Tisztán elméleti síkon az akkumulátor ugye adott cellafeszültséget szolgáltat, ami sorba kötött cellák feszültségeinek összege. Erre terhelésként egy olyan fogyasztót kötsz rá, amelyik a korlátozza ezt a feszültséget, pontosabban egy korlátozott feszültséget kényszerít rá (mert a led és általában a dióda karakterisztika a nyitás könyökpontjától nagyon meredek, azaz széles áramtartományban közel azonos feszültségesés mérhető rajta), így olyan terhelési viszonyok léphetnek fel, amelyek az akksi számára nem elviselhetőek hosszú távon. Ráadásul áramkorlátozás nélkül csak az eszközök belső ellenállása szól bele a történetbe (leginkább az akkumulátoré, mert a nyitott dióda ellenállása minimális). A led-re ugyanez a történet igaz: mivel nincs áramkorlátozás, a led maximális üzemi áramtartományát túllépve szerintem már közel van az korai elhalálozáshoz. Erről árulkodik a rajta mért - szerintem elég magas - feszültségesés is.
De végülis Te tudod, mindenesetre szerintem nem így kéne megoldani.
hát, 100 ohm akár az akkumulátor saruinak illeszkedési tökéletlenségein is összejöhet... amúgy próbálkoztam potméterrel is, de a legkisebb (kimérve 100-120 ohm) állásánál is jelentősen visszaesett a fényerő. Ismerem ezeket a LED-eket, pl. a Cateye bringás-lámpákban van ilyen, és bármilyen ellenállást elékötve nem adják ki azt a fényerőt.
Amúgy miért halna meg az akkumulátor? A 6 Ah-s akku elég jó ahhoz, hogy egy 55W-os halogénizzót meghajtson, szerintem csak elvergődik 18 db, egyenként 20 mA-s LED-del, nem? Mi az a nagyon rövid idő? 1,5 napja folyamatosan égetem a kész lámpát, hogy kiderüljön, mennyi idő alatt eszi meg az akku 1 feltöltését, és semmi nyoma nincs kóros elváltozásnak.
A "kis" ellenállás az nem 24k, hanem mondjuk 100 ohm. Én mondjuk nem kötném direktbe rá a ledjeimet egy akksira, mert lehet, hogy így nagy fényerőt szolgáltat, de az akksi (és a ledek) halála garantált nagyon rövid időn belül.
Ha kicsit számolsz, két led elé illene olyan kb. 150 ohmot bekötni.
Áramgenerátor? Túl bonyolult volna, sok alkatrész kell, és nem fér el a NYÁK-on a lámpa fejében. Mint kiderült azóta (megvettem a LED-eket, ellenállatokat stb.), a legjobb fényerőt akkor szolgáltatják, ha egyszerűen 2 LED-enként sorbakötve, a LED-párokat párhuzamosan rákötöm az akkura, mindenféle ellenállás nélkül! Ha csak egy kis, 24k-s ellenállást is bekötök sorba, leesik a fesz. annyira, hogy 3 dióda már nem nyit ki, 2 pedig olyan minimális fényt ad ki, hogy alig látszik! Ezt ugyan nem értem, hogy miért van, mert az akku nagy teljesítményű, a lámpa eredeti halogénizzója 55 W-os...
erről jut eszembe: visszaszentjánosbogarasíthatatlanságoskodásaitokért ! :-)
mint kiderült, a LED-ek nyitófesz.-e 1,7 V, de inkább 2,8-3 V-on érzik elemükben magukat, és színváltozás (túlhajtás) nélkül nyomják a fotont! Jól terhelhetőek, ezért ma veszek még vagy 8 LED-et, és olyan éjszakai bringás fejlámpám lesz, mintha halogénnel világítanék, csak sokkal hosszabb ideig bírja az akksi!
üdv a körnek
Látom műszaki dolgokkal is foglalkoztok ezért bátorkodtam belépni egy kérdés erejéig.
régmultbaan kaptam egy KENWOOD KA80 erősítőt sajna nincs róla rajzom, az STK60-2 /60voltos változat/ +halt. Érdekelne rajz v. IC beszerzési forrás, esetleg bárminemű info.
Még1szer bocsi és minden jót mindenkinek. jaxi
Ui: áramgenerács fet G+D-t zárni igy jobban műx
Az elkelkáposztásíthatatlanságoskodásaitokért-ra gondoltál? No akkor megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért, sőt: visszakaticabogarasíthatatlanságoskodásaitokért!
LED? Adjunk neki áramgenerátort! 1 db jFET + 1 db ellenállás a G-S közé!
tomcat, JFEry, köszönöm a felhomályosítást! Magam is valahogy így gondoltam. A LED-ek nyitófeszültsége igen jó kérdés, magam sem tudom még (meg kell mérni, nincs benne a leírásában), de ha jól emléxem, az átlag LED valami 1,2 V körül nyit (bár ez nem az "átlag" LED, mert 3000 mcd-s fényerejű, ezért lehet, hogy valamivel nagyobb nyitófesz kell neki/többet elvisel terhelésnek).
