Keresés

Részletes keresés

tehtube Creative Commons License 2011.06.18 0 0 100394

Vitorla, "cápabőr", asszimmetrikus hajócsavar.

http://nol.hu/lap/tudomany/20110618-jo_szellel_a_koromokadok_ellen

Ezt a hajócsavart nem értem. Rákeresve sem találtam semmit. Tényleg igaz?

 

FOMA Creative Commons License 2011.06.17 0 0 100393

Ez igencsak elnagyolt felelet volt, a Kaiser Feritől hatalmas egyest kapnál érte a Zrinyin.:-))

Előzmény: edesviz (100392)
edesviz Creative Commons License 2011.06.17 0 0 100392

Nem is voltak akkorák, ás cirkálónak voltak bejegyezve. Szerettek volna az oroszok, de se anyagilag, se tudásilag, se Boszporuszilag nem nőttek fel. Helyette volt a szöveg, nekönk ilyen nem kell. Igaz egy próba példányt éppen a kinaiak most fejeznek be.

Édesviz

Előzmény: FOMA (100391)
FOMA Creative Commons License 2011.06.17 0 0 100391

"Csatahajó, csapásmérő hordozó számára akkor is tiltott övezet a Boszporusz."

 

Sok jelentősége nincs, mert egyik sincs a Fekete-tengeren. Nem véletlen, hogy a Kijev, a Baku, a Minszk, és a Novorosszijszk sem volt repülőgép-hordozó.:-)

Előzmény: edesviz (100390)
edesviz Creative Commons License 2011.06.17 0 0 100390

Az egyezmény alapján, ha Oroszország hadat üzen, és Törökország nem szövetségese, hadihajót nem köteles átemgedni. Pl Fekete tengeri flottát, nem köteles kiereszteni egy Orosz-Koreiai háború esetén. Békében mehet, cirkálóig. Csatahajó, csapásmérő hordozó számára akkor is tiltott övezet a Boszporusz. Ezt az egyezményt vmikor 1924-be kötötték. Nem véletlenül próbált meg Sztálin mindent a módosítására.

Édesviz

Előzmény: captainb (100389)
captainb Creative Commons License 2011.06.17 0 0 100389

Átmehet, csak le kell diplomáciázni jó előre.

 

A Boszporuszért meg kell fizetni. 

Előzmény: edesviz (100388)
edesviz Creative Commons License 2011.06.17 0 0 100388

Szia, az most se mehet keresztül, ha háború van. Illetve, békére is méret-osztály korlát van.

Édesviz

Előzmény: rezgaras (100385)
v-nyuszi Creative Commons License 2011.06.17 0 0 100387

http://www.profila.hu/auctions/toc/-34792408/page-1

 

..érdekességek, lehet válogatni, és akár venni is.

tehtube Creative Commons License 2011.06.17 0 0 100386

Kapnának helyette egy kis félszigetet Törökországban. Mint az Angolok Gibraltárnál vagy Cipruson.

Előzmény: rezgaras (100385)
rezgaras Creative Commons License 2011.06.17 0 0 100385

Ha én lennék a Putyin, s..be is billentenélek egy ilyen ötletért... A fekete-tengeri flottát nem engedik bezárni.

Előzmény: edesviz (100384)
edesviz Creative Commons License 2011.06.17 0 0 100384

Pedig én a törökök helyében a csatornát megépíteném, a Boszporuszt lezárnám, egy gáttal és erőművel. A Feketetenger egyenlege szerint kb 50-55 cm párologna el évente. Ez még egy kis 5 m es erőmű esetén is gigantikus tiszta energia lenne.

Édesviz

Előzmény: tehtube (100383)
tehtube Creative Commons License 2011.06.17 0 0 100383

:-DDDD

Előzmény: rezgaras (100381)
rezgaras Creative Commons License 2011.06.17 0 0 100382

Szerintem az oroszoknak is lesz egy-két szavuk a dologhoz...

Előzmény: rezgaras (100381)
rezgaras Creative Commons License 2011.06.17 0 0 100381

Ha jól tudom, most nem kell fizetni a Boszporuszért. Ha megépül a csatorna, fizetni kell...

Előzmény: tehtube (100380)
tehtube Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100380

http://hetivalasz.hu/uzlet/orult-es-pazar-terv-38698

Boszporusz II.

Mondjuk a Duna-Adria tervezett viziutat sem értem.

scossa Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100379

Én szerencsére már csak a végét csíptem meg a jónak. '65-ben egy hétig helyettesítettem az Istvánon egy srácot, aki sorozásra ment. Ez az árvíz után volt. Ott hozzá jött még az éjszakai szenelés, majd mosás hajnalban, hogy leállhassunk beszállításhoz.

A következő év tavaszától pedig a Petőfin. Fölszerelés, stégkötés, majd a járatok. Mi szerencsések voltunk, mert ekkor már működött a Z417-es, aki az öntöttvas kutakat, egyebeket hordta, mi csak a zöldárút.

Előzmény: legard (100375)
Una Vestrum Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100378

Helyzetkép a Tiszáról.

A korábbi ISASZEG ms Tiszacsegére költözött; neve KÉRÉSZ, és felső fedélzetet kapott.

Ugyancsak itt állomásozik a LEÁNYFALU ms.

