De szerintem JZW-116-ról beszélsz, róla tudok, itt a kép. Persze lehet már JZW-114 is van, tehát ez azt is jelentheti hogy már mindkét Scaniás E94 át van rendszámozva. (GSM-315 és GSM-316).
"Lele, főleg ha nem egyenes és nem a saját tengelye körül forog a rudazat... hahaha. Ilyenen még kevesen akadtak fenn..."
Jóbarát, nem a vascső amortizál, hanem az ajtó, ami befordul.
amit meséltek (aki járt vele 1 napig) azt nem én találtam ki, hallottam, de ezt le is irtam
a tágasság szerinted mennyiben egyenlő a magassággal????
Nem toom, te mindent elolvasol???
Azt irtam, hogy a Credokról általában a tapasztalataim.
Utána irtam a párásodást, nem erről a hoszú sz*rról állítottam ezt.
Pedál szintén.
Talán lehet hogy rosz konstrukció, attól nehéz a kis e-gázpedál.
Hát nem toom, te hol láttál más ülést ezekben a "remek" buszokba, mert én eddig sehol nem láttam pl olyat ami a c56-ban vagy akár az E95 ben van. Se volánosban, se maszeknál. Csak ezeket a "minőségieket".
Hát nem toom, hogy te vezetsz-e buszt, de ha már vezettél eccer az életben egy Scaniás E95-t és utánna be kell ülni ebbe a Pöcsköszörűbe, Dobozba, Fitymarázóba (nálunk ezek a becses neveik, talán nem véletlenül) te is lenéznéd.
"Nagyon hangos, ugye IVECO motor van benne, és ha nem huzatod ki 2500-3000 fordulatig, akkor csak dadog, és nem húz. Rosz nagyon a hangszigetelése.
Nem értek egyet."
Mivel nem???? Melyik állítással nem?
"És nyomatékosan: Fotó: én."
Asszem már elnézést kértem nem????
Löjjem le magam, vagy az akasztással is megeléxel????
Szerintem átrendszámozás. Vagy GSM-315, vagy GSM-316 lett szerintem átrendszámozva, ez a 2 Scania alvázas E94 van a Vértesnél. Remélem valaki megmondja kettejük közül melyik lett átrendszámozva, én is láttam már JZW-114-et.
Meg tudná valaki mondani nekem, hogy a JZW-114 Vértes Volán IKE94, új beszerzés-e vagy átrendszámozás? Ha átrendszámozás, mi volt az eredeti rendszáma?
Csúsztatások tömkelegét adod elő, mikor fél óránál többet nem töltöttél a buszon.
A képet innen töltöttem le a forumról, pont kapóra jött
Aha... Szerző: én...
akkor szépen leamortizálja a kicsi ujjacskákat
Lele, főleg ha nem egyenes és nem a saját tengelye körül forog a rudazat... hahaha.
Ilyenen még kevesen akadtak fenn...
Ez utasveszélyes!!!!!
Nem, ez "hülyeutas-veszélyes"...
-(ezt mesélték csak, én nem tapasztaltam) nincs utastérben fűtés.
Jaja, főleg, ha nem tudjuk, hol a kapcsoló, ami 3 meleg levegős légfúvót és rengeteg radiátort működtet...
-Én 194 cm vagyok és a tetőszellőzőt én éppen hogy elérem.
Szerinted tágas a BN 18-as utastere? Szerinted miért?
Kicsi a vezetőfölke? Ebben tökéletesen igazad van.
-Párásodik
Persze, főleg ha a páramentesítő kapcsoló helyét se tudtuk megtalálni.
Kemények nagyon a pedálok (a 20000 Ft-os Marc cipőm talpa eltörött, mert annyira kellett nyomni a pedált, hogy a szutyok előre haladjon.)
Hát, az a kis, elektronikus -műanyag- gázpedál, mitől nehézkes...
Egyébként a mostani egyetlen, hazai gyártású csuklós autóbuszra már elvből sem mondanám, hogy "szutyok".
-A vezetőülés egyszerű mint a szög. (akár egy IFA ülés) 2005-öt írunk és csak a háttámla dönthető és a magasság állítható. És nagyon kényelmetlen az ülés.
Szerinted nem a vásárló választja ki a vezetőülést? Tudod hányfélem remek vezető-helyet tudnak beszerelni ezekbe az autóbuszokba?!
-Nagyon hangos, ugye IVECO motor van benne, és ha nem huzatod ki 2500-3000 fordulatig, akkor csak dadog, és nem húz. Rosz nagyon a hangszigetelése.
