Nagyon szívesen. Németországba a Sparnight jegyek a legolcsóbbak. Ezeket érdemes minél hamarabb megvásárolni, mivel korlátozott számban vannak. Mint írtam 2.osztályra 29 euró egy jegy (ülőkocsiban) és 10 euróba kerül a kiegészítő jegy a railjetre budapest-bécs között.
Fekvőhelyes kocsiban a következők az árak: 6 ágyas fülkében 49 euro, 4 ágyas fülkében 59 euro.
Hálókocsiban: 2 ágyas fülkében 79 euro, 1 ágyas fülkében 139 euro.
Ezekben az árakban benne van a railjet ára is.
Ezek a legolcsóbb árak egy útra.
Kösz. Azt még megkérdezhetném, hogy egy háló-, vagy fekvőhelyes kocsi mennyivel módosítja az árat? Illetve ez az ár hogyan tevődik össze (milyen kedvezményekből)? Németország felé van valamilyen menettéri kedvezmény?
Az is szamit melyik nap utazol. A metropolon kifele nem szoktak sokan lenni a pragai ulokocsiban, fekvo, halo valtozo. Jeseniuson Mo-ra tobben szoktak lenni, de nem gond ulohelyet talalni.
12:47kor indulás Zalegerszegről. Győrben átszállás a 68-as RailJetre. 20:00 órakor meg kényelmesen eléred az euronightot. Igaz így Bécsben és Győrben is kell várni. Győr-Köln retúrjegyet megkapod 78 euróért 2.osztátlyon, de hetekkel előbb meg kell venni a jegyet
Nem gondoltam, hogy annyira fontos dolog, hogy Zalából honnan, mert kb. van 3 csatlakozási pont Bécs felé, de az egyszerűség kedvéért Zalaegerszegről. Igazából most menne az utazás tervezése és a repülés mellett szeretnénk alternativákat is megvizsgálni árban, időben.
Én is tudok egy lehetőséget: 20:00 órakor indul a bécsi westbahnról a hans albers euronight jó kis öbb kocsikkal. Reggel 8:42kor van Kölnben. Árban annyit tudok, hogy budapestről legolcsóbban ez 39 euró. Ebben benne van a railjet ára is bécsig. Lehet azt is, hogy a 15:10es railjet helyett a 17:10essel menni és linzben átszállni, de akkor linzben csak 7 perc van az átszállásra. Szóval biztosabb a korábbival menni. Zalából pontosan honnan utazna? Szívesen segítek
Ha Magyarországról mész railjettel, és átszállsz a Passau átmenetes ICE-re, akkor a Hafas szinte mindig Linzben szállít át, ellenkező irányban is. A DB oldalán vett Spar jegyek is linzi átszállással ugranak fel első találatként. Ne kérdezd miért.
Zala megye elég nagy és most túl sok időm nincs kifejteni, de első körben Zala->Győr->Wien-Köln.
Legjobb talán a Railjet+ICE páros. Persze ha nem az a legfontosabb, hogy gyorsan eljusson oda, akkor lehet variállni az átszálássok számával és így a jegyárral is! :) Esetleg még ha korán szerente érkezni akkor éjszakai vonat, Linzi átszálással vagy Münchenivel.
A felől szeretnék érdeklődnék, hogy az egyik rokonom szeretne március 16. Zalából Kölnbe utazni, illetve 22.-én vissza. Azt szeretném megérdeklődni, hogy vasúton erre milyen lehetőségek vannak viszonylat, ár, utazási idő tekintetében?
A napokban kipróbáltam a Hargita és a Máramaros IC étkezőkocsiját. Ezt az üzemeltetőt úgy kellene kivágni, hogy a lába ne érje a földet. Kriminális a helyzet.
Eleve, mi az, hogy egy étkezőkocsin összesen egyetlen egy darab - undorító állapotú - étlap van? És amikor kérek még egyet - mert ugye ketten vagyunk -, nem az elnézéskérés következik, hanem egy kérdés, hogy mi bajom van ezzel az étlappal, majd utána bevallja, hogy ez az egy van.
Én ősszel Berlinbe menet kifogtam a cseh hálóból a régebbit, egyedül voltam a 3as fülkében de aludni nem igen tudtam.. olyna hangos kocsit keresve sem talál az ember nemzetközi forgalomban..
Én is vasútbarát vagyok, de ezt most ettől elvonatkoztatva is jobb megoldásnak tűnt :) (aminek persze nagyon örülök! :) Én is ettől féltem, hogy ritkán sikerül a magyar stokkba új hálót rakni, így viszont ha úgy alakul hogy az egyik út "magyar stokkos napon" lesz akkor nem ér + 14 eurót a Bc >> WLAB váltás, úgyhogy marad a fekvő :)
Köszi mégegyszer mindnekinek a segítséget, holnap el is megyek megvenni a jegyet!
Vasútbarátként mondva, igen örömteli ez a hozzáállás! Remélem, hogy sikerül a lengyel stokkot kifogni majd!
