A nyeregre nem támaszkodhat, hanem a féktartóra... de igen! Le kell venni a nyerget (a két csúszócsapot kicsavarni) és azt a két felületet kell alaposan megtakarítani és spec kenőanyaggal megkenni ahol a betétek fülei feltámaszkodnak.
Én első alkalommal csak betéteket cseréltem elől és egy idő után elkezdte rázni a kormányt amikor nagyobb tempónál enyhén fékeztem. Amikor kisebb volt a tempó, vagy amikor nagyobbat fékeztem akkor nem. Azután valamelyik hátsó nyergemen ázott be az alsó csúszócsap és szorult be a helyére, ezt kifeszegettem és újra kentem grafitos zsírral (ez később megint beázott és beszorult, akkor megint megcsináltam és azóta csináltam évente egyszer az összes keréken)
Azután mikor komplett fékszettet kapott rendesen kitakarítottam mindent és egycsapásra megszűnt minden fura jelenség. Egy-egy ilyen takarítás után olyan lett a fék, hogy szinte már akkor fogott amikor rágondoltam, hogy fékezni kellene. Az első pár km-en minden fékezésnél járt a fejem, mint a bólogatós kutyának... ;-)
Van rá esély... de lehet, hogy a betétek már kikoptatták maguknak a féktartót és akkor max csak javulni fog a helyzet. Sajnos nem mindegyik nyeregnél vannak cserélhető acéllemez csúszófelületek, hanem a betétek direkt a féktartó öntvényén fekszenek fel és itt idővel nyomot tudnak maguknak koptatni, pláne ha nincs ott speciális, hőálló és magas fémtartalmú kenőanyag.
1oo% vagyok, hogy azért ver a fékárcsa, mert szorúl a betét.
A SK csinálod, akkor érzed, hogy szorúl a betét amikor beszereled.
Ugyanígy jártam mint SZ.LUI, vittem az egyik szervízből a másikba, aztán egy nyugis hétvégén szétszedtem és megoldottam a kérdést örökre. Nem volt letakarítva a rozsda nyergekről.
vezérlésre nincs szervíz intervallum megadva. és mivel ez láncos így hidd el jelezni fogja ha már nyúlott és kéri a cserét, mégpedig azzal hogy eleinte hidegen (amikor már melegen is akkor már sos kell szervízt keresni) indításkor csörögni fog a lánc ami olyan 5-15mp alatt elmúlik. mivel 2012-es így abba már egész biztos hogy az erősített (és kitudja hányszor módosított) lánc került, tehát az jó esetben kíbírhat akár 2-300e km-t is. lásd lobelt77 kollega 1.2-es láncos tsi-jét amibe ha jól emlékszem 350e km körül még nem volt cserélve a vezérlés. bár az egy kicsirt egyszerűbb szerkezet, pl nincs benne vezérlésmódosító kerék. na de lényeg hogy láncos motornál én nem cserélnék tök fölöslegesen vezérlést.
A féknyereg s a féktartó csúszófelületeit (ahol a betétek felfekszenek és a csúszócsapok ágyazásait) meg kell takarítani rendesen! Ha kell akkor drótkoronggal és speciális kenőanyaggal meg kell kenni! Ezt érdemes az új alkatrészek beépítésekor megcsinálni és 20-30 ezer km-ként megismételni! (én évente egyszer csináltam, és amikor készen lettem vele, akkor lefújtam a nyerget cink spray-vel)
Még nem sikerült összefutnom olyan tárcsával ami ütött volna, pedig láttam már párat... ellenben koszos szoruló fékbetétekkel és nyergekkel, rengetegszer...
2012-es O2 FL-t tervezek vásárolni. Azt szeretném kérdezni, hogy az ilyen autókban hány km után kell a vezérlést cserélni. Valaki el tudja küldeni nekem a szervizintervallumát az ilyen kocsiknak?
Az első tàrcsa és betétcsere utàn jelentkezett a hiba. Akkor ferodo tàrcsa és textar betétet kapott. Egy idő utàn ràzott. Gondoltam hibàs a tàrcsa. Lecseréltem ATE. ra. A jelenség megint előjött. Szerelő baràtom próbàlta és azt mondta érezni a pedàlon. Elvittem fékpadon megnézetni ott derült ki, hogy üt a tàrcsa. Ekkor kapta meg az ATE. szettet. Most megint ràz. A betéten nem làtszik semmi égés a kerék könnyen gurúl.
A fék nem fog be, mert azt azért érrzném. A betéten is làtszana üvegesedne a felülete a nagy hőtől. Új a csap, ami szilikonzsìrral lett berakva. A munkahenger könnyen mozog.Szétszedés utàn mindent àt drótkeféztem. Ha ezek utàn ez a tàrcsa is behalt én nem tudom mit kellene még tenni. Ennél többet egy szervíz se csinàl meg. Sőt.
Nekem a O2-es Scotnál a hátsó részén van egy keret, az tart ott mindent.
Két persely picit meg van gyengülve 34oe km után. Élesebb kanyarba belegázolva érzem a valagomon, mintha elnyúlna picit a háta. Nem a lengők. Haldexes hajtás betegsége, megrángatja a kocsi hátát néha.
Én ki akartam cseréltetni majd minden szilentet ignis alatt, mert gyanúsan arra gondoltam kúszás miatt.
Cimbi futóművest meg is kérdeztem, azt mondja ki ne cseréljem, nem látott még elszállt szilentet e típusnál, viszont a most kaphatóak kalap minőség. Vmi olyat magyarázott, hogy bem csak gumi a mostani, hanem gumi-műanyag keverék, amitől hamarabb elszállnak és keményebbek is, mint a régiek.
Én meg hiszek neki, az maradt, gátló csere, s most jó xd