"Átadták a buszpályaudvart Százötvenmilliós beruházás Szentesen
A Tisza Volán költségén épült újjá a szentesi buszpályaudvar, amely az egyik legkorszerűbb a térségben. Az utazók hetek óta használják már az állomást, amelyet hivatalosan tegnap adtak át.
Naponta kétszáz járat indul Szentesről. A magyar kormány ebben az évben 10 milliárd forintot adott a közlekedési társaságoknak fejlesztésre, ebből 9 milliárdot fordíthattak a buszpark korszerűsítésére, karbantartására. A fennmaradó egymilliárd forint egyedi helyzetek megoldására szolgált, de még ebből sem részesedett a szegedi székhelyű Tisza Volán Rt. a szentesi pályaudvart teljes egészében saját költségén, 150 millió forintból újította fel.
A tegnapi avatási ünnepségen a Pénzügyminisztérium politikai államtitkára is részt vett. Molnár Albert elmondta, a cég sikeres működése fényesen bizonyítja, hogy a tömegközlekedés olyan igény, amelyet színvonalasan kiszolgálni megfelelő befektetés.
Szirbik Imre polgármester örömmel üdvözölte a felújítást, mondván, az ide busszal érkezők magáról a városról először a közlekedési csomópont alapján kapnak képet. A felújított pályaudvar láttán mindenki biztos lehet benne, hogy Szentes rendezett, vendégváró település.
A csongrádi pályaudvar felújítása után Szentes következett, legközelebb pedig Hódmezővásárhelyen avat a Tisza Volán mondta Szeri István, a cég vezérigazgatója. Szegedre 12 milliárd forintot fog költeni a részvénytársaság, a beruházás nyilván saját költségből nem valósulhat meg nem így Szentesen. Természetes igény a kényelmes, gyors és a tiszta autóbuszok mellett a korszerű pályaudvar fogalmazta meg Szeri , a szentesi felújítás tehát egy fontos állomás. A városból kétszáz járat indul a környékbeli falvakba naponta, s hat-nyolcezer ember utazik a buszokon. "
Ezúton szeretnék elnézést kérni "személyeskedő" hozzászólásom kapcsán, de nem állhattam szó nélkül... A szokásos Nem én kezdtem szöveg következne, de próbálok tartózkodni a közhelyektől :D. Tetszett volna alkaa topictárs személyeskedő hozzászólásakor tiltakozni! De én nem haragszom!
Maradtam tisztelettel:
HCT-476
postscript: alkaa email-címére meg nem emléxem; egyéni szoc.probléma, de idézve magam, "nem állhattam szó nélkül", így hát Itt láttam valamelyest elintézhetőnek a dolgot. :( Mégegyszer bocs!
Hát igen, a statisztika, tudjuk milyen... A Volán Egyesülés sajtótájékoztatóján gondolom azon adatok alapján mondták be, hogy hogyan változik a járatok száma, melyeket akkor kaptak, mikor bekérték az összes cégtől az indított járatok számát. Hogy a 24 cég milyen módszerekkel számolta ki a beküldött adatokat, az jó kérdés, valószínűleg 24 féleképpen :) A többség azonban valszeg lekérte az informatikai rendszeréből, hogy hány járat van, és beküldte. "Járat" pedig lehet egy naponta közlekedő 300 kilométeres távolsági járat, vagy egy heti egyszer közlekedő piacos járat a két szomszéd falu között. És miután az almát a körtével összeadták, kijött, hogy pont annyi, mint amennyi volt.
Más: HCT topictárs: a személyeskedő hozzászólások küldését tessék teljesen mellőzni. Meg lehet őket írni, de nem kell a "Mehet" gombra kattintani utánuk. Esetleg e-mailben elintézni az ilyesmit. Köszönöm.
Olvastam a véleményed! Örültem neki! Igazándiból még sose pocsékalakoztak le így, félig meddig a "köz" előtt pláne. Mondjad inkább a problémáidat NEKEM! Mi nem tetszett? Melyik logikai gondokra gondolsz? Írd meg a honlap e-mail címére légy szíves!
A Te általad küldött listában volt egy-két hiba, amelyet kijavítottunk, és különben SEM az alapján került fel a honlapra a lista, amelyet már csak megcsonkítva lehet ugyan látni, de HA NEM TETSZIK, NE NÉZEGESD! Nézd a saját, hibás listád! OKÉS? Sok sikert a honlapszerkesztéshez! Csinálj egy jobbat! Kíváncsian várom a mindennél igényesebb, öntelt, volános, saját gyűjtésű listákat feldolgozó, saját honlapod, mert tanulni szeretnék belőle! :D És köszi mégegyszer a bájos hozzászólásod! :D:D:D
Bevallom erre nem gondoltam, hogy a ténylegesen ritkítás is járatszámnövelésként jelentkezhet a statisztikában, például ezzel az iskolai előadási napi-tanszüneti dologgal.
