Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30160

"Másik előnye, hogy amíg a fékpedált nyomva tartom, üresbe kapcsol, és a fékpedál felengedése után 0,5-1 másodperccel kapcsol sebességet."

 

szerintem ez inkább a hátránya.... de nem ide tartozik:)

Előzmény: Tector (30153)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30159
Nolan Cetef-párti;-)
Előzmény: Tector (30153)
698 Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30158

Nem ismerem az Iveco motort. A mi Credonkban pl:egy sárga van. :-)

Előzmény: atinform (30150)
petikETO Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30157

az én gépem (AFF-655) /280-as/átlag 40-45-öt fogyaszt 100-on, pedig nyomom neki ha kell.

azért az elég jó nem?

Előzmény: Tector (30144)
Grimbi Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30156

A Voith-os hidrofékjével nekem az volt a problémám, hogy mondjuk 50-él már elég erőssen meg tudja fogni hirtelen a kocsit, amit az utasok a falábú sofőrnek tulajdonítanak, viszont ugyanezt szerettem benne, hogy fogott is. Amit még rühellek a Voith-os kocsiban, hogy indulásnál némelyik fél órát gondolkodik, mielőtt elindul.

 

Előzmény: Tector (30153)
Tector Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30155

Ja igen, ez még a Voith hátránya:
A D 852 -eseknél van irányváltó gomb is mint a Prágánál -igaz, csak hátramenetbe kapcsolás előtt kell használni, előremenetbe visszakapcsoláskor nem- és afféle biztonsági berendezésként egy olyan megoldást találni benne, hogy ha minél jobban pörgetem a motort, annál lassabban megy, vagy egyáltalán nem megy hátrafelé -a hirtelen meglódítást elkerülendő. Tehát padlógázzal nem tud vele tolatni az ember úgy, mint egy ZF -es vagy kéziváltós kocsival, mert a motor csak pörög, de a kocsi nem halad.

 

Ez akkor tud nagyon rossz lenni, ha emelkedőnek felfelé kell tolatni.

Előzmény: 698 (30154)
698 Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30154

Voith: hátramenetet olajnyomás adja nem, és ezért kell pörgetni ugye???

 

Előzmény: Tector (30153)
Tector Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30153

Semmi baj a ZF-Ecomat váltóval. :o)

Van nálunk mindkétféle automata váltóval gyártott kocsi (ZF Ecomat 4HP500 és Voith Diwa 852), hááát... nem tudok dönteni, melyiket szeressem jobban.

Van olyan dolog, amiért a ZF -et lehet szeretni, van olyan, amiért a Voithot.

 

Amiben a ZF jobb:

 

Eleve 4 sebességes. A "takarékosprogramos" ZF alapban kettesből indul, így valamivel kisebb a fajlagos üzemanyagfelhasználás.

Ha jól van beállítva, észrevétlenül, rántásmentesen kapcsol úgy felfelé, mint vissza. Egy mokányabb D10 -es motorral igen fürge jószággá varázsolja a buszocskát.

 

A Voithnak ugyan hátránya, hogy három sebességes (van többsebességes is, de nem nálunk), ellenben a hidrofékje (hasonló mint a retarder, de mégse az) finomabban adagolható, és erőteljesebb -egy jól beállított Voithtal szinte megállítom a még teljesen rakott buszt is, üzemifék éppen csak az utolsó 3-5 méteren kell -persze nem vészfékezéskor. Jó beállítás esetén ez a váltó is szinte teljesen észrevehetetlenül kapcsol, nem ránt. Ellenben ha rosszul van beállítva, olyat ránt, mint 6 Prága váltó együttvéve. :o)

Másik előnye, hogy amíg a fékpedált nyomva tartom, üresbe kapcsol, és a fékpedál felengedése után 0,5-1 másodperccel kapcsol sebességet.

 

Természetesen ezek is saját, szubjektív vélemények.

Előzmény: 698 (30151)
atinform Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30152

Félre ne érts, átvitt értelemben értettem azt a sírást! :)

2x fagytam szét ezért a képért, úgyhogy ha nem tetszene, akkor nem mennék ki ma sem az állomásra! :)

 

Akikkel eddig beszéltem, akik vezetik ezt a két autót, nagyon dícsérték az automata-váltót. Sokkal egyszerűbbnek vélték a vezetést. Kevésbé fáradtak el.

