő-Csömör utvonalat járhják. Ezért ha hétvégén 6 kocsis szerelvény kell a a gödöllői hévre, akkor a csömöri hévek is 6-ak lesznek.
A halottak napja közeledtével szvsz 6 kocsis vonatok járnak Gödöllőre. De mivel a menetrend olyan, hogy a szerelvény az egyik kanyarban Gödöllőre megy, a másikban Csömörre, így oda is 6 kocsis megy.
kb. 200 m-re megy be a volt szentmihályi vágány. A volt vonal nyomai sok helyen láthatók annak ellenére, hogy 36 éve megszűnt. Éppen tegnap keresgéltem valamit a neten és, ha jól emlékszem, SzigDani lapján találtam a vonalról részleteket. A Google-ben kerestem, talán hév MVIII szavakra. Felajánlás: ha akarod, végigsétálhatunk egyszer a vonal helyén.
1. Akkor csak egyet kaptunk. 2. Mivel kisérleti dolog volt, számitani kellett arra is, hogy elromlik. És ha ez megtörtént volna, akkor a másik (7 C 1) még tudott volna levegőt termelni, hhogy a szerelvény ne maradjon fekve. Csak a 946-on VOLT rotációs kompresszor.
Én egyzser mentem haza a Sztendrei HÉV-vel ,és Timár utcánal , vagy lehet h elötte felszált 2 hülyegyerek (17évesek lehettek) és tényleg teljesen észrevétlenül megkarcolták az egyik ajtón az ablakot csak azzal szívták meg ,hogy ott voltak a Security-sok és egyből lekapcsolták őket ,egyből rendőrt hívtak aztán Árpád hídnál leszáltak...
Passz de sztem a kis bunkóknak ilyenkor egykét hétre elkéne szegülniük egy egy ksz-ba firkamentesiteni a héveket és akkor megtudnák mien meló és egy életre elmenne töle a kedvük
766-ost láttam hogy firkálják össze 3-an, kiszóltam nekik hogy mire jó ez?Azt mondták hogy ha nem tünsz el megfigyelünk téged,alkalom adtán megverünk téged!
Ma igytörtént le kelett mosnia a két elkövetőnek a firkát amit felrajzolt.Sztem jo kis megoldás tudják meg mien nehéz leszedni azt a vackot...A kézletörés meg hát...bizzuk a rendőrre:-))
A 866osról láttam a kevei hév honlapján olyan fotókat..nagyon összefirkálták,jó sok munka lehetett vele mig azt eltüntették róla.Meg egy MX/aról is van fent fotó de annak a külsejét firkálták össze de kegyetlenül:-(((((
húú,letörném a kezét!Egyszer a 766-os kocsit firkálták össze,de úgy hogy telibe épp zöld színűt nem lehetett látni,és előtte 3 héttel jött ki a fényező műhelyből....
Egyébként nekem, multkor az jutott eszembe ,hogy a Szentendrei HÉV-et tovább lehetne vezetni a 19-es villamosvonalon. Tudom nem férne el ,a Lánc hídnál ,meg máshol se biztos ,de úgy magam elé képzeltem ,hogy a Duna parton ilyen nagy zöld hernyó mászkálna , persze nem 70km/h -val hanem csak 50km/h -val:)
Régebben össze-vissza voltak a szerelvények pályaszám szerint, de pár éve elkezdték sorba tenni öket, ez szerintem jó ötlet. Most már csak ilyen kölcsönadós idökben vannak más vonalakon a szerelvények.
És TE ezt honnan tudod??? hogy kerültél a vezetőállásba? Ez a rotációs kompresszor volt amúgy, sajnos mielött elment tölünk pont elromlott, igy vissza került rá a hagyományos (7 C 1). Ez a rotációs kompresszor nálunk volt meg elsőnek, itt volt kisérleti üzemben. Ha jól tudom akkor Csepelen már valamennyi motorkocsin ilyen van. Cinkota és Szentendre hogy áll ezekkel? Valaki súghatna :))))
Két hete volt asszem mikor nemjárt a HéV Keve és Tököl között és akkor ott állt a 953-954(tartalékként?) a tököli állomáson és összevolt fújva az oldala:-((((Remélem lejött már
A HÉV személyszállító szerelvényei vontató és vontatott járművekből összeállított motorvonatok, melyeknek legkissebb ÜZEMSZERŰ egysége három kocsiból áll. Az való igaz, hogy egy MXa kocsi önmagában mozgásképtelen, hiszen az áramszedő, főkapcsoló a pótkocsin található, de így ÜZEMSZERŰEN nem is mozoghat! Hogy ettől nem olyan modern? Gondolj a Flirt vagy a mostani új motorvonatokra, és, hogy ezek szétkapcsolva hogyan tudnának mozogni!!!
