Örüljetek velem!!! Megszabadultam a régi suzukitól! Liana kombit végre el tudtam sózni (rohadtul ár alatt), és nagyon jó áron sikerült egy FABIA COMBI!!!! Majd mesélek, fotózok!
1988ban kapott a motor elsőnek injektort farmotorosban(Bendix/Renix központit),majd 1993ban a favoritban is kapott Bosch központi injekort,1996 nyarától pedig hengerenkénti injektort a feliciában
Meg tudják csinálni, de macera. meg/le kell bontani a kárpitot, lyukakat fúrni, ami már nem gyári kezelést kap, stb....
Én nem kértem a magas felár miatt anno., hanem amikor szükség volt rá, vettem két kereszttartót talppal kb. 10.000,- Ft-ért, és amikor ritkán kell, azt használom.
Sziasztok! 4 éves Fabia kombit szeretnék venni, de úgy látom, hogy alig valamelyiken van tetőcsomagtartó. Ez nem gyári felszerelés vagy csak bizonyos típusokhoz járt ? Utólag is felszerelhető , kb mennyibe kerülne, ha ez a helyzet ?
Kibékültem volna az 1.4 16V 75LE-s motorral, de akkoriban irreális volt a árkülönbség, és tuti hogy a kissé tutyi-mutyi SDI-t ma is szeretném. Nem baj, jó ez. Most lesz hat éves, biztos vagyok benne, hogy még néhány évet problémamentesen elketyeg, és ez a fontos.
"de azért egy nagyon jó kis motor ez!" Azért a végére hasonlít a véleményünk, ez a lényeg.
Nyilván tudod, hogy van egy másik Skodám is. 2X annyi ló van benne, közel 3X annyi nyúútonméter, kb. 400kg-al nehezebb, nem hanyagolható el az sem, hogy 3M-val drágább volt. Országút 4.6-4-8, város 6-8 l/100km. (dízel) És volt egy 1999-es OI-em is, ami szintén sokkal kevesebbet evett. (benzin)
Mondjuk én nem 1.5-2 órás dugulásokra gondoltam amikor írtam ez tény. Egy biztos, valóban többet eszik városban mint a mai autók többsége, de azért egy nagyon jó kis motor ez!
A blokk külsőre ugyanaz, de azért belül néhány dolog megváltozott.
Valószínűleg ez a (nagyjából) maximum amit ki lehetett belőle hozni, de ez viszont szerintem egy nagyon jó motor. Én nagyon sajnálom, hogy leálltak vele. Persze, a fogyasztása nem a legideálisabb városban (és enyhén fogalmaztam), de nekem és még nagyon sok embernek ez a motor nagyon bejön/bejött. Én nem szeretem a Skodák 12 és 16 szelepes motorjait. Persze nem a legerősebb verziókra gondolok,hanem a 64, 70, 86 LE-s változatokra és társaira a Skodákban. De egyéne válogatja. A Skodá viszont imádom !!! :-)
"Ráadásul az enyém 1.2-es, három hengeres, mégis jóval erősebb" NÉZZ már meg egy 1.4MPI-t!!!! Mert itt most arról van szó!! Apósom autója most is megvan, tök ugyanaz hidd el. A régi Skodákon Egyszerű bedugós olajbetöltő volt (nem a ma használatos elfordítós) Az MPI motoron az elfordítós olajbetöltő CSAK a motorvédő műanyaghoz kapcsolódik, AMI egyszerűen rá van tolva a régi szelepfedélre, (még azon sem változtattak) ha leveszed a borítást benne van a betöltő sapkája. De a motor öntvénye, hengerfeje, szelepfedele is tök ugyan az. EZ köztudott tény! Ennek ellenére ismétlem, hogy a motornak semmi baja sincs, csupán erős városi forgalomban (ami nekem jut rendszeresen) qrvasokat eszik. A TE motorod valóban egy sokkal korszerűbb és fiatalabb motor, de itt most nem ez volt a téma.
A fő szerkezeti elemek nem változtak, szerintem ez a lényeg.
Fogalmam sincs, miről beszélsz. Nekünk volt két 120-asunk, azokban vacak motor volt, a hengerekben persellyel, és hidegen gyenge volt, mint a harmat. A Fabiában jóval korszerűbb, injektoros motor van, hidegen is megy, mint a kisangyal. Ráadásul az enyém 1.2-es, három hengeres, mégis jóval erősebb, mint a 120-as 4 hengeres motorja. Úgyhogy nemhogy nem változott a motor, hanem jóformán köze sincs a régihez.
