Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Adam Jay Creative Commons License 2010.11.23 0 0 13171

Így jól átlátható, köszönöm a korrekciót!

 

Adam

Előzmény: Skodabajnok (13170)
Skodabajnok Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13170

Ha zárva van a thermosztát és nyomás keletkezik a rendszerben akkor is a KIEGYENLÍTŐ TARTÁLY sapkája engedi ki a túlnyomást !! ( Felicia ) mert a visszatérő ágon keresztűl jut a nyomás a tartályba !

Érdekesség kedvéért jegyzem meg , hogy a kiegyenlítő tartály és a tágulási tartály az két külömböző dolog !

 

Peace

 

Előzmény: Adam Jay (13161)
kispájó Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13169

Jól hangzik! És mennyit akarsz érte kapni? Mert szűkösek az anyagiak:( És mit jelent hogy hamarosan?

Előzmény: pitya5 (13163)
kispájó Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13168

De van extra! Nem kell busszal mennie a családnak;)

Amúgy Bács-Kiskun alján majdnem a volt Jugó határnál.

Előzmény: stemplis (13167)
stemplis Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13167

Hát ezekkel az extrákkal nem nagyon tudsz nagyzolni;) vehetsz nyugodtan lxi-t is. Nem sok  a különbség.

A kollégáé itt lentebb pont jó lenne neked.

Melyik az ország másik fele??:)

Előzmény: kispájó (13158)
gyvelholm Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13166

Kedves Mr 4T!

A felrobbant termosztátodt megnézheted, hogy mikor (hány celsius foknál) nyit ki egy edényben melegített vízbe  helyezve. Itt egyértelműen megtudod, hogy a termosztát rossz volt-e. Ha hengerfejes lenne az autó, akkor figyeld meg az olajbetöltő sapkád belső részét! Ha ott nem rakódik ki világos színű zselés szerű anyag , hanem továbbra is sötét (fekete) olajos, akkor a hengerfej tömítésed jó. És figyeld a víz fogyását a tágulási (kiegyenlítő )tartályban! Sok szerencsét!

stemplis Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13165

Jól szét nyomta...

Hat liter kell bele elméletileg, de cserénél kevesebb szokott bele menni, gondolom marad a rendszerben valamennyi. Én nem rég cseréltem , kb nekem is annyi kellett bele mint a tiédbe.

Előzmény: Mr. 4T (13162)
daVeFR Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13164

A manual ezt írja: "kb 6 l" :)

Előzmény: Mr. 4T (13162)
pitya5 Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13163

Az enyém hamarosan eladó lesz!2001-es 1,3-as 68LE Lxi kék színben!Szervós,elektromos ablakok elöl,ködlámpa,immobiliser,távirányítós központizár,cd-s rádió,első két oldalablakon szélterelők,megkímélt,rendszeresen szervizelt!

Előzmény: kispájó (13150)
Mr. 4T Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13162

Köszi a válaszokat!

Barátnőmmel telefonálás közbe legkevésbé a vízhőfok visszajelző izgatott...így erre nem figyeltem!

Megtörtént a termo és hűtővíz (egyben fagyálló csere, (mikor szétment a túlnyomás miatt maradt benne 1-1,5 liter hűtőfolyadék)) A TESCO tőlem egy buznyákot nem kap így megvettem autósboltba a magyar fagyállót 3 l /2340 ft ért (nem halok bele, több meg úgy se kell- csak ha kifolyik vagy valami gáz van!)

A ventillátoros dolgot megnéztem, a ventillátor direktre kötve működik így a szenzor a rossz!

Egyébként ezekbe a kocsikba 5,2 liter környéki "víz" megy a hőtőbe, vagy ha valaki tud pontos adatok azt megköszönöm!

Hengerfejtömítést szerintem nem nyomta ki mert mentem ma a kocsival és semmi különöset nem vettem észre azonkívül, hogy a tengelyig érő víz erősen visszafogta a motort, amikor viszont a sima nedves aszfaltra értem simán szaladt!

A képek amiket ígértem!

 

 

Előzmény: ms1964 (13156)
Adam Jay Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13161

...még valami..... Talán zárva volt a termosztát? Nem nyitott ki? reális lehet, hiszen az durrant el, hisz ha teljes hűtési körön áramlik a víz akkor kényszerhűtés hiányában a tágulási tartály sapkája engedte volna ki a túlnyomást. Márkatársak! Vélemény?

Előzmény: Adam Jay (13160)
Adam Jay Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13160

"(a termosztát mellett van valamilyen szenzor és ez kb 4 hónapja cserélődött - gyári beszállító által forgalmazott termék került be! ezt az ára is tükrözi mert közel 20000 ft volt)"

 

gyakrabban olvasd ezt a fórumot! ez a szenzor kb 2000 huf és 10 perc munka.

 

 

Stemplis irta: A szenzor a termosztát  mellett jó, mert jól mutatta a vízhőfokot, reméljük nem lett baja a nagy hőtöl.