Jópár éve már Ráckevén van, ez volt a Ráckevei kocsiszín egyetlen MX/A-ja. Akkoriban még volt Dunaharszti kocsiszin is, a többi az ö állományukba tartozott. (947-948, 949-950, 951-952, 955-956 (vagy 957-958??) és volt ott a 971-971 is.
Csak érdekesség képpen: a fiatalok nem, de az idősebb topictársak még biztos emlékeznek arra, hogy olyan tervek is voltak az MX szerelvények megjelenésekor, hogy közúti villamosként is fognak üzemelni Budapesten. Erről még újságcikk(ek) is megjelentek.
Mivel ezek üzemszerűen nem oldható motorvonategységek, nem pedig három távkapcsolt motorkocsi, így gyakorlatilag mindegy, hogy egy-egy kocsija képes-e önmagában közlekedni vagy sem, a feladatát egyik sem tudja ellátni.
Én úgy emlékszem, hogy MX pótkocsiján is van olyan gépészeti berendezés, ami szükséges a biztos haladáshoz, ergó ott sem tud mozogni csak a motorkocsi.
De akkor tulajdonképpen bár "modernebbnek" nevezzük az MX/A -t, (valószínű az is, bár nem tudom, miben jobb) mégis az MX az, ami "modernebb" annyiból, hogy "elvan magában is", ha kell. Az egy "kereg egész" kocsi, míg az MX/A egy osztott valami, ami "önmagában" nem él meg, csak a motor-pót EGYÜTT! Furi...
Megfigyelésem szerint ahol a psz. lentebb van, az rendszerint a régebbi betűtípusú; tehát valószínűleg felette volt régi embléma is, aminek a magassága ugye nagyobb.
Nem tudom volt-e írva, nem olvastam vissza. Egy egésznaposnak tűnő hévezésre hívott, de sajnos nem érek rá. A mailben volt írva, ha szeretnék menni, akkor itt válaszoljak. Gondoltam jelzem, hogy nem tudok.
Én akartam,eddigi tapasztalataim alapján megfigyeltem hogy kb 7:20 körül van a FEhér útnál,és ott a kapunál áldogál..Nah én odamentem belül nyitva voltak már a kapuk de 903-mas sehol...
Pontosan nem tudom, de ahogy nézem a plusszos korszak előtt már ott volt az tuti! Ma filmforgatás volt a szentendrei múzeum területén! Mókás volt, ahogy a traktor húzta-tolta a csatolt villamos kocsikat:)
És akkor hogyan mozgatjátok az MX/a szerelvényeket? Beáll a vonat a járműjavítóba, leszerelitek róla azt a motorkocsit, amit éppen vizsgáltok, a másik pedig a pótkocsival odébb megy?
903 rajongóknak: mostmár biztos lesz a feltámadás, végre elvitték a Fehér útra a 903-ast. A cinkotai főműhelyben lévő 1115-ön van a félpantó szedő, ma futottak vele próbát. Lehet ,hogy kedden megy is haza. A 971-es még vendégforgóvázon van de már frissen fényezve. A 917-es főműhelybe vonult. A 945 ma már forgalomban volt.
Az igazság az, hogy idén, június közepén elvégeztem a Kvassay Jenő Műszaki Szakiskolát, Vasút Üzemvitel szakon és az igazság az, az hogy majd egyszer, ha lesz rá mód, akkor szeretnék a BKV-nál dolgozni, csak egy kis probléma a dologban az az, hogy van jónéhány egészségügyi problémám, amikkel természetesen a MÁV-os első csoportom ugrott, és ezért gondoltam, hogy ha mégis egyszer valamikor összejönne valami információs vagy esetleg hangosbemondói állás, akkor mire számítsak ez ügyben.
ha felvettek akkor azonnal jár az ingyenes utazási igazolvány. Csak az első három hónapban, a próba idő alatt havi bérleteket kapsz, utána éves bérletet. Ezekkel teljesen ingyenes az utazás a BKV ZRt. valamennyi járatán. Én ugy tudom hogy van más közlekedési céggel is kapcsolat, lehet Volánbuszozni és Mávozni, talán Gysevezni, de ezt egy évben egyszer és már csak ha letelt a próbaidő. Még kérdés?