Nem értek egyet.
(pl: egy Vasi Volános kolléga mesélte, hogy akit a főnökök büntetni akarnak, akkor azokat a Credora vezénylik!!)
Szerintem szimplán "jól csengő" dolgokat, ilyen fórumokra írni badarság.
Nagyon megörültem neki, hogy találtam ezt a képet, ezáltal könnyebben tudtam magyarázkodni. Bocsánat mégeccer. Toom, meg kellett volna kérdeznem, de 'tejjesen' elragadott a HÉV.
A képet innen töltöttem le a forumról, pont kapóra jött. A pirossal bekarikázott részben van egy függőleges vasoszlop, ami az ajtót mozgatja(befele nyíló ajtók). Nos oda bedugja emberünk a kezét, és amikor az ajtó nyilik ki, akkor szépen leamortizálja a kicsi ujjacskákat. Toom, most az jön ne tegye oda a kezét, de ezt magyarázd meg egy ált. isk. alsó tagozatosnak. Ez az ajtót mozgató vasoszlop a 200-as sorozaton egy 'L' alaku 2-es lemezzel védve vagyon. Ez eléggé gyakori veszélyforrás lehet. Nekem a buszban töltött kb 2 perc alatt ez 'mingyá' szemetszúrt.
Ez utasveszélyes!!!!!
A csukival kapcsolatban:
-Én 194 cm vagyok és a tetőszellőzőt én éppen hogy elérem.
-Kényelmetlenek az utastéri ülések.
-(ezt mesélték csak, én nem tapasztaltam) nincs utastérben fűtés.
Credo-ról általában:
-Nincs elég hely a vezetőfülkében, én nem férek el benne kényelmesen. És szerintem egy gkv-nek nagyon fontos hogy ne gyermekét szülő női pozicióban kelljen 10 órát a kormány mögött ülni. (pl : ma egy IK-280-assal dolgoztam és teljesen hátratoltam az ülést és nem értem el a pedálokat!!!! Említhetem még a 395, E95, 396, Irizar, C56, Raba Contactot ezekben kényelmesen elférek)
-Párásodik
-Kemények nagyon a pedálok (a 20000 Ft-os Marc cipőm talpa eltörött, mert annyira kellett nyomni a pedált, hogy a szutyok előre haladjon.)
-A vezetőülés egyszerű mint a szög. (akár egy IFA ülés) 2005-öt írunk és csak a háttámla dönthető és a magasság állítható. És nagyon kényelmetlen az ülés.
-Ki volt az a barom, aki kitalálta azt, hogy a csomagládákat csak kulccsal lehet kinyitni???(LC9,5 és még egy két típuson, amelyek számát nem toom)
-És az a kis lyukon átnyúlos kampót meghúzos ládanyitás egyenesen az idegeimet roncsolta.
-Hogy lehet egy jobb tükröt a kifele előre nyíló ajtóra szerelni?????(nyitott ajtónál mindent látsz, csak a busz melletti részt nem)
-Kicsike kerék, kicsike lengéscsillapítók, => pattog az úton
-Alacsony nagyon a felépítmény, hamar fennakadsz a patkán.
-Nagyon hangos, ugye IVECO motor van benne, és ha nem huzatod ki 2500-3000 fordulatig, akkor csak dadog, és nem húz. Rosz nagyon a hangszigetelése.
Hát, most ugy hirtelen ennyi jut eszembe ami nem teccik.
De van ami teccik benne:
-nem nekem kell vezetnem
(pl: egy Vasi Volános kolléga mesélte, hogy akit a főnökök büntetni akarnak, akkor azokat a Credora vezénylik!!)
Elvileg minden megyében kiadnak és árulnak menetrendkönyvet, hogy a gyakorlat, főleg az árusítás terén mi lesz, azt még gyakran helyben sem tudják a pénztárosok.
Az 1-es távolsági-nemzetközi és a 19 db. megyei kötet együtt képezi a HAM-ot.
Ezt így együtt most még biztosan sehol nem árulják, mert több megyében (pl. Csongrád) még ki sem jött a nyomdából, illetve nem jutott el a saját kötet sem a saját buszállomásokra.
Azt sem igazán hiszem, hogy akárcsak pl. a Népliget pu-n árulnák majd a megyei köteteket, de történhetnek még csodák:)
Szerintem mindenütt csak a saját megyés lesz, gyakran az is csak a megyeszékhelyen.