Szerintem sem lehet rossz, bár még nem is tudtam ezekkel a gépekkel utazni.

 

ati

Előzmény: 698 (30151)
698 Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30151
Nekem teccik. Neked nem? Csak egy baja van: ZF-Ecomat (szvsz az én véleményem, nem szeretem az automata buszokat)
Előzmény: atinform (30147)
atinform Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30150

"Azért hangosabb, mert az IVECO az pörgős motor"

 

De nem azért pörgősebbek egyes Iveco mocik, mert kisebb a lökettérfogatuk, méretük?

Elvileg, ha nagyobb motort építenének ezekbe a buszokba, lehet, hogy már kisebb fordulatszámon leadnák a maximális nyomatékukat?

Egyes Iveco motoros nyerges vontatók például már alacsony fordulatszámon nyomatékosak.

 

Ha nagyobb motor kerülne ezekbe a gépekbe, jobb lehetne?

 

Ja, jövőre például -elvileg- jön az MAN motoros, LC 12H.

 

Ha tényleg MAN motor kerülne beépítésre, jobb lenne, mint ha nagyobb Ivecoval próbálkoznának?

 

Üdv: ati

Előzmény: 698 (30134)
Tector Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30149
Hozzá kell tenni, (ezt egy-két topiktárs alá is támasztja), elég vastag a Martensem talpa. ;o)
Előzmény: 698 (30148)
698 Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30148
Hmmm. Nem toom. Én ritkán dolgozok automata sebváltóssal. Ha igen, akkor is csak a Raba Contact-tal, ZF-Ecomat váltóval. Azzal egy budapesti kanyarra olyan 45 liter/100 km-re jöttem ki. A legjobb az 1550 km-re 386 liter gázolaj. Azt akárhogy számolom 24,9 lit/100 km, igaz ezt egy Scania E95-össel produkáltam.
Előzmény: Tector (30145)
atinform Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30147

"emócionális alapokon viszonyul a buszokhoz"

 

Hát igen... Látnod kellett volna, milyet sírtam örömömben, mikor megláttam ezt!

 

:)))))

 

Előzmény: Dtomesz (30141)
htibor Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30146

Vasárnaptól változik a Volán menetrendje

 

   December 11-én lép hatályba a Volán-társaságok 2006. évi menetrendje. Az új közlekedési rend a helyközi és nemzetközi forgalomban az előző évivel azonos járatot tartalmaz, a helyi forgalomban pedig 6,7 százalékkal nő a járatszám.  A Volán-társaságok 2006. évi menetrendje december 11-én lép hatályba - közölte Saslics Elemér, a Volán Egyesülés vezérigazgatója.
  

 Az új menetrend a helyközi forgalomban az előző évivel azonos járatszámot tartalmaz, munkanapokon naponta 42 242 járat közlekedik, a helyi forgalomban a járatszám 6,7 százalékkal nő, és 37 805 járat szállítja az utasokat. A nemzetközi forgalomban nincs változás.  Saslics Elemér szerint a helyközi forgalomban a járatszám stagnálását eredményként kell értékelni, mert az utasforgalom várhatóan az autós közlekedés arányának növekedése, illetve a helyben igénybe vehető szolgáltatások bővülése miatt jövőre csökkenni fog.  Saslics Elemér elmondta, hogy a magyarországi települések 99,7 százalékát a Volán-társaságok járatai a menetrend szerinti forgalomba bekapcsolják.

 

   Tavaly a Volán-társaságok járatai a helyközi forgalomban 500 millió, a helyi forgalomban 734 millió utast szállítottak. Az idén a helyközi forgalomban 2 százalékos csökkenés várható.

  

   A közeljövőben nem lesz jegyáremelés

   Saslics Elemér elmondta: a közeljövőben a Volán-társaságok nem kezdeményeznek jegyáremelést. 2005-ben kétszer, januárban 4,5 százalékkal, október 15-étől 5 százalékkal nőttek a Volán-társaságok jegyárai.  A Volán Egyesülés legfrissebb felmérése szerint a helyközi forgalomban utazók 57 százaléka elégedett a társaságok szolgáltatásával, és mindössze 10 százalék fogalmazott meg kritikát. A helyi forgalomban az utasok több mint 90 százaléka nyilatkozott úgy, hogy elégedett.  A Volán-társaságok gazdálkodásáról szólva a vezérigazgató elmondta, hogy 2005-ben várhatóan nulla pozitív lesz a mérleg szerinti eredmény. A 2004. évi mintegy 140 milliárd forint jegyárbevétel 2005-ben 3,5 százalékkal nő.

