Ha Magyarországról mész railjettel, és átszállsz a Passau átmenetes ICE-re, akkor a Hafas szinte mindig Linzben szállít át, ellenkező irányban is. A DB oldalán vett Spar jegyek is linzi átszállással ugranak fel első találatként. Ne kérdezd miért.
Zala megye elég nagy és most túl sok időm nincs kifejteni, de első körben Zala->Győr->Wien-Köln.
Legjobb talán a Railjet+ICE páros. Persze ha nem az a legfontosabb, hogy gyorsan eljusson oda, akkor lehet variállni az átszálássok számával és így a jegyárral is! :) Esetleg még ha korán szerente érkezni akkor éjszakai vonat, Linzi átszálással vagy Münchenivel.
A felől szeretnék érdeklődnék, hogy az egyik rokonom szeretne március 16. Zalából Kölnbe utazni, illetve 22.-én vissza. Azt szeretném megérdeklődni, hogy vasúton erre milyen lehetőségek vannak viszonylat, ár, utazási idő tekintetében?
A napokban kipróbáltam a Hargita és a Máramaros IC étkezőkocsiját. Ezt az üzemeltetőt úgy kellene kivágni, hogy a lába ne érje a földet. Kriminális a helyzet.
Eleve, mi az, hogy egy étkezőkocsin összesen egyetlen egy darab - undorító állapotú - étlap van? És amikor kérek még egyet - mert ugye ketten vagyunk -, nem az elnézéskérés következik, hanem egy kérdés, hogy mi bajom van ezzel az étlappal, majd utána bevallja, hogy ez az egy van.
Én ősszel Berlinbe menet kifogtam a cseh hálóból a régebbit, egyedül voltam a 3as fülkében de aludni nem igen tudtam.. olyna hangos kocsit keresve sem talál az ember nemzetközi forgalomban..
Én is vasútbarát vagyok, de ezt most ettől elvonatkoztatva is jobb megoldásnak tűnt :) (aminek persze nagyon örülök! :) Én is ettől féltem, hogy ritkán sikerül a magyar stokkba új hálót rakni, így viszont ha úgy alakul hogy az egyik út "magyar stokkos napon" lesz akkor nem ér + 14 eurót a Bc >> WLAB váltás, úgyhogy marad a fekvő :)
Köszi mégegyszer mindnekinek a segítséget, holnap el is megyek megvenni a jegyet!
Vasútbarátként mondva, igen örömteli ez a hozzáállás! Remélem, hogy sikerül a lengyel stokkot kifogni majd!
Én anno még a Báthoryban Wlab-bal jártam meg Varsót 2007-ben, frankó meleg volt (októberben) és puha az ágy, sokkal több nem kellett. Ha müködik minden (ablak, fűtés, lámpa, zárak) akkor szerintem is vígan el lehet lenni benne, jobb mint a CAF-os fekvő. (szélesebb az ágy) De hát ugye már nem a 80-as évek vannak, így nem ártana itt is fejlődnie a Mávnak, de nem valószínű egyhamar. Jó utat!
A lengyel háló ugyanúgy utcahosszal jobb a magyarnál, mint a fekvő. Erről is van sokat eláruló panorámakép (http://wars.pl/#/sekcjaHoteleSYPIALNY) - a fedélzeti szolgáltatás nagyjából ugyanaz, csak több és jobb ásványvizet adnak.
A jó öreg görlitzi hálókban mindig be tudják úgy durrantani a fűtést, hogy elég legyen a pokróc... a különbség csak abban rejlik, hogy míg nálunk nem teszik rendes ágyneműhuzatba, addig a csehek a Cheb-Besztercebánya kocsin is azt a jófajta ágyneműt tették fel, ami a Metropolon is van.
SzVÖR szerint valóban WLABmz kéne, hogy járjon Varsóba, de ha szarul állnak a dolgok (ez utóbbi egyébként egy mekkora film már... ;-) akkor mindig innen szedik ki elsőként. Márpedig már jó néhány hónapja régi háló kerül bele...
Szilveszterkor legalábbis WLAB volt, igaz annak az egyetlen utasnak az is tökéletesen megfelelt :) pozitív volt a jól eltalált fűtés és hogy szinte semmi nem nyekergetz benne. Negatívum talán az ágynemű: egy szál pléd képviselte a hideg elleni védelmet, de igazából az sem zavart.
Igen, néztük a repjegy árakat is, aztán arra jutottunk, hogy bár sokkal olcsóbban is meg lehet úszni magát az utat, ha repülővel megyünk, akkor a 2 nap amikor utazunk, azoknak a nagy része elmegy az utazásra magára, tehát a különbözet nagyjából ott el is menne a 2 éjszakával több szállásra. Ha még rászámoljuk a transzfert is a reptérre stb stb, akkor majdnem ugyanoda lyukadunk ki anyagilag, mint a fekvővel (+-2-3e ft már nem emlkszem pontosan) és akkor már gondoltuk megkíméljük magunkat ettől és éjszaka utazunk :)
Köszi az infókat egyébként, majd még elválik addig, hogy játszik-e a háló, de ez a lengyel fekvő elég jónak tűnik. Még annyi, hogy ha esteleg a háló mellett döntenénk, akkor a vagonweb szerint a magyar napokon WLABmz van benne (a vonatosszeallitas.hu-n még a tavalyi van, szóval azt nem tekintem mérvadónak). Ez tényleg így van, vagy csak lutri szerűen, ha éppen olyan kedve van a Startnak, egyébként WLAB (anno a Venezián volt ez, hogy ha az embernek szerencséje volt akkor WLABmz amúgy WLAB).
