Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71017

Az egyik opció az, de szerintem inkább az lehet, hogy a korábbi évek kályhás fűtésrásegítőjéhez hasonlóan ennél is a kályha kapcsolt be hideg hűtővíznél, a vw-t ismerve nem hiszem, hogy önként beszereltek még valami extrát :)

De ezt sosem tudjuk meg, mert nem indultam hideg hűtővízzel, hiszen ott volt a távirányítós állófűtés :)

Előzmény: (M)Ákos (71016)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71016

Hm, esetleg az állófűtéshez jár az elektromos rásegítő is..?

Előzmény: nohab (71011)
nohab Creative Commons License 2016.11.14 0 1 71015

Egye fene, legyen az :) A lényeg a lényeg.

Előzmény: Sándor-68 (71012)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71014

Álmos könyv szerint a fehér hab nem jó ómen.

 

mindenképp azzal kellene kezdeni valamit, elsősorban.

 

kiegyenlitoben bugyog a víz ha jár a motor. .?

Előzmény: Vityaranszky (70992)
timla Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71013

Nekem is 1.2, de nem emlékszem, hogy lennének ilyen menük.

Előzmény: nohab (71011)
Sándor-68 Creative Commons License 2016.11.14 -1 0 71012

Köszi! Pöcök az nem került elő, de a működtető motor bovdenjét meghúzva, kinyílt az ártatlan!

Előzmény: nohab (71010)
nohab Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71011

Kköszi, rálesek majd - ilyen menüpont az 1.2 TSI-mben is volt - elképzelhető, hogy ott az állófűtés miatt és azt kapcsolta be, ha kellett?

2015-ös modellév az 1.6 TDI, ennyit tudok egyelőre.

Előzmény: (M)Ákos (71005)
nohab Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71010

Vésznyitó. Le van írva a kezelésiben, csomagtartóban jobb oldalt a kárpit mögött van valami pöcök elvileg (nekem még soha nem kellett, így csak ennyire emlékszem a könyvből)

Előzmény: Sándor-68 (71009)
Sándor-68 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71009

Szép napot!

Octi 1 kombi 2005. Nem nyílik a tanksapka ajtaja a műszerfalon lévő gombbal! Vésznyitó, és vagy egyéb ötlet?

Pécz Dávid Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71008

Sziasztok!

Köszönöm a válaszaitokat!

Már csak az lenne a kérdésem, hogy hibakód olvasóval ki lehet olvasni, hogy melyik jeladó ment tönkre?

Vagy van valamilyen megoldás a hibás jeladó feltárására? Nem szeretném feleslegesen cserélni mind a négyet, ha nem muszáj.

 

Köszönöm!

Előzmény: timla (70950)
SZ.LUI Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71007

Köszönöm szépen, jól sejtettem. :(

Beszerzem a hiányzó cuccokat hozzá.

 

Üdv.

 

Lui

Előzmény: paddyjoe (71006)
paddyjoe Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71006

Baja, jól sejted! Kell hozzá 1 köztes korbács, ami összekapcsolja a rádiót a VW köldökkel, plusz, hogy ne legyen teljes az örömöd, az antennához is kell zsinór, aminek fantomtápot (fakra?) is kell tartalmaznia.

Előzmény: SZ.LUI (71004)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71005

A nyakamat nem tenném rá, de nagy rá az esély.

Nekem a klíma menüben ki-bekapcsolható.

Ha egy kiszemelt autóról van szó, lehet hogy elég belekukkantani a menüjébe.

Diag. kábel mondana tuti biztosat. ;)

A PR kódjaimat egyébként nézegettem ez alapján, de nem találtam semmit erre utalót.

Előzmény: nohab (70995)
SZ.LUI Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71004

Sziasztok!

 

Azt szeretném megkérdezni, hogy, ha a gyári 1DIN /kazettás rádiót/ bármely kereskedelemben kapható szintén 1 DIN fejegységre akarom kicseréni kell-e átalakító az antennához ill. a csatlakozóhoz. Gondolom nem ISO a gyári.

A beépítőkeretet már megvettem, de amíg nem tudom kell-e valami még hozzá, addig nem venném ki.

