Ha jól emlékszem valamelyik multhavi motoros magazinban (Motorrevü vagy Motomix vagy Superbike) volt egy BMW motorral épített bike, azt hiszem V8-as volt, hosszában beépítve.
Egy német ürge építette, alig tudott ráülni, olyan széles lett.
Talán fel lehet vele venni a kontaktot és tud segíteni.
egyetértek. Ezért írtam a nincs olyan szerencsémet, mert tuti hogy a lánckerekek áttételezésén változtatni kell. A nagy erő jobban igénybeveszi koptatja, a dinamikus erő meg tépi.
a lánc huzó igénybevétele nem igazán változik hacsak nem a lánc fogszámát változtatod .
tegyük fel hogy felteszed a hayabusa lánckerekét ,kerekét ..
a láncra ható huzó igénybevétel akkor nö9vekszik ha a hajtott kerék külsö átméröjét növeeld ,vagy a keréken lévö hajtott lánckerék osztókörét ,(arányosan fogszámát csökkented ..
ha az audi moci váltójábol indulunk ki akkor a "féltengely" hajtását 1az 1 be rakjuk ki vagy nikább gyorsitó áttéteelzést használnák ,magyarul az elsö lánkerék nagyobb fogszámu lenne..
amivel nagyobb igáénybevétele lennne a láncnak az nem a motor vonóereje hanem a dinamikus terhelés amit a nem éppen könnyü lenditökerék fötengely stb...
A lánc miatt azért aggódom mert a teljesítmény ugyan annyi( tegyük fel hogy az audi tud majd annyit az érthetőség kedvéért) a hayabusa pörög min 9000et ajudi meg max 6ot, tehát a nyomatéka nagyobb. ha ugyan olyan gyorsan akarok vele menni akkor ajudi kisebb fordulaton nagyobb nyomatékkal adja le a teljesítményét amit kb a váltó és a kerék közt kell a láncnak viselnie, hiszen a lánc gyorsabban fog szaladni a hayabusán tehát nagyobb húzérő ébred a láncon az audinál az erőkarok miatt. azt meg kétlem hogy lenne olyan szerencsém hogy jó arányok jöjjenek ki:-( Tehát a láncot max. terhelő húzóerő nagyobb lesz.(nem teljesítmény)
Nap mint nap átépítéssel foglalkozom, mint alkalmazott. Kis és nagy teher autókat csinálok, daru,billencs,cúszó platós autómentő,stb, "gyári alapra" A mérnök úr aki sokszor nem is látja mi készült közel százezret akaszt darabonként amiért aláír:(( A hivatalos átalakítás vagy építés elött a KF nél előzetes engedéjt kell kérni dokumentációval.
Más a lendkereket és a váltót ellenkezőleg kéne megforgatnod így kioltható a csavaró hatás. A láncról az a véleményem a Hajabusa 180 lóerős.Egyenlőre ennyi remélem nem zavartam.
Bocsi a félreértésért de a szimót sajna nem én építettem hanem a barátom éccsapja aki hál'stennek szintén a barátom. Vérbeli lakatos! (na nem úgy!) Megszerzem az össz. doksit róla, fotók stb. (mármint a motorról) Az-az igazság, hogy most az öreg után mi is bevagyunk indulva és filózunk egy 350-es Jawa építésén. Az öreg már tapasztaltabb mint mi így akár befoghatjuk segédnek is. (az ötletek mindíg jól jönnek) :-)
A kivitelezéssel nem lesz baj mert profik! Több éves vasas ismeret.
Visszatérve a vasadra. Reggeltől azon gondolkodom, hogyan oldod meg a hajtást és a felfüggesztést. Hisz 2kerekűt tervezel. Kb. 135 LE és legalább 250-300 kiló. Azt meg is kell ülni ám!
Ha esetleg valami karcolás esne valamelyik építőn akkor szívből ajánlom a kerületi védőnőnket!! Íme:
Kisebb motorbicaj építésén már pár éve túl vagyok, az akkor egy 90ccm es Jawa crossmotor volt (forgótárcsás, 5 sebességes csehszlovákiában volt csak kapható ha jól tudom és csak pár ezer készült. karbi oldalt, nagyfordulatú gép volt. megelőzte vagy 10 évvel a saját korát, ugyanis a fordulattól nagyon koptak a főtengelyek meg a csapok). sajnos egyáltalán nincs róla képem, rengeteget dolgoztam vele(többet is mint kellett volna), minden apróságot amit egyébként nem túl drágán megkaptam volna magam csinálltam. Szintén vázáttalakítás, motoráttalakítás(elektronikus gyújtás) szívó kipufogórendszer. Mellette volt egy 350-639es Jawam, úgyhogy nem volt motorhiány. Azután eldtam félkészen, jöttek oszt elvitték. nekem meg másfelé terelődött az életem.
Lóvé az csurran cseppen, és nem gond ha jövő tavaszra nem lesz kész teljesen, ha a fék meg a hajtáslánc o.k. lesz már örülni fogok.
Egyébként mesélhetnél róla hogy mit kinél mivel hogyan hol mennyiért mennyi idő alatt stb.
Ne fogd vissza magad, nyugodtan ereszd bő lére akár többszöri nekifutásra is lehet, vagy írd meg külön ide meg kopy-zd be:-)
Szóval említetted, hogy nem túl sok pénzből tudsz garázdálkodni. Nos egy ilyen építkezés rengeteg elszántságot, azonkívül rengeteg elszántságot és azonkívül k.... sok pénzt igényel! Most hirtelen annyi kérdés van bennem a kivitelezéssel kapcsolatban, hogy hűűűű! Amennyiben igényes gépet akarsz és nem ilyet:
egy 1991 es gilera rc 600 at épitgetek szeptember óta, törötten vettem, és azon tul hogy totál fel ujitom az utolso csavarig, át is épitem supermotonak
Hát igen, ez egy sarkalatos kérