Vajon észrevehető lesz, ha a külső levegős kandallókályhám a (majdnem) valós kinti hőmérsékletű levegővel megy majd? Esetleg kevesebb meleget ad, vagy nem téma?
Páralecsapódástól tartva jól szigetelt csőben vinném oda az égési levegőt (lakótéren keresztül, bútor alá dugva).
A szigetelés miatt nem nagyon lesz ideje felmelegedni a levegőnek, tehát huszoniksz fok helyett esetleg mínusz 15 fokosan menne a kályhába.
A termosztátos radiátorszelep teljesen jól fog működni, azokon a helyeken ahol a kandalló elégséges meleget eredményez, nem fogja a radiátorban a melegvízkeringést engedni. A gázkazán termosztátját a az emeleten arra a helyre kell rakni ahol a leghidegebb van (itt nem kell termosztátos szelep a radiátorra), a többi helyen meg egy pár fűtési ciklus alatt pontosab behangolható lesz a kívánt hőfok. Ha szerencséd van lehet a kandalló kifűti az egész házat, nem is lesz szükség arra a fránya gázkazánra amikor a kandallót használjátok.
Én is morzsaporszívót használok a kandalló körüli koszok felszippantására. Tökéletes, és nagyon hatékony. Néha azért kifújom kompresszorral, mert megy azért bele kis hamu is.
Viszont ha csak arra kell, hogy a kandallóval mókolás közben szétszóródott koszt kordában tartsuk, ahhoz én egy legolcsóbban megvehető, kis méretű morzsaporszívót használnék, ami könnyedén használható és elrakható-elővehető.
Nekem is ilyen van, beledugom a házi porszívót, aztán mehet. AZért sem jó a hamut az egyébként takarításra használt porszívóval felszívni, mert a hamu nagyon apró részecskékből áll, amik pillanatok alatt eldugítják a zsákot, és át is juthatnak esetleg rajta, egyrészt károsíthatja a gépet, másrészt szétfújja a szagát a lakásban. Persze kp. porszívóra ez nem vonatkozik, azzal simán felszívnám, mert annak ugyanaz a lényege, mint ennek a hamuporszívónak. Én a tálcából is ezzel szívom ki a hamut. Arra kell figyelni, hogy a lyukban, ahova beledugod a másik porszívó csövét, van egy fém szűrőkosár, az a hamutól egy idő után üzem közben betömődik. Ilyenkor meg kell kocogtatni, hogy lehulljon róla a hamu, utána ismét jó lesz a szívóhatás.
Sziasztok! Tervezek egy kandallót építeni a nappalinkba. A ház tetőtérbeépítéses. A gázkazánom termosztátját feltenném a tetőtérbe, ahova gondolom a kandalló melege már csak kis mértékben fog eljutni. Vagyis a tetőteret fűti a gázkazán, miközben lent a kandalló melegét lehet élvezni. Viszont az lenne a kérdésem, hogy pl termosztátos szelepekkel mennyire jól (pontosan) lehet beszabályozni a kandalló körüli radiátorokat, hogy amikor a kandalló meleget ad akkor azokban ne keringjen a gázkazán által melegített víz?
Tudnál nekem segíteni olyan információval, hogy a füstcső átmérőjéhez képest a külsölevegő-bevezetés milyen vastag csövön történik? Illetve a 2. és 3. levegőbevezetéseken a légáram hogyan aránylik a hamurácson bevezetetthez?
ezen a takarítás dolgon én is gondolkodtam. elvileg a kihűlt hamu és a tűzifából potyogó kosz sima porszívóval összetakarítható. a hamuzófiókot természetesen nem porszívózom hanem kiviszem a komposztra. mivel a porszívónk nem egy kis darab jószág, gondolkodtam egy olcsó kis darab beszerzésén, amit a kandalló mellett tartanék. ez a vödrös cucc képes mindenféle hamut (meleget is) és apró szemetet felszívni? akinek van ilyen írja már le pár szóban mit és milyen gyakran porszívózik.
Szia! Keress rá itt a "Temporis ", a "meleglevegő", az "elvezetés" stb. kifejezésekre, és esetleg az én hozzászólásimra úgy ez év január-március tájékán. Sokat hablatyoltam arról, hogy én mit próbáltam.
Azt azért csak tudod, hogy milyen típus a kandallód?
Jó estét! Tanácsot szeretnék kérni. van egy kandallónk a a lassan készülő nappalinkban, francia gyártmány, zárt terű és " meleg levegő elvezetéses"- ez így tudom nem nagyon szaknyelv, de sajnos nem találom a papírját. A tetején négy csatlakozási lehetőség van a meleg levegő elvezetésre. Szeretném kérdezni, hogy mekkora az a távolság ahová még eljut a meleg levegő csövön keresztül, ventilátor nélkül és azt is , hogy milyen csövet kellene vennem, hogy a célnak megfeleljen. Köszönöm
Nekem elég labirintus alaprajzú a házam, és nagy is. :-)
Jól szigetelt a kecó (alul-kívül 10 cm, födémen 20 cm).