 

Köszönöm

 

skoda octiii Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71003

Rendben, köszönöm mindkettőtöknek. Így fogom használni.

nohab Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71002

Az biztos, hogy az ideálisnál kicsit magasabb fordulatszám sokkal kevésbé káros mint az ideálisnál kicsit alacsonyabb. A lényeg az, hogy az intenzív gázadást kerüld el, és próbáld meg a 2000-2500 közötti tartományban használni a motort, különösen akkor ne menj 1800-2000 alá, ha gyorsítani akarsz, mert a főtengelycsapágyak kenése kritikus ilyenkor és alacsony fordulatszám/nagy terhelés hatására pillanatnyi vegyes súrlódás léphet fel.

Előzmény: skoda octiii (70998)
ac07 Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71001

A Corolláról nekem mindig a japán Wartburg hasonlat jut eszembe - teljesen egyetértek veled. Kb. 70-80e km-t tettem bele egy 2008-as Sol felszereltségűbe, de nem bírtam megszeretni, de tényleg nem volt semmi baja, viszont baromi igénytelen a beltere, csomagtartója (pl. nem volt benne belső burkolat, zsanér belógott a csomagtérbe, összetörte, amire rácsukódott, stb...) egy OII-höz képest is.

Előzmény: Törölt nick (70987)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.14 0 0 71000

Nem, nyugodtan mehetsz 26oo fordulaton hideg motorral. Csak szép  lassan érd el ezt a fordulatot és tartsad is. 

A gyorsítás egyáltalán nem tesz jót a hideg dízelnek. 

Előzmény: skoda octiii (70998)
Vityaranszky Creative Commons License 2016.11.14 0 0 70999

Sziasztok!

 

Tud valaki valami ötletet/tanácsot?

 

Motorkód: AKL

Előzmény: Vityaranszky (70992)
skoda octiii Creative Commons License 2016.11.14 0 0 70998

Rendben, köszönöm. De ha hidegen 2600 os fordulaton megyek azzal nem ölöm a technikát? Olvastam valami olyasmit, hogy hideg olajjal kb 2000 es fordulat az ideális, én hidegen így szoktam járatni. Nyugodtan mehetek ennél nagyobb fordulaton is?

Előzmény: Törölt nick (70993)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.13 0 0 70997

Nyugi, egyszer kell rendbe tenni, utána nincs vele sok gond, nem egy háklis márka az sem :)

Viszont amit elszúrtak előtted, azt rendbe kell tenni :( Én is költöttem erre, pedig paraszttechnika, nem egy bonyolult vmi :D

Előzmény: olomana (70989)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.13 0 0 70996

Szia

 

Írj mailt és elküldöm, leszedtem a hirdetést, besokalltam mai nap :D

Lehet mégse megy, nevetséges áron vinnék, annyiért viszont nem eladó, no meg ilyen öszvér kocsi kéne, min 15-16cm hasmagassággal, tetőkorláttal. Teljesítményt még feladnám bizonyos szintig, de ezek kellenek hobbik miatt (teljesítmény ég és föld sajnos, még úgy is, ha 1.6-os octit néznék :( (előzni egy álom vele, 60-tól kezd nagyon élni), has meg kutyatúrák miatt kell, erdő, szántóföld, szőlősbe megy minden évben nem egy alkalommal, nem vagyok egy értelmes felhasználó :D)

 

Ha pesti vagy meg is mutatom, full fapad a kocsi, főleg ezért tetszett nagyon octiII, mert az egy kényelmes nagy autó, teljesen más világ, de sok más is van mellette, amiből nem engedek én se, meg párom se :), pedig nagyon el tudnám viselni azt a kocsit.

 

És itt még nem jött ki az a dolog, hogy egyszer nagyon megszívtam a márkaváltást, ez meg lebeg felettem folyamatosan :D

 

 

Írj és beszélhetünk :)

Előzmény: Airbag. (70986)
nohab Creative Commons License 2016.11.13 0 0 70995

O3 1.6TDI-ben is van, nem tudod véletlenül? Ha minden a jelenlegi állás szerint alakul, akkor a következő társam ilyen lesz.

Előzmény: (M)Ákos (70994)
(M)Ákos Creative Commons License 2016.11.13 0 0 70994

+1

O3 2.0 TDI-ben nálam is szinte azonnal jön a langyos levegő.

Szerencsére nálunk a dízelekhez jár a kiegészítő elektromos fűtés, a brit fórumon meg anyáznak, mert náluk nem.

