A mai napon megtartott "...Ki a legjobb..." HÉV Igazgatósági szakmai vetélkedőn a forgalomirányítói (forgalmi szolgálattevői) kategóriában "legázolós" ráckevei siker született: I. helyezett NÉMETI GIZELLA II.helyezett MIHÁLY KRISZTIÁN III.helyezett SÁPI IMRE
Filatorigát mh. jobb peron PV* 52+64 szelv., Kaszásdűlő mh. jobb peron PV 58+06 szelv.
Filatorigát mh. bal peron PE* 52+73 szelv., Kaszásdűlő mh. bal peron (Aquincum elágazás 2. sz. vágány) PE 58+80 szelv.
Ezek alapján a jobb vágány mellett a két megállóhely közötti Megállás helye távolság 58+06 - 52+64 = 542 m, a bal vágánynál pedig ugyanez (58+80 - 52+73 =) 607 m-re adódik.
A fenti értékek véleményem szerint jobban megközelítik a 600 m-es lélektani értéket, mint az 500 m-est. Indoklás:
Mivel a bal és jobb vágányon mért eltérő távolságok díjszabási szempontból nem értelmezhetőek minden határon túl, célszerű tizedkm-re kerekíteni. Ekkor (607+542)/2=574,5 m. Mivel ez az átlagos megállóhely-távolság közelebb található a 600 m-hez, mint az 500 m-hez, ezért a fenti távolság helyesen (az elfogadható kerekítések után) véleményem szerint 0,6 km.
...-szerintem is. Kicsit bántó ez a 3pont a végén, ugyanis nem én vetettem föl az ötletet, én csak a véleményemet írom.Nálunk is becézik mindenhogyan a szerelvényeket, de kb mindnki úgy hívja őket, amit ő/ők kitaláltak valamely közös élmény alapján , és az lehet h a másiknak nem sokat jelent, ezért mondom, hogy ha már beceneveket akarunk kitalálni a kedvenceknek, akkor azt vmely olyan rendszer alapján kéne majd, ami kompromisszum minden embernek-lásd-->híres hévesek a vonalról esetleg más szakágak háza tájáról a BKV-n belül.de ez még csúnyán a jövő zenéje, majd akkor el lehet kezdeni gondolkodni a szerelvények nevein, ha már azok Szentendre és Ráckeve között már járnak...
Fiú nevek HÉV-eknek?:O. Sztem nem vmi jó ötlet, először is nem tudom h van-e annyi név egyáltalán mint amennyi szerelvény(vagy ha kocsinként nevezzük akkor még több, meg akkor hogyan is neveznénk a szerelvényeket?Jancsi Gyuszi Bélának?), másrészt engem idegesítene ha pl Sanyinak vagy Bélának hívnák a kedvenc szerelvényemet, mert vmi okos kitalálta...
Akkor már a városrész sokkal jobb, vagy város ahol elhalad a szerelvény. esetleg a 949-950 lenne Szigethalom vagy vmi ilyesmi, de sztem ez is egy picit erőltetett lenne.Én ezért maradok a számoknál, azok úgyis mindent elmondanak a szerelvényekről, mert itt kevén ha vki azt mondja h a 49-es elszállt menetre, itt tudjuk melyikről van szó.
Ha esetleg majd jönnek új szerelvények egyszer és nem kocsinként lesznek számozva, hanem úgy mint a combinok, akkor talán már van értelme becenevekről gondolkodni.
Másik alternatíva esetleg, hogy híres egykori hévesekről nevezzük el a szerelvényeket, akik azóta vagy elhúnytak esetleg nyugdíjban töltik boldog éveiket, így tisztelegve nagyságuk előtt.
"A főváros tömegközlekedésének másfél évszázada" c. háromkötetetes könyv. 1987-es kiadás. '99-ben még lehetett Szentendrén kapni, akkor vettem 1500,- forintért. Nagyon jó könyv, talán van még. Abban nagyon sok jellegrajz is van.
Remélem van itt "öreg" járműfenntartási dolgozó :))) Azt szeretném megkérdezni, hogy amikor megjöttek az MX-ek és MX/A-k, akkor milyen jellegű vonali hibák voltak akkoriban? Mi miatt voltak a szerelvényeken hibák? Mik romlottak el, mit kelett sűrűn javítani? Mert most már azért - ezt mindenki beláthatja - a megfekvések egy bizonyos %-a a régi, öreg készülékek meghibásodása miatt van, mert ugye már 30-35 éves alkatrészek vannak a szerelvényeken. köszi a választ előre is :) és bocs az "öregezés"-ért :)))))
Te mennyire emlékszel arra, hogy a SzHÉV-vonalon sebes vonatok is közlekedtek? Úgy 30 évre visszamenőleg? Mert azt tudom hogy nagyon régen volt ilyen vonat, sőőt... valahol láttam is olyan képet fekete-fehérben...
