Ha zárva van a thermosztát és nyomás keletkezik a rendszerben akkor is a KIEGYENLÍTŐ TARTÁLY sapkája engedi ki a túlnyomást !! ( Felicia ) mert a visszatérő ágon keresztűl jut a nyomás a tartályba !
Érdekesség kedvéért jegyzem meg , hogy a kiegyenlítő tartály és a tágulási tartály az két külömböző dolog !
A felrobbant termosztátodt megnézheted, hogy mikor (hány celsius foknál) nyit ki egy edényben melegített vízbe helyezve. Itt egyértelműen megtudod, hogy a termosztát rossz volt-e. Ha hengerfejes lenne az autó, akkor figyeld meg az olajbetöltő sapkád belső részét! Ha ott nem rakódik ki világos színű zselés szerű anyag , hanem továbbra is sötét (fekete) olajos, akkor a hengerfej tömítésed jó. És figyeld a víz fogyását a tágulási (kiegyenlítő )tartályban! Sok szerencsét!
Hat liter kell bele elméletileg, de cserénél kevesebb szokott bele menni, gondolom marad a rendszerben valamennyi. Én nem rég cseréltem , kb nekem is annyi kellett bele mint a tiédbe.
Az enyém hamarosan eladó lesz!2001-es 1,3-as 68LE Lxi kék színben!Szervós,elektromos ablakok elöl,ködlámpa,immobiliser,távirányítós központizár,cd-s rádió,első két oldalablakon szélterelők,megkímélt,rendszeresen szervizelt!
Barátnőmmel telefonálás közbe legkevésbé a vízhőfok visszajelző izgatott...így erre nem figyeltem!
Megtörtént a termo és hűtővíz (egyben fagyálló csere, (mikor szétment a túlnyomás miatt maradt benne 1-1,5 liter hűtőfolyadék)) A TESCO tőlem egy buznyákot nem kap így megvettem autósboltba a magyar fagyállót 3 l /2340 ft ért (nem halok bele, több meg úgy se kell- csak ha kifolyik vagy valami gáz van!)
A ventillátoros dolgot megnéztem, a ventillátor direktre kötve működik így a szenzor a rossz!
Egyébként ezekbe a kocsikba 5,2 liter környéki "víz" megy a hőtőbe, vagy ha valaki tud pontos adatok azt megköszönöm!
Hengerfejtömítést szerintem nem nyomta ki mert mentem ma a kocsival és semmi különöset nem vettem észre azonkívül, hogy a tengelyig érő víz erősen visszafogta a motort, amikor viszont a sima nedves aszfaltra értem simán szaladt!
...még valami..... Talán zárva volt a termosztát? Nem nyitott ki? reális lehet, hiszen az durrant el, hisz ha teljes hűtési körön áramlik a víz akkor kényszerhűtés hiányában a tágulási tartály sapkája engedte volna ki a túlnyomást. Márkatársak! Vélemény?
"(a termosztát mellett van valamilyen szenzor és ez kb 4 hónapja cserélődött - gyári beszállító által forgalmazott termék került be! ezt az ára is tükrözi mert közel 20000 ft volt)"
gyakrabban olvasd ezt a fórumot! ez a szenzor kb 2000 huf és 10 perc munka.
Stemplis irta: A szenzor a termosztát mellett jó, mert jól mutatta a vízhőfokot, reméljük nem lett baja a nagy hőtöl.
Annyival egészíteném ki, hogy ez egy dupla szenzor, egy tokban kettő érzékelő ( hőfüggő ellenállás) Egyik a motorvezérlő, másik a vízhőfokmérő felé küld jelet. (javítsatok ii ha rosszul tudom)
Köszönöm a hozzászólásokat, sajna teljes analfabéta vagyok az autóhoz, és főleg a szakszavakhoz,Jó az MPI-t tudom mi. Nekem kocka ladám volt kb.: 20 éve, most egy öreg wartburgom van. az autószerelőm javasolta a Felíciát 1999 - 2000 -es kiadást vegyünk a motor miatt, de ebben meg nem találok GLXi - st, és nem azért mert hozzávagyok szokva az "extrákhoz"csak ha már veszek vagy vennék akkor kicsit nagyzoljak;)
Na meg a másik hogy az ország másik felében lakok és itt szinte fehér holló a felícia.
Ha találsz egy szép megkíméltet, akkor vehetsz akár 96ost is. A különbség a "régi" és az új között a hűtőrács, és a lökhárító (belső felszereltség ugyanaz).
Én is azt tudom javasolni, hogy lehetőleg MPi vegyél, abból is 50kW-osat, mert ezek erősebbek. De motorikusan a 40kW-os ugyanolyan megbízható mint az előbb említett 50es. Ja és lehetőleg rozsdamentes legyen, gyári fényezésse. Az még belefér, ha egy-két karosszéria elem volt javítva.
Hát bizony a ventilátor hőfokkapcsolód ment tönkre, ki tudja mikor. Normál esetben, amikor van menetszél, a ventilátor be sem kapcsol. Araszolgatásnál, vagy mint most Nálad, álló helyzetben nincs menetszél,m ilyenkor a ventilátor pótolja ezt. A kapcsoló egy bimetáll, amni a hűtőkörben van elhelyezve, belóg a hűtővízbe. Lehet, hogy már régen elromlott, csak nem vetted észre. Szerncse, hogy ennél a trípusnál sem a termosztát, sem a hőkapcsoló "gomba" nem kerül sokba. Ha cseréled őket, célszerű fagyállót is cserélni, úgyis sok elmehetett gőz formájában. A TECSO-ban most akciós a rózsaszín hűtővíz (5 liter/3000Ft).
Hát illő lett volna rápillantani a vízhőfokmérőre, vagy inkább leállítani a motor... Ilyennel akkor találkoztam , amikor 120-assal jártam, de ott nem robbant fel a termo, hanem kinyomta a tágulási tartálynál a gőzt. Reménykedj, hogy nem ment ki a hengerfejtömítésed.
A problémát valószínűleg az okozta, hogy nem indult be a ventillátor, vagyis a kapcsológombával volt valami gond (a hűtőbe van belecsavarva) . Vagy rossz, vagy le van csúszva a vezeték, vagy kiment a biztosíték.
Könnyű megnézni, hogy jó-e, csak lehúzod a vezetékeket és összezárod , akkor menni kell a ventillátornak. Ha megy akkor gomba csere, ha nem megy, akkor biztosíték, vagy netán elromlott a ventid, de ez nem jellemző.
A szenzor a termosztát mellett jó, mert jól mutatta a vízhőfokot, reméljük nem lett baja a nagy hőtöl.
Persze elvileg az is lehetett még, hogy a termosztátod nem nyitott ki, de ezt nem hiszem, mert 20 percig nem birta volna .
Történt egy kis balesetem...2 napja mentem a Feliciával az víz hőmérséklete 70 fokos volt kb. Ezután megálltam mert telefonom volt a telefonálás kb. 20 percig tartott! Ez idő alatt a motor járva maradt és a víz hőmérséklete felment 120-130 fokra aztán mielőtt leraktam volna a telefont, nagy pukkanás a motor térből és hatalmas gőzfelhő csapott fel az autó orrából! Rögtön megállítottam a motort és megnéztem mi volt az!
A termosztát szószerint felrobbant (a ventillátor nem indult be) és ez volt a leggyengébb pont vagy tudja fene..
Ilyennel találkozott-e már valaki? ha igen akkor mi okozta a problémát? (a termosztát mellett van valamilyen szenzor és ez kb 4 hónapja cserélődött - gyári beszállító által forgalmazott termék került be! ezt az ára is tükrözi mert közel 20000 ft volt)
A termosztátról teszek fel estefelé majd képeket, ha sikerül lefotóznom (már ki lett szerelve)
Nekem a felszereltség nem volt szempont, de ha hozzávagy szokva a szervós kocsikhoz, akkor vagy szervósat válassz ebből is vagy nehéz lesz megszokni biztos a hiányát. Nekem néha hiányzik, ha futóval kelle tolatni és hirtelen egyik irányból a másikba kell tekerni, de közlekedni magával a kocsival tökéletes még a szervó nélkülivel is.
Amit javaslok, hogy MPI motoros legyen, mert ezek már korszerűbbek és kevésbé szennyezőek. Szerintem 400 körül megáll egy jó állapotú.
98-tól van a krómozott hűtőmaszkos faceliftes verzió, és természetesen a minnél több betű mint pl.-ul GLXi, a legjobb felszereltség szempontjából, és igen szeretjük a Feliciáinkat nagyon, mert meghálálja az alacsony fentartási költségekkel és megbízhatóságával ezt a szeretetet!
Olvasgatom a hozzászólásokat, és azt szűrtem le hogy szeretitek a skoda Felíciát. Én is ezt szeretnék venni. Kérdezni szeretném melyiket érdemes, GLXi, LX, LXi ?
A használtautó.hu-n nézegetem, jó volna 4száz alatt venni 1999 -től nem régebbit mert azt hallottam hogy 99-től adtak ki újabbat.
Én 10 ezrenként szoktam ezeket cserélni, de most szerintem csak olajat és olajszűrőt cserélek. Még egy 10-est elmegy az a levegőszűrő szerintem bőven. Tegnap ahogy néztem még tényleg vannak benne fehér foltok, tehát nem cserélek, esetleg kifújom vagy kiporszívózom egy kicsit :). Tudom nem nagy összeg, de hát akkor is.
Ma egy új oldaláról ismertem meg a Feliciát. Aki keveselli a teljesítményét, akasszon utána egy 300kg-os utánfutót rajta egy 200kg-os motorral! Utána, amikor lekerül a futó, turbo dragster-nek érződik. :)
Megdöbbentő volt, ahogy szinte szabad szemmel lehetett látni, ahogy az autópályán így haladva esett le a benzin mutató :o
Ezt lászámítva zokszó, melegedés, egyéb nélkül megcsinálta. :)