Igen, lehet így rakni. Viszont ha így el van fordítva, akkor nem az NF+GT (nútféderes + megfogóhornyos) elemet választanám, mert így vízszintesen minden elemvégnél lesz 2 elég nagy vízszintes rés, továbbá a megfogóhoronynál is vékonyabb lesz a falad. Szóval a sima elem a megoldás, ez még olcsóbb is szokott lenni az NF+GT-nél. Arra ügyelj, hogy az elemtalálkozásoknál a függőleges fugát ki kell kenni ytongragasztóval.
Szerintetek mekkora súlyt bir el a 12,5-ös Ytong válaszfallem? 80cm darabon kell alátámasztanom egy 800kg-os kéményt, és pont alatta halad el a válaszfal.
nem, nalam nincs betonkoszoru. vegulis tenyleg lehetne teherhordo is, de nem az, mert nincs rajta teher. a terdfalnak csak ugy vege, es a teto nem fekszik fel rajta. az oromfalnak meg csak a felso haromszog reszere gondoltam. csak az lenne ebbol. ez nem hordana semmit terhet csak onmagat. a teto magat tartja majd. igy szerinted menni fog?
Az oromfal és a térdfal az teherhordó. Ráül a betonkoszorú. A biztoshoz, tudni kéne a részleteket, hogy mi is nálad a helyzet.
Nem azért morzsalékos, nem ismerem az idevonatkozó gyártástechnológiát. Pont az alján és a tetején van vágva, azért sima ott. Amúgy a morzsás részt nagyját elég lesöpörni egy nem túl erős seprűvel, különben egész nap söpörhetnéd :), aztán lehet vele ugyanúgy dolgozni.
szerintetek lehet 30cm szeles nuttos ytongot az elere allitva rakni, es 20cm vastag falat epiteni? ossze lehet a nuttot a csappal illeszteni? gondolom a teherbirasa ugyanaz ellere allitva mint lapjaval. a kozeli (30km) tuzepen csak ez van, mashol meg ez se vagy meg messzebb.
Ha ennyire szereted az U zsalut vedd meg a 37,5 -t és a belső oldalán a kültér irányéba rakjál be 6-8 cm -s XPS -t....
nálam a két oldalon 5 és 5 cm -s vágott Ytong téglák vannak mindkettőnek a belső oldalán 2 cm -s nikecell...és a betonkoszorú...kivül pedig én a homlokzatra rakattam fel 6 cm közetgyapotot...:)
Az lenne a nyerő ha nem kellene csak a pth. U zsalu, de nem tudom, nem-e lesz így hőhidas. Nincs senki, akinek pth. U zsalus a koszorúja? Van még esetleg a heratekta U zsaluja, de elég drága.
Lehet az U elem is, de 7,5 cm -s szigetelést kell kivülre rakni ezt úgy tudod megoldani, hogy 7 cm szigetelést ragasztasz majd fel egy kicsit vastagabb ragasztást alkalmazol...
Vagy vágatsz 5 cm -s darabokat azok közé raksz hőszigetelés és beton koszorút...
Árban jobban jársz, ha nem a gyári koszorúelemet veszed meg, hanem esetleg Ytong 7,5mm-es előfalazóelemet és belülre teszel szálas vagy EPS szigetelést. Bár az EPS nem szerti a betont közvetlenül.
Én anno megvettem a gyári koszorúelemet, azon össze van ragasztva az Ytong lap és a szálas szigetelés, de kézbe véve sokszor el is válik, mert csak pontragasztással van egymáshoz erősítve. Ha vágod, akkor tuti széthullik........
A koszorún gondolkodok, a kőművesem azt mondja, hogy a porotherm U zsalu elég a hőhíd mentességhez, ha úgy is szigetelem a falat kívülről. Szerintetek is elég, vagy a 38-as falra tegyek 30-as U zsalut a belső fal síkjára igazítva és a kint maradó helyre még plusz szigetelést. Melyik a jobb megoldás, ki mit ajánl. Fafödém lesz rajta.
Már biztos írtam itt, nálam 30-as a fal. A koszorú kívülről befelé haladva: 3cm EPS - 25cm vasbeton - 2cm EPS. A magassága is 25cm. És az egészen kívül még 8cm homlokzati hőszigetelés. A közbülső falakon nincs EPS a koszorún.
Ha nem raksz fel homlokzati hőszigetelést (ami nagy baklövés lenne), akkor nagyon meg kell gondolni a koszorú kialakítását. Az U-zsalu ehhez önmagában kevés. Javasolt pluszban hőszigetelni.
Tavaly készítettünk egyet, ott 30-as koszorúelemet tettünk, belül síkban, megmagasítottuk + 10 cm -t. Kívül a hiányzó 7,5cm-t kipótoltuk 7 cm-es EPS-el.
Sziasztok!
Fafödémes földszintes házat építek. Falazat 37,5-ös vastagságú. A koszorút hogy oldjam meg, kívülről befelé:
1; Vakolás, Ytong koszorúelem (5cm Y + 4cm ásványi), beton, vakolás vagy
2; vakolás, Ytong 3cm, Nikecell 7cm, beton, vakolás vagy
3; esetleg belülre is egy kis Ytong és csak glettelés a vakolás helyett?