Én is 2 vagy 3 soron gondolkodtam, mivel így nem kell minden egyes LED elé kötni valami jó nagy ellenállatot, ami csak szívja az áramot és melexik.
Az akku terhelés nélküli kapocsfesz-e 6,8 V, akkor ez lesz a számítási alap.
Hozzátéve, a pontosság kedvéért, hogy a soros ellenállást a ledek kicsiny, de valós nyitófeszültségkülömbségei miatt célszerű
soronként alkalmazni, és azt az apróságot, hogy a 6V-os aksi, ilyen pici terhelésen típustól függően 6,8-7,2V-ot ad.
elkelkáposztalaníthatatlanságoskodásotokért
Persze hogy kell. De szerintem lehet, hogy 3x4 vagy 2x5 sorba kötött led + előtét még jobb volna, csak nem tudom, hogy mekkora a nyitófeszültsége a ledednek. Mindenesetre a számolási módszer valahogy így néz ki:
R=(6 V - sorba_kötött_led-ek_száma x nyitófeszültség)/(párhuzamos_ágak x led_áramfelvétel). Az ellenállás teljesítménye is számítható a rajta eső feszültség és az átfolyó áram szorzataként.
Egy LED-ekkel kapcsolatos kérdésem volna: szeretnék mnagy fényerejű fehér LED-eket meghajtani 6 V-ról, elvileg 20 mA az áramfelvétele. Van egy 6 V-os, 4 Ah-s akkum, ez gondolom meg tud szólaltani párhuzamosan 10 ilyen LED-et, kell-e valami előtét-ellenállást bekötnöm eléjük?
A Pana 28LK1P pl. egy egész jó készülék. 100 Hz-es, viszonylag elfogadható áron (ha van még, mert úgy láttam, már az utódját forgalmazzák a boltok).
A Sony-Pana vonalon a "hol" kérdésre is tudok egy-két tippet, ha érdekel, dobj mailt.
Pana listaárakat egyébként találsz a www.panasonic.hu oldalon, kb. 10% kedvezmény általában összejöhet.
Ezért az első két gyártótól már tudsz vásárolni.
Műszakilag majdnem mindegy mit veszel.
A nagyobb üzletekben bekapcsolva, egymás mellett is láthatod őket. Válszd azt ami a szemednek tetszik.
Nézd meg több helyen az árat...
Ennyiért nem tudsz sznoboskodni, hát járj a saját kedvedbe.
A műsor, és az adástechnika minden készüléken egyformán vacak!
:-()
Na ez jó kérdés 150000-180000 körül, ebböl látszik, hogy nem a legjobbat keresem inkább ebböl az árból a legjobbat. Akartam pl. pip-et is de az már nem fér bele ebbe az árkategóriába.
Nem tud valaki olyan oldalt , ahol mondjuk talalok egy elektronikai kapcsolast + leirast hozza magyar nyelven es mellette annak a forditasa mondjuk nemetre vagy angolra?
Szerintem nem fog menni.
Esetleg próbáld ki a színcsatorna jelét valami osztóval a világosság csatorna jelére ráültetni.
Sajnos nincs vele tapasztalatom, de valószínűnek tartom, ez nem megoldható.
A SCART 21 púlusa közt van olyan lábpár ami kimondottan az SVHS jeleket tudja fogadni, de SVHS normában, és nem AV normában.
Az RCA csatlakozón pedig kivezethető (kettőn) az SVHS jele is !
Nnnna, kaptam "miniplex" fúrót ! Kaptam egy tuti címet, telefonszámmal, és volt! Kétféle is !
Ez a NÓNIUSZ Szerszám kereskedőház "alvállalkozója" az ETALON KFT. Bp XIII. Gömb u. 30. tel: 350-4326.
Volt egy nagyon profi, valami német gyártmány 11ezerpárszáz ft-ért, és egy kínai amatőr 2600 ft-ért. Persze én az olcsóbbat vettem ... (lehet, hogy meg fogom bánni), nem fúrok én olyan sok nyákot.
Azért köszi a segítséget, de ez tuti pontos cím volt...
a beépített "reflexeit" hallod: felpörgeti a korongot és a lézerfejet berántja a szervomotor, de valszeg kiégett már a lézered vagy annyira koszos már a fókuszáló lencse -, ezért nem ismeri fel a lemezt. Valszeg a technics márkaszervíz simán javítja, nem annyira régi cucc ez.
Leginkább EWB-vel kikísérletezve. A mély és a középmagas csatornát egy-egy ellenállással összekeverve a jelnek egyenletes frekimenetűnek kell lennie. Ha még a fázis is nulla, akkor kánaán (ezt csak elsöfokú szűrővel lehet elérni).
bocs, hogy belekérdezek, de sajnos valami elfáradt a technics cd lejátszómban. Mindenre aszondja, hogy "no disc"
Villany van benne, meg is tekeri a lemezt de mintha nem találná. Ez egy elég olcsó (entry level) kütyü. Hol javíttassam? Vagy egyből dobjam ki az ablakon és vegyek másikat?
(SL-PG390 a neve de nekem tökéletesen megfelel ez a szint)