De ha ezeket szétkapcsolom, akkor el tudok indulni egy motorkocsival is, a szerelvény nélkül? ( Nem mintha készülnék ilyesmire - bár elképzelem a szituációt, amikor a vezető indulna ugyan Tököl felé, de nem találja az első kocsit... )
de külön - a schakukon kivül van összekötve - a két motorkocsi 1000V-osan. Ezt láthatod - a két kocsi között a két vastag piros kábel, és ott van mellette külön a hangositás is a 4 vezetékével. Tehát nem csak a schakut kell szétoldani....
Érdekes kérdés, az MX/a ( nyílván a kocsikon lévő áramszedő miatt is ) nem bontható meg csak úgy, az MX kocsik között viszont olyan csatlás van, mint a motorkocsik elején, oldható könnyen. Engem is érdekelne a válasz.
A szentendrei vonalon ma kora reggel mi a manó volt? Budakalászról a Batyiig kb. 35 perc volt az út. Minden megállóban álltunk vagy 5 percet, és utána is egy "3 napja nem aludt csiga" sebességével mentünk a Római -tól... Bőven a (Batyiról) tervezett visszaindulása UTÁN értünk be a Batyira, tehát csúszott az egész menetrend...
Lenne három kérdésem: ha valaki a BKV Zrt-nél szeretne dolgozni és egyszer sikerül neki bejutnia és dolgozik valamilyen munkakörben, pl. információs, vagy diszpécser, akkor annak automatikusan jár, attól a naptól kezdve, amikortól először munkába állt a kedvezményes, vagy esetleg ingyenes utazás a BKV-ra vagy egy időnek el kell telnie, míg az illető ott dolgozik és csak ezután kap kedvezményes, vagy ingyenes utazást a BKV-ra, illetve az aki a BKV-nál dolgozik az csak a BKV-ra kaphat utazási kedvezményt, vagy kaphat más közlekedési cégekhez is kedvezményt, pl. MÁV?
Aki tudna nekem némi infót adni erről a dologról, azt annak nagyon megköszönném.
Ui.: A szentendrei vonalon, az ominózus, múlthét hétfői kábelzárlat miatt, meddig tart még előre láthatólag a sebesség korlátozás, mert tegnap este haza jövet még tapasztaltam egy kis lassúságot.
M X-en biztos volt, és még bőven a '80-as évek közepén is. Amúgy ezek a fényezési/pályaszám-elhelyezési minták eléggé keveredtek, és nem is egy időben változtak meg minden típusnál.
Ha még 1 szerelvény elmenne, konkrétan ellehetetlenítené a járműkiadást, vagy legalábbis iszonyú nehéz lenne megoldani, úgy h meglegyen a szerelvények pihenési ideje.
Én azt hallottam, azért a 945-946 merthogy így sorban lesznek.Hogy miért nem MX?Talán azért mert egy-két dologban különböznek a karbantartásban egy kicsit, és lehet hogy nem terhelik ezzel a gödöllőiek idegrendszerét:)
Egyes rajzok szerint valami fedett rész (talán rakodó) volt ott. Lehet, hogy annak egy része?
(Bár ennek ellent mond, hogy hogy a jelenlegi három vágány a 16-18, a felszedett három pedig a 19-21. sz. vágányok. Ott volt oldalrakodó, én oda raktam volna a fedett részt is, mert a betonépítmény környékén szvsz. nem nagyon lehet pakolni semmit sehová.)
Jó multkorában már kérdezni akartam,Szentendrei múzeumban láttam egy képet hogy 901-es felírata csatlásfej feleti résznél volt fölfestve zöldre és fehérre volt ráfestve hogy 901-es,létezett ilyen?
Mindkét helyen! Dunaharasztin van a főműhely(?) vagy nemtom minek lehet azt nevezni,ha jól láttam akkor az 2 vágány,akkor dunaharaszti állomás másik végén is van egy csarnok az is fedve van.Akkor Kevén van egy két állású csarnok.Akárhogy is számolom ez 5.. Ha rosszul láttam akkor kérlek szolj!