Hát még ha hétvégén 15 percről 30 percesre ritkítod szombaton, vasárnap meg 40 percesre a példabeli vonaladon, és ezek külön időpontban mennek, akkor hamarosan duplájára nő a járatok száma a statisztikában, csak az utasok zúgolódnak, hogy egyre ritkábban jön a busz:(
Arra én is gondoltam, hogy az indított járatok száma önmagában nem sokat jelent, mert pl. egy felére rövidített viszonylaton változatlan menetrend esetén ugyanannyi az indított járatok száma, a szolgáltatás mégis romlik az utas szempontjából, de a visszája is igaz pl. útvonalhosszabbításnál.
"Ha buszoktól szeretnél kirívó szabálytalanságot látni irány reggel az M1/M7 bevezetőjére. Számold meg mennyi busz nem használja a leállósávot!"
Ha nem is számolom pontosan minden nap, de látásra félálomban nagyon sok busz nem használja a leállósávot.(Utóbbi pár hétben nem volt szerencsém látni leállósávban menő buszt.) Ez a cca. 7.10-7.40 körüli időszakra vonatkozik, ekkor vagyok ott,(Először Szfvár-Budapest távolsági járat, majd visszafelé irány Sasadi-Budaörs Pannon buszként) később nem tudom mi a helyzet a bevezetőn.
??? Miért, mikor kell használniuk a buszoknak a leállósávot?
Milyen ostoba számítási módszer. Nem úgy kellene számolni, hogy minden egyes menetrendet (munkanap, tanszünet, szabadnap, munkaszüneti nap) meg kellene szorozni az adott évben lévő napok számával, összeadni őket, és elosztani 365-tel. Mert ebben a formában tényleg ostobaság a dolog.
"Mely városokban lesz szerintetek ez a nagy sűrítés a helyijáratoknál?"
Keszthelyen például. Kis jóindulattal azt lehet mondani, hogy kétszerannyi helyijárat jár, mint tavaly ilyenkor.
Zalaegerszegen és Nagykanizsán valamivel kevesebb a járatok száma az új menetrendben, de ez részben csupán technikai dolog, mivel több vonalon is körjárattá lényegültek át egyes korábban oda-vissza irányra bontott járatok.
A járatok száma egyébként a legsemmitmondóbb adat azok közül, melyekkel a menetrendeket jellenzik. Teszemazt van egy autóbuszvonalam, amin mondjuk 15 percenként járnak a járatok munkanapokon egész üzemidőben. Van tehát kb. 76 járatom (4x19). Kitalálom, hogy tanszünetben járjanak csak 20 percenként. Így lesz 2x19 új járatom, miközben a régiek is megmaradnak. Hatás: 50%-kal növelem a járatszámot, ugyanakkor a szolgáltatás színvonala csökken.
Igen, ha az évközbeni szüneteltetések utáni eheti állapothoz viszonyítanak, mert 2005. december 10-hez képest már 2005. december 11-ig tényleg nem sok.
A legutóbbi menetrendváltás óta annál több volt:
Tavaly december óta megszűnt vagy szünetel:
203 Szombathely-Bratislava
573 Csongrád-Arad
577 Kalocsa-Arad
714 Szombathely-Graz
725 Szombathely-Wien 1 járatpár
742 Nagykanizsa-Wien
Ezek most hirtelen mind visszaállnak, vagy ennyi új indult, vagy csak ennyire pontos a statisztikájuk, mint a Volán Egyesülés honlapja, ahol a már nem közlekedő nemzetközi járatok menetrendje is ott virít:(
Azért előny, mert ha teljesen sík megállóban cserélsz utast, és nincs ajtóféked, se történik különösebb baj, ha "elbambulsz" és lelépsz a pedálról -egy picit mindig meggurul az autó, mielőtt betenné az egyest, erre felfigyelsz, és vagy a westingfékhez kapsz, vagy rányomsz a pedálra.
Továbbá azért jó még ha üresbe kapcsol, mert -nem röhög, ez személyes tapasztalat!- üresben nem remegnek annyira a tükrök, ergo látod az utascserét rendesen a belső, lépcsőlátó, és jobbos tükörben egyaránt. (Szabvány Ikarus tükörről beszélek).
