Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Octi19 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70747

Nem kell oda "gödör"! Csak le kell venni a kereket és kitekerni a kormányt. Simán hozzá lehet férni!

Előzmény: Törölt nick (70745)
skoda octiii Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70746

Rászánom az időt azzal nincs baj, de fogalmam sincs, hogy kell leszedni. De majd próbálom, talán a fogónál kell kezdeni.

Előzmény: cseryz (70741)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70745

A két csúszócsap kicsavarásához kell egy imbusz fej, de racsnira szerelve.

Nehezen férsz hozzá, ha nincs szerelőgödröd. Az egész fékkengyelt is le lehet szerelni, ha nem sikerül kibontani a csapokat.  

Előzmény: SZ.LUI (70742)
Octi19 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70744

A nyeregre nem támaszkodhat, hanem a féktartóra... de igen! Le kell venni a nyerget (a két csúszócsapot kicsavarni) és azt a két felületet kell alaposan megtakarítani és spec kenőanyaggal megkenni ahol a betétek fülei feltámaszkodnak.

Előzmény: SZ.LUI (70742)
Octi19 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70743

Én első alkalommal csak betéteket cseréltem elől és egy idő után elkezdte rázni a kormányt amikor nagyobb tempónál enyhén fékeztem. Amikor kisebb volt a tempó, vagy amikor nagyobbat fékeztem akkor nem. Azután valamelyik hátsó nyergemen ázott be az alsó csúszócsap és szorult be a helyére, ezt kifeszegettem és újra kentem grafitos zsírral (ez később megint beázott és beszorult, akkor megint megcsináltam és azóta csináltam évente egyszer az összes keréken)

Azután mikor komplett fékszettet kapott rendesen kitakarítottam mindent és egycsapásra megszűnt minden fura jelenség. Egy-egy ilyen takarítás után olyan lett a fék, hogy szinte már akkor fogott amikor rágondoltam, hogy fékezni kellene. Az első pár km-en minden fékezésnél járt a fejem, mint a bólogatós kutyának... ;-)

Előzmény: Törölt nick (70739)
SZ.LUI Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70742

Nekem is a nyeregre tàmaszkodik a betét. Csak szedjem szét és alaposan tisztítsa meg és rakjam össze?

Előzmény: Octi19 (70740)
cseryz Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70741

Szia,

Nem tudom biztosra de szerintem ott is ugyanaz a mikrokapcsoló van.

A csomi zárat a legegyszerűbb kivenni szerintem, szánj rá egy fél órát és meglátod.

Üdv

Előzmény: skoda octiii (70716)
Octi19 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70740

Van rá esély... de lehet, hogy a betétek már kikoptatták maguknak a féktartót és akkor max csak javulni fog a helyzet. Sajnos nem mindegyik nyeregnél vannak cserélhető acéllemez csúszófelületek, hanem a betétek direkt a féktartó öntvényén fekszenek fel és itt idővel nyomot tudnak maguknak koptatni, pláne ha nincs ott speciális, hőálló és magas fémtartalmú kenőanyag.

Előzmény: SZ.LUI (70737)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70739

Belinkeltem egy képet is, hogy hol kell zsírozni.

1oo% vagyok, hogy azért ver a fékárcsa, mert szorúl a betét.

A SK csinálod, akkor érzed, hogy szorúl a betét amikor beszereled. 

Ugyanígy jártam mint SZ.LUI, vittem az egyik szervízből a másikba, aztán egy nyugis hétvégén szétszedtem és megoldottam a kérdést örökre. Nem volt letakarítva a rozsda nyergekről.

A O2-Scoutnál is minden évben megcsinálom. 

Előzmény: Octi19 (70733)
SZ.LUI Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70738

Persze, a târcsa felrakàsa előtt megtakarítottam az agyat.

A felnik ès a gumik rendben.

Előzmény: Törölt nick (70731)
SZ.LUI Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70737

Ha most utólag megcsinâlom meggyógyúl?

A leírtak alapjàn nem a tàrcsa üt.

Előzmény: Octi19 (70733)
Horváth Ozzy Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70736

vezérlésre nincs szervíz intervallum megadva. és mivel ez láncos így hidd el jelezni fogja ha már nyúlott és kéri a cserét, mégpedig azzal hogy eleinte hidegen (amikor már melegen is akkor már sos kell szervízt keresni) indításkor csörögni fog a lánc ami olyan 5-15mp alatt elmúlik. mivel 2012-es így abba már egész biztos hogy az erősített (és kitudja hányszor módosított) lánc került, tehát az jó esetben kíbírhat akár 2-300e km-t is. lásd lobelt77 kollega 1.2-es láncos tsi-jét amibe ha jól emlékszem 350e km körül még nem volt cserélve a vezérlés. bár az egy kicsirt egyszerűbb szerkezet, pl nincs benne vezérlésmódosító kerék. na de lényeg hogy láncos motornál én nem cserélnék tök fölöslegesen vezérlést.

Előzmény: Ultras_1899 (70732)
Ultras_1899 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70735

Jah igen, lemaradt, hogy 1.4TSI

Előzmény: Pierr_Kardán (70734)
Pierr_Kardán Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70734

Nem gondolod komolyan, hogy egy ilyen kérdésre bárki is tud válaszolni :-(

 

Az O2 FL vagy 15 féle különböző motorral került forgalomba, ezeknél mindnél más és más az adat...

Előzmény: Ultras_1899 (70732)
Octi19 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70733

A féknyereg s a féktartó csúszófelületeit (ahol a betétek felfekszenek és a csúszócsapok ágyazásait) meg kell takarítani rendesen! Ha kell akkor drótkoronggal és speciális kenőanyaggal meg kell kenni!
Ezt érdemes az új alkatrészek beépítésekor megcsinálni és 20-30 ezer km-ként megismételni! (én évente egyszer csináltam, és amikor készen lettem vele, akkor lefújtam a nyerget cink spray-vel)

Még nem sikerült összefutnom olyan tárcsával ami ütött volna, pedig láttam már párat... ellenben koszos szoruló fékbetétekkel és nyergekkel, rengetegszer...

Előzmény: SZ.LUI (70729)
Ultras_1899 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70732

Sziasztok

 

2012-es O2 FL-t tervezek vásárolni. Azt szeretném kérdezni, hogy az ilyen autókban hány km után kell a vezérlést cserélni. Valaki el tudja küldeni nekem a szervizintervallumát az ilyen kocsiknak?

Törölt nick Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70731

Az kerékagyat megtakarítittad rendesen?

Felni és gumi rendbe van?

Ha 11o felett fékezel ráz?

Előzmény: SZ.LUI (70730)
SZ.LUI Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70730

3 a varàzsszàm. Lehet nekem is bejön.

Előzmény: Törölt nick (70727)
SZ.LUI Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70729

Az első tàrcsa és betétcsere utàn jelentkezett a hiba. Akkor ferodo tàrcsa és textar betétet kapott. Egy idő utàn ràzott. Gondoltam hibàs a tàrcsa. Lecseréltem ATE. ra. A jelenség megint előjött. Szerelő baràtom próbàlta és azt mondta érezni a pedàlon. Elvittem fékpadon megnézetni ott derült ki, hogy üt a tàrcsa. Ekkor kapta meg az ATE. szettet. Most megint ràz. A betéten nem làtszik semmi égés a kerék könnyen gurúl.

Előzmény: Törölt nick (70727)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70728

nekem a céges autón a tárcsa csere oldotta meg az ugyan ilyen problémát 120 felett ről ha fékeztem szétrázta az autót. tiszta hullámos volt.

 

ha megemelet a kocsit forgatod a kereket dorzsöl ? mindenhol vagy  csak egy helyen?

Előzmény: skt15 (70726)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70727

a pedálba ráz?

Előzmény: SZ.LUI (70723)
skt15 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70726

Jobbat olcsóbban... Na ezek aztán végképp elkerültek, pedig - mint te is írtad - hányszor nekifutottam ennek a dolognak is.

A legdrágább nekem mindig a nem gyári cucc volt.

Előzmény: nohab (70705)
hlacxx Creative Commons License 2016.11.03 0 0 70725
Előzmény: hlacxx (70724)
hlacxx Creative Commons License 2016.11.02 0 0 70724

Sziasztok!

O1 Tour (fl-es) kombihoz tudtok valahonnan letölthető magyar (eseteleg angol, szlovák, vagy cseh) használati útmutatót?

 

Előre is köszönöm!

SZ.LUI Creative Commons License 2016.11.02 0 0 70723

Szia,

A fék nem fog be, mert azt azért érrzném. A betéten is làtszana üvegesedne a felülete a nagy hőtől. Új a csap, ami szilikonzsìrral lett berakva. A munkahenger könnyen mozog.Szétszedés utàn mindent àt drótkeféztem. Ha ezek utàn ez a tàrcsa is behalt én nem tudom mit kellene még tenni. Ennél többet egy szervíz se csinàl meg. Sőt. 

 

Előzmény: Törölt nick (70684)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.02 0 0 70722

Nekem a O2-es Scotnál a hátsó részén van egy keret, az tart ott mindent. 

Két persely picit meg van gyengülve 34oe km után. Élesebb kanyarba belegázolva érzem a valagomon, mintha elnyúlna picit a háta. Nem a lengők. Haldexes hajtás betegsége, megrángatja a kocsi hátát néha. 

 

Előzmény: (M)Ákos (70721)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.02 0 0 70721

Volt már 2 céges verdám is, amikben (szép lassan) elhasználódott a lengéscsillapító, ismerem a tüneteket.

Be is vittem őket mérésre, tényleg szarok voltak, meg is csináltattam.

Az O3 annyira stabil, mint újkorában, annak ellenére, hogy távozott némi olaj az első csillapítókból.

Egyébként pont lett volna alkalmam leméretni, mert úgyis fékpadon volt a kocsi fékszerviz után.

Na mindegy. Majd, ha valami gyanúsat érzek, megcsináltatom...

Előzmény: Törölt nick (70713)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.02 0 0 70720

Én ki akartam cseréltetni majd minden szilentet ignis alatt,  mert gyanúsan arra gondoltam kúszás miatt.

Cimbi futóművest meg is kérdeztem,  azt mondja ki ne cseréljem,  nem látott még elszállt szilentet e típusnál,  viszont a most kaphatóak kalap minőség.  Vmi olyat magyarázott,  hogy bem csak gumi a mostani,  hanem gumi-műanyag keverék,  amitől hamarabb elszállnak és keményebbek is,  mint a régiek.

 

Én meg hiszek neki,  az maradt,  gátló csere,  s most jó xd

Előzmény: (M)Ákos (70701)
VAG Creative Commons License 2016.11.02 0 0 70719

Ugyanez. Eszembe sem jutott még ránézni sem egy O1-O2-re a világ legjellegtelenebb orrával.

Előzmény: Tab (70717)
Tab Creative Commons License 2016.11.02 0 0 70718

 

 

Előzmény: Tab (70717)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!