Gyakorlatilag is ilyen, Varsóba mindig jut új kocsi csak Krakkóba néha nem. De az ágynemű is jobb a magyarnál, a kísérők nem mindig tudnak nyelveket de ezt leszámítva nem szokott sok baj lenni velük.
A két szerelvény közül az egyikben vannak a magyar kocsik, a másikban a lengyelek, ma éppen az utóbbiak vannak Pesten, tehát ebben a hónapban páros napokon indulnak innen, Varsóból meg páratlanon.
Ha anyagilag belefer szerintem azert inkabb a halo - bar most raneztem a rozsaszin legitarsasagra es 25-27es hetvegere peldaul 2 fore nulla csomaggal 26ezer a retur.
Barátnőmmel tervezünk egy varsói kirándulást január végén a Metropol EN / Chopin vonattal oda-vissza. Úgy láttam, hogy a varsóba közlekedő fekvőhelyes kocsit felváltva állítja ki a PKP és a Start. A Start gondolom Bc-t tesz bele.
Az lenne a kérdésem, hogy van valakinek tapasztalata a PKP-s fekvőhelyes kocsikkal? Illetve ami a Metropolba kerül, jobb minőségű, mint a startos Bc? (mert hát az azért hagy kívánnivalót maga után). Ha pedig jobb, akkor azt lehet tudni, hogy milyen rendszer szerint váltják egymást a 2 vasút kocsijai, hogy teszem azt a "PKP-s napokra" lehessen időzíteni az utazást?
A DB ha jol emlekszem 15 EURt ad a cserelt/lemondott jegyert....
Bar nekem mintha olyan remlene egy 2009es akciorol, hogy 15 EURt kellett NEKEM fizetni..
Csereltem jegyek (kozbejott valami) es az uj idopontban kb 20 EURal lett volna olcsobb es mivel 15 volt a kulombozet gyakorlatilag ugyanott voltam arban
Eladóvá vált menetjegyem, Kelenföld-Zagráb útvonalra.Az Agram nemzetközi gyorsvonatra. A jegy 01.05-ig használható fel. Tartalmaz Helybiztosítást is, és csak egyirányú a jegy. 20€-ért eladó. Érdeklődni emailben.
Az csak a kirándulójegy, de az nincs Nagykárolyra. A normál oda-vissza jegy, aminek ott van az ára, az egy hónapig jó. Ha nem Pesttől veszed, hanem Debrecentől kishatárral, na az még, ami csak négy napig érvényes.
Szia. Én úgy tudom, hogy a kedvezményes jegy csak négy napra érvényes. De próbáld meg a máv honlapján, hogy írd be az oda és visszaút dátumát és akkor meglátod, hogy mennyibe kerül a jegy. :)
Hali!Lenne egy olyan problémám hogy pénteken utaznék 1hétre legalább Nagykároly környékére és szeretném a Start oldalán meghirdetett Budapestről-Károlyig szzóló kedvezményt igénybe venni,de nem tudom hogy ez 4napig érvényes mint a többi kishatárforgalmi menetjegy vagy 1 hónapos érvényű?!
Úgy van, ahogy mondod! A jegyeden, amivel mész ki azon szereplő nap az első nap s az azt követő pedig a második nap! Pár euróval dárágbb lenne, ha külön vennéd meg őket, de megéri, 11,7 € a 48 órás jegy.
Budapestről Bécsbe tervezünk utazni és a következőt olvastam a MÁV oldaán:
"Kirándulójegy a bécsi városi közlekedésre is
Menettérti útra, felnőtteknek 33 € Az oda- és visszaúti utazás mellett érvényességi ideje első 2 napján korlátlan utazást biztosít Bécs valamennyi villamos- és metróvonalán, helyi autóbuszán, valamint..."
Azt szeretném megtudni, hogy mikortól számolják az első 2 napot? Azaz, ha péntek este kiutazunk az az első nap és szombat a második??? Ez esetben vasárnapra már nem jár az ingyenes utazás?
Tavaly egyszer a Daciával jöttem haza este. Mivel kifelé nem arra mentem, a kirándulójegy nem jöhetett szóba, így pont kapóra jött a (vonathoz kötött) 20 eurós glogáldíj a Daciára, bármi más drágább lett volna. Volt bőven Budapestig utazó magyar utas is, én két román komát fogtam ki a fülkében, békében megvoltam velük.
Az étkező kifejezetten tetszett. Bordó-sárga-barna színvilágú, otthonos, esztétikus belső, kényelmes szövetülések, érdekes, változatos asztalelrendezés. Még a régi stílusú design, nem a mai jellegtelen szürke műanyag-világ. Csak sört+szendvicset fogyasztottam, olcsó és jó volt. A pincérnek a nyelvtudás nem volt erőssége, de semmi más panaszom nem lehetett.