Amint kb 3 hete jeleztem, a turbóm furcsa hangokat kezdett adni, 1000-1500-as fordulat között is volt hangja, mintha távol egy mentő szirénázna. A szerelőmmel időpontot is egyeztettem - kb mostanra - a turbó levételére és felújítására.
Nem bírta ki.
2 hete egy combos gyorsítás során valami erős koppanó hangot hallottam, és elkezdett dőlni a fehér füst az autómból, illetve elment az erő is belőle. Hamar félreálltam, mivel sejtettem, hogy nagy a baj, és kötélvégen jutottam haza (szerencsére kb 10 km-t kellett csak vontatni).
Diagnózis: eltört a turbó tengelye, és szépen kiette maga alól az olajat a motor, alig maradt benne valami. Szerencsére a szerelőmhöz be tudtam vinni, de mivel agyig volt melóval, csak múlt szerdán foglalkozott vele. A felújított turbót még előző héten megrendeltem, a nagyobb munka a takarítás volt, mivel mindent levegőcsövet és az intercooler-t is telenyomta olajjal. Miután tiszta volt, felkerült a turbó, és némi rábeszélés után beindult a motor.
Azóta mentem vele kb 300 km-t, úgy tűnik, más baja nem lett. Eleinte még csúnyán füstölt, gondolom amíg a kipufogóból is kiürült a lerakódás.
Más jele is volt a végnek, az utolsó 2 hétben 3x is szerviz módba (limp-mode) tette magát a motorvezérlés, mivel a turbó geometria-váltója leragadt. Nem biztos, hogy van összefüggés, mindenesetre furcsa.
Az okos ember más kárán tanul - remélem az enyémen tudtok páran. Ha "szirénázik" a feltöltő, akkor ne halogassátok a cserét (1.9 PD - BXE).
Hasonlóan járt más is, egy Jettás fórumon találtam egy sorstársat, aki ugyanezzel a motorral járt így, csak ő 190e km környékén.
400euro az tényleg nem rossz ár, feltéve hogy az újfajta skoda vezérlés csomagot építik be amiben benne van a vezmódosító kerék is (80e körül van idehaza a komplett csomag, csak épp a márkaszervíz "elfelejti" megemlíteni hogy ilyen is van). de jól gondolom hogy a kinti kapcsolatod sem márkaszervíz hanem valami független autójavító cég? vagy ha odakint a márkaszervíz csinálja ennyiért akkor az ugyan vérlázító pofátlanság hogy a magyar meg mennyit akar lehúzni rólunk, de sajnos egyáltalán nem meglepő.
Nekem 2. hengernél 17056- P0672, a 4. hengernél pedig 17058- P0674 hibakódot dob. Ebből következtetek, hogy nem az izzítási főrelé szórakozik. Azért érdekel, mert most volt pár alkalom, hogy nehezebben indult be az autóm hidegen, illetve beindulás után nem ment mind a négy henger. Keresgettem neten erre az izzítógyertya hídra, de nem nagyon találtam. Gondolom csak gyári létezik belőle.
En ilyen nagy munkakra mindig kiviszem ahyba szloviba. 10ezreket sporolok vele es ott legalabb ertenek hozza klasszul megcsinaljak. Ha kell megadom a szamukat egy telefont meger.
Vásároltam egy 2012 augusztusi forgalomba állítású Skoda Octavia Ambition 1.4 Tsi-t. 160 ezer km van benne a szervízkönyve szerint idén áprilisban volt utoljára márkaszervizben.
A vezérműlánc és kapcsolódó részek cseréjének szükségessége aggaszt. Hallásra indítás után egy kicsit csörög, de néhány másodperc után ez elhalkul. 178 ezer km-nél lenne szervizes megint.
Várjak a szerviz intervallumig?
Mire érdemes még figyelni egy ennyit futott kocsinál?
Tudnátok egy lelkiismeretes szervizt ajánlani. Az egyik márkaszervízben 200e Ft lenne a vezérléscsere + 160e Ft a szervizdíj.