Ablakokat nem feltétlenül cserélik ki 925-926nál láttam,hogy az ablakokat nem cserélték ki és lehetet látni hogy vmeik barom belevéste az ablakba hogy ANAL...
Na ez is vicces,hogy 1115-1116,993-994-et 3 hét alatt elkészitík de láthatóan nem nyúltak hozzá belülről! A 3 év alatt összekarcolt ablakok,összefirkált utastér maradt!
975-976-ot 2 hónapig csinálták és itt az ablak olyan szép,mintha ott se lenne! 1 firka sincs! 971-972 is biztos ilyen lesz,mert már ö is lassan 2 hónapja bent van!
Munkanapokon kora reggel és késő este van három kocsis egység, hétvégén pedig alapvetően a békási fordák kisegységgel futnak, az endreiek pedig nagyegységgel (persze mivel a járműtelep Endrén van, ezért az összes békási kisegység egy Se-Ba úttal kezd és egy Ba-Se úttal végez, de alapvetően Ba-Bm 3 kocsi). :)
És akkor ezt még megbolondíthatja egy tüzijáték, Sziget, Nov. 1., Okt. 23., karácsony stb...
Egyáltalán nem össze vissza... 901-902+905-906 ez sorban van mivel a 903-904 üzemképtelen szal ez rendben van 919-920+915-916 ez is sorban van mert a 917-918 főmühelybe van igy ezt igy sikerül összerakni.A másik kettő is sorban van csak rossz véggel vannak kapcsolva de ez természetes.Szoval ezek itt megszokott csatolások:-) Amugy télleg meglepő hogy csömörre nagyegység megy ,pedig a hév húszpercenként járt.Nagyegység még suliidőbe reggel szokott kimenni Cinkotára
Hétvégén a vonatok Gödöllő-Csömör-Gödöllő-Csömör utvonalat járhják. Ezért ha hétvégén 6 kocsis szerelvény kell a a gödöllői hévre, akkor a csömöri hévek is 6-ak lesznek.
A halottak napja közeledtével szvsz 6 kocsis vonatok járnak Gödöllőre. De mivel a menetrend olyan, hogy a szerelvény az egyik kanyarban Gödöllőre megy, a másikban Csömörre, így oda is 6 kocsis megy.
kb. 200 m-re megy be a volt szentmihályi vágány. A volt vonal nyomai sok helyen láthatók annak ellenére, hogy 36 éve megszűnt. Éppen tegnap keresgéltem valamit a neten és, ha jól emlékszem, SzigDani lapján találtam a vonalról részleteket. A Google-ben kerestem, talán hév MVIII szavakra. Felajánlás: ha akarod, végigsétálhatunk egyszer a vonal helyén.
1. Akkor csak egyet kaptunk. 2. Mivel kisérleti dolog volt, számitani kellett arra is, hogy elromlik. És ha ez megtörtént volna, akkor a másik (7 C 1) még tudott volna levegőt termelni, hhogy a szerelvény ne maradjon fekve. Csak a 946-on VOLT rotációs kompresszor.
Én egyzser mentem haza a Sztendrei HÉV-vel ,és Timár utcánal , vagy lehet h elötte felszált 2 hülyegyerek (17évesek lehettek) és tényleg teljesen észrevétlenül megkarcolták az egyik ajtón az ablakot csak azzal szívták meg ,hogy ott voltak a Security-sok és egyből lekapcsolták őket ,egyből rendőrt hívtak aztán Árpád hídnál leszáltak...
Passz de sztem a kis bunkóknak ilyenkor egykét hétre elkéne szegülniük egy egy ksz-ba firkamentesiteni a héveket és akkor megtudnák mien meló és egy életre elmenne töle a kedvük
766-ost láttam hogy firkálják össze 3-an, kiszóltam nekik hogy mire jó ez?Azt mondták hogy ha nem tünsz el megfigyelünk téged,alkalom adtán megverünk téged!