Az oldalkerekes komp megállás nélkül közlekedik.

 

KÉRÉSZ ms:

 

 

LEÁNYFALU ms a 13:00 órás sétán:

 

LEÁNYFALU és KÉRÉSZ:

 

Komp:

Mwin Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100377

Akkor, ha jól látom, épp ezért nem látom a SZENT ISTVÁN fedélzetét:-)

(Maczkó István képe, www.friweb.hu)

 

Előzmény: legard (100375)
Mwin Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100376

:-DD

köszönöm, hát ez igazán érdekes leírása volt a kofajáratnak. Jó lenne még ilyeneket olvasni!

Előzmény: scossa (100374)
legard Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100375

.......... már messziről figyeltük a stégeket és a hídját, hogy mennyire van megpakolva, mennyi árút kell bepakolni, így a bajai stég és a híd  nem látszott ki a posztótekercsektől. Nagyvásártelepnél volt egy kis pihenőnk, mert itt már a dokk-munkások hordták ki az árút.

 Melyik hajón szolgáltál? Én 1954 jul-aug-ban a Felszabaduláson voltam, majd egy hónapig a Kossuth-on

 

 

Előzmény: scossa (100374)
scossa Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100374

Igazságod lehet.

Egyébként minden állomáson nagy raktár volt, mert volt árú bőven.

Az az igazság, hogy akkoriban örült az ember, hogy benn volt az utolsó kosár, vagy zsák, s dobtuk magunkat hanyatt a dekken az urali kardigánban. Mert kibaszott meló volt, állomásról állomásra. Segítettek a fűtők és a III. korm adogatni, s még így is késésben voltunk időnként. A kosarak feladásához általában két ember kellett, s mikor a púpon megállt, rohantunk citerázó lábbal a tyúklétrán fel a fixtetőre, ahová általában rakodtunk. Mohácson mindig oda, hogy legyen hely a többinek. Hivatalosan 80 kiló lehetett egy kosár, de legtöbbször 90 sőt 100 is volt. Ezekért külön pénz járt a kofától, 10 vagy 20 Ft. Az öreg Fritz gyüjtötte, s az út végén osztott belőle. A legtöbb kosárnak el volt b...va a metacentruma, úgy megpakolták káposztával, egyébbel. Jeget tettek közé, ami aztán olvadva időnként a tökünkig folyott le az izzadsággal keveredve. Bórsós, babos zsákból általában hármat kellett vinni egyszerre, keresztbe rakva a vállunkon. A Tizedesnek, meg nekem mindig lemaradt a felső, mikor beértünk a tükörre.

Néha a kofák pénz helyett árúval fizettek, hogy a salátájuk ne a kazánköpenyhez kerüljön. Ilyenkor a pepite gatyás szakácsot kitessékeltük a konyhából, s a legnagyobb serpinyába beleszabtuk hevenyészve a hagymát, paprikát, paradicsomot a kis zsákból, s rányomtuk a szakajtó tojást. Nem volt rossz. A fiatalabb kofák esetenként mással is, az sem volt rossz, hiszen hosszú volt az út Mohácstól a Nagyvásártelepig. Időnként bor is akadt, ezt általában a botsznann kabin bedugott mosdójába öntöttük, s onnan mertünk időnként egy pléhbögrével. Az ő kabinja volt legközelebb a járóhoz, ahol az árú bejött. Jött a rossebet! Cipeltük. :-))

Szóval, ezt csak azért írtam illusztráció gyanánt, hogy nem igazán figyeltünk az állomásépületekre, sőt a stégesekre sem, akik mázsáltak.

Előzmény: Mwin (100359)
legard Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100373

Bocsánat!!!!!!!!

Utólag Én is rájöttem, de bíztam,hogy észreveszitek

Előzmény: cuki_64 (100364)
zoli07 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100372

Clark megint bevetésre készen állva horgonyt dobott a Margit-hídnál.Mikorra várható?

saros5727 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100371

JNK!

 

Egy biztos, sem pecálni, sem millingelni nem jó helynek látszó!

Előzmény: Mwin (100367)
tehtube Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100370

Jó felvetés. Meg is néztem mégegyszer, de a betűk jól olvashatók, nem tükrözött a fénykép.

Előzmény: saros5727 (100365)
saros5727 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100369

JNK!

 

Szasz! én az ugjan honnan tudnám a pincéből?

 

Előzmény: Mwin (100367)
saros5727 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100368

JNK!

 

Üdvözlettel Gombosról (balpart) a híd felett!

Előzmény: saros5727 (100365)
Mwin Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100367

JNK!

Osztán mitől? S ha igen, akkor melyik?

Előzmény: saros5727 (100365)
Mwin Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100366

Ezekből a bal parti állomásokból egészen biztosan kiesik Fajsz, és Érsekcsanád is. Mindkettőnek közvetlenül a parton nagy épülete volt, meg is van mindkettő, mondjuk a csanádi szinte felismerhetetlenségig átépítve.

Nekem Harta-Ordas-Uszód közül tűnik egy esélyesnek.

Előzmény: legard (100363)
saros5727 Creative Commons License 2011.06.16 0 0 100365

JNK!

 

Ha valaki gonosz lelkületű emberke nem manipulálta a képet, akkor JOBB part!

 

Előzmény: Mahagóni (100353)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!