 

MTI  2005. december 8., csütörtök

Tector Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30145
(Én legalábbis tuti "megetetném" az 50-et egy 280-assal. Csak érdekességképp: 10 órás műszak, Voith váltós 260 -assal, átlagolva 75-85% -os utasterheléssel, nem túl erős domborzati viszonyokon közlekedő hegyijáraton: 135 km -re 70 literes napi fogyasztás -ez eddig a második negatív csúcsom, az első az 83 liter volt, igaz, ez műszaki hibából -légszűrőeltömődés- adódott.).
Előzmény: Tector (30144)
Tector Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30144
Attól függ, mekkora a lajtja. Az IK 280 -assal se mész el többet, mint 500 kilométer, 50 literes (jó, budapesti körülmények közti) fogyasztással számolva.
Előzmény: 698 (30143)
698 Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30143

"Ati-t úgy kezeld, hogy ő még "lelkes amatőr" státuszba inkább emócionális alapokon viszonyul a buszokhoz (nagy lokalpatrióta a lelkem :)))."

 

Nincs a sráccal semmi bajom, csak ne nézze a dolgokat csőlátásúan. És el kell fogadni azt, toom nehéz, ha valami nem jó, vagy van annál jobb.

 

" Ezéltal tudtak viszonylag olcsó üzemelésű, és versenyképes árfekvésű buszt csinálni."

 

Mennyire olcsó, és milyen árfekvésű???

 

Ja, még valami eszembe jutott, kicsi tank van rajta, és az is keresztbe van. Ha hosszu kanyart csinálsz, a vége fele már egy éles kanyarnál levegőt szívhat.

500-600km az nem sok egy busznak.

 

698

Előzmény: Dtomesz (30141)
Ekornél Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30142

"Nézd meg a NABI-ékat: SCANIA hajtáslánccal készítették, mégsem váltak be igazán"

 

De nem az alváz és a motor hibájából! Illetve nem azért mert nem jó, hanem mert sok helyen típusidegen volt. Szerintem, ha komolyan gondolta a NABI azt a kijelentését, hogy ezt a buszt a Volán társaságok igénye szerint készítette, akkor nem értem, miért nem készült belőle mondjuk Rába alvázas is!

Előzmény: Dtomesz (30141)
Dtomesz Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30141
Hello!

Ati-t úgy kezeld, hogy ő még "lelkes amatőr" státuszba inkább emócionális alapokon viszonyul a buszokhoz (nagy lokalpatrióta a lelkem :))).

-Hogy lehet egy jobb tükröt a kifele előre nyíló ajtóra szerelni?????

Az eredeti SOR licenszben is így szerepel, de már leszoktak róla :) Az, hogy milyen a vezető ülése, inkább a megrendelőn múlik, lásd Agria Volán EC11-e. A pattogás, a pörgős motorral igazad van, de ezt fel kellett áldozni a "tömeg oltárán". A nagyobb hidak, kerékméretek csak növelnék az öntömegét a busznak. Ezéltal tudtak viszonylag olcsó üzemelésű, és versenyképes árfekvésű buszt csinálni.

Nézd meg a NABI-ékat: SCANIA hajtáslánccal készítették, mégsem váltak be igazán. A helyi kivitelűek (EXCEL) MB moci+Allison fokozat nélküli váltóval. Szintén csak pár db készült. A legtöbb helyen a török összeszerelésű MAN, MB, lengyel Volvo, vagy használt , már kiszuperált nyugati gépek.
Előzmény: 698 (30140)
698 Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30140

Üdv.!

 

Ezt nem tudtam, azért hangsúlyoztam ki, hogy csak hallottam.

 

698

Előzmény: petikETO (30137)
petikETO Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30139

sztornó az előző, látom ki lettek vesézve a dolgok...

 

egyszer megnézhetnétek az AFF655 vezetőülését! ez az egy amit nem szeretek a buszomban! ahoz képest istenes a Krédós,

 

de akkor is 655 rulez :)))

Előzmény: petikETO (30137)
petikETO Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30137

"-(ezt mesélték csak, én nem tapasztaltam) nincs utastérben fűtés."