Nagy változást ne várj, évek óta nem szokás a Volánok többségénél a menetrendváltáskor bármit is módosítani, vagy legfeljebb nagyon keveset, sokkal kevesebbet, mint mondjuk november 1-től, vagy október 1-től.
Ennek megfelelően biztos vagyok benne, hogy a Tisza Volánnál szinte semmi változás nem lesz.
Az igaz, hogy ilyenkor legalább egységes szerkezetbe foglalják az eddig bekövetkezett változásokat és aztán jöhetnek az újabbak január 1-től:(
A távolsági járatoknál sem várható szerintem nagy durranás, ami módosítást akartak, azt jobbára bevezették év közben.
Új járatokat ne nagyon várj, annak is örülni kell(ene), ha a jelenlegi kínálatot megtartanák:(
Ez most nem az intenzív terjeszkedés időszaka.
A Békés megyét érintő vonalaknál - a társcégeket is figyelembevéve - pl. a munkanapi Békéscsaba-Berettyóújfalu járatpár (1441/128. és 125.) megszűntetése , ezzel összefüggésben az 1441/136-os járat menetidő és útvonal korrekciója és 1-2 távolsági járat kétsopronyi betérése (Békéscsaba és Szarvas között) lesz csak december 11-től életbelépő változás.
A Szabolcs Volán Nyíregyháza-Szeged járatai "egyelőre nem közlekedik" korlátozó jelzésel, de benne vannak (még) a menetrendkönyvben.
A Borsod Volán honlapján is olvashatsz infót az új menerendkönyvekről:
"Tájékoztatjuk a tisztelt utazóközönséget, hogy a 2005/2006. évi Hivatalos Autóbusz Menetrend 2005. december 11-én lép életbe 2006. december 9-ig érvényes időtartammal.
Az országos autóbusz-menetrend 20 kötetben jelenik meg, a B-A-Z megyei kötet ára 1000 Ft ÁFA-val. A megye városaira vonatkozó utastájékoztató füzeteket a tavalyinál olcsóbban árusítjuk: - Miskolc autóbusz-állomásról induló és oda érkező járatokat tartalmazó kiadvány 199 Ft/db - Ózd város helyi és helyközi járatait tartalmazó kiadvány 169 Ft/db - Kazincbarcika város helyi és helyközi járatait tartalmazó tájékoztató 169 Ft/db - Sátoraljaújhely-Sárospatak városok menetrendi tájékoztatója 169 Ft/db - Encs,Szerencs-Tokaj városok menetrendi tájékoztatója 169 Ft/db - Tiszaújváros város helyi és helyközi járatait tartalmazó kiadvány 159 Ft/db - Mezőkövesd város helyi és helyközi járatait tartalmazó kiadvány 159 Ft/db ( A feltüntetett árak 25 % ÁFA.t tartalmaznak)."
Ha találkozol HCT-val, üzenem neki, hogy sürgősen javítsa ki a nyomdahibákat és súlyos logikai tévedéseket a honlapján levő állománylistákban, amúgy meg szánalmas, hogy a megkérdezésem nélkül rakta fel a tőlem kapott adatokat, részben hibásan, de hát mit csináljak - pocsék honlap, pocsék ember? Az ilyeneknek senki ne adjon semmi állományi adatot, nemhogy egy egész Pannonos átrendszámozási listát, ahogy kérte itt pár hete, én se fogok adni, ugyanis nincs. :-))))
"Mondjuk annyira nem rossz busz, csak hát kevés készült belőle, és ez később visszaüthet."
Azért azt nem hinném. A cégnél amúgy is rengeteg a Scania alváz, azon meg mi üssön vissza, majdnem hogy örök életűek, esetleg a felépítménnyel adódhatnak gondok.
Kornél! Légyszi győződj meg róla, hogy a Kapos vásárolt-e idén használt buszokat a Kisalföldtől! Lehetett erről hallani, de épp csak a bizonyítékok hiányoznak... :-) Ha látsz néhány furcsa rendszámot, az már sokat segített.
"Érdekelne milyen új járatok lesznek Budapest Zalegerszeg között!"
Semmilyenek. Ami év közben indult, az bekerül a menetrendkönyvbe.
Nem érzek akkor igényt a vonalon, hogy egy újabb önálló Budapest-Zeg járat megélhessen az általad javasolt fekvésben. Ha érintené Hévizet, akkor esetleg meg lehetne tölteni utassal, csak bevétellel nem...
A 2:50-es menetidőre legaláb egy évet várnod kell, de inkább többet.
Érdekelne milyen új járatok lesznek Budapest Zalegerszeg között!
