Így van. Jól néznénk ki ha hajók járnának a vízi úton! Főleg nem a nagy Luppa (nem Lupa) sziget térségében! Ott csak a halmozottan hülye jetskis meg a kedvtelésű célú kisgéphajós az eltűrhető. Azt sem értem miért engedik meg a Nagy-Dunán is a szárnyas és egyéb nagyhajók mozgását...Tönkreteszik mások szórakozását!!! Meg leszakítják az amúgy röhejes módon kikötött, a nemzet gazdaságnak rengeteg hasznot hozó motorcsónakokat. Fúj!
Ilyen esetekben vajon behajtja a hajótulajdonos a keletkezett kárát a magyar hajóútkitűző szolgálaton ?? Ugyanis vannak olyan nemzetek akik a hajóútkitűzés , a térkép , a radar és ehhez hasonló segédeszközök segítségével hajóznak keresztül-kasul Európában . Nem úgy mint mi akik ragaszkodunk a jó öreg bevált vonalismeretünkhöz és el tudunk menni éjszaka , ködben , behunyt szemmel is , de csak azon a néhány tucat kilométeren amit ismerünk mint a saját tenyerünket . Vajon a jog melyik oldalon áll ilyen esetben , a haladásén v. az anakronizmusén ? Van kártérítés v. így járt a delikvens minek hajókázott olyan helyen ahol nincs helyismerete ? Lehet hogy még a yardok is megbüntetik ? Ebben az országban még azon sem csodálkoznék .
Nem emlékszem pontosan de úgy a 80as évek végefelé a hajózási felügyelet nem hosszabította meg a hatóságit mert szerintük a szegecselt hajók ideje lejárt. A töbit már ismerjük sokáig állt az ócskavas temetőben(Pilismarót) és végül szétvágták.
Pedig nagyon jó hajó volt, 2 db 375 deutz 45 lit/óra/db fogyasztás melett 8deci merülésel
kiválló manőverező képeségével tudtunk vele, hogy úgymondjam a híg latyakban is hajózni.
Én emlékszem egy komáromi olajzásra, amikor reggelre kelve fuxolással indult a program az amerikai haditengerészet jeles képviselője (a.k.a. peterakiss olvtárs) jóvoltából, mert átmenetileg nem volt több csat a fedélzeten a mozgalmas éjszaka után.
Egyszerre több vontatmány a Mosonin? Na ilyen se lesz soha többé. Nincs képed az Fk 338-ról? Vagy más fokásról? Szívesen feltenném a neveddel, vagy nick-eddel a regiszterbe.
Meddig dolgozott a 338-as? Tudsz valamit, hogyan fejezte be pályáját?
Amikor volt a nevezetes balatonszemesi vihar, és a kedvezőtlen széliránynak köszönhetően a hullámok pont behatoltak a két mólószár között, gyönyörű I betűket karcoltak a levegőbe a vitorlások orrai a vendégmólónál.
A mellénk érkező jacht "legénysége" nem bízta a véletlenre: egész éjszaka fogták az orrot. Felváltva aludtak.
Mi meg kikötöttünk rendesen, és mindannyian egyszerre aludtunk. Reggel megvolt a hajó, megvoltak a bikák, megvoltak a kötelek. Jé.
Tessék normálisan kikötni azokat a szappanosdobozokat!
Emlékeim szerint 1972-73 ba sódert hordtunk a nagydunáról győrbe pontosabban a likócsi
rakodón álló elevátorhoz a (Pielach) FK 338 al a dereglyéket egy kis rábamotoros toló forgatta gondnélkül. ebben az időben történt meg, hogy este a nagydunáról érkező vizügyes vontatmányról a nagydunáról történő bekanyarodási manőver közben az egyik uszály horgonyát a slepszár leszakította közvetlen a bejáratnál. Mi regel ötkor indultunk likócsról és a torkolatban rászaladtunk az leszakadt négykapásra ami kb 2 méter hosszan felhasította a 338 as haslemezét közvetlen a géptér alatt. kiérve a nagydunára már a sülyedés állapotába a dereglyéket a hajózóúton kívül elengedtük ahol horgonyt dobtak,
mi pedig a Pielach- ot kifutattuk a partra a további sülyedés elkerülése végett. Másnap
két üres derglye közzé bekötöttük és már nemtudom melyik jeges lehúzott pestre a cserhalomba ahol kisólyázták és szépen befoltozták a jó öreg vontatót.
Nem értem hogy engedik meg! Borzasztó! A végén még kidöglik a lápi poloska meg a mocsári lepra is...Az öt tonnás magán jachtok sem mind tudnak előtte bohóckodni mert gyors. Ez már a vég. Pedig ezek a "kisgéphajók" nem csinálnak hullámot és direkt jót tesznek a környezetnek. Új szabályra van szükség!!! Csak sportcélú kisgéphajó közlekedjen a Szentendrei-Dunán, de csak akkor ha legalább 80 km/órával megy és az értéke meghaladja a 15 millát!
Má'mé'? Nem lehetetlen, lefényképelték őket egy tolóról, ami elengedte őket, merthogy sietnek. Aztán átküldték nekem, én meg betettem ide. Minden egyéb egyezés a véletlen műve:-)