Hála istennek nem, csak érdeklődő tekintetemet vetettem reá. És beleültem a kormány mögé egyszer, és sok is volt. A Credo minden típusa szvsz naon elszúrt találmány, és nem sofőrbarát. Rengeteg hiba van ebben a csukiban, az utas biztonságát is veszélyezteti.
Persze nincs is ezzel baj amíg normális ember normális helyen csinálja. De biztosan nem én vagyok az egyetlen aki látott már olyat, hogy az aprópénz keresgélés közben lement vagy majdnem lement az útról a vezér. Különben csak azt akartam ezzel mondani hogy ma a busz, személyautó, teherautó vezetők közt arányaiban ugyanannyi a felelőséggel vezető. És azért csak a hivatásos sofőröknek kellenne példát mutatni.
Szerintem borzasztó egy jármű, még utasként sem ülnék bele. Aki ezeket a busznak nevező dolgokat kitalálta, javaslom üljön benne végig egy egész szolgálatot és mosolyogva szálljon ki belőle. És ismételje meg ezt havonta 15-20 alkalommal.
Az adott pillanatban NEM TE ültél a volán mögött, honnan tudod, hogy te mit csináltál volna az adott szituációban.
Utólag mindenki okosabban csinálta volna. (az árokba csúszott gkv is.)
"Egy buszvezetőnek fejben le kell játszani az ilyeneket előre.
Legalább 5-6 hasonló szituációt.
...
Aki rögtönözni akar, nem alkalmas pszihésen arra, hogy oda üljön."
Ugye ezt te sem gondolod komolyan?????????????
Vegyünk egy példát: az út megkezdése előtt!!
Adott egy 470 km hosszú út. Az testvérek között is 470000m. Ha csak méterenként számolunk vészhelyzetet(mert ugye minden méteren más-más veszélyforrás fenyegethet minket), amit ki kellene védeni, az 470000 helyzet az út teljes hosszán. Te erre mondasz 5-6 szituációt. Azt akárhogy számolom 2350000 szituáció. Ha csak minden szituációra 10 másodpercet számolok (ami szvsz kevés egy helyzet előre meggondolására) akkor az 23500000 másodperc, azaz 391,6 perc, azaz 6,5 óra.
Ez majdnem a napi pihenőidő fele. És ez csak egy kanyar.
út közben pl előzés előtt:
egy busz nem rövid idő és nem rövid út előz meg egy autót, kamiont stb...
ha nekiállsz számolgatni, meg felkészülni a veszélyszitukra, akkor már nem is kell megelőzni, mert a gondolkodással elmegy az időd, s az útra sem tudsz figyelni.
Mindent az adott pillantaban kell mérlegelni és dönteni, mert még egy pontosan olyan szituáció nem lesz többet a büdös életben!!!!!!!!!
Mondjuk az A és a B tengely között a tengelytáv elég nagy, szóval annyira nem lehet vele kényelmes beállni a megállóba:)
6180 mm, 5 cm-rel kevesebb, mint az IK 412-es :) Érdeksesség képpen a B és C tengely közötti táv 6230 mm , vagyis majdnem pont ugyanannyi, mint az A és B tengelyek között.
Ezzel a tulajdonsággal talán az IK 283-asok rendelkezhettek, amiket C-tengelyről toltak :) Remélem, beválik ez az elrendezés... mert Volvo és tsainál éppen a fordított tendencia az igaz, ott a csukló utáni rész nagyon megnyúlt az utóbbi időben, igaz, nekik rendesen lehet terhelni a C hídjukat, a credonál meg nagyon kellett figyelni, hogy egyenletes legyen a terhelés... ezért is szűkebb a tér hátul - gonsolom, és direkt tágasabb elől :)
"Azt hallottam, hogy idén csak a megyei kötetek jelennek meg, a Volán Egyesülés nem ad ki külön menetrendet, így minden volánnak kereskedelmi forgalomba kell hogy adja őket."
A Körös Volán megyei menetrendkönyve már december 1. óta megvásárolható.