A kandallókályha a nappaliban van 3-4 m-re egy külső faltól.
(Elvileg az egész ház fűtésére elég előnytelen helyen.)
De az a tapasztalatom, hogy másnap reggelre mindenhol ott van a meleg, ahol nyitva maradt az ajtó. Pedig van olyan szoba, ami több mint 10 méterre van, és több kanyart is tennie kell a levegőnek odáig.
Szóval, ha jó a szigetelés, eloszlik a meleg az egész házban (ha nem is rögtön).
Felesleges a 200-as, ha soha az életbe nem lesz rajta olyan tűztér aminek igénye az. A liftes ajtajú tűztérhez kevés, a 120-as kályhához vagy a 150-es tűztérhez meg sok. Csak a probléma lesz a kéménnyel, ráadásul drágább is lényegesen. Az más kérdés, hogy a tűzterek nagyobbik része általában valóban 200-as kéményt igényel, de ha most te egy kisebbet nézel ki, aminek azért az élettartama várhatóan 10-50 év lesz csak hátrány származna belőle, azon előny mellett, hogy lehet majd nagyobbat rárakni későbbiekben. Mindkét kéményrendszer gyártó akit említettél jó minőségű kéményeket gyárt, azt érdemes választani amyelyik ugyanazon paraméterek mellett olcsóbb aktuálisan (szoktak akciózni).
Légyszíves segítsetek ebben a problémámban, kinek van az alábbi dologban tapasztalata vagy valami tippje, én rontottam-e el valamit, rosszul lett kifugázva vagy egyszerűen ez benne van?? Köszönöm előre is a hozzászólást.
Az új cserépkályhánk szárítófűtésének 3. hetében járunk és ma este vetem észre hogy kb. 5-6 helyen a fuga elengedte a csempét...., nem durván csak olyan hajszálvékonyan.... A fuga típusa ha jól emlékszem a dobozra vmi "FUGE" volt ráírva. Vagy ez ilyenkor lehet normális, hogy pár helyen elengedi... Az ajtót nem csuktam be és elviekben más sem. Remélem nem lett semmi elrontva nem volt olcsó dolog. Szerintetek mi történhetett??
Sztem nem az a lényeg mekkora a csatlakozás, hanem, hogy mekkora a belső átmérője. Ha az is 120-as akkor valóban necces a dolog, már amennyire én tudom.
Próbáltam utána olvasni, de nem sokat találtam. Ha 120-as csatlakozás van a kéményemen, akkor ne nagyon akarjak olyan kályhát, aminek ennél nagyobb a csonkja, ugye?
Kicsi a ház, de sok helyiségre tagolódik, kis ajtónyílásokkal. Ilyen esetben mennyire hatékony egy légfűtéses kandallókályha?
Voltam ma a Fehérvári üzletben. Hát, hogy egy barátom szavával éljek "nem ér egy marék molylepkét sem." Van 3 db kandalló, kb ugyanazzal a tüztérrel ozt kész. Csak katalógusból lehet rendelni. Kérdezte az eladó, hogy milyen a kémény. Mondom még nincs, erre rávágta, hogy akkor 200-as kell, az jó mindenhez.
Ja és az, hogy melyik gyártó kéménye a jobb arról senki?
Van valakinek tapasztalata, könnyűszerkezetes falon átvezetett füstcsővel kapcsolatban? Mindenképpen túl szeretném biztosítani. 200-as leier samot csőbe húznánk bele ,de szerintem kevés kőzetgyapot biztos kell még köré.
Van valakinek tapasztalata, könnyűszerkezetes falon átvezetett füstcsővel kapcsolatban? 200-as leier samot csőbe húznánk bele ,de szerintem kevés kőzetgyapot biztos kell még köré.
Minden szakmában fontos az elméleti képzés, és ha valakinek ez a késöbbiekben a megélhetést fogja jelenteni hosszú-hosszú éveken át akkor ennél sokkal többet is megér. Az elméleti képzés nemcsak a konkrét szakmáról szól, hanem pl. vállalkozási ismeretekről is, ez elsőre nem tűnik annyira fontosnak, de ebbe a mai furcsa világban a túléléshez sokat jelenthet. Más szakmában ugyan, de nagyon jó szakemberrel találkoztam, aki nem tudott kommunikálni az ügyfelekekkel, ezért hiába volt a szakterületén az egyik legjobb, nem tudott érvényesülni, nem lett a szakterületén elimert szakember, eltünt a süllyesztőben. De a szakmunkába a gyakorlati tapasztaltszerzés a legfontosabb, ha valaki a szárnyai alá veszi (van erre lehetősége) és ugyan sok idő alatt, jó munkával, hozzáértéssel, a szakma elismert, hozzáértő mestere lesz, akkor az élete végéig egy nagyon szép pálya elé néz.