Azt szeretném megkérdezni, hogy, ha a gyári 1DIN /kazettás rádiót/ bármely kereskedelemben kapható szintén 1 DIN fejegységre akarom kicseréni kell-e átalakító az antennához ill. a csatlakozóhoz. Gondolom nem ISO a gyári.
A beépítőkeretet már megvettem, de amíg nem tudom kell-e valami még hozzá, addig nem venném ki.
Az biztos, hogy az ideálisnál kicsit magasabb fordulatszám sokkal kevésbé káros mint az ideálisnál kicsit alacsonyabb. A lényeg az, hogy az intenzív gázadást kerüld el, és próbáld meg a 2000-2500 közötti tartományban használni a motort, különösen akkor ne menj 1800-2000 alá, ha gyorsítani akarsz, mert a főtengelycsapágyak kenése kritikus ilyenkor és alacsony fordulatszám/nagy terhelés hatására pillanatnyi vegyes súrlódás léphet fel.
A Corolláról nekem mindig a japán Wartburg hasonlat jut eszembe - teljesen egyetértek veled. Kb. 70-80e km-t tettem bele egy 2008-as Sol felszereltségűbe, de nem bírtam megszeretni, de tényleg nem volt semmi baja, viszont baromi igénytelen a beltere, csomagtartója (pl. nem volt benne belső burkolat, zsanér belógott a csomagtérbe, összetörte, amire rácsukódott, stb...) egy OII-höz képest is.
Rendben, köszönöm. De ha hidegen 2600 os fordulaton megyek azzal nem ölöm a technikát? Olvastam valami olyasmit, hogy hideg olajjal kb 2000 es fordulat az ideális, én hidegen így szoktam járatni. Nyugodtan mehetek ennél nagyobb fordulaton is?
Írj mailt és elküldöm, leszedtem a hirdetést, besokalltam mai nap :D
Lehet mégse megy, nevetséges áron vinnék, annyiért viszont nem eladó, no meg ilyen öszvér kocsi kéne, min 15-16cm hasmagassággal, tetőkorláttal. Teljesítményt még feladnám bizonyos szintig, de ezek kellenek hobbik miatt (teljesítmény ég és föld sajnos, még úgy is, ha 1.6-os octit néznék :( (előzni egy álom vele, 60-tól kezd nagyon élni), has meg kutyatúrák miatt kell, erdő, szántóföld, szőlősbe megy minden évben nem egy alkalommal, nem vagyok egy értelmes felhasználó :D)
Ha pesti vagy meg is mutatom, full fapad a kocsi, főleg ezért tetszett nagyon octiII, mert az egy kényelmes nagy autó, teljesen más világ, de sok más is van mellette, amiből nem engedek én se, meg párom se :), pedig nagyon el tudnám viselni azt a kocsit.
És itt még nem jött ki az a dolog, hogy egyszer nagyon megszívtam a márkaváltást, ez meg lebeg felettem folyamatosan :D
Meg kell várni, ameddig az olaj felmelegedik legalább 9o fokra.
Van valamilyen elektromos fűtésed is, mert másképp megfagynál.
Nagy hidegbe (-25C) a BXE Skodámmal, 25km után is 7o fokos volt a víz, annyit kellett utazak egy kanyargós megyei úton (idegesített, mert tudtam, hogy ölöm a techinkát), aztán amiután kiértem a nemzeti útra és tudtam menni legalább 1oo-zal 4.-be, hamar felmelegedett. Pedig garázsból indultam. De már zéró fokon is nehezebben melegedik fel.
Megtanultam azt, hogy nagyon hidegben tartom egy 26oo-as fordulatot, ha kell 3. sebességbe haladok, ameddig átmelegedik az olaj rendesen.
Ezeknek a motorknak a halálluk a hideg üzemmód. Le kell rövidíteni.
Nagyon sokat tárgyaltunk erről itt a topikban a dízeles kollegákkal.
A dízelek jó hatásfoka miatt a fűtést ezekben az autókban nagyon későn lehetne érezni, éppen ezért jellemzően egy kiegészítő fűtés van beépítve, hogy minél hamarabb legyen meleg az utastérben.
Én igyekszem addig nem tolni neki, amíg az olaj fel nem melegszik. Abból hosszú távon biztos nincs baj. :)
Lenne egy-két kérdésem és észrevételem a motor bemelegítésével kapcsolatba 1,6 diesel Octavia.
Indulás után szinte azonnal fújja a meleg levegőt kb 70 °C fokos a víz amikor lekapcsolom a fűtést mert már melegem van 8 km-er megtétele után éri el a 90 °C-ot ekkor az olaj kb 75 fokos.
