Annyiban meg oldja a problémát hogy nem fog lötyögni de viszont nem lessz tökéletes a tömítés és 90- 100 fok között szivárogni fog a hűtőfolyadék! Viszont ha behelyezés előtt a tömítőguminál körbekened FBS nevű tömítőpasztával akkor tökéletes lesszz! Legalábbis nekem bevált!
De tavaly cseréltem a termosztátot! Hogy lehet megnézni, hogy Lengyel van e benne? Esetleg, ha megint cserélnem kell, akkor le kell engedni a vizet? Mert akkor én nem állok neki....
Csatlakozót úgy tudod a jeladóról leszedni, hogy a csatlakozón található fém biztosítót leszeded, (jegyezd meg hogy volt rajta) majd lehúzod a csatlakozót. A jeladónál a képen látható zéger szerű biztosító gyűrüt a nyillal jelzett irányba kihúzod. (lehet hogy nálad másik irányba áll a zéger) Ezután ki tudod húzni a termosztát házból a jeladót.
Innen rendeltem.A fényezést nem tudom pontosan mennyi volt mert egyszerre fényezték a tükrökkel a gyári felső légterelővel meg a hátsó szárnyal.De szerintem nem lehet egy nagy összeg.
A ledes lámpákát csináltad? A helyzetjelző helyett van? Jól néz ki:) Viszont ami jobban érdekelne, az a légbeömlő a motorháztetőn. Hol tettél rá szert és mennyibe került?
44ezer? , akkor szinte még új motor van az autódban;) Az enyémben már kb. 9szer ennyi van... Sajnos a kérdésedre nem tudok pontos választ adni, de biztos van itt valaki, akinek volt már hasonló problémája.
Igen a hőfokjeladóra én is gondoltam, szóval az lesz a következő lépés. Azt elfelejtettem leírni,hogy szelephézagot is állítattam, a lambda tökéletes értékeket mutat, motordiagnosztika nem dobott semmilyen hibát. Az autóval most értem el a 44000km-t (nem elírás) Az Olajat szigorúan minden évben cserélem, az utolsó 2010.07.13-án történt.
Annyi a probléma,hogy a hőfokjeladó a kocsiban a régebbi típusú fekete végű, és az új fém végű meg túl rövid lyukba ráadásul lötyög, a régiről a tömítőgumi átrakása megoldja a dolgot?
Elsősorban tippeket tudnék adni: talán a hőfokjeladót kellene kicserélni, egy próbát megér, nem olyan nagy összeg. Valamint a szelephézagot megnézni. Esetleg a lambda-szonda, ha rossz értéket mutat... próbáld meg lehúzni a vezetéket, hogy akkor mi lesz.
Mennyire lehet kopott a motor, olajcsere mikor volt az autóban?
Az utolsó, hogy elviszed szervizbe és csináltatsz egy motordiagnosztikát, hátha kiad valami hibakódot.
Az még a jobbik eset, ha hiányzik:)De lehet olvasni érdekes dolgokat is Wikipédián, szóval nem egy fajsúlyos oldal,nem kell mindent elhinni neki. Jah és ez Pityuuuu-nak szólt!
Pontosan nem tudom, de talán gumigyűrűvel van letömítve, szóval nem kell semmi "extra" tömítés. Viszont kiszedés előtt a kiegyenlítő-tartályra csavard vissza a sapkát, mert kifolyik a víz. Az sem jó, ha nyomás van a redszerben, de az sem ha nincs vákum.
Tiszeteletem! Én most cseréltem ki a termosztátot, de így is 80 fok a max, most annyival jobb a helyzet, hogy legalább stabilan tartja, nem ingadozik.
Lenne egy pár kérdésem. Az autó már régóta gyenge, pláne hidegen, sokszor mintha kihagyna, nyomom a gázt és nem történik semmi, alacsony fordulatom iszonyat gyenge, így pörgetni kell elégé. Hidegen az alapjárat igen szaggatott és a kipufogó köpköd. Melegen ezek a dolgok egy kicsit javulnak. Egyébkén cseréltem gyertyát, kipróbáltam egy másik trafóval úgy sem lett jobb. Kipufogódobot is cseréltem. Fojtószelepet kitisztítottam Rámértek a co-ra minden érték tökéletes, még is jó étvágya van a kocsinak. Így már teljesen hülyének néznek a szerelők. Szóval ezek után legyen valaki okos Uraim.
