Az lenne a kerdesem, hogy, ha xenonos egy e61, akkor mindenkeppen lennie kell benne fenyszoromosonak, a helye megvan, de hiaba mosom az ablakot, nem mossa a fenyszorokat?
Nem jelentkezik sem füstben semmi másban,ha nem vagy benne biztos hogy ki volt cserélve-e akkor ajánlom.A turbó védelmében érdemes feláldozni ezt a tízezret. Amugy ha kiszeded találsz benne egy szűrőt amin látni mennyire olajsáros ill,olajtól tocsogó.Üdv.
fényszenzorral (2db) ami figyeli a nap beesési szögét és erejét mindkét első utas számára. Csak a kibővítettben van páraszenzor, ami az első szélvédő párásodását gátolja meg. AUC szenzor, ami a belső keringetés automatikus szabályozására szolgál. ( beszívott levegő károsanyagtartalmának mérése ).
Hőmérsékletszabályozás mindkét utas számára függetlenül.
Befújt levegő hőmérséklet szenzor.
Hátsó utasok számára egy zsalumotor. (hideg/meleg)
Elől két lábtérzsalumotor az egy helyett
Elöl két szelőzőzsalumotor az egy helyett.
A fentiekből következik, hogy az állítási lehetőségek is individuálisabbak mint a bázis kivitelnél.
A 335i 155mph-nál, azaz 250kmh-nál szabályoz le. Piszkálást nem javasolnám. Nem tudom, a Vmax "kiütésnél" mit szoktak belebuherálni a DMEbe, de 250ig van vezérlési adat. Persze lehet neki 280nál azt hazudni, hogy csak 250nel megy, használja azokat az adatokat, de ettôl elôbb-utóbb széthullik.
Diffi a kéziváltósban ETK szerint csak egyféle van, gondolom a gumikkal sem sokat variálhatnak, de ez a 130mph-s leszabályzás lesz a nyerő. Ahogy olvasom az USA piacos BMW-ket ott limitálják, de az opcionális sport paket tartalmazza a 150mph-s korlátot. Az e39 530d-t amikor csippeltettem, ott a motorvezérlő programjában át lehetett állítani a gyári vmax limitet, kíváncsi leszek hogy ennél is van-e ilyen megoldás. A 35i-nek kicsit piszkálva kéne tudnia bőven 150mph fölött is....
És mi történik akkor, ha pld. külföldön vagyok, (ahol nincs nálam a másik kulcs), elromlik a távirányító része, és csak magával kulccsal tudom nyitni az autót? Akkor, hogy deaktiválom a riasztót?
Én itt két változatot ismerek, amikor kereskedôhöz törnek be, és kulccsal viszik az autót, vagy amikor trélereznek, és alkatrész lesz belôle (beindítani ugye nem tudják). Rablásos lopás (pl lámpánál) itt nincs, nem merik megcsinálni. Hollandiában viszont nem mernék nyitott központizárral közlekedni a nagyobb városokban. Lengyel határ közelében szoktak E46okat törni, bordmonitor/navirechner kiszedése céljából. De az újaknál ugye már ez is bukó, mert bemész a kereskedôhoz FSCt igényelni az alvázszámodhoz, és helyben vége a dalnak. A DIN-es rádiók lopkodása is megszûnt gyakorlatilag, mert nagyon kevés modellben van még DIN-keret. Már a legalsóbb kategóriákból is kezdenek kihalni.
Kioperált CAS/motorvezérlô kombinációjával nem sokra fognak menni szerintem, ez egy challenge/response alapú rendszer, nem fogja meghatni a motorvezérlôt, ha azonosítás nélkül küldesz neki egy Klemmenstatust. FSCket sem fognak tudni generálni.
A régi (még EWS-es) X5-öket, E46-okat viszik mint a cukrot. E60-at is vittek már el, de itt megkérdőjelezem, nem volt e kulcsuk hozzá.
Ami sűrű mostanában:
Feltörik az E60-at, és kilopják belőle a CAS-t és a DME/DDE-et. A kocsit ott hagyják.
Valószínű kisérleti "mintapéldánynak" lopják el a párosított eszközöket.
De míg az EWS-nél volt lehetőség a visszafejtésre, az E60-nál általában legkésőbb évente frissül a CAS szoftvere, ami nehézséget okozhat nekik, ha évjárat szerint mennének lopni egy visszafejtett cuccal, csak épp már rég nem az a szoftver dübörög a kocsiban.
Apropó, lopnak manapság E60akat? Mert úgy tudom, csak az X5nél volt hibás, törhetô CAS 2005 szeptembere elôtt. (Itt 1993 óta 75%kal esett a lopások száma, csak nagyon nagy értékû, elôre kifigyelt autókat visznek el, megrendelésre.)
Nekem még szerencsére soha nem törték fel egyik autómat sem. Riasztót sem rendeltem beléjük soha. Az E46nak egyszer meghorpasztották a rendszámtábláját tolatás közben, de a fószer odarakta a telefonszámát egy cetlin az ablaktörlô alá. Szerencsére nincs túl sok tapasztalatom e téren.
Sajnos van értelme a sűlyesztett szakállú kulcsnál is ( itt magyarországon mindenképp )
Én minden nálam megforduló kocsinál aktiválom az opciót ha a kliens kéri ezt, hogy csak is kizárólag a távirányitóval lehessen aktiválni, deaktiválni a riszatót.
Iylen esetben ha zártörővel kinyitják a kocsit ( márpedig mindig azzal nyitják ), a riasztórendszer éles marad, ellenben a gyárilag alapban bekódolt zár/távnyitó beállítással.
Átépíteni újra nem lehet, régi kulcsra azért gondoltam, mert az S877A azt jelenti, hogy az autód úgy lett programozva gyárilag, hogy a riasztó csak a távirányítóról élesíthetô/kioldható, zárban elfordítva nem. Ennek nem sok értelme lenne egy új, süllyesztett szakállú kulcsnál, senki nem bányászná elô a kulcsot, hogy a zárral nyissa az ajtót. Ha szeretnéd a zárban, kulcs elforgatásával is élesíteni a riasztót, megoldható, át kell kódoltatni az autót.
Nem, a Hochgeschwindigkeitsabstimmung a jármû nagy sebességre való "hangolását" jelenti, vagyis hosszabb áttételû diffit, nagyobb sebességindexû gumikat. Nem vagyok otthon az amerikai kivitelekben, de azt hiszem, ennél az SA-nál a 130mph-s leszabályzást is kiveszik, motorváltozattól függôen akár 250kmh-ig is húzathatod.
igen olyan van hozzá, pont mint az E39-hez volt, csak talán egy kicsit finomabb a vonalvezetése. De mondjuk, vásárlás utána komplett zárcserén esett át, így jöttek hozzá új kulcsok. Lehetett volna esetleg az "újabb" fajtát kérni? Amúgy az milyen? És a S877A az mit takar valójába?