30-nál tempomatot kell használni. Ehhez megfelelő távolságot kell tartani az előtted menőtől. Ennek hatására lehet motorfékkel is fékezni. Mindez jót tesz a fogyasztásnak és a büntető pontok számának. :D
Nekem ez Pesten működik, máshol is kellene, hogy működjön. Amúgy tényleg sokat fogyaszt városba, ahhoz képest, hogy mennyi az országúti fogyasztás, de ez minden autóval így van (talán a hibrideket kivéve). Még a Vectra-val elvégeztem egy kísérletet. M5-re fel, BC lenulláz és Kiskufélegyházáig (kb. 100 km) kizárólag tempomat és 90 km/h. A fogyasztán 4,8 volt. 1.8-as, 122 LE benzines, autó, alaptömege 1.4 T, csak én ültem benne, csomag nélkül. A következő valamivel több mint 120 km-et, teljesen KRESSZ szerint tettem meg oszágúton (pár falut érintve) nem nagyon kanyargós úton, 2000-nél elváltva, tojással a gázpedál alatt gyorsítva stb. A fogyasztás felment 6.1-re (nem nulláztam a pálya végén, tehát az is beleszámolódott). Az egészből azt a következtetést vontam le, hogy a gyorsítás sokkal, de sokkal több energiát igényel mint amit gondoltam, ezért, ha nem muszály, akkor nem gyorsítok azóta.
A számadatok nem biztos, hogy pontosak így pár év után, de a pályás 5 alatti és az utána mért 6 fölötti fogyasztás biztos.
Kérd el az alvázszámát, kérdezz rá egy renault kereskedésbe, hogy mit tudnak róla. Ha a km stimmel, és úgy gondolod, hogy az ismert szerviz háttér (amit a renault mond) megfelelő, akkor ne sajnáld az a 10 000 Ft-t és vidd be a szervizbe egy állapotfelmérésre. Állj ott mellette nézegesd te is (te csak a sérüléseket meg az ő munkájukat tudod nézni, de az elég), kérdezgess tőlük. Tetesd rá a computerre, olvassák ki a hibákat, beszéltesd a szerelőket. Ami ebből nem bukik ki az már a te költséged lesz, de ez van, átlag ember ennyit tehet.
Amúgy titeket nem zavar a belső tűkör? Nekem csak akkor kényelmes az ülés és a kormány, ha majdnem maxra fel van emelve az ülés. Ennek az, az eredménye, hogy a belső visszapillantó, picit szemmagasság alatt van és, ha jobbra nézek ahhelyett, hogy azt lássam mi van jobbra azt látom mi van hátul. Kipróbáltam már pár beállítást, de kényelem szempontjából csak ez a poziciój jött be. Ha kicsit lehetven előre hátra dölteni az ülő lapot, akkor más lenne a helyzet de így :(. Idétlen testem van.
@sdigit: pénteken sajna nem volt elérhető az író, most meg 2 hétig szabadságon vagyok, úgy, hogy a dvd mission picit tolódik. Sajnálom.
Azt igértem pár hete, hogy korszakalkotót fogok bejelenteni a középső felső tároló ajtajának borításának ragasztásáról. Meg arról hogy megtaláltam lehet a csoda szert. Nos a dolog úgy néz ki hogy akik régebben olvasták azok tudják hogy elöszőr csak félsiker volt a csoda ragasztóval, de arra fogtam hogy nem a ragasztó a hibás hanem én hogy nem jól ragasztottam meg. Nos mivel és nem értem rá foglalkozni az üggyel, a nejem meg nem győzte kivárni, hogy oda jussak, ezért fogta a melegítős ragasztó pisztolyát és megragasztotta azzal. :)
Jelentem azóta úgy van túlélte a ragasztása a volt nagy kánikulát is peddig direkt a napon hagytam a verdát , hogy ha megakarja adni magát a ragasztás akkor most megtesszi. Hát kb 3 hete nem jött még le, és úgy látom nem is akar. Szóval akkor egy sima melegítős ragazstó oldotta meg a dolgot, úgy néz ki eddig. :)
Üdv köztünk hát nekem is csak pár hónapja van Espacem, de ugyan ilyen motorral mint amit megnéztél.
Eddigi tapasztalat: nagyon jó nyomatékos motor, ahhoz képest hogy dizel "csendben" van. Lakotterületen kivül ezt a marha nehéz autót fürgén viszi és a fogyasztása is jo. Nagyon kényelmes ebben nem fáradsz el több száz kiklóméter levezetése után sem.
Negatívum: Nem való városba. Ott a nagy motor nincs kihasználva és a sok gyorsítás miatt megugrik a fogyasztás. Nem lehet vele 30-al menni. :) Fel van furva az egész város és 3.-ba is folyton "gyorsan" hajtok. És hát persze parkolni sem nagy öröm vele mert félbusznyi a gép.
Többet nem tudok rá mondani, mert még én is "fiatal" tulaj vagyok, ha csak annyit nem hogy nézd meg hogy a papírjai rendeben vannak-e meg mikkor volt vezérműszíj rajta cserélve , mert én nem tudtam meg a papírjaiból, és hát az sok pénzben volt hogy kicseréljék.
Nem hinném hogy egy mai autónál abszolult kilehet szürni úgy hogy valami fogyassza -e az áramot, hogy ha lekapcsolunk mindent, mert ilyen állapotban is megy a kompjuter, esetleg a riasztó és egyébb. Régen a Zsigulinál müködött ez a dolog mert ha állt akkor semmi nem foghyasztott.
