Ürítsd le teljesen , amikor nincs épp befagyva. Valszeg olyan téli ablakmosód lehet , ami nem elegyedik valami korábbi cuccból maradt víz/vízbázisú egyéb "nyári" mosólöttyel, ami nehezebb mint a téli mosód, így alul befagy/dugít. Legalábis az első Multisunk első közös telén így jártam :)
Meg tudná mondani valaki, hogy lehet elkerülni, hogy télen befagyjon az ablakmosó tartály.Tavaly vettük novemberben akkor is befagyott, most télen ismét.Ez mindenkinél így van, vagy csak nálam?
általában a szivattyúknál ha azt akarod,hogy azonnal nyomja a folyadékot az alján van a visszacsapó ahonnan szív .lehet ,hogy igazad van. érdekes,hogy egy gumidarab tartja a szivattyút a tartályba (rázkódás stb)
az elsők elosztója ill az visszacsapós a bubi mögött van a fiatjel mögött szerelés szempontjából nem is lehetne "jobb"helyen
hátra bal old bejön a kb fényszóró magasságába a fülkébe ott van egy csatlakozó és megy le a padlóba?
Erről nekem úgy tűnik, nem nincsenek benne azok az egyenes visszacsapók amiről beszéltem. Az első mosó körben az elosztóban lehet egy ilyen szelep, de a hátsó körben nem írja. Mivel nem hoz ilyen alkatrészt, ezért azt sem mutatja hogy hol helyezkedik el, hol mennek pontosan a csövek, úgyhogy ez nem jött be :-(
nézelődtem az eper-ben visszacsapót csak a motor alján ír a tartályba , a hátsó cső egybe van .a motoron két leágazás van egy az első szélvédőre ,egy a hátsóra + 1 külön motor a lámpamosónak ,ennél a visszacsapó ugyanott a motoron alul
elosztó első szélvédőnél van, talán abba van visszacsapó de nem írja
az enyém csak hugyozik vagyis szerintem gyenge de nem találtam az elosztót
Itt Bp-n konkrétan vannak Fiat-Alfa-Lancia alkatrész üzletek is, ezek sokkal kellemesebb árakon kereskednek mint a márkaszervíz. Ezeket kell felderíteni, vagy olyat találni aki hajlandó postázni.
EPER-ben nézd meg a csövek alemeinek mozgását. Ahol illesztés van (visszacsapó szelep vagy elosztó) ott kell keresni a "forrást" Egyébként a hátramenő csövekben a Fiatoknál 1 vagy két visszacsapó szelep szokott lenni és az első locsolóhoz esetleg 1 Y visszacsapós, a Multiplánál konkrétan nem tudom mennyi van és hol helyezkednek el. Ezek az alkatrészek hagyományosan szét tudnak esni illetve eresztik a vizet, az ok a szétfagyás vagy az ablakmosó anyaga. A motor gumialkatrészeit is képes szétmállasztani némelyik ablakmosó folyadék. Előfordulhat még hogy a szelepre menő cső leesik, persze nem magától de előállhat ilyen szitu. Kb 200-300Ft egy ilyen szelep.
Amikor a vezérlőegységet javították/cserélték, annyira ad hoc (hasraütős) árképzést alkalmaztak, hogy még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy máshol tényleg annyi az ár. Nálunk egy trehány szerviz kezdett el Fiatot árulni, hirtelen ők lettek a márkakereskedők, akik egyébként azelőtt a környék legrosszabb hírű - értsd: léhúzós amatőr - szervize voltak. A Fiat jel felkerült rájuk, a színvonal maradt, meg a pofátlan hozzáállás is. Kelletlen, nagyonokos társaság. Máshová nincs időm elmenni, a legközelebbi Fiat 50 km-re van, régebben jók voltak, hogy most milyenek, azt nem tudom.
Köszönöm a segítséget .Végig olvastam a pótkerék historiát..2 megoldás van 1 valami úton megjavítani a meglévő szerkezetett vagy 2 franciás megoldást beaprikálni .