 

Van benne (én tapasztaltam)

 

ha már írták nem szóltam

Előzmény: 698 (30103)
698 Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30136
Remélem, szégyen lenne, ha nem csinálnák meg.
Előzmény: Törölt nick (30128)
698 Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30135

""Credo fan"

 

Ha ezt negatív megbélyegzésként kell értékelnem, hát legyen. :)"

 

Szvsz nem, én pl Nohab, Szergej fan vaok, de az itt OFF. :-)))))

 

és akkor egy kép tőlem is, volt beo gépem:

 

 

Előzmény: atinform (30132)
698 Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30134

"A Kravtex olcsó autóbuszt állít elő. "

 

Mennyi az annyi??? Én 35-40 millára tippelek.

 

"Azzal nem értek egyet, hogy hangosak a Credokba épített Iveco motorok. Természetesen nem megfelelő "használat" során a Scania motor is tönkremegy"

 

Azért hangosabb, mert az IVECO az pörgős motor. A Scania meg nem. A Scaniat 1500 ford/min fölött nem érdemes járatni, mert nem húz, csak pörög. Alacsony fordulaton dolgozó motor. => nem olyan hangos

Az Iveco meg 2000 ford/min felett kezd húzni, tehát a két motor közti fordulatszámkülönbség majdnem 1000 ford/min. Ez már jelentős zajszennyezés a Credo javára. 

 

Ezek saját tapasztalatok!!!!!!!

 

Az igaz, ha nem előirásszerűen használjuk a gépeket, motorokat, akkor hamarabb elkopnak.

 

698

Előzmény: atinform (30131)
atinform Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30133

Na most benyalok!

 

 

:)))

Előzmény: 698 (30130)
atinform Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30132

"Credo fan"

 

Ha ezt negatív megbélyegzésként kell értékelnem, hát legyen. :)

 

"Lelkivilágom", -mint olyan- már nem nagyon létezik a mai napom után, úgyhogy nincs mibe belegázolni. ;)

Előzmény: 698 (30124)
atinform Creative Commons License 2005.12.08 0 0 30131

Az ajtó sztem nem ér olyan közel a kapaszkodóhoz, hogy bárki ujját is elkapná, kivétel, ha nem hülye az illető.

 

Ha felszálltál a buszra, látnod kellet a radiátorokat.

 

Hogy mennyiben befolyásolja a tágasságot? Szállj fel a favoritomra, a 417-esre! Utána szállj fel a BN 18-asra. Ennyi.

 

Igazad van, hülyeség volt leírnom ezeket a dolgokat, tényleg nem a csukira vonatkozott. Fogadd alázatos bocsánatomat! :)

 

http://users.atw.hu/credobusz/DSCN7459.JPG

 

Javaslom, egyszer tekintsd meg közelebbről ennek az EC 11-esnek a vezetőfülkéjét!

A Zala Volán flottájában szolgál, remek minőségű ISRI üléssel. A Kravtex olcsó autóbuszt állít elő. Az, hogy párszázezer forinttal tud-e többet áldozni a vásárló a munkaeszközére, annak már köze sincs a gyártóhoz.

 

Az EAG új termékeivel összehasonlítva a legtöbb Credo-t, már első pillanatra feltűnnek a jelentős különbségek, komfortban, minőségben jóval fölötte állnak. Természetesen igazad van.

Az ISUZUT kivéve nem nézek le autóbuszt.

 

Azzal nem értek egyet, hogy hangosak a Credokba épített Iveco motorok. Természetesen nem megfelelő "használat" során a Scania motor is tönkremegy. Aztán akkor már lehet szídni azt is a hangja miatt. Nehogy félreértsd, mi Kisalföldiek, most kaptunk két, Scaniás E 94-est, a legjobbak a földön, nincs kritizálható pontjuk. Nem a Scaniával van bajom...

 

ati

Előzmény: 698 (30110)
698 Creative Commons License 2005.12.07 0 0 30130
szvsz 265 Szergej arra gondolt, hogy sok tipuson utaztam (vezettem) már, van elég tapasztalatom megítélni egy olyan buszt, aminek a tipustársaival már dolgoztam. Irtam olyanokat is, ami csak a csukira igaz és olyat is, ami minden Credora igaz.
Előzmény: Jump424 (30122)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!