Ma cseréltem ki én is a termosztátot és én is azt vettem észre, hogy lasabban melegszik fel a viz! Egyébként a másiknak semmi baja nem volt, csak nekem is ingadozott, ahogy Georg-b kolléga irja!..... Ja és én sem szoktam átnézetni a gépet, ha műszakira megyek, persze 70.000 km-nél, nem sok baja lehet. :)
Nem bordásszij esetleg? Ha az akkor az 10.000 -es tétel. A feszítőgörgő közepén van egy csavar ,kitekered : megvan a görgő ,csapágyboltos megméri , ad hozzá csapágyat. Vigyázz , mert az eredeti be van ragasztva agörgőbe.Ez alegolcsóbb megoldás. üdv.
gumiharang cserekor : csuklót tisztára kell mosni aztán jöhet az új zsír. Remélem nem késtél el vele, még nem morog,nem ropog a bejutott portól,kosztol. üdv.
Kicsikét tartottam is a muszakitol,de azért sok mindent javitottam(cseréltem rajta). Nyárom hátso fék pofákat,ugy 2honapja elso fék betétekek,hutot,termosztátot,akumulátort. Sokat járok vele,napi 100-120km. Ismerem minden baját. és orvosolnom is kell mert meloba csak vele tudok el menni. Tavaszal tervezem a vezérmulánc és a szilentblokk cserét.
Ékszíj feszítő szerkezet? Az mi? Nem a generátorral feszítjük az ékszíjat? Én vagyok eltévedve?
István77: csak úgy minden előzetes vizsgálat nélkül elvitted műszakira? Bátor. Az enyém is most lesz műszakis egy hónapon belül, de én azért elviszem a szerelőmhöz, hogy tegyük fel padra nézzünk rá a fékekre, meg futóműre. Nehogy ezen vágják el. Na meg nekem a szerelő vizsgáztatja és vállalja, hogy elsőre átmegy, ha ő viszi. Nekem 5 ezret ez megér.
Sziasztok. A mult héten voltam muszakin. A muszakiztato szerint nagyon jo álapotban van,pedig elotte még a fékeket sem elenoriztem. Ez szinte hihetetlen egy 11éves kocsitol. Csak egy gumi harang van kiszakadva,amirol persze tudtam. Most meg van a boldogság, legalább 2évig ujra nyustolhetem a kicsikét. Csak ennyit szerettem volna.
Akkor nem tudom. mindenesetre én levenném és megnézném, hogy utólagos nem-e lehet berakni még alátét vagy bármit, hogy ne lötyögjön. Az enyém még egy jó darabig tuti nem fog kikopni. Az se tudom, hogy működik-e annyit használom :D Egyszerűen kinti tükörből figyelek midnent, mint egy teherautóban. Talán onnan van ez a szokásom, meg fatertől is ezt láttam mindig (ő is sofőr).
Ha kimaradt, akkor az gyárban történt, mert ehhez még senki sem nyúlt hozzá. Viszont egyre inkább lötyög. Egy időben a Matávnál futottak Feliciák, a barátomnak is ilyen volt a céges kocsija, 1.9D. Ő mondta, hogy ez típushiba, és ha már nagyon lötyög, rá kell ütni kalapáccsal. Egyszer segít, aztán cserélni kell az egészet. Na ezt akarom elkerülni. Nem ismerem a konstrukciót, de nyilván rosszul van megtervezve. Reméltem, hogy létezik valami okosság.
Gondolom a főtengely hajtja az ékszíjon át. Persze hosszabb ékszíj kellhet, és még ki tudja mi minden. Zűrösnek tűnik, de nagyon csábító, unom már a volántekergetést.
Ez valami karambolosból van kivéve (az ékszíjtácsát nézve). Vigyázni kell vele, nehogy más is össze legyen benne hajtogatva, mert akkor sosem lesz jó. Másik kérdés mi hajtja a szivattyút?
Van az expresszen egy hirdetés, Felicia szervókormányról. Elgondolkodtam, lehet, hogy be lehetne szerelni. (mindössze 20 ezer). Mi kellhet még ezen kívül, egyáltalán lehetséges? Szerintem a szervokormányok áttétele is más, és vajon mennyire mélyen kell belenyúlni a szerkezetbe?
A Felicia hátsó ablaktörlő szerkezetésről kérdeznék. Nálam máris kotyog a tengelyre feltett ablaktörlő kar. Milyen műszaki megoldás létezik, hogy stabilan álljon? Képes ez leesni menet, vagy használat közben?
Én egyébként sem tankolom tovább, mert kifolyik a többi. Egyszer tankoltam csordultig akkor is mire kifizettem jövök vissza, érzem erős benzinszag van. Alánézek, hát látom, hogy kifolyt egy liternyi benzin. Nem tudom egyébként ez normális? Azóta első kattanásig tankolom és nem folyik semmi.
Bő 2 év után ismét szerelőnél jártam. Továbbra is elégedett vagyok Tomival (XVII. ker.). Középső és hátsó dob csere, benzin szűrő csere, kuplung beállítás, váltó olaj ellenőrzés, fagyálló ellenőrzés, hátsó ablatktörlő lapát. Volt egy előző szerelő által elkövetett rögzítéstechnikai bűncselekmény, így volt ez egy óra. 31e HUF alles zusammen.
Sajnos az AC fedél tömítés nem érkezett meg. De a leckét megtanultam. Nyáron első kattanásig szabad csak tankolni.
Generátor témában én inkább nem szólok, majd megteszik nálam ehhez jobban értők (autóvillamosságis elérhetőséget Bp, XVII. ker-ben tudok adni, nekem ő újította fel 2 éve, azóta hibátlan).
Aksit tegnap tettem be újat. Banner 44Ah, 360Ah 15,250 HUF-ért házhoz hozzák. Egy nap után nem sokat lehet elmondani róla azon kívül, hogy atom különbség van a régihez képest, ahogy forgatja az önindítót, de ez természetes. Korábban nagyon jó tapasztalataim voltak Banner-rel, ezért vettem, és szerintem elfogadható ez az ár (és nem kell érte rohangálni).
Látom az előző oldalon ismét előjött a termosztát téma. Nos én idén nyáron cseréltem termosztátot. Szerbiában voltam látogatáson, itthonról kb 1000 km-re, és pont, hogy ott romlott el. Kaptam is volna nagyon olcsón eredeti Skoda termosztátot vagy Volkswagent, de nem vettem, mivel részleteztétek, hogy a lengyel az "igazi". Így hát kartonnal a hűtő előtt, hogy azért kicsit melegedjen, és ne legyen nagy a motor kopása, jöttem haza 1000 kmt :)
Beszereltem a lengyelt, minden frankó, meg is vagyok vele elégedve. Sokkal stabilabb a hőmérséklet, nem ingadozik annyira mint az eredetivel. Főleg az eredetinél indítás után felment a motor 90 fokra, és utána teljes gőzzel eresztette rá hirtelen a jéghideg vizet, így visszaesett 70-re. Ez a lengyel gyártmánynál szerencsére nincs.
Viszont azt vettem észre, hogy ezzel sokkal lassabban melegszik a motor, ami viszont télen nagy kopást jelenthet a motor számára, mivel tovább jár hideg olajjal.
Uraim, akik lengyel termosztáttal közlekednek, ti is megfigyeltétek csere után, feltűnt nektek is ez a jelenség?