"hidegen indulva bőven ellensúlyozzák a pesti dugókat." Itt a "szerintem" nem sokat jelent. Tuti, hogy elcsodálkoznál egy 1 hetes tömény városi forgalom után, amikor reggelente az M1-M7 már a tuskónál beáll. Moszkva tér 1ó30, XIII. ker. 2ó-2ó30. Egyébként szerintem elbeszélünk egymás mellett, mert mi is szeretjük az autót.
"Ha így nézzük, talán még több is mint 30 éves. Mikor jött ki az 1000MB? Abban már "ez a motor volt"! :-)" A fő szerkezeti elemek nem változtak, szerintem ez a lényeg. Tegyél a 123-as merdzsóra egy PD hengerfejet. Ugyanolyan ócska, gyenge hatásfokú motor maradna, pedig a saját korában remekül megállta a helyét. Múlik az idő.
Ui.: Néhány hete Béla cserélt vezérműláncot, gyertyákat, üa. szűrőt, olajat+szűrőt, levegő+pollenszűrőt. Szinte új autónk lett. Szuper hangja lett kívül és belül is, sokkal szebben jár a motor, jobban megy, DE sajnos a fogyasztás nem mérséklődött. Ez van. Nem vagyok durci. :)
Mielőtt döntöttem alaposan körül néztem a piacon . A városunkban szinte minden tipus megtalálható és én mindet megnéztem . Skoda mániás lévén a Skodát egy kicsit más szemmel néztem .Természetesena sok tipus közül voltak jobbak . szebbek a Fábiánál de valahogy mégis az mellett döntöttem. Néhány kissebb dolog ami most még nem annyira tetszik az autóban úgy gondolom a használat során még változik Bár csak jönne már! Ha megkapom és lesznek már tapasztalataim természetesen megosztom veletek.
Igen, valóban az elején még nem megy olyan jól. De én pl. olyannal is mentem, amiben már kb. 4-5000 km volt. Mégsem nyerte el a teszésemet. Nem rossz, de a régi 68 lovas karakterisztikája sokkal jobb.
Persze azért nem döntöttél rosszul, jó autót veszel, csak nekem más az összehasonlítási alapom, a mércém, az ízlésem, stb... A régi Fábia után én biztosan nem veszem meg (ezt) az újat. Akkor már inkább a Roomster. De évek múlva majd meglátjuk mit hoz a sors.
Hát nem tudom kitől hallottad ezt, én bárkivel beszéltem erről, mindenkinek egyértelműen a régi formája tetszik jobban. Minőség terén a régivel sincs baj, természetesen egy új konstrukcióban újabb, jobb dolgok (is) vannak valószínűleg. Belső anyagokban nekem mindkettő teszik. Csak a külsejét ne cseszték volna el!
Miért van az, hogy pl. (családon belül maradva) az új off: SEAT-okat on: nem qrták el!? Csak a Skodát.
Ha így nézzük, talán még több is mint 30 éves. Mikor jött ki az 1000MB? Abban már "ez a motor volt"! :-)
Nekem ugyanez a motor van és teljesen elégedett vagyok vele. Mi ugyan nem döntően Bp-n használjuk, de szerintem az 500-1000 m-es utak (szinte) mindig hidegen indulva bőven ellensúlyozzák a pesti dugókat. Nekünk így jön össze télen 9-9.5 l/100km.
S-120 "hacsak nem azt jelenti az a városi forgalom, hogy állandóan dugóban ülsz, járó motorral." Budapest sajnos erről szól. Sajnos nem mehetek annyival korábban, hogy megelőzzem a dugót (6.30), du. pedig teljesen mindegy mert este 8-kor is még szívás. Sokszor 4-5 helyre kell mennem egy nap. Ez van. De egy SDI-t elfogadnék. (persze nem 180e kilométerrel)
És miféle autó az a 82-es? Bár én ettől függetlenül elég nehezen tudom elképzelni, hogy egy Fabia ilyen sokat fogyasszon, hacsak nem azt jelenti az a városi forgalom, hogy állandóan dugóban ülsz, járó motorral.
Én is az vagyok. Van nyomaték alul is, normálisan megy, most már a hangja is jó. Egyedüli problémám a városi fogyasztás. Megörültem amikor ráleltem a törött termosztátra, de sajnos nem javult a fogyasztás, viszont a motor gyorsabban melegszik.