Valakinek sikerült a francia autóból vett megoldást alkALMAZNI.
A hátsó ablakmosó csövére nincs tapasztalat senkinek nem eset szét a csatlakozása....
hát bocs. itt nekem még azt mondta a 12-es modulra hogy 4200 HUF, illetve a másik, kisebb darab 1200 körül, oldalanként. Csavarokat nem számoltam. Azóta ezek szerint szépen felment. Nem lehet hogy beleértették magát a kalaptartót is véletlenül?
de mindenesetre megnézem majd egy aktuálisban is, most már érdekel...
Mondjuk ez logikusan hangzik. Ha máshogy nem megy, megfogadom a tanácsod. Gondolom kívülről nem látszik semmi különbség, ha csak a kölső borítást szerelem fel?
Lehet, hogy lesz kalaptartótartó kézi készülékem? Máris beleéltem magam, nem tehetek róla. Magát a kalaptartót a QUOKA.DE-n találtam, Jürgen barátunk 30 euróért vesztegeti, de a Multiplát már eladta, így mással nem tud szolgálni. Légyszilégyszi hétfőn jelentkezz! Köszi
Az eperben csak egy listaár szerepel. Nálunk pl. nem ugyanannyi egy kulcs az M5-nél mint a BEST-nél. Ilyen egyszerü. Rablásnak is szokták ezt nevezni:-)
Hát, nem tudom. Az eperből nézte a cikkszámokat, ahhoz rendelte hozzá az árakat a számítógápből. Nomost, olyan, hogy egyben lévő tartószerkezet, olyan nincs. Külön belső rész van 24 eur + áfa, van aztán a külső rész 25 eur +áfa, csavarok, alátétek, leszorítópöckök, meg tudja a ...szom, összesen 11 eur+áfa, ugyanez a másik oldalon is. Figyu, ha Te 13 ezeréert megszerzed, de még ha húszért is, Te vagy az én emberem. Csak ints, hogy megvan és tejelek...
Öröm hogy sikerült. Kíváncsi vagyok, márkaszervíz mit cseréltetett volna ki hogy jó legyen ;-) Nem mondom hogy neked jó mert legalább állandóan rossz volt és nem egy időszakos hibát kellett megálmodni, mert azért az sosem jó ha valami rossz. De akkor elmesélem, hogy honnan van ez az ajtóátvezetés tapasztalatom. (ha már írtam akkor elnézést attól aki olvasta) Volt egy fullos Maream, amiben félautomata ablakok voltak. Lefelé automata, felfelé pedig addig ment amíg húztad a kapcsolót (kivéve a vezetőét mert az automata volt) A lényeg, hogy esős időben leengedte a jobb első ablakot, teljesen véletlenszerüen. Ez úgy nézett ki, hogy egyszer jelentkezett, aztán egy idő mulva megint, aztán egyre gyakrabban, valamit már kellett vele csinálni. Képzeld el, hogy mész mondjuk éjszaka egyedül, esik az eső, szól a zene és egyszer csak "valami jön" hangot hallasz mert az ablak magától lemegy végállásba 120-nál :-)) Volt hogy majdnem beszartam :-) Ilyenkor persze vissza lehetett húzni, a kapcsolóval. Tiszta szellemjárás. Agyalni kezdtem mert nem volt értelme egy ilyen ritkán jelentkező hiba miatt szétverni semmit, ráadásul elgondolni sem tudtam mi csinálhat ilyet. Kapcsolót szétszedtem, persze zsír volt, egyébként is a kapcsoló jól működött. Addig agyaltam míg valamit végül mérni akartam és hát célszerüen az ajtó csatlakozónál lehet jól mérni a dolgokat, nézegettem hogyan lehet szétszedni a csatit. Persze rossz irányba kezdtem el forgatni és meglepődtem hogy még fordult egy negyedet :-) Utána persze rendbejött minden.