Ugyanolyan formátumú, mint eddig, vagyis a Körös Volán saját kiadása, (a címlapján egy Körös volán busz zöld erdőben) nem olyan, mint a HAM mezők korábbi megyei köteteként történt kiadásai (pl. Kunság, Alba, Zala Volán).
A változás az eddigiekhez képest, hogy bele van írva, hogy ez a HAM 9. kötete és van benne egy tájékoztató, hogy a HAM 20 kötetes lesz (az 1-es kötet a nemzetközi és távolsági, egébként minden megye 1-1 kötet).
Belekerült az az utazási tájékoztató (magyarul és angolul) ,ami eddig csak a HAM-ban volt bent és a HAM mezők megyei kiadású köteteiben, de a Körös Volán menetrendjében nem.
Menetdíjtáblázat nincs benne, pedig talán január 1-től most nem változik, így lehetne:(
Vagyis igazoltnak tűnnek az eddigi hírek, hogy megyei kötetek lesznek, országos HAM nem, illetve a megyei kötetek összessége fogja a maga ezek szerint szín és méretbeli tarkaságában és nem egységes megjelenéssel, a HAM-ot képezni.
A következőt találtam a Kapos Volán Hírmondójának idei utolsó számában, ahol volt egy elemzés a 2013-ig esedékes autóbusz-beszerzések menetéről, ezt mintegy "lapzárta után" kiegészítve:
"Legfrissebb hírek:
A stratégia elérte célját. A tulajdonos 322 M Ft értékű tőkeemelést biztosít új autóbusz beszerzésre a Kapos Volán Rt. számára. Erre az ÁPV Rt. vezényletével központosított tendert írnak ki. Társaságunk 8 db 12 m-es és 1 db 13,5 m-es autóbuszt igényelt a kapott összegből. Az új autóbuszok a közbeszerzési eljárás lebonyolítását követően várhatóan 2006. nyarán érkeznek meg.
Gaál Sándor műszaki igazgató"
Jó hírek, nem? Pedig egészen durva is volt a tervek között felvázolva a cikkben, mint pl. 2006 és 2007, mint beszerzés-mentes évek, majd 2008-2013 között évente 4 busz. Aminek következtében az átlagéletkor 2013-ra felszökött volna 18 évre. De ezt ők sem gondolhatták komolyan. Itt jórészt hiányzott is a külső források lehetősége.
Amúgy semmi különös, épp készülődnek a Marcali Műszaki Telepet bezárni, megy a huzavona, meg volt egy cikk "Készül társaságunk legújabb autóbusza" címmel, ahol egy világoszöld Iveco Daily-t lehetett látni - végszerelője a Kapos Járműgyártó Rt.
És továbbra is 2 Irizar-ja van a cégnek, amelyek közül az egyikről továbbra sem tudok semmit. :-(
szánalmas mikor egy suzukis szőke nő sminkel, meg nézegeti magát a tükörbe vezetés közbe, vagy "kisteherautós" :) menetlevelet ír menet közben.... nem értem hogy kaptak az ilyenek jogsit (bár gondolom vizsgán azért nem csináltak ilyeneket)
Azt hallottam, hogy idén csak a megyei kötetek jelennek meg, a Volán Egyesülés nem ad ki külön menetrendet, így minden volánnak kereskedelmi forgalomba kell hogy adja őket. Ez igaz?
lehet már tudni, hogy a hivatalos mentrend milyen leosztásban jelenik meg idén?
ha valaki tudja, a volánbusz füzetkéiről is tájékoztathatna, mert ha a volánbusztól akarom megtudni, akkor alighanem még (legalább) egy hetet várnom kell....
Mai cikk a Délmagyarország Online változatában arról hogy a szegedi "Buszport" megkapta az elvi építési endegélyt, bár az építkezés legfeljebb jövőre, vagy azután kezdődhet el:
Az idő alatt csak reflexszerű cselekvésre van idő, de gondolkodásra semmikép. Jobb helyeken gyakoroltatják a különböző szitukat és begyakorolják a válaszreakciót. nagyon hatásos és eredményes. Persze ez sajnos nem nagyon létezik, mert a vizsga a pénzről szól nem a tudásról.