Én anno még a Báthoryban Wlab-bal jártam meg Varsót 2007-ben, frankó meleg volt (októberben) és puha az ágy, sokkal több nem kellett. Ha müködik minden (ablak, fűtés, lámpa, zárak) akkor szerintem is vígan el lehet lenni benne, jobb mint a CAF-os fekvő. (szélesebb az ágy) De hát ugye már nem a 80-as évek vannak, így nem ártana itt is fejlődnie a Mávnak, de nem valószínű egyhamar. Jó utat!
A lengyel háló ugyanúgy utcahosszal jobb a magyarnál, mint a fekvő. Erről is van sokat eláruló panorámakép (http://wars.pl/#/sekcjaHoteleSYPIALNY) - a fedélzeti szolgáltatás nagyjából ugyanaz, csak több és jobb ásványvizet adnak.
A jó öreg görlitzi hálókban mindig be tudják úgy durrantani a fűtést, hogy elég legyen a pokróc... a különbség csak abban rejlik, hogy míg nálunk nem teszik rendes ágyneműhuzatba, addig a csehek a Cheb-Besztercebánya kocsin is azt a jófajta ágyneműt tették fel, ami a Metropolon is van.
SzVÖR szerint valóban WLABmz kéne, hogy járjon Varsóba, de ha szarul állnak a dolgok (ez utóbbi egyébként egy mekkora film már... ;-) akkor mindig innen szedik ki elsőként. Márpedig már jó néhány hónapja régi háló kerül bele...
Szilveszterkor legalábbis WLAB volt, igaz annak az egyetlen utasnak az is tökéletesen megfelelt :) pozitív volt a jól eltalált fűtés és hogy szinte semmi nem nyekergetz benne. Negatívum talán az ágynemű: egy szál pléd képviselte a hideg elleni védelmet, de igazából az sem zavart.
Igen, néztük a repjegy árakat is, aztán arra jutottunk, hogy bár sokkal olcsóbban is meg lehet úszni magát az utat, ha repülővel megyünk, akkor a 2 nap amikor utazunk, azoknak a nagy része elmegy az utazásra magára, tehát a különbözet nagyjából ott el is menne a 2 éjszakával több szállásra. Ha még rászámoljuk a transzfert is a reptérre stb stb, akkor majdnem ugyanoda lyukadunk ki anyagilag, mint a fekvővel (+-2-3e ft már nem emlkszem pontosan) és akkor már gondoltuk megkíméljük magunkat ettől és éjszaka utazunk :)
Köszi az infókat egyébként, majd még elválik addig, hogy játszik-e a háló, de ez a lengyel fekvő elég jónak tűnik. Még annyi, hogy ha esteleg a háló mellett döntenénk, akkor a vagonweb szerint a magyar napokon WLABmz van benne (a vonatosszeallitas.hu-n még a tavalyi van, szóval azt nem tekintem mérvadónak). Ez tényleg így van, vagy csak lutri szerűen, ha éppen olyan kedve van a Startnak, egyébként WLAB (anno a Venezián volt ez, hogy ha az embernek szerencséje volt akkor WLABmz amúgy WLAB).
Gyakorlatilag is ilyen, Varsóba mindig jut új kocsi csak Krakkóba néha nem. De az ágynemű is jobb a magyarnál, a kísérők nem mindig tudnak nyelveket de ezt leszámítva nem szokott sok baj lenni velük.
A két szerelvény közül az egyikben vannak a magyar kocsik, a másikban a lengyelek, ma éppen az utóbbiak vannak Pesten, tehát ebben a hónapban páros napokon indulnak innen, Varsóból meg páratlanon.
Ha anyagilag belefer szerintem azert inkabb a halo - bar most raneztem a rozsaszin legitarsasagra es 25-27es hetvegere peldaul 2 fore nulla csomaggal 26ezer a retur.
Barátnőmmel tervezünk egy varsói kirándulást január végén a Metropol EN / Chopin vonattal oda-vissza. Úgy láttam, hogy a varsóba közlekedő fekvőhelyes kocsit felváltva állítja ki a PKP és a Start. A Start gondolom Bc-t tesz bele.
Az lenne a kérdésem, hogy van valakinek tapasztalata a PKP-s fekvőhelyes kocsikkal? Illetve ami a Metropolba kerül, jobb minőségű, mint a startos Bc? (mert hát az azért hagy kívánnivalót maga után). Ha pedig jobb, akkor azt lehet tudni, hogy milyen rendszer szerint váltják egymást a 2 vasút kocsijai, hogy teszem azt a "PKP-s napokra" lehessen időzíteni az utazást?
A DB ha jol emlekszem 15 EURt ad a cserelt/lemondott jegyert....
Bar nekem mintha olyan remlene egy 2009es akciorol, hogy 15 EURt kellett NEKEM fizetni..
Csereltem jegyek (kozbejott valami) es az uj idopontban kb 20 EURal lett volna olcsobb es mivel 15 volt a kulombozet gyakorlatilag ugyanott voltam arban
Eladóvá vált menetjegyem, Kelenföld-Zagráb útvonalra.Az Agram nemzetközi gyorsvonatra. A jegy 01.05-ig használható fel. Tartalmaz Helybiztosítást is, és csak egyirányú a jegy. 20€-ért eladó. Érdeklődni emailben.