Viszont azt tapasztaltam hogy a testelések sűrűn megadják magukat ami aztán különbféle dolgokat indíthatnak el pl. a kézi fék beakar húzni, stb. Én ott kezdeném hogya központi testelések és a motor és a kaszni közöt a testelés rendben van-e.
Szia! Udv a topicon! Esetleg irj bovebbet rola, vagy szurd be a hirdetest. Nekem benzinesem van, nem nagyon tudok segiteni. Keress vissza egy kicsit, volt eleg sok szo a 2.2 dCi rol is ;-)
Sziasztok.A napokban megnéztem egy renault espace 2.2 dcit amit meg szeretnék vásárolni családbővülés miatt.Sajnos eddig nem volt szerencsém renault.-ot használni.
Mit tudtok nekem erről elmondani érdemes? vagy sem?
Esetleg a generátort töltését mérd meg. Nálunk is az volt a gond, hogy a generátorba a pozitív diódahíd ment tönkre. Érdemes lenne megmérni alapjáraton, meg emelt fordulatszámon.
nem szoktak alulmeretezni gyarilag az initialehoz sem generatort sem az aksit... kikapcsolt allapotban kozel nullanak kellene lennie az aramfelvetelnek, szerintem valami elektromos kavarc van az autodban
Ez az Initiale, minden elektromos, baromi áramfelvétel van. A gyári DVD érthetetlen módon néha magátol bekapcsol és alig veszem észre, hogy mennek a fejmonitorok....mérték már elektromosok. Azt mondák túl sok a fogyasztó és alulméretezett a generátorom. Már cseréltem generátort. A mostaniban kb. 20.000 km van....
en minden este ratamadnek az aksira egy multimeterrel hogy megis mennyi a nyugalomi allapotban az aramfelvetel, aztan ha sok akkor johet a biztositekok kitepkedese es egyszercsak meglesz a bunos, vagy legalabbis hogy merre kell indulni
Látom mindenki szív mostanában valamilyen módon. A 3 kutyám közül reggelre valamelyik összekarmolta a jobb első ajtom.Kinthagytam az udvarban gondoltam az eső lemossa nagy ötlet volt
Imádom a kocsimat, de kezd már tele lenni a TÖKöm! Állandóan lemerül az akksi. 1,5 évente kell venem egy új aksit. 2-3 nap állás alatt lemerül. A töltőt már bent tartom a kocsiba, mintha hibrid lenne...:)) Ma reggel megint hallom, hogy valami kattog a kocsinál. Az elektromos kézifék próbál behúzni....persze megint lemerítette egy éjszaka alatt.....van ötlet, hogy miért ne lökjem árokba...
szerintem en tobbet voltam azon a telepen, amugy nincs semmi baj az osszetorott autokkal, valamelyik resze ugyis hasznalhato, nyilvan ha nem eri meg akkor nem hozzak el. a legtobb kocsi az egyik benelux allambol szarmazik igy a tobbseg azert balkormanyos...
Ha a fotengely nem serult, esetleg erdemes megkerdezni a szakal metalt. Lehet kijon annyibol, mint egy bontott motor. A dugo nem akadaly, azt a furas miatt ugyis uj kell bele.
hajtokar ami kicsit nehezebb, de nem lehetetlen szerezni (10e korul van dugoval egyutt).
Ja, ha bontott motort veszel, allitolag csak popszegecs tartja a motorszamot.
Részvétem, de nem reménytelen a helyzet. Használautón az alkatrészek között találtam 5-6 motort, van aki kér cseredarabot....szerencséd, hogy ez a bolokk a legtöbb Renaultba futott. Laguna, Megane, Scenic stb. Nagy a választék....
Már évek óta nem jártam a fórumon, de most egy sajnálatos esemény miatt kérném a segítségeteket...
2004-es évjáratú 1.9DCI Espace-m motorja totálkáros lett.
A 4-es hengerben a hajtókar eltörött....
Szóval szeretnék komplett motort venni, vagy egyben vagy csak magát a blokkot, ugyszólván minden megoldás érdekel...
A dolog ugy kezdődött, hogy autópályán egyszercsak felforrt a hütöviz.
Miután megálltunk és utántöltöttük a vizet, szerencsésen hazaértünk.
Aztán irány a szerelö.
Hengerfejes a kocsi - ez volt a diagnózis...
Aztán miután ez meg lett javítva (3-as és 4-es henger között 2 repedés) olajcserével, Szelepszár szimering cserével stb..
800km megtétele után szintén autópályán el kezdett iszonyuan csörömpölni a motor, erre lassítani kezdtem, de néhány másodperc mulva megállt (beállt) teljesen ugyhogy kupplung lenyomásával gurultam tovább, és huzódtam le a leállósávba...
Állítólag a hajtókar "C" ellendarabjának a 2 csavarja szakadt el, elöször az egyik (csörömpölés) aztán a másik is (motor beállt, hajtókar kiütötte a henger oldalfalát)
Ugyhogy most kellene egy jó állapotú motor, mivel az enyém nem javítható a hengeren tátongó lyuk miatt...
Nem teljesen igaz, akkor mossa, ha kapcsoló úgy van állítva, hogy égjen a tompított. Nálam menetfényként funkcionál a tompított (ha kikapcsolt állásban van a világítás, akkor is ég gyújtás után) és olyankor nem mossa.