"Az új közlekedési rend a helyközi és nemzetközi forgalomban az előző évivel azonos járatot tartalmaz, a helyi forgalomban pedig 6,7 százalékkal nő a járatszám."
Mely városokban lesz szerintetek ez a nagy sűrítés a helyijáratoknál?
Jópár helyen volt ritkítás tavaly (Jászberény, Gyula, Balassagyarmat), még több helyen lényegében változatlan maradt a kínálat, és szinte csak Hódmezővásárhelyen nőtt.
A Volánnal ellátott nagyvárosok közül Debrecenben ritkítások voltak, Szegeden tavaly december 6. óta az éjszakaikon kívül semmi változás, Kecskeméten változatlan, Győrben sem láttam nagy sűrítést, stb.
Őszintén érdekelne tehát, hogy ez a helyi járatszám növekedés mely városok lakóit boldogítja majd.
A helyköziben a Volánbusz, Nógrád Volán csökkentéseit lehet, hogy összességében ellensúlyozták pl. a Zala Volán és a Tisza Volán új járat indításai és pl. Békés megyében lényegében változatlan a járatok száma (1-2 kisebb nyesegetéstől eltelintve nagy irtás nem történt), bár azt is kicsit kétkedéssel fogadom, hogy még csak 1 %-os csökkenés sincs.
Bár lehet, hogy csak a 6 % feletti változást tették bele a hírbe:)
A Voith-os hidrofékjével nekem az volt a problémám, hogy mondjuk 50-él már elég erőssen meg tudja fogni hirtelen a kocsit, amit az utasok a falábú sofőrnek tulajdonítanak, viszont ugyanezt szerettem benne, hogy fogott is. Amit még rühellek a Voith-os kocsiban, hogy indulásnál némelyik fél órát gondolkodik, mielőtt elindul.
Ja igen, ez még a Voith hátránya: A D 852 -eseknél van irányváltó gomb is mint a Prágánál -igaz, csak hátramenetbe kapcsolás előtt kell használni, előremenetbe visszakapcsoláskor nem- és afféle biztonsági berendezésként egy olyan megoldást találni benne, hogy ha minél jobban pörgetem a motort, annál lassabban megy, vagy egyáltalán nem megy hátrafelé -a hirtelen meglódítást elkerülendő. Tehát padlógázzal nem tud vele tolatni az ember úgy, mint egy ZF -es vagy kéziváltós kocsival, mert a motor csak pörög, de a kocsi nem halad.
Ez akkor tud nagyon rossz lenni, ha emelkedőnek felfelé kell tolatni.
Van nálunk mindkétféle automata váltóval gyártott kocsi (ZF Ecomat 4HP500 és Voith Diwa 852), hááát... nem tudok dönteni, melyiket szeressem jobban.
Van olyan dolog, amiért a ZF -et lehet szeretni, van olyan, amiért a Voithot.
Amiben a ZF jobb:
Eleve 4 sebességes. A "takarékosprogramos" ZF alapban kettesből indul, így valamivel kisebb a fajlagos üzemanyagfelhasználás.
Ha jól van beállítva, észrevétlenül, rántásmentesen kapcsol úgy felfelé, mint vissza. Egy mokányabb D10 -es motorral igen fürge jószággá varázsolja a buszocskát.
A Voithnak ugyan hátránya, hogy három sebességes (van többsebességes is, de nem nálunk), ellenben a hidrofékje (hasonló mint a retarder, de mégse az) finomabban adagolható, és erőteljesebb -egy jól beállított Voithtal szinte megállítom a még teljesen rakott buszt is, üzemifék éppen csak az utolsó 3-5 méteren kell -persze nem vészfékezéskor. Jó beállítás esetén ez a váltó is szinte teljesen észrevehetetlenül kapcsol, nem ránt. Ellenben ha rosszul van beállítva, olyat ránt, mint 6 Prága váltó együttvéve. :o)
Másik előnye, hogy amíg a fékpedált nyomva tartom, üresbe kapcsol, és a fékpedál felengedése után 0,5-1 másodperccel kapcsol sebességet.
Természetesen ezek is saját, szubjektív vélemények.
Félre ne érts, átvitt értelemben értettem azt a sírást! :)
2x fagytam szét ezért a képért, úgyhogy ha nem tetszene, akkor nem mennék ki ma sem az állomásra! :)
Akikkel eddig beszéltem, akik vezetik ezt a két autót, nagyon dícsérték az automata-váltót. Sokkal egyszerűbbnek vélték a vezetést. Kevésbé fáradtak el.
Szerintem sem lehet rossz, bár még nem is tudtam ezekkel a gépekkel utazni.