 

Annyival egészíteném ki, hogy ez egy dupla szenzor, egy tokban kettő érzékelő ( hőfüggő ellenállás) Egyik  a motorvezérlő, másik a vízhőfokmérő felé küld jelet. (javítsatok ii ha rosszul tudom)

 

Szerintem a hűtőben található ventillátor kapcsoló gomba adhatta meg magát, lengyel termosztátot kapsz házastul itt: http://skodaalkatresz.unas.hu/shop_search.php?search=Skoda+Felicia+termoszt%E1t+1%2C3+MPI+ut%E1ngy%E1rtott

 

Hőfok jeladó ugyanitt: http://skodaalkatresz.unas.hu/spd/6U0919501B-/Skoda_Felicia_hofok_jelado

 

Adam

Előzmény: Mr. 4T (13153)
goldline Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13159

itt megtalálod a felszereltségi külömbségeket                                                                             http://www.vezess.hu/katalogus_kereso/?marka=SKODA&tipus=Felicia++++++Mod.+1998&evjarat=                 

Előzmény: kispájó (13158)
kispájó Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13158

Köszönöm a hozzászólásokat, sajna teljes analfabéta vagyok az autóhoz, és főleg a szakszavakhoz,Jó az MPI-t tudom mi. Nekem kocka ladám volt kb.: 20 éve, most egy öreg wartburgom van. az autószerelőm javasolta a Felíciát 1999 - 2000 -es kiadást vegyünk a motor miatt, de ebben meg nem találok GLXi - st, és nem azért mert hozzávagyok szokva az "extrákhoz"csak ha már veszek vagy vennék akkor kicsit nagyzoljak;)

Na meg a másik hogy az ország másik felében lakok és itt szinte fehér holló a felícia.

Ha tudtok eladót szóljatok! Köszönöm!

stemplis Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13157

Ha találsz egy szép megkíméltet, akkor vehetsz akár 96ost is. A különbség a "régi" és az új között a hűtőrács, és a lökhárító (belső felszereltség ugyanaz).

Én is azt tudom javasolni, hogy lehetőleg MPi vegyél, abból is 50kW-osat, mert ezek erősebbek. De motorikusan a 40kW-os ugyanolyan megbízható mint az előbb említett 50es. Ja és lehetőleg rozsdamentes legyen, gyári fényezésse.  Az még belefér, ha egy-két karosszéria elem volt javítva.

 

Előzmény: kispájó (13150)
ms1964 Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13156

Hát bizony a ventilátor hőfokkapcsolód ment tönkre, ki tudja mikor. Normál esetben, amikor van menetszél, a ventilátor be sem kapcsol. Araszolgatásnál, vagy mint most Nálad, álló helyzetben nincs menetszél,m ilyenkor a ventilátor pótolja ezt. A kapcsoló egy bimetáll, amni a hűtőkörben van elhelyezve, belóg  a hűtővízbe. Lehet, hogy már régen elromlott, csak nem vetted észre. Szerncse, hogy ennél a trípusnál sem a termosztát, sem a hőkapcsoló "gomba" nem kerül sokba. Ha cseréled őket, célszerű fagyállót is cserélni, úgyis sok elmehetett gőz formájában. A TECSO-ban most akciós a rózsaszín hűtővíz (5 liter/3000Ft). 

Előzmény: Mr. 4T (13153)
stemplis Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13155

Hát illő lett volna rápillantani a vízhőfokmérőre, vagy inkább leállítani a motor... Ilyennel akkor  találkoztam , amikor 120-assal jártam, de ott nem robbant fel a termo, hanem kinyomta a tágulási tartálynál a gőzt. Reménykedj, hogy nem ment ki a hengerfejtömítésed.

A problémát valószínűleg az okozta, hogy nem indult be a ventillátor, vagyis a kapcsológombával volt valami gond (a hűtőbe van belecsavarva) . Vagy rossz, vagy le van csúszva a vezeték, vagy kiment a biztosíték.

Könnyű megnézni, hogy jó-e, csak lehúzod a vezetékeket  és összezárod , akkor menni kell a ventillátornak. Ha megy akkor gomba csere, ha nem megy, akkor biztosíték, vagy netán elromlott a ventid, de ez nem jellemző.

A szenzor a termosztát  mellett jó, mert jól mutatta a vízhőfokot, reméljük nem lett baja a nagy hőtöl.

Persze elvileg az is lehetett még, hogy a termosztátod nem nyitott ki, de ezt nem hiszem, mert 20 percig nem birta volna .

Előzmény: Mr. 4T (13153)
goldline Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13154

Ezért ázik be,mert a gumi alatti perem átalakul rozsdává.

Mr. 4T Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13153

Történt egy kis balesetem...2 napja mentem a Feliciával az víz hőmérséklete 70 fokos volt kb. Ezután megálltam mert telefonom volt a telefonálás kb. 20 percig tartott! Ez idő alatt a motor járva maradt és a víz hőmérséklete felment 120-130 fokra aztán mielőtt leraktam volna a telefont, nagy pukkanás a motor térből és hatalmas gőzfelhő csapott fel az autó orrából! Rögtön megállítottam a motort és megnéztem mi volt az!