Ma megvizsgáltam a hátsó ablak tömítése alatti helyzetet. Meglepődve láttam, hogynem is kívülről rozsdás, inkább belülről, azaz a csomagtér felőli oldalon, végig az ablak alsó vonalán. Elég nehéz lehet az ablakkeret tömítés alatt rozsdamarózni, ki kéne venni a hátsó szélvédőt. Csinált már ilyet valaki?
Rossz az a termosztát. Én most cseréltem ki az enyémben, mert 80-85 fok között üzemelt. Az új 89-92 fok között tartja a vízhőfokot és így sokkal finomabban, dinamikusabban megy a gép. Hidegen a motornak szenvedés üzemelni, ráadásul jobban kopik és többet is fogyaszt.
Lengyel gyártmányú, zégergyűrűset vegyél. Kb. 4000 Ft. Jó, megbízható gyártmány.
De még lenne egy "butácska" kérdésem: a jeladót csak pattintsam ki a termosztát házból pl 1 csavarhúzóval, v van vmi spec megoldás? Ha kijött a régi és betettem az újat, nem kell oda vmi tömítés v egyéb "csodaszer"?
Nem igazán. Mindenképp 80 fok felett kellene lennie a hőmérsékletnek. Nekem konkrétan beáll í mutató középre és ott marad, ha megyek vele. Ha városban araszolgatás meg lámpától lámpáig menés van, akkor meg a ventilátor kapcsol 100 előtt és lefújja.
Az lenne a kérdésem, hogy mennyi a normális üzemi hőfok? Én tavaly cseréltem termosztátot és hűtővizet, azóta 70-75 C és nem megy feljebb! Ez normális?
Igaz piszok drága, de nagyon komoly szer a többi hasonló termékkel együtt. Van egy japán kis traktorunk aminek a tankját megette a szállítás során beleszállt sós vízgőz. Vastagon volt a rozsda. Ez teljesen eltüntette és szépen kifehérítette a tankot röpke 3 óra alatt (előtte ilyen rozsdamarót még nem láttam). Tovább nem is lehet fémen hagyni, mert agresszív anyag és megeszi a fémet. Igaz én tanktisztító szettben kaptam ezt literes kiszerelésben, de tényleg tuti szer.
A Hammerite nálam nem vált be bár én a csupasz vasra kentem rozsda nélkül 2 rétegben és lepattogzik sőt rozsdásodást is találtam után alatta stb ... ha rozsdára kentem akkor meg ugyanúgy jött át a rozsda rajta mintha ott sem lett volna .
Ez a supralux Konvert kémiai uton átalakítja a rozsdát - megköti - és az ezzel lekent felület , alapozó rétegként szolgál a fedőréteghez ... én most ebben bízom
Nekem egy fehér Felimvan és azon is kezd hólyagosodni a festék, gondoltam, hogy mivel nem tervezem egy ideig eladni és leselejtezni tervbe vettem, hogy kijavítatom. Felkerestem egy ismerőst, aki kijavítja, és azt mondta, hogy nem kell még kivágni belőle elég lesz a csiszolás, festés. Az egész kb. 30e Ft-ba fog fájni. A sárvédő ívek rozsdásodásra azt mondták, hogy mivel két lemez van és a kettő között légüres tér van a pára dolgozik belül és azért rozsdásodik kifelé. Azt tanácsolták, hogy valahogy fújam ki olajjal, és akkor tovább bírja.
Pontosan így van. Nem szabad nagy pénzeket beleölni. Ettől nem lesz se gyorsabb, se erősebb az autó, senki nem fogja érte megszólni. A tulajdonoson kívül nem is nagyon fogja észrevenni, megnézni senki..
Ezért is írtam, hogy az egy fél Felicia. Ennyit 3 rozsdafolt javítása nem ér meg. Akkor inkább hadd legyen csúnya. Nem tartóelem egyik sem így kárt sem okozhat.
Ha van pénzed, akkor lehet "ápolgatni" az autód. De ha azt nézed, hogy most 400-450 ezernél többet nem ér az egész autó, (vagyis nem kapnál többet érte) akkor miről is beszélünk?
Ha pedig eladásra készülsz, akkor jobban jársz, ha eredeti fényezéssel van , mégha azzal a néhány pöttyel is, mintha már újra van festve a "fél" autó. Mert az már gyanús a vevő szemével... eleve kevesebbet adnak érte.