Az egyik opció az, de szerintem inkább az lehet, hogy a korábbi évek kályhás fűtésrásegítőjéhez hasonlóan ennél is a kályha kapcsolt be hideg hűtővíznél, a vw-t ismerve nem hiszem, hogy önként beszereltek még valami extrát :)
De ezt sosem tudjuk meg, mert nem indultam hideg hűtővízzel, hiszen ott volt a távirányítós állófűtés :)
Vésznyitó. Le van írva a kezelésiben, csomagtartóban jobb oldalt a kárpit mögött van valami pöcök elvileg (nekem még soha nem kellett, így csak ennyire emlékszem a könyvből)
Baja, jól sejted! Kell hozzá 1 köztes korbács, ami összekapcsolja a rádiót a VW köldökkel, plusz, hogy ne legyen teljes az örömöd, az antennához is kell zsinór, aminek fantomtápot (fakra?) is kell tartalmaznia.
Azt szeretném megkérdezni, hogy, ha a gyári 1DIN /kazettás rádiót/ bármely kereskedelemben kapható szintén 1 DIN fejegységre akarom kicseréni kell-e átalakító az antennához ill. a csatlakozóhoz. Gondolom nem ISO a gyári.
A beépítőkeretet már megvettem, de amíg nem tudom kell-e valami még hozzá, addig nem venném ki.
Az biztos, hogy az ideálisnál kicsit magasabb fordulatszám sokkal kevésbé káros mint az ideálisnál kicsit alacsonyabb. A lényeg az, hogy az intenzív gázadást kerüld el, és próbáld meg a 2000-2500 közötti tartományban használni a motort, különösen akkor ne menj 1800-2000 alá, ha gyorsítani akarsz, mert a főtengelycsapágyak kenése kritikus ilyenkor és alacsony fordulatszám/nagy terhelés hatására pillanatnyi vegyes súrlódás léphet fel.
A Corolláról nekem mindig a japán Wartburg hasonlat jut eszembe - teljesen egyetértek veled. Kb. 70-80e km-t tettem bele egy 2008-as Sol felszereltségűbe, de nem bírtam megszeretni, de tényleg nem volt semmi baja, viszont baromi igénytelen a beltere, csomagtartója (pl. nem volt benne belső burkolat, zsanér belógott a csomagtérbe, összetörte, amire rácsukódott, stb...) egy OII-höz képest is.
Rendben, köszönöm. De ha hidegen 2600 os fordulaton megyek azzal nem ölöm a technikát? Olvastam valami olyasmit, hogy hideg olajjal kb 2000 es fordulat az ideális, én hidegen így szoktam járatni. Nyugodtan mehetek ennél nagyobb fordulaton is?
Írj mailt és elküldöm, leszedtem a hirdetést, besokalltam mai nap :D
Lehet mégse megy, nevetséges áron vinnék, annyiért viszont nem eladó, no meg ilyen öszvér kocsi kéne, min 15-16cm hasmagassággal, tetőkorláttal. Teljesítményt még feladnám bizonyos szintig, de ezek kellenek hobbik miatt (teljesítmény ég és föld sajnos, még úgy is, ha 1.6-os octit néznék :( (előzni egy álom vele, 60-tól kezd nagyon élni), has meg kutyatúrák miatt kell, erdő, szántóföld, szőlősbe megy minden évben nem egy alkalommal, nem vagyok egy értelmes felhasználó :D)
Ha pesti vagy meg is mutatom, full fapad a kocsi, főleg ezért tetszett nagyon octiII, mert az egy kényelmes nagy autó, teljesen más világ, de sok más is van mellette, amiből nem engedek én se, meg párom se :), pedig nagyon el tudnám viselni azt a kocsit.
És itt még nem jött ki az a dolog, hogy egyszer nagyon megszívtam a márkaváltást, ez meg lebeg felettem folyamatosan :D
Meg kell várni, ameddig az olaj felmelegedik legalább 9o fokra.
Van valamilyen elektromos fűtésed is, mert másképp megfagynál.
Nagy hidegbe (-25C) a BXE Skodámmal, 25km után is 7o fokos volt a víz, annyit kellett utazak egy kanyargós megyei úton (idegesített, mert tudtam, hogy ölöm a techinkát), aztán amiután kiértem a nemzeti útra és tudtam menni legalább 1oo-zal 4.-be, hamar felmelegedett. Pedig garázsból indultam. De már zéró fokon is nehezebben melegedik fel.
Megtanultam azt, hogy nagyon hidegben tartom egy 26oo-as fordulatot, ha kell 3. sebességbe haladok, ameddig átmelegedik az olaj rendesen.
Ezeknek a motorknak a halálluk a hideg üzemmód. Le kell rövidíteni.
Nagyon sokat tárgyaltunk erről itt a topikban a dízeles kollegákkal.
A dízelek jó hatásfoka miatt a fűtést ezekben az autókban nagyon későn lehetne érezni, éppen ezért jellemzően egy kiegészítő fűtés van beépítve, hogy minél hamarabb legyen meleg az utastérben.
Én igyekszem addig nem tolni neki, amíg az olaj fel nem melegszik. Abból hosszú távon biztos nincs baj. :)
Lenne egy-két kérdésem és észrevételem a motor bemelegítésével kapcsolatba 1,6 diesel Octavia.
Indulás után szinte azonnal fújja a meleg levegőt kb 70 °C fokos a víz amikor lekapcsolom a fűtést mert már melegem van 8 km-er megtétele után éri el a 90 °C-ot ekkor az olaj kb 75 fokos.
Ennek így kell működnie vagy nálam valami nem oké? A régi autómnál ahogy melegedett a víz úgy lett egyre melegebb a befújt levegő, de az benzines volt.
Ha a víz már meleg akkor lehet neki nyomni vagy meg kell várni még az olaj is felmelegszik? Normál körülmények között 90 fok körül mozog a hőfok ha kicsit jobban nyomom akkor felmegy 100 fölé.
Kösz az ötleteket. Sajnos debreceni vagyok, úgyhogy itt kell valamit találnom, eddig viszonylag elégedett voltam a márkaszervizzel, de hogy ezt nem tudták beazonosítani, megingatta bennük a bizalmam. Van egy másik szerviz, ahol egyszer nem bele illő levegőszűrőt gyömöszöltek bele, na még oda nem megyek... Amúgy komoly baja még nem volt, és szeretjük, de mindig van valami költeni való rá, és már kezdem unni.