Amíg nem megy fel 90 fokra a vízhőfok, addig nem érdemes tolni neki.

Az a 90 a valóságban egyébként is lehet, hogy csak 75.

Ilyesmi fűtőbetét van beépítve:

Előzmény: Lord Péter (70991)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.13 0 0 70993

Meg kell várni, ameddig az olaj felmelegedik legalább 9o fokra.

Van valamilyen elektromos fűtésed is, mert másképp megfagynál.

Nagy hidegbe (-25C) a BXE Skodámmal, 25km után is 7o fokos volt a víz, annyit kellett utazak egy kanyargós megyei úton (idegesített, mert tudtam, hogy ölöm a techinkát), aztán amiután kiértem a nemzeti útra és tudtam menni legalább 1oo-zal 4.-be, hamar felmelegedett. Pedig garázsból indultam. De már  zéró fokon is nehezebben melegedik fel. 

Megtanultam azt, hogy nagyon hidegben tartom egy 26oo-as fordulatot, ha kell 3. sebességbe haladok, ameddig átmelegedik az olaj rendesen. 

Ezeknek a motorknak a halálluk a hideg üzemmód. Le kell rövidíteni.

Nagyon sokat tárgyaltunk erről itt a topikban a dízeles kollegákkal. 

 

Előzmény: skoda octiii (70990)
Vityaranszky Creative Commons License 2016.11.13 0 0 70992

Sziasztok!

 

Skoda Octavia 1.6 glx benzines (1998)

 

Olajbeöntő egyben forgattyúház légtelenítő szelep.

 

Folyik ki az olaj alóla, beöntő sapkán van fehér hab. 

 

Sapka ill. tömítés alul cserélve lett (tömítés=olajbeöntő sapka tömítés). Felül egy gumi tálca féle van, ahogyan a képen is látszik.

 

Nem tudja valaki, hogy milyen szigetelés kell a légtelenítő alá? Vagy maga a sapka alá? Találkozott már valaki ilyen problémával?

 

Előre is köszi.

 

Lord Péter Creative Commons License 2016.11.13 0 0 70991

A dízelek jó hatásfoka miatt a fűtést ezekben az autókban nagyon későn lehetne érezni, éppen ezért jellemzően egy kiegészítő fűtés van beépítve, hogy minél hamarabb legyen meleg az utastérben.

 

Én igyekszem addig nem tolni neki, amíg az olaj fel nem melegszik. Abból hosszú távon biztos nincs baj. :)

Előzmény: skoda octiii (70990)
skoda octiii Creative Commons License 2016.11.13 0 0 70990

Lenne egy-két kérdésem és észrevételem a motor bemelegítésével kapcsolatba 1,6 diesel Octavia.

 

Indulás után szinte azonnal fújja a meleg levegőt kb 70 °C fokos a víz amikor lekapcsolom a fűtést mert már melegem van 8 km-er megtétele után éri el a 90 °C-ot ekkor az olaj kb 75 fokos.

Ennek így kell működnie vagy nálam valami nem oké? A régi autómnál ahogy melegedett a víz úgy lett egyre melegebb a befújt levegő, de az benzines volt.

Ha a víz már meleg akkor lehet neki nyomni vagy meg kell várni még az olaj is felmelegszik? Normál körülmények között 90 fok körül mozog a hőfok ha kicsit jobban nyomom akkor felmegy 100 fölé.

olomana Creative Commons License 2016.11.13 0 0 70989

Kösz az ötleteket. Sajnos debreceni vagyok, úgyhogy itt kell valamit találnom, eddig viszonylag elégedett voltam a márkaszervizzel, de hogy ezt nem tudták beazonosítani, megingatta bennük a bizalmam. Van egy másik szerviz, ahol egyszer nem bele illő levegőszűrőt gyömöszöltek bele, na még oda nem megyek... Amúgy komoly baja még nem volt, és szeretjük, de mindig van valami költeni való rá, és már kezdem unni.

Előzmény: Törölt nick (70985)
Törölt nick Creative Commons License 2016.11.13 0 0 70988

Meg kellene emelni jobb vagy bal elejét és fel kapcsolni vagy 3-4 így járó motornál hogy ki van tekerve a kormány ha üt féltengelycsukló.

 

de nyilván kiékelve normálisan bakolv a ha nincs otthon csáposod.

Előzmény: olomana (70983)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!