Ennek így kell működnie vagy nálam valami nem oké? A régi autómnál ahogy melegedett a víz úgy lett egyre melegebb a befújt levegő, de az benzines volt.
Ha a víz már meleg akkor lehet neki nyomni vagy meg kell várni még az olaj is felmelegszik? Normál körülmények között 90 fok körül mozog a hőfok ha kicsit jobban nyomom akkor felmegy 100 fölé.
Kösz az ötleteket. Sajnos debreceni vagyok, úgyhogy itt kell valamit találnom, eddig viszonylag elégedett voltam a márkaszervizzel, de hogy ezt nem tudták beazonosítani, megingatta bennük a bizalmam. Van egy másik szerviz, ahol egyszer nem bele illő levegőszűrőt gyömöszöltek bele, na még oda nem megyek... Amúgy komoly baja még nem volt, és szeretjük, de mindig van valami költeni való rá, és már kezdem unni.
az én oldalbordamnak Corollama van. Téli nyári gumi olaj csere más nyűgje nincs.
Na mondjuk annyira kötődöm hozzá mint a mikrohullamu sütőnkhöz. Megtűröm a portán és annyi. Nulla érzés. De jön megy. Én is idős vidéki vaK ateista orvos/ügyvéd házaspárról vettem aki 7vegen hasznalt a temploma járáshoz napos időben.
Nem fog tetszeni, de a féltengely környékét átnézném, féltengely szokott kattogni, ha gondja van.
Ugyanakkor van egy tökéletes állapotban lévő eladó automata ignisem :D Korábban sose váltottam volna japánról, de ugye én suzukin nevelkedett ember vagyok, abból indulok ki, ami nem romlandó fajta jellemzően... Nem érdekel? :D (persze csak vicceltem...), éppen octavia-ra cserélném, de nem nagyon akar megválni tőlem, sztem félnek az automatától.
Szóval féltengely, de csapágy is esélyes, ha búgó hang van. Könnyen lehet a gumiharang szétment és alákerült kosz, innét kezdve meg csak idő kérdése.
Nagytempós fekvőknél meg még kormányösszekötő is kaphat (akár ez is kopoghat, ez ritkán koppan, de akkor rendesen, nézzék ezt is meg, nekem ezt kellett cserélnem sajátomon, pedig csak 70 volt benne, előző ignis 500-at ütötte és ez gyári volt, betett mostaninál az első tulaj :D).
Súrlódás és kopogás egyébként szerintem két különböző lesz, féltengelynél kanyarban folyamatos kis kattogást hallanál az ellenkező oldalról, mint amerre kanyarodsz, ritka nagyobb kattogás inkább stabilizátor vagy összekötő lesz.
Én akh-hoz járok, jó tapasztalatom van velük a Soroksári úton, egy próbát megérne.
Óvakodom a japán technikától mind a tűztől. A szerelők sem értenek hozzá egyáltalán mifelénk.
Betanított munkások a szakszervízesek, ami le van írva azt meg tudják csinálni, ami nincs azt nem.
Az ablakmosó ügyben igazat adok M(a)kosnak.
Nálam van olyan, hogy 3ookm alatt kiürűl az 5 liter télen, ha latyakos közúton kamionok után megyek.
Csak nálatok más fajta anyagokkal kezelik az útakat a jegesedés ellen. Nyugat-Európába utazva megfigyeltem, hogy elég la letörlöd az ablaktörlővel és tiszta marad a szélvédő.
Nekem jellemzően júliusban fogy ki a téli ablakmosó :).
Lenne egy OFF kérdésem, de szerintem nem autóspecifikus.
A Yarisunkban teljesen alászedett kormánnyal lassan kanyarodva hallatszik valami súrlódó hang időnként, aztán meg egy vagy több ugrás-szerűség, mintha egy nagy kövön áthajtottam volna. Olyan érzés, mintha valami feszülne és átugrana, ahogy forog lassan a kerék. Nagyon nem tetszik. Volt márkaszervizben, azt mondták, semmit nem láttak, azért tíz ropiért beállították a futóművet, állítólag a kerékszéttartás volt nagy, de azóta nem javult semmit, sőt inkább rosszabb lett. Valami ötlet?
(A kis benzines szívómotoros japán autót 42 ezer km-rel vettem egy vidéki nyugdíjas orvostól (bár a felesége vezette egy olyan utcában, ami tele van fekvőrendőrökkel), és az utóbbi 16 e km alatt ráköltöttem annyit, mintha egy 200 ezret futott dízelt vettem volna. Szóval azért a sztereotípiák nem mindig igazak. Az O3-ban csak 8 ezer km-rel van kevesebb, de annak még az ég világon semmi baja nem volt.)