Ma igytörtént le kelett mosnia a két elkövetőnek a firkát amit felrajzolt.Sztem jo kis megoldás tudják meg mien nehéz leszedni azt a vackot...A kézletörés meg hát...bizzuk a rendőrre:-))
A 866osról láttam a kevei hév honlapján olyan fotókat..nagyon összefirkálták,jó sok munka lehetett vele mig azt eltüntették róla.Meg egy MX/aról is van fent fotó de annak a külsejét firkálták össze de kegyetlenül:-(((((
húú,letörném a kezét!Egyszer a 766-os kocsit firkálták össze,de úgy hogy telibe épp zöld színűt nem lehetett látni,és előtte 3 héttel jött ki a fényező műhelyből....
Egyébként nekem, multkor az jutott eszembe ,hogy a Szentendrei HÉV-et tovább lehetne vezetni a 19-es villamosvonalon. Tudom nem férne el ,a Lánc hídnál ,meg máshol se biztos ,de úgy magam elé képzeltem ,hogy a Duna parton ilyen nagy zöld hernyó mászkálna , persze nem 70km/h -val hanem csak 50km/h -val:)
Régebben össze-vissza voltak a szerelvények pályaszám szerint, de pár éve elkezdték sorba tenni öket, ez szerintem jó ötlet. Most már csak ilyen kölcsönadós idökben vannak más vonalakon a szerelvények.
És TE ezt honnan tudod??? hogy kerültél a vezetőállásba? Ez a rotációs kompresszor volt amúgy, sajnos mielött elment tölünk pont elromlott, igy vissza került rá a hagyományos (7 C 1). Ez a rotációs kompresszor nálunk volt meg elsőnek, itt volt kisérleti üzemben. Ha jól tudom akkor Csepelen már valamennyi motorkocsin ilyen van. Cinkota és Szentendre hogy áll ezekkel? Valaki súghatna :))))
Két hete volt asszem mikor nemjárt a HéV Keve és Tököl között és akkor ott állt a 953-954(tartalékként?) a tököli állomáson és összevolt fújva az oldala:-((((Remélem lejött már
A HÉV személyszállító szerelvényei vontató és vontatott járművekből összeállított motorvonatok, melyeknek legkissebb ÜZEMSZERŰ egysége három kocsiból áll. Az való igaz, hogy egy MXa kocsi önmagában mozgásképtelen, hiszen az áramszedő, főkapcsoló a pótkocsin található, de így ÜZEMSZERŰEN nem is mozoghat! Hogy ettől nem olyan modern? Gondolj a Flirt vagy a mostani új motorvonatokra, és, hogy ezek szétkapcsolva hogyan tudnának mozogni!!!
Jópár éve már Ráckevén van, ez volt a Ráckevei kocsiszín egyetlen MX/A-ja. Akkoriban még volt Dunaharszti kocsiszin is, a többi az ö állományukba tartozott. (947-948, 949-950, 951-952, 955-956 (vagy 957-958??) és volt ott a 971-971 is.
Csak érdekesség képpen: a fiatalok nem, de az idősebb topictársak még biztos emlékeznek arra, hogy olyan tervek is voltak az MX szerelvények megjelenésekor, hogy közúti villamosként is fognak üzemelni Budapesten. Erről még újságcikk(ek) is megjelentek.
Mivel ezek üzemszerűen nem oldható motorvonategységek, nem pedig három távkapcsolt motorkocsi, így gyakorlatilag mindegy, hogy egy-egy kocsija képes-e önmagában közlekedni vagy sem, a feladatát egyik sem tudja ellátni.
Én úgy emlékszem, hogy MX pótkocsiján is van olyan gépészeti berendezés, ami szükséges a biztos haladáshoz, ergó ott sem tud mozogni csak a motorkocsi.
De akkor tulajdonképpen bár "modernebbnek" nevezzük az MX/A -t, (valószínű az is, bár nem tudom, miben jobb) mégis az MX az, ami "modernebb" annyiból, hogy "elvan magában is", ha kell. Az egy "kereg egész" kocsi, míg az MX/A egy osztott valami, ami "önmagában" nem él meg, csak a motor-pót EGYÜTT! Furi...
Megfigyelésem szerint ahol a psz. lentebb van, az rendszerint a régebbi betűtípusú; tehát valószínűleg felette volt régi embléma is, aminek a magassága ugye nagyobb.
Nem tudom volt-e írva, nem olvastam vissza. Egy egésznaposnak tűnő hévezésre hívott, de sajnos nem érek rá. A mailben volt írva, ha szeretnék menni, akkor itt válaszoljak. Gondoltam jelzem, hogy nem tudok.