Milyen menetidővel, mikor indulnak stb.?
Jelenleg hiányolok egy olyan járatot ami 8 -9 óra körül indulna Budapestről és Zalaegrszegről vissza 14.00 és 16.00 körül jönne Tempo 100-as géppel végig sztrádán.
Jelenleg a 6.30-as járatot nem érem el, a átszállásos megoldások extra ,menetidejűek, a 12.15-ös busz meg már késő.
Vissza 15.30-as Volánbusz járat is lassú meg a 19.50-es érkezés se túl baráti, 19.30 vagy 19.00 még elmenne.
Bocs, hogy ezt leírtam, csal olvastam valahol, hogy leszenk 2 óra 50 perces menetidejű buszok Bp és Zeg között.
"Ha buszoktól szeretnél kirívó szabálytalanságot látni irány reggel az M1/M7 bevezetőjére. Számold meg mennyi busz nem használja a leállósávot!"
Ha nem is számolom pontosan minden nap, de látásra félálomban nagyon sok busz nem használja a leállósávot.(Utóbbi pár hétben nem volt szerencsém látni leállósávban menő buszt.) Ez a cca. 7.10-7.40 körüli időszakra vonatkozik, ekkor vagyok ott,(Először Szfvár-Budapest távolsági járat, majd visszafelé irány Sasadi-Budaörs Pannon buszként) később nem tudom mi a helyzet a bevezetőn.
"...hogyan állnak ki a megállóból a buszok (index azt menjünk, hiszen a többieknek ki kell engednie, majd ez utána sietős manőver után felgyorsul az észtveszejtő 35km/h-s sebességre). És nem mindenki csinálja így, még csak nem is a többség, de ez pont elég."
Ha tényleg így tennének a buszvezetők, akkor nem lenne másnapra elég kocsi a feladatok ellátására, mert mindegyiknek kalapálnia kellene a karosszériáját...
Viszont a másik mondatod végét nem értem. Mire-mihez elég ez?
nem mondtam hogy buszosok között nincs egy-két hülye, de a nagy TÖBBSÉG igenis felelősségteljesen vezet. Ha százalékban vesszük akkor nagyobb részük mint a személyautósok.
Figyelj petikETO ne vedd a szívedre nem akartalak bántani ezzel sem téged sem a többi buszvezetőt! Persze hogy nem mindenki csinálja úgy hogy veszélyeztesse a többieket, csak azt akartam ezzel mondani hogy a hivatásos sofőrök között is van aki nem veszi komlyan a felelősséget. Ezek mellett én a leállósávban haladást kirívó szabálytalanságnak veszem (gondolj arra mi lenne akkor ha valaki műszaki hiba ki akar állni és persze elöbb megkellene győzödnie arról hogy jön-e ott valaki, vagy ha érkezne egy mentőautó nem tudna hová menni előle mert itt Magyarországon 10 autóból 2 engedné be maga elé), nem is csinálnak ilyet még a kevésbé fegyelmezett olasz autósok sem. És persze ki kell engedni a buszt, én meg is teszem ha van rá lehetőségem (sűrű forgalomban másik nagy autó mögött lehet nem is veszem észre), de azért vészfékezni nem fogok. Aki nem engedi ki a buszt a megállóból ha megteheti az egy nagy paraszt. Viszont velem is volt olyan amikor a busz az indexeléssel egyidőben már jött is ki a megállóból, pedig ha én 40tonnával elcsapom neki sem lesz olyan jó. Ezt a 35-ös sebességet meg arra értem, ha olyan sürgős volt kijönni a megállóból legalább egy normális tempóra fel lehetne gyorsítani (ugyanis amíg neked a fordát kell tartani nekem a le- és felrakodási időpontokat, és mindez nem is zavar ha 500m után újra megállsz, nekem 8km-t volt szerencsém így menni két falu között). Egyébként aki indokolatlanul feltartja a forgalmat nem fog átmenni a forgalmi vizsgáján. Úgy gondolom egy vizsgabiztos sem fogadná el az 55-öt 8 méter széles úton (lehet hogy csak 6,5) szép nyári időben közepes forgalomban. És most már hogy a buszokat kiveséztem (és gondolom jó sok ellenséget szereztem) szólhatunk a kamionokról akik visszaélnek erőfölényükkel és a személyautósokról akik fel sem fogják hogy életveszélyben vannak. Mégegyszer bocs ha úgy érezted bántalak nem volt szándékomban.
