Gyakorlatban, ha a tel.központostól kéred, úgy is azt mondaná, hogy a tulajdonos nincs bent, nem szokott bent tartózkoni, a privát számát nem adhatja meg.
De ha mégis sikerülne elérni, úgy is a saját emberét védené velem szemben (az hogy utána mit csinál vele, már engem nem érint). Bizonyítani, meg szerelőkkel szemben nem tudom (bár szakember állapította meg. sőt az sem kellett, hisz a hiba fenn áll azóta is)
A szervízvezetőt felhívtuk magyarázatért és azt mondta: "őt nem érdekli többet ez az autó, azt csinálok vele amit akarok"
Én ezek után halál nyugodtan felhívtam volna a szalon tulajdonosát, és nyájas hangon megkérdeztem volna tôle, hogy mégis mi a faszt képzel magáról a szervizvezetôje, hogy ilyen hangnemben mer beszélni velem. Ezek a bátor és erôs emberek egészen iciripicirire szoktak összemenni, mikor behívják ôket az irodába. (Ebben persze könnyen lehet, hogy a tulaj is sáros, mert ugyebár mindig olyan munkaerôt kapsz, amilyet hajlandó vagy megfizetni. Minimálbérért nem kapsz professzorokat.)
Flashelésnél nem veszik el a kód, csak cserénél. Van viszont központi adatbázis, alvázszám alapján tudják, milyen opciókkal rendelted az autódat, és milyen funkciók használatára vagy jogosult, nem kell duplán kifizetni semmit. Upgrade árakat nem tudok. Vannak viszont a gyártóknak törekvéseik arra, hogy leszorítsák a térképkonverziós költségeket (és ezzel a frissítések árait), de nem tudom lesz-e belôle kézzel fogható termék, és mikorra.
Nagyon nem tudom bizonyítani, meg nem hiányzik a sok bíróságra járás, egyébként is 200 km-re vannak tőlem. A hibát meg a Rack Autó (remélem) végleg megoldja.
De érdekes a hozzáállásuk! A szervízvezetőt felhívtuk magyarázatért és azt mondta: "őt nem érdekli többet ez az autó, azt csinálok vele amit akarok"
Nem akartam magam jobban felhúzni, abból jól nem jövök ki! Inkább csak kitöröltem őket magamból.
Erre gondoltam felszabadíttásnál.És ha gariban kell flashelni akkor mi lesz gondolom nem kell majd fizetni érte.Egy frissítés ára arányaiban mennyi lesz?? pl navi opció árához képest.Gondolom töredéke.Üdv.
Ezt a felszabadítást én sem értem,arra gondolsz hogy ha profi navit teszünk be retrofitban akkor azt freisheit kóddal kell felszabadítani???
FSCt kell igényelned hozzá. Navihoz, hangvezérléshez, HUDhoz, meg mindenhez, ami kódköteles. Kellemes mellékhatás viszont, hogy nem fogják a faszkalapok éjjel pajszerral lebontani a mûszerfaladat a fejegységért, mert másik autóban úgysem megy.
Szia, ez az alvázszámra van zárva ezt hogy kell elképzelni ?
Van a fejegységben egy HDD, ezen van a naviadatbázis. A frissítôDVDt ha betolod, nyitókódot kér, ami az alvázszámodtól (meg még pár másik dologtól) függ. A kereskedô nem tud ilyet generálni, egy webalkalmazáson keresztül tudja lekérni, melyért fizetni kell. Beletelik pár percbe, mire legenerálják. Kód nélkül nem tudsz bemenni a navimenübe, ki van szürkítve.
És mikori autóktól működik ez így ?
2008 szeptember, 3, 5, 7, Z4 már megkapta, illetve folyamatosan vezetik be a többinél is. Minikhez nem értek, (részben) külön világ, de ha alvázszámot adsz, megnézem mi van benne.
Ez már akkro a HDD-s navi volt, és ha igen, lehet azt vhogy updateelni "házilag"?
Nem. A nyitókódhoz felhasznált algoritmusokat 30 éve nem tudják megtörni a világ matematikusai. Illetve a visszafejtés módja ismert, de a kombinációk száma olyan magas, hogy pár millió évbe beletelne a folyamat akkor is, ha az ember a bolygó teljes számítási kapacitását használni tudná.
Köszi a védést.Piros pont.Amugy ha nem tudod kitörölni a szervizeket akkor egyszerű csak le kell húzni a kombit kb fél órára és utánna menni fog ha nem is műszerfalról de GT-vel tuti.Az oka kommunikációs hiba a CCC/M-ask-val és nem tudja a kombi átírni oda.Főleg akkor gyakori ha nagyon túllépted a szervizintervallumot.
Korábban Ozapft írta, hogy az új lemezek már alvázszámhoz vannak zárva. Ezért érdeklődtem, hogy ez mint mehet.
Mármint milyen 1esre gondolsz, olyanra, ami térképes, de Business navi vagyis az új rendszer ?
