Egyetértek, valóban nem szabad kapkodni a kormányt, a buszvezető elsősorban a saját utasai épségéért felel, másodsorban a többi közlekedőért. Ilyenkor egyet tehet, fékez, lehúzódik, amennyire lehet, és várja a csattanást, de semmiképpen nem kapkod, nem rángat.
Kerültem már én is hasonló helyzetbe, igaz, én kisteherautóval, és több időm volt cselekedni. Sprinter vs. farmotoros Skoda. Alig volt gyorsabb, de nekiállt kamiont előzni a Skodás a kanyarban... Satufék, húzódtam lefelé, a mellettem ülő meg kiabált, hogy húzzam már be az árokba. Nem tettem. Amikor már eléggé lelassult, akkor húztam csak le a padkára. Kiütöttem pár műanyagbabát, de nem ütköztünk, természetesen a Skoda nem állt meg. Időnként eszembe jut, hogy mi lett volna, ha az árkot választom...
amiről itt szó van érdekes. nem lehet megmondani h. taxxxé vagy a másik verzió a helyes. ez csak az adott szituációból következik. ha mindenképp felborulna a busz vagy ott áll egy fs, dtb... akkor taxxx által leirtaknak megfelelően kell cselekedni, de ha a látszik hogy a busznak és feltehetően az utasoknak is csak kisebb sérülésveszéllyel kell szembe néznie akkor én mindenképp félrerántanám...
Elég keményen fogalmazol, de szerintem nincs teljesen igazad. Ha az ütközést választod igen nagy valószínúséggel (főleg ha személygépjárműnél nagyobb dologgal hoz össze a sors) akkor te a buszsofőr fogsz először sérülni. És akkor is az Ő kezében lesznek a dolgok.
Más: Szerinted a mai magyar jogszabályoknak megfelelően milyen büntetésre számíthat a kisteherautó vezetője ha elkapják? Főleg a cserbenhagyásra gondolok, ez már bűncselekmény ha júl tudom.
Értem én, amit mondasz, de elég kemény dolog a buszvezetőt hibáztatni. Egyrészt tuti reflexből cselekedett, mert ott a másodperc töredéke alatt nem is nagyon tehett mást, ott nincs lehetőség mérlegelni. Ha nekimegy lehet hogy rosszabb döntés lett volna, mert akkor ki tudja mi történik. Visszatolja a kisteherautót a sorba és akkor akár olyanok is megsérülhetnek/meghalhatnak akik kb ugyanolyan vétlenek mint az utasok.
Tovább nem hiszem el, hogy te például meg tudnád tenni, hogy elütöd az anyukát és a gyerekét. Elméletben jól hangzik, de...
Amúgy meg remélem elkapják a kisteherautó vezetőjét és jól megbüntetik, és itt nemcsak pénzbüntetésre gondolok. Minimum bevonni a jogosítványát (legalább 1-2 évre) esetleg még komolyabb is...
Menjen neki. & Az elütést tanították és ma is ezt vallom helyesnek én is.
Uhh, azért ehhez kell(ene) egyfajta nagyon kemény lélekjelenlét. Hiába tanítják, tesztelni nincs sok lehetőség.
És a furgonos esetben biztos, hogy a belemenés a nyerő? Lement a busz a prérire, lett néhány sérült, kb ez is "várható". (reméljük, mind felépül, OK). Ha visszatolja a furgont a sorba, lehet, hogy lesz jópár halott is.
Gyerekek, kérlek titeket, hogy nézzétek meg a 2 új E94-es VIN-jeinek utolsó 4 számjegyét, egyrészt kéne, másrészt ebből meg tudom mondani, melyik járt már november 8-án, a bemutatón Győrben (ő a 0255). Előre is köszi!!!!
Milyen konstrukcióban adják ki a volánoka vonalaikat alvállalkozásba. Felvázolom, az én elképzeléseimet, és érdekelne melyik áll legközelebb a valósághoz:
1. X volán kiadja néhány vonalát a W kft-nek. A Kft végzi a dolgát, a volán fizet érte (mondjuk futott kilométer alapján) a kft pedig egy az egyben átadja a jegybevételt a volánnak, esetleg valamilyen módon megosztoznak rajta.
2. A kft végzi a dolgát, havonta x összeget kifizet a volánnak, és azon felül az összes jegybevétel az övé. Itt az az érdeke, hogy minél több jegyet adjon el (egy jó nyereséges vonalnál elképzelhető lenne).
Tehát ki fizet kinek és kihez megy a jegy bevétel?