"Ha buszoktól szeretnél kirívó szabálytalanságot látni irány reggel az M1/M7 bevezetőjére. Számold meg mennyi busz nem használja a leállósávot!"
Én ezt nem nevezném kirívó szabálytalanságnak (persze nem szabályos), de ez nem igazán veszélyeztet senkit.
"De jöhetsz Tatabányára is nézd meg hogyan állnak ki a megállóból a buszok (index azt menjünk, hiszen a többieknek ki kell engednie, majd ez utána sietős manőver után felgyorsul az észtveszejtő 35km/h-s sebességre). "
Nem megyek. Semmi bajom Tbányával meg nincs is tőlem messze (60km), de ilyet Győrben is látok, (csinálok).
KRESZ: lakott területen belül a járművezető köteles lassítással, akár megállással is segíteni a menetrendszerinti autóbusz megállóból történő elindulását
Ennek tudatában te mit csinálnál, ha már 1 perce nem enged ki senki? Vagy netán a veszélyeztetést úgy értik a T. autósok, hogy bejön eléjük egy nagy dög? Ez amúgy majdnem MINDIG így van, így aztán 3-4 másodperc indexelgetés után sajnálom de megindulok (természetesen nem padlógázzal).
Akinek ez nem tetszik az talán tartsa be a KRESZT, vagy menjen buszvezetőnek és próbálja meg betartani a ráfordulásos fordáját, megállóként 1perc indexeléssel. Nem tudom megérteni, amikor ilyen panaszokat hallok a buszvezetőkre!!! Talán én kérjek elnézést, hogy nekünk kedvez a KRESZ ilyen esetben? (nem tudom te ki szoktad e engedni a buszt a megállóból; ha nem talán ki kéne...)
Ja és mindenki annyival megy, amennyit biztonságosnak vél. Gondolom ha 35-el megy nagy forgalomba, megy vagy meg van tömve.
"700SE pedig már nem nagyon lesz tovább, az az érzésem, így pedig végre jöhetnek a Scania alvázas E94-esek,"
Igen, szerintem is ez lenne a legjobb megoldás. Pláne miután a NABI bezárta kaposvári üzemét, így már semmi sem "kényszeríti" a Kapos Volánt ennek a vásárlására. Mondjuk annyira nem rossz busz, csakhát kevés készült belőle, és ez később visszaüthet.
Az új E95-ös ezek szerint nem is fog menetrendszerinti forgalomban részt venni, mint ahogy az a Rákóczi matricás Irizart se láttam soha táblával
És igen, a Rákóczinak Valóban Torma Kálmán az elnöke, bár az egyesület ügyeinek az intézése nem az ő dolga. Egyébként a Kapos Volán mindigis támogatta a megyeszékhely sportját, ami elismerésre méltó dolog!
Persze sokat számít a rutin, egy keveset vezető ember akármilyen felelősséggel vezet soha sem fog olyan jól vezetni, mint aki sokat vezet. Ha buszoktól szeretnél kirívó szabálytalanságot látni irány reggel az M1/M7 bevezetőjére. Számold meg mennyi busz nem használja a leállósávot! De jöhetsz Tatabányára is nézd meg hogyan állnak ki a megállóból a buszok (index azt menjünk, hiszen a többieknek ki kell engednie, majd ez utána sietős manőver után felgyorsul az észtveszejtő 35km/h-s sebességre). És nem mindenki csinálja így, még csak nem is a többség, de ez pont elég. Szerintem az a buszvezető sem közlekedik felelőséggel, aki a 81-es úton 55km/h-s sebességgel halad (nincs köd, hó, eső)
Úgy érzem, ez eléggé súlyos vád ahhoz, hogy ne fejtst ki, hogy konkrétan mi veszélyezteti a csuklós Credo utasait.
És ha már remélem belelendülsz, azt is szívesen végighallgatnám, miért nem sofőrbarát! :) Kíváncsi vagyok, már csak azért is, mert én feltehetően soha nem fogom vezetni :)
én alapvetően azokról a járművezetőkről beszélek akik "nem akarnak hülyék lenni", nem a barom ámokfutókról, fittipaldikról. ők más kategóriájuak. De azért azt beláthatnád, hogy a gyakorlatlanság, nagyobb hibázási kockázattal jár. Abban viszont igazad van, hogy ez nem köthető a felelőségteljes vezetéshez.
Szvsz ha hülye akarok lenni azt meg tudom tenni rutintalanul és rutinosan is, de egy kevésbé gyakorlott sofőr is tud normálisan közlekedni ha gondolkodik.