hali ! wd40 -nel befujsz a szélvédő gumi alá körbe kivülről lehajtod a hátsó ülést befekszel háttal és két lábbal kitolod.Persze kivülről valaki tartsa mert messzire repülhet!
Ma kicserétük a termosztátot legnyel zégergyűrűsre,nagyon megérte. Ki is lett próbálva, városban egy kicsit 90 fok alatt van a víz. (a régi max 70 körül tarotta) Sokkal kiegyensúlyozottabban is jár a motor, csak ajánlani tudom mindenkinek ezt a fajtát! Megrendeltem a kettő db teleszkópot is az 5.ajtóhoz, 1450Ft/db-ja, teljesen jó.
A kezelési útmutató szerint 70-110 'C között kell lenni, nekem a 70'C elhagyja de a 70- és a 110 között van egy jel, gondolom az a 90' C, addig nem megy el! Amikor hidegen beindítom és megyek vele, akkor az elején felmegy 90'C -re, de mindjárt vissza megy 70 fölé!
Szükségem lenne egy bontott jobbos hátsó lámpára és egy napellenzőre (bármelyik oldali) 2001-es Feliciámhoz. Ha valakinek lenne, azt megköszönném. Ja és meg is fizetném, persze.
Akkor mondhatni hibátlanul ment, mert amiket felsoroltál szinte mind kopó alkatrész. Kivétel talán a termosztát, de hát az meg melyik kocsiban nem romlik el? Kuplung szerelés izgalmas lehetett :D
Skodabajnok:
Ezt mondtam én is, hogy a rozsdakezelés tartóssága attól is függ, hogy milyen utókezelést kap. Nyilván nem csak ráfújom eltűnik és nem jön vissza többé. Viszont, ha lekezelem, majd alapozom és színre fújom akkor már tartós lehet és csak hosszabb idő után jöhet újra esetleg. Persze a pattogó rozsdával sem tud mit kezdeni azt ki kell csiszolni.
Hűtővíz-hűtőfolyadék, nyilván mindenki fagyállóra gondolt, csak ugye a hűtővíz szó rövidebb, meg ez maradt meg a tudatban. Sőt a tiszta víz egyébként sem tesz jót a vízszivattyúnak sem.
Üzemi hőfok max 85 °C? Én ezzel nem értek egyet. Minél melegebb a motor annál jobb a hatásfoka és annál kevésbé kopik. Simán elengedhetik akár 100 °C-ig is a hűtőfolyadékot, hiszen zárt rendszer nyomás alatt van és nem forr fel a víz. Igazolja ezt az általad mutatott kép is.
Amikor megvettem a fene sem gondolta, hogy napi 100km-t fogok bele tenni a meló miatt... szerencsére javarészt főúton közlekedek.
Jó persze vigyázok is rá, amennyire lehet. Az olajat és a szűrőket cserélem előírás szerint, és persze a szelephézagot is ellenörzöm. Most nyáron cseréltem vezérműláncot, meg az elmúlt hónapban vettem egy termosztátot... ez minden amit a motorra eddig költöttem. Ja és volt egy kuplungtárcsa cserém is.
Nem lesz levegős, mert önmagát légteleníti a rendszer, amikor a termosztát kinyit a levegő távozik a rendszerből. Olyankor utána kell tölteni.
Lehet, hogy a hőjeladó a rossz, de én inkább a termosztátra gyanakszom. Egyébként meg könnyű megnézni; hideg indítás után járjon alapjáraton, közben figyeld a termosztátból kijövö vastag csövet, ha rövid idő után el kezd langyosodni, akkor rossz a termosztát.
1 A thermosztát házom lévő ( és az összes többin is ) elektromos csatlakozó levételéhez nem szükséges eltávolítani a "drótot " , hanem elég csak összenyomni és már le is húzható a csatlakozó ...
2 A rozsdaátalakító az nem végleges megoldás ! Az csak egy aládolgozás ! Használata után fedőréteget kell ráfesteni , úgy fogja - véleményem szerint - kifejteni hatását ...
3 Thermosztát csere után ha felöntöd a rendszert mondjuk HŰTŐFOLYADÉKKAL ( és nem vízzel mert ugyebár közeledik a tél :-) akkor már a feltöltés során kilégtelenedik a rendszer ... ( Skoda motornál ) . Ha van a thermosztáton egy kis furat és még neadjisten egy kis súlyszelep :-) akkor az legfelülre essen .....
4 Énszerintem az üzemi hőfok kb. 80' C legyen , max. 85'C ( benzin motornál )
Kidolgozza magából. Én legalábbis mikor termosztátot cseréltem fogtam levettem az egész házat és beraktam az újat. Közben kifolyt vagy fél liter hűtőfolyadék. Összeraktam felöntöttem, járattam a motort egy kicsit és tökéletes azóta is. Tehát szerintem nem kell még a vizet sem leengedni. Amennyi folyik hadd follyon, majd felszárad. :)
Szerintem ez attól függ, hogy utána milyen módon van kezelve. Mert amit én is linkeltem, hiába leépíti a rozsdát, ha utána szarul lesz lefestve. Nyilván amit linkeltem nem olcsó, de tuti anyag old-timeresek ezt használják és ők azért találkoznak rozsdával nem csak 1-2 folttal.
Igazából ezt akkor látod a csomagolásán, meg a papírján, amikor megveszed...
A vizet le kell engedni, de elég belőle 1-2 litert, nem kell mindet. Vagy vedd le a vastag csövet, ami a termosztátra megy és ott engedd le, de akkor mellé is fog folyni valamennyi...
Annyiban meg oldja a problémát hogy nem fog lötyögni de viszont nem lessz tökéletes a tömítés és 90- 100 fok között szivárogni fog a hűtőfolyadék! Viszont ha behelyezés előtt a tömítőguminál körbekened FBS nevű tömítőpasztával akkor tökéletes lesszz! Legalábbis nekem bevált!
De tavaly cseréltem a termosztátot! Hogy lehet megnézni, hogy Lengyel van e benne? Esetleg, ha megint cserélnem kell, akkor le kell engedni a vizet? Mert akkor én nem állok neki....
Csatlakozót úgy tudod a jeladóról leszedni, hogy a csatlakozón található fém biztosítót leszeded, (jegyezd meg hogy volt rajta) majd lehúzod a csatlakozót. A jeladónál a képen látható zéger szerű biztosító gyűrüt a nyillal jelzett irányba kihúzod. (lehet hogy nálad másik irányba áll a zéger) Ezután ki tudod húzni a termosztát házból a jeladót.
Innen rendeltem.A fényezést nem tudom pontosan mennyi volt mert egyszerre fényezték a tükrökkel a gyári felső légterelővel meg a hátsó szárnyal.De szerintem nem lehet egy nagy összeg.
A ledes lámpákát csináltad? A helyzetjelző helyett van? Jól néz ki:) Viszont ami jobban érdekelne, az a légbeömlő a motorháztetőn. Hol tettél rá szert és mennyibe került?