Ajánlották, hogy használjak U-zsalut a koszorúhoz szerintetek?
Más ötletek?
Ki hogyan készítette el és egy nagy kérdés penész, van vagy nincs?
Én oda 10-est tennék végig. Ha ajtót teszel rá a rögzítése az 5 cm-ben nem sok, ha csak föggönyt, ( nekem rugós tartó van) nem biztos, hogy megáll stabilan. A zuhanytálca alá én XPS-t tettem, nem hűlik le a tálca alja.
Köszi! A fürdőszobában a zuhanyozó kialakítására is mehet előfalazó lap szerinted? Esetleg tizessel kezdeni és ötössel fejezni? Nem a mennyezetig épülne, csak kb. 190 cm magasságig...
Igazából a válaszfallapokat, koszorú elfalazót függőleges használatra gyártják, javasolják. Én nem láttam adatot arról, hogy ha lapjára használod, mekkora terhet képes elviselni. Említettél konyhaszekrényt, ott az ytongba bemart ajtózsanér nem sokáig bírná a használatot, a zsanért fába vagy valami hasonlóba tenném. A polcnál ha 10 cm-est használnál mindenhol, szerintem csúnya lenne. Az 5-ös is bírná de a kereskedelemben kapható L alakú lemezzel sok helyen, a meglévő falhoz kell rögzíteni. Ja, a meglévő falaról a festéket a vakolatig le kell csiszolni a ragasztó jobb tapadása érdekében. És a lényeg: vékony ányazatú ragasztó, 1-2 mm vastagon használni, és nem a legolcsóbb fajtából. A legjobb tapadása a flexnek vagy a polisztirol ragasztónak van.
Csiszolgatni, festegetni amúgy is kreatív, női munka, szóval engem ilyen indokokkal nem lehet csak úgy lebeszélni. :-)) Pontatlanul fogalmaztam, engem az érdekelt volna, hova kell 5 és hova 10 cm-es vastagságú elemeket használni - erre értettem a pénz és helymegtakarítást.
Igen, mindent Ytongból gondoltam. :-) Tervezést, síkra csiszolást, glettelést és színezést vállalom, csak felrakni kell a kedves férjuramnak. A bútorlap nem az esetem. :-x
És költözéskor, vagy lakásátrendezéskor nem viheted magaddal. Ha arra kerül a sor, egy bútort pedig el is tudsz adni, vagy ajándékozni, vagy legrosszabb esetben eltüzelni.
Erről én is lebeszéltem az asszonyt. Rengeteg a munka vele, a falazása még elmegy, de a rengeteg élet, felületet glettelni, csiszolni, festeni szívás, alig férsz hozzá a szerszámmal. A végén a tisztántartása is macerásabb mint egy kezelt bútorlapnak. A végeredmény, ha számolod az időszakos festést is, nem biztos, hogy olcsóbb lesz.
Helló! A bútorlap ára 2200-2500 Ft/m2. Van hozzá zsanér, fogantyú, lábak, élvédő, minden finomság. Árban sem hiszem hogy versenyképes az Ytong. Az Ytongot még be kell glettelni, színezni. Miután lebeszéltelek róla, azért megkérdezem: a polcot is ytongból gondoltad?
Ytonggal kapcsolatban lenne néhány kérdésem. Épített bútorokat szeretnénk készíteni belőle, csak nem tudom, mihez melyik elemet kellene használni. Természetesen a takarékosság motiválna (pénz és helymegtakarítás)
A konyhabútort valószínű a válaszfalak építésére előlátott elemből kellene elkészíteni, de vajon mi a helyzet akkor, ha épített könyvespolcról van szó? Ahol csak lehet, előfalazó lapot szeretnénk használni, ugyanis pont fele akkora helyet foglal el és fele annyiba kerül. Elméletileg lehet belőle épített polcokat készíteni, és azt írja EGYES beépített bútorok is elkészíthetőek belőle, de hogy tudnám kiszámolni, hogy mit bír el, és mihez muszáj a vastagabb elemeket használni?
Csak azért jöttem, hogy egy saját tapasztalatot leírjak az Ytong hőszigeteléséről! Amatőr aluolvasztással próbálkoztam (sikerrel). Építettem egy kis "kemencét", aminek az ajtaja egy 10 cm vastag Ytong lap lett. Az alu olvadáspontja 660 fok, a vasé pedig 1200! Amiben az alut olvasztom, azt az edényt egy vas tartószerkezet tartja. Nos ez a tartószerkezet is meghajlott a hőtől, tehát közel járt a hőmérséklet az 1000 fokhoz! Tehát az Ytong lap (10 cm vastag!) egyik oldalán kb 1000 fok volt, a másik oldalán pedig csak annyira melegszik fel, hogy még a kezemnek kellemesen elviselhető, akár folyamatosan is rajta lehet tartani! Persze ez extrém felhasználás, néhány ilyen használat után az Ytongon hajszálrepedések jelentek meg! De attól még csodálatosan hőszigetel! Csak ennyit szerettem volna!
Hát ez milyen cég, hogy apartmanokat reklámoz az építöanyagos oldalon? :) ... Már látom, hogy az üdültetési cégből nőtte ki magát építőanyag importőrré. Amúgy tényleg olcsó.