Lenne ennél olcsóbb, de nem buheramátrix megoldás?
koda szervizben mondtak hogy azt az ajtonyitasra elindulo act ki lehet kapcsolni. Szoltam is nekik hogy akkor azt kikapcsoltatnam. De az enyemen nem lehetett. Mondtak hogy nem mindegyiken lehet. Szoval az egy hulyeseg nincs belole baj ha nem nyom nyitaskor mert gyujtasrarakaskor ugyis nyom. Ezt mondtak. Remelem igaz. De majd itt a szakik is mondanak hozza valamit. Vagy nem.
Sziasztok! Elnézést ha picit hosszú leszek, de szeretném ha minél jobban átlátnátok a problémát. Adott egy 2002-es Octavia 1.8T 150LE AUM autó. Ha sokat áll, nehezen indul, pontosabban beindul de ingadozik a fordulatszám és megáll. Úgy sikerül beindítanom, hogy vagy pöcögtettem a gázpedált közben, vagy többször is próbálom indítani, 3-4szer. Az első bal ajtónyitásra nem reagált, sem a műszerfal sem a plafonlámpa és persze a benzimpumpa sem zúgott. Az lenne a kérdésem hogy pontosan miért nyom a pompa ajtónyitáskor ha sokat áll az autó, mi a szerepe? Mert amúgy is zúg indítás előtt is.... Illetve ha nem működik ajtónyitáskor, milyen problémát okozhat és ez hogyan nyilvánul meg? Kiszereltem a zárat, a mikrokapcsóló műkött (lemértem), de hiába nyomogattam nem reagált rá semmi. Vettem egy használt zárat egy ALH dízel octaviaból, mint kiderült ennek nagyon el volt kopva kapcsolója, ezért át tettem az enyémből a kapcsolót és működött is. De miután összeszereltem, megint nem reagált az ajtónyitásra. Viszont ha kézzel mozgatom a zárat akkor igen, de ajtónyitásra nem. Szerintetek ezt hogy lehet megoldani, illetve mégegyszer az mennyire gáz ha ajtónyitásra nem nyom a pumpa? Köszi!
Sziasztok fórum társak! Tudna nekem valaki segíteni a fűtésben a bal oldali levegő keverő vagy szabályzó meg megadta magát javított már valaki és hol kell keresnem annyit tudok hogy a műszerfala alatt de pontosabbat szeretnék tudni ! Skoda Oktávia 2 . Pdtdi. 2.0 2005.
Szia! Nekem mind a négyre írja a hibát,nem hiszem hogy mind rossz lenn! Tippet nem tudok adni mert még nekem se nincs megcsináltatva , de az izzító gyertya csere az tipus hiba ha beszekad akkor a hengerfej le ezt mondják!
1.9 PDTDI Octavia II autóm van és ősztől tavaszig 17058 és 17056 izzítási hibakódot dob ki erre a két hengerre. Egyszer nézték szerelőnél, akkor azt mondták, hogy lehet, hogy az izzító főrelé baszkódik, de nem voltak biztosak benne. Én úgy gondolom, hogy ebben az esetben minden hengernél előjönne ez a hiba. Nézte egy autóvillamosságis is, ő szerinte az izzítgógyertya híddal lehet a bibi, azért is, mert nem minden hengernél van probléma. Az a vicc, hogy a melegben nem produkálja ezt a hibát. Az izzító gyertyák nem rég lettek kicserélve, azzal sem lehet probléma. Valamilyen elektromos baja lehet, csak nem tudom mi. Találkozott már valaki hasonló problémával?
Az autó alá be volt téve egy-egy 2.5 méteres 12x12-es gerenda, arra voltak téve pallók.
Az autó jobb oldala is meg volt emelve, levettem mind a négy felnit, átfesteni.
A megerősített peremek alá volt beszerelve a bakkolás, ahova az emelőt is be kell tenni.
Ez volt otthon megmaradva.
Az idén felemeltettem hidraulikus présekkel egy 25o éves vonógerendás barokk tetőszerkezetet (kb.45onm-rest) cserepestől. Volt legalább 12o tonna, ebből a cserép 5o tonna. Minden székállásnál felbakkoltam, pont úgy mint a képen a Skodát, oszlokokra is voltak, amelyek a lejjebb levő 7o-es falra támasztottam. Kivágattam a 4o-es téglafalat a talpszelemenek alól egy falvágó láncfűrésszel és öntettem egy vasbeton koszorút helyette, mert a tető nyomta szét a tartófalakat. Aztán visszaegedtem a koszorúkra. :)