És akkor hogy lehet, hogy nincs benne lemez, és mégis az egész Európa térkép látszik benne, ha nincs benne Rechner ??? Mennyit variálnak ezek, eszem megáll... :D
A CIC navit csak ISIS rendszeren keresztül lehet flashelni külön dvd-ről,mint az E65öt,mi már megkaptuk a DVD-t. Gugu_m ha kicsit felszabadulok akkor írok
Valóban, Steeefnek van igaza, onnan tudom hogy mi nekünk ők az alkatrész beszállitónk, és 3 éve sehol sem voltak. Szerintem összekevered őket vmelyik Wallissal. Ott tényleg voltak inkompetens alakok. Bár az hogy ezzel kapcsolatban nem a frissités jutott eszükbe, nem feltétlen tudatlanság, csak nem gondolod hogy nem tudták mi az hogy programozás ?? és mielőtt azt hinnétek az összes nagy szervízbe tovább képzésre kötelesek járni. Más kérdés az, hogy mivel velünk (független BMW szervízek) ellentétben mivel nagyon alul vannak fizetve, máshogy motiváltak, mint mi. De ez nem az Ő hibájuk, szar az egész rendszer. De ott is vannak értelmes, és képzett jó szakemberek, mint ahogy bénák, és buták is. De azért a független szervízek közül sem mind olyan mint azok akik itt igyekeznek segíteni másoknak. ;)
Miniben nincs CIC-es tehát hdd-s háttértárolós.Profi a navigációja de nem jó hozzá a profi navi lemez.Ez ugyanaz mint az 1es ami profi navis de bussines a navija.
Ezt a felszabadítást én sem értem,arra gondolsz hogy ha profi navit teszünk be retrofitban akkor azt freisheit kóddal kell felszabadítani???
Szia, ez az alvázszámra van zárva ezt hogy kell elképzelni ? És mikori autóktól működik ez így ? Amikor megrendelek egy gyári navi DVD-t, akkor az nekem, az autó alvázszámához jön ?
Volt egy 2008as Mini, aminek Navit akartam adni, és mindegy volt melyik lemezt adtam neki (elvileg Prof kell neki), nem mutatta a Magyar térképet. De annak ellenére hogy nem volt benne DVD, ment az egész Európa térkép benne, csak abban nem volt Mo. Ez már akkro a HDD-s navi volt, és ha igen, lehet azt vhogy updateelni "házilag"?
Steeef, sok a meló gondolom. írj majd esetleg hogy mi a helyzet a projecktekkel :)
Nem értelek van egy kis zűrzavar az állításodban,első és legfontosabb hogy a Budapest Motors még nem létezett 3 éve mivel októberben lesz 3 éves,állításod szerint Te pedig februárban már ott jártál amikor még csak építették az épületet.
Talán a segédmunkások diagnosztizáltál volna az autódat a betonkeverővel??
Ezt nem igazán értem,sztem kevered a céget vmelyik másikkal.Üdv.
Olajcsere és fékbetétcsere után nem tudták nullázni a fedélzeti computerben az adatokat. Konkrétan rácsatlakoztak a laptoppal, de nem tudtak semmilyen értéket nullázni. A műszerfal menüjén keresztül sem tudták resetelni az értékeket. A szöveg amit előadtak az az volt, hogy a műszerfal elektronikája meghalt. Ki kell cserélni stb., de akkor sem biztos, hogy jó lesz, sőt, előbb-utóbb meghal az egész műszerfalam. Nos, hoztak egy újat, de azzal sem működött. Persze nem fizettem ki. Ekkor találták ki, hogy új fedélzeti computer kell. :) Ekkor sokalltam be. Összesen 5ször voltam náluk. Nem vagyok egy nagy elektronikai spíler, de azért bátorkodtam megkérdezni, hogy miért gondolják azt, hogy a műszerfal elektronikája a rossz, ha a laptoppal sem tudnak kommunikálni direktben a computerrel. Durva volt, hogy erre is én világítottam rá, műszaki antitalentumként. :) Ekkor akartak új fedélzeti computert. :) Aztán elmentem Janihoz, szoftvert frissített és azóta minden szép és jó. A szoftverfrissítés még alternativaként sem merült fel a márkaszervízben, én pedig akkoriban vettem az autót, ez volt 3 éve és lövésem sem volt hozzá, hogy létezik olyan a BMW-nél, hogy software update. Ez még ok, de hogy Ők sem tudták ezt azt azért már nem hiszem el. :)
Én is azután jutottam el maszihoz, hogy ötödszörre sem tudták orvosolni a hibát az autómon. Egy szoftverfrissítéssel Janinál aztán megoldódott minden. Szóval hiába hivatalos importőr a BPM, itt ez nem számít, ez nem Nyugat-Európa. Ez nem dilettantizmus volt, hanem kőkemény lehúzás. Vagy a másik verzió az, hogy valóban ennyire kókler alakok dolgoznak a márkaszervízekben és itt a fórumon az összes, a gyártól független és kevésbé független szakértő (ImportEur, Ozapft, Maszi, Steef, bocs akit kihagytam) kenterbe veri Őket. Ráadásul mindezt úgy, hogy csak leírjuk nekik a problémát. :) Szóval valami nagyon nem frankó a magyar márkaszervizeket tekintve. Még Olaszországban sincs ez... pedig ott is nagyban megy a lehúzás más témáknál. De ezek szerint a BMW még ott sem engedi, hogy ilyen "anti ügyfélbarát" hozzáálláshoz adja a nevét.
Nekem az a legutolsó infóm, hogy pár héten belül kijön a lemez. Én úgy tünik, hogy kedvezményesen meg tudom venni az eredetit a Wallisnál, de van kontaktom, ha másolt kell majd. Szóval figyeld a fórumot és reménykedjünk, hogy nemsokára kijön.
A Budapest Motors-nál (Szentendrtei út) mindenki - ja lehet hogy a takarítónő nem - tisztában van vele, hogy milyen térkép kapható. Tavaly nyár óta kapható Magyarország térkép, sőt már az első frissítés is megvolt. A linken látható 09-1 DVD elég részletes MO térképet tartalmaz. Az ára pedig kb. 80e ill. 45e attól függően, hogy UPG vagy sem.