Keresés

Részletes keresés

Grimbi Creative Commons License 2005.12.05 0 0 30011
Pár tízezer forintra, ha megtalálják.
Előzmény: gmondi (29995)
petikETO Creative Commons License 2005.12.05 0 0 30009

én pl. vezetés közben mindig azon szoktam gondolkodni, hogy mi lesz ha...

 

nem igazán tudom megfogalmazni, de ez olyan mint egy sakkautomata működése, közlekedési variációk elképzelése menet közben

Előzmény: Törölt nick (30008)
rezgaras Creative Commons License 2005.12.05 0 0 30007
taxxx írta:

> Egy buszvezető NEM cselekedhet reflexből.

Szvsz. ez a kijelentés egy szamárság.

Akinek nincs ideje a döntés végiggondolására, reflexbôl cselekszik. Akár szabad neki, akár nem. A többi csak okoskodás.
Előzmény: Törölt nick (29994)
lalapótló Creative Commons License 2005.12.05 0 0 30006
Egyetértek, valóban nem szabad kapkodni a kormányt, a buszvezető elsősorban a saját utasai épségéért felel, másodsorban a többi közlekedőért. Ilyenkor egyet tehet, fékez, lehúzódik, amennyire lehet, és várja a csattanást, de semmiképpen nem kapkod, nem rángat. Kerültem már én is hasonló helyzetbe, igaz, én kisteherautóval, és több időm volt cselekedni. Sprinter vs. farmotoros Skoda. Alig volt gyorsabb, de nekiállt kamiont előzni a Skodás a kanyarban... Satufék, húzódtam lefelé, a mellettem ülő meg kiabált, hogy húzzam már be az árokba. Nem tettem. Amikor már eléggé lelassult, akkor húztam csak le a padkára. Kiütöttem pár műanyagbabát, de nem ütköztünk, természetesen a Skoda nem állt meg. Időnként eszembe jut, hogy mi lett volna, ha az árkot választom...
Előzmény: Törölt nick (29994)
petikETO Creative Commons License 2005.12.05 0 0 30005

én is ezt mondtam:

 

"...ha mindenképp felborulna a busz vagy ott áll egy fs, dtb... akkor taxxx által leirtaknak megfelelően kell cselekedni..."

Előzmény: Törölt nick (30004)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.05 0 0 30003
Egyetértek.
Előzmény: petikETO (30002)
petikETO Creative Commons License 2005.12.05 0 0 30002
ez így van elméletben mondom csak. nem tudni hogy pl. én (vagy te, ő,...) mit tettem volna :(.
Előzmény: Törölt nick (30001)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.05 0 0 30001
Persze, (utólag) a monitor előtt sokkal könnyebb dönteni.
Előzmény: petikETO (29999)
petikETO Creative Commons License 2005.12.05 0 0 30000

"ott áll egy fs, dtb"

 

ott áll egy fa is, stb... :-o

Előzmény: petikETO (29999)
petikETO Creative Commons License 2005.12.05 0 0 29999

amiről itt szó van érdekes. nem lehet megmondani h. taxxxé vagy a másik verzió a helyes. ez csak az adott szituációból következik. ha mindenképp felborulna a busz vagy ott áll egy fs, dtb... akkor taxxx által leirtaknak megfelelően kell cselekedni, de ha a látszik hogy a busznak és feltehetően az utasoknak is csak kisebb sérülésveszéllyel kell szembe néznie akkor én mindenképp félrerántanám...

Előzmény: Törölt nick (29994)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.05 0 0 29998
Okoztak már pár meleg pillanatot, utazásaim során.
Előzmény: petikETO (29997)
petikETO Creative Commons License 2005.12.05 0 0 29997

ja még jó hogy helyi vagyok :o ,

 

de komolyra véve, mai tapasztalat: az üvegesek/ablakosok se kismiskák

Előzmény: poiuzf (29986)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.05 0 0 29996
Elég keményen fogalmazol, de szerintem nincs teljesen igazad. Ha az ütközést választod igen nagy valószínúséggel (főleg ha személygépjárműnél nagyobb dologgal hoz össze a sors) akkor te a buszsofőr fogsz először sérülni. És akkor is az Ő kezében lesznek a dolgok.
Előzmény: Törölt nick (29994)
gmondi Creative Commons License 2005.12.05 0 0 29995

Rendben, igazad lehet.

 

Más: Szerinted a mai magyar jogszabályoknak megfelelően milyen büntetésre számíthat a kisteherautó vezetője ha elkapják? Főleg a cserbenhagyásra gondolok, ez már bűncselekmény ha júl tudom.

