"Azt hallottam, hogy idén csak a megyei kötetek jelennek meg, a Volán Egyesülés nem ad ki külön menetrendet, így minden volánnak kereskedelmi forgalomba kell hogy adja őket."
A Körös Volán megyei menetrendkönyve már december 1. óta megvásárolható.
Ugyanolyan formátumú, mint eddig, vagyis a Körös Volán saját kiadása, (a címlapján egy Körös volán busz zöld erdőben) nem olyan, mint a HAM mezők korábbi megyei köteteként történt kiadásai (pl. Kunság, Alba, Zala Volán).
A változás az eddigiekhez képest, hogy bele van írva, hogy ez a HAM 9. kötete és van benne egy tájékoztató, hogy a HAM 20 kötetes lesz (az 1-es kötet a nemzetközi és távolsági, egébként minden megye 1-1 kötet).
Belekerült az az utazási tájékoztató (magyarul és angolul) ,ami eddig csak a HAM-ban volt bent és a HAM mezők megyei kiadású köteteiben, de a Körös Volán menetrendjében nem.
Menetdíjtáblázat nincs benne, pedig talán január 1-től most nem változik, így lehetne:(
Vagyis igazoltnak tűnnek az eddigi hírek, hogy megyei kötetek lesznek, országos HAM nem, illetve a megyei kötetek összessége fogja a maga ezek szerint szín és méretbeli tarkaságában és nem egységes megjelenéssel, a HAM-ot képezni.
A következőt találtam a Kapos Volán Hírmondójának idei utolsó számában, ahol volt egy elemzés a 2013-ig esedékes autóbusz-beszerzések menetéről, ezt mintegy "lapzárta után" kiegészítve:
"Legfrissebb hírek:
A stratégia elérte célját. A tulajdonos 322 M Ft értékű tőkeemelést biztosít új autóbusz beszerzésre a Kapos Volán Rt. számára. Erre az ÁPV Rt. vezényletével központosított tendert írnak ki. Társaságunk 8 db 12 m-es és 1 db 13,5 m-es autóbuszt igényelt a kapott összegből. Az új autóbuszok a közbeszerzési eljárás lebonyolítását követően várhatóan 2006. nyarán érkeznek meg.
Gaál Sándor műszaki igazgató"
Jó hírek, nem? Pedig egészen durva is volt a tervek között felvázolva a cikkben, mint pl. 2006 és 2007, mint beszerzés-mentes évek, majd 2008-2013 között évente 4 busz. Aminek következtében az átlagéletkor 2013-ra felszökött volna 18 évre. De ezt ők sem gondolhatták komolyan. Itt jórészt hiányzott is a külső források lehetősége.
Amúgy semmi különös, épp készülődnek a Marcali Műszaki Telepet bezárni, megy a huzavona, meg volt egy cikk "Készül társaságunk legújabb autóbusza" címmel, ahol egy világoszöld Iveco Daily-t lehetett látni - végszerelője a Kapos Járműgyártó Rt.
És továbbra is 2 Irizar-ja van a cégnek, amelyek közül az egyikről továbbra sem tudok semmit. :-(
szánalmas mikor egy suzukis szőke nő sminkel, meg nézegeti magát a tükörbe vezetés közbe, vagy "kisteherautós" :) menetlevelet ír menet közben.... nem értem hogy kaptak az ilyenek jogsit (bár gondolom vizsgán azért nem csináltak ilyeneket)
Azt hallottam, hogy idén csak a megyei kötetek jelennek meg, a Volán Egyesülés nem ad ki külön menetrendet, így minden volánnak kereskedelmi forgalomba kell hogy adja őket. Ez igaz?
lehet már tudni, hogy a hivatalos mentrend milyen leosztásban jelenik meg idén?
ha valaki tudja, a volánbusz füzetkéiről is tájékoztathatna, mert ha a volánbusztól akarom megtudni, akkor alighanem még (legalább) egy hetet várnom kell....
Mai cikk a Délmagyarország Online változatában arról hogy a szegedi "Buszport" megkapta az elvi építési endegélyt, bár az építkezés legfeljebb jövőre, vagy azután kezdődhet el:
Az idő alatt csak reflexszerű cselekvésre van idő, de gondolkodásra semmikép. Jobb helyeken gyakoroltatják a különböző szitukat és begyakorolják a válaszreakciót. nagyon hatásos és eredményes. Persze ez sajnos nem nagyon létezik, mert a vizsga a pénzről szól nem a tudásról.
Egyetértek, valóban nem szabad kapkodni a kormányt, a buszvezető elsősorban a saját utasai épségéért felel, másodsorban a többi közlekedőért. Ilyenkor egyet tehet, fékez, lehúzódik, amennyire lehet, és várja a csattanást, de semmiképpen nem kapkod, nem rángat.
Kerültem már én is hasonló helyzetbe, igaz, én kisteherautóval, és több időm volt cselekedni. Sprinter vs. farmotoros Skoda. Alig volt gyorsabb, de nekiállt kamiont előzni a Skodás a kanyarban... Satufék, húzódtam lefelé, a mellettem ülő meg kiabált, hogy húzzam már be az árokba. Nem tettem. Amikor már eléggé lelassult, akkor húztam csak le a padkára. Kiütöttem pár műanyagbabát, de nem ütköztünk, természetesen a Skoda nem állt meg. Időnként eszembe jut, hogy mi lett volna, ha az árkot választom...
amiről itt szó van érdekes. nem lehet megmondani h. taxxxé vagy a másik verzió a helyes. ez csak az adott szituációból következik. ha mindenképp felborulna a busz vagy ott áll egy fs, dtb... akkor taxxx által leirtaknak megfelelően kell cselekedni, de ha a látszik hogy a busznak és feltehetően az utasoknak is csak kisebb sérülésveszéllyel kell szembe néznie akkor én mindenképp félrerántanám...