A termosztát szószerint felrobbant (a ventillátor nem indult be) és ez volt a leggyengébb pont vagy tudja fene..

Ilyennel találkozott-e már valaki? ha igen akkor mi okozta a problémát? (a termosztát mellett van valamilyen szenzor és ez kb 4 hónapja cserélődött - gyári beszállító által forgalmazott termék került be! ezt az ára is tükrözi mert közel 20000 ft volt)

 

A termosztátról teszek fel estefelé majd képeket, ha sikerül lefotóznom (már ki lett szerelve)

 

Üdv: Jack

Pityuuuu Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13152

Nekem a felszereltség nem volt szempont, de ha hozzávagy szokva a szervós kocsikhoz, akkor vagy szervósat válassz ebből is vagy nehéz lesz megszokni biztos a hiányát. Nekem néha hiányzik, ha futóval kelle tolatni és hirtelen egyik irányból a másikba kell tekerni, de közlekedni magával a kocsival tökéletes még a szervó nélkülivel is.

 

Amit javaslok, hogy MPI motoros legyen, mert ezek már korszerűbbek és kevésbé szennyezőek. Szerintem 400 körül megáll egy jó állapotú.

Előzmény: kispájó (13150)
arthur877 Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13151

98-tól van a krómozott hűtőmaszkos faceliftes verzió, és természetesen a minnél több betű mint pl.-ul GLXi, a legjobb felszereltség szempontjából, és igen szeretjük a Feliciáinkat nagyon, mert meghálálja az alacsony fentartási költségekkel és megbízhatóságával  ezt a szeretetet!

Előzmény: kispájó (13150)
kispájó Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13150

Heló

 

Olvasgatom a hozzászólásokat, és azt szűrtem le hogy szeretitek a skoda Felíciát. Én is ezt szeretnék venni. Kérdezni szeretném melyiket érdemes, GLXi, LX, LXi ?

A használtautó.hu-n nézegetem, jó volna 4száz alatt venni 1999 -től nem régebbit mert azt hallottam hogy 99-től adtak ki újabbat.

Megkérlek benneteket segítsetek!

 

Mindenkinek kösz! Kispájó

batyja Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13149

sziasztok!

 

unokaöcsémnek van egy 2000es évjáratú kombi feliciája, ami sanszosan tele van hibakódokkal.

ki lehet olvasni "manuálisan" valahogy? ha igen akkor létezik valahol lista ami részletezi, hogy melyik kód mit takar?

 

ha volt már zéma (gondolom, hogy igen) akkor elég lenne egy kis segítség, hogy merre keressem.

 

köszi előre is!

Skodabajnok Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13148

Debrecen-Budapest-Miskolc vonalon  a szállítás megoldható

Előzmény: Skodabajnok (13125)
daVeFR Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13147

??

Előzmény: mazsolmaany (13144)
Pityuuuu Creative Commons License 2010.11.22 0 0 13146

Én 10 ezrenként szoktam ezeket cserélni, de most szerintem csak olajat és olajszűrőt cserélek. Még egy 10-est elmegy az a levegőszűrő szerintem bőven. Tegnap ahogy néztem még tényleg vannak benne fehér foltok, tehát nem cserélek, esetleg kifújom vagy kiporszívózom egy kicsit :). Tudom nem nagy összeg, de hát akkor is.

Előzmény: mazsolmaany (13143)
OT2176 Creative Commons License 2010.11.21 0 0 13145

kormánymű,alsó vízcső vas és gumi,kormányoszlop+kivezető lemezzel,generátor,szervószivattyú,ékszíjfeszítő,nagynyomású cső és tartály

Egy erős nap alatt meg lehet csinálni .A 20 at karcsúnak találom így kompletten , nehogy az utólagos aprólékokkal verje a 40 et is

Előzmény: ms1964 (13087)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.11.21 0 0 13144

Mi történt a rondával?

Előzmény: daVeFR (13142)
mazsolmaany Creative Commons License 2010.11.21 0 0 13143

15000km-enként olaj,olajszűrő,légszűrő csere!Legalábbis nálam,minden kocsin!A gépnek meg kell adni ami jár!

Előzmény: Pityuuuu (13140)
daVeFR Creative Commons License 2010.11.21 0 0 13142

Ma egy új oldaláról ismertem meg a Feliciát. Aki keveselli a teljesítményét, akasszon utána egy 300kg-os utánfutót rajta egy 200kg-os motorral! Utána, amikor lekerül a futó, turbo dragster-nek érződik. :)

Megdöbbentő volt, ahogy szinte szabad szemmel lehetett látni, ahogy az autópályán így haladva esett le a benzin mutató :o

 

Ezt lászámítva zokszó, melegedés, egyéb nélkül megcsinálta. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!