Előzmény: Törölt nick (29994)
gmondi Creative Commons License 2005.12.05 0 0 29993

Értem én, amit mondasz, de elég kemény dolog a buszvezetőt hibáztatni. Egyrészt tuti reflexből cselekedett, mert ott a másodperc töredéke alatt nem is nagyon tehett mást, ott nincs lehetőség mérlegelni. Ha nekimegy lehet hogy rosszabb döntés lett volna, mert akkor ki tudja mi történik. Visszatolja a kisteherautót a sorba és akkor akár olyanok is megsérülhetnek/meghalhatnak akik kb ugyanolyan vétlenek mint az utasok.

 

Tovább nem hiszem el, hogy te például meg tudnád tenni, hogy elütöd az anyukát és a gyerekét. Elméletben jól hangzik, de...

 

Amúgy meg remélem elkapják a kisteherautó vezetőjét és jól megbüntetik, és itt nemcsak pénzbüntetésre gondolok. Minimum bevonni a jogosítványát (legalább 1-2 évre) esetleg még komolyabb is...

Előzmény: Törölt nick (29989)
bzbx Creative Commons License 2005.12.05 0 0 29991
Helló! Ma reggel 5 óra 18 perckor kanyarodott be a csuklós Credo az Adyvárosi decentrumba!
vrobee Creative Commons License 2005.12.05 0 0 29990
Menjen neki.
&
Az elütést tanították és ma is ezt vallom helyesnek én is.

Uhh, azért ehhez kell(ene) egyfajta nagyon kemény lélekjelenlét. Hiába tanítják, tesztelni nincs sok lehetőség.

És a furgonos esetben biztos, hogy a belemenés a nyerő? Lement a busz a prérire, lett néhány sérült, kb ez is "várható". (reméljük, mind felépül, OK).
Ha visszatolja a furgont a sorba, lehet, hogy lesz jópár halott is.
Előzmény: Törölt nick (29989)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.04 0 0 29988
Gyerekek, kérlek titeket, hogy nézzétek meg a 2 új E94-es VIN-jeinek utolsó 4 számjegyét, egyrészt kéne, másrészt ebből meg tudom mondani, melyik járt már november 8-án, a bemutatón Győrben (ő a 0255). Előre is köszi!!!!
atinform Creative Commons License 2005.12.04 0 0 29987

Adok az Uraknak egy kis kiegészítést a győri E94-eses történethez:

Aztán pedig jóéjt! ;)

 

 

 

 

 

 

Fotó: ati

poiuzf Creative Commons License 2005.12.04 0 0 29986
plusz a vidéki volán sofőrök (na jó nem mind)
Előzmény: petikETO (29985)
petikETO Creative Commons License 2005.12.04 0 0 29985
sztem is
Tector Creative Commons License 2005.12.04 0 0 29984
+ a sóderesek.
Előzmény: Grimbi (29983)
Grimbi Creative Commons License 2005.12.04 0 0 29983

"kisteherautóval "

 

Személyes tapasztalat, az út legalja általában a taxisokkal, pizzafutárokkal együtt.

Előzmény: Törölt nick (29982)
gmondi Creative Commons License 2005.12.04 0 0 29981

Nagyon alapvető kérdés következik:

Milyen konstrukcióban adják ki a volánoka vonalaikat alvállalkozásba. Felvázolom, az én elképzeléseimet, és érdekelne melyik áll legközelebb a valósághoz:

 

1. X volán kiadja néhány vonalát a W kft-nek. A Kft végzi a dolgát, a volán fizet érte (mondjuk futott kilométer alapján) a kft pedig egy az egyben átadja a jegybevételt a volánnak, esetleg valamilyen módon megosztoznak rajta.

 

2. A kft végzi a dolgát, havonta x összeget kifizet a volánnak, és azon felül az összes jegybevétel az övé. Itt az az érdeke, hogy minél több jegyet adjon el (egy jó nyereséges vonalnál elképzelhető lenne).

 

Tehát ki fizet kinek és kihez megy a jegy bevétel?

 

Köszi! És én kérek elnézést...

atinform Creative Commons License 2005.12.04 0 0 29980

Te akartad. :)

 

Előzmény: Alkaa (29979)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.04 0 0 29979
Persze, meg majd a Kravtex-csarnokok, mi? :-P
Előzmény: atinform (29977)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.04 0 0 29978
egyetértek:)
Előzmény: Grimbi (29965)
atinform Creative Commons License 2005.12.04 0 0 29977
De hogyha a Széchenyi híd még belefért volna...
Előzmény: Alkaa (29976)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.04 0 0 29976
Axem ezen a képen minden különös ismertetőjegy rajta van. :-)
Előzmény: atinform (29974)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.04 0 0 29975
Aaaah, yes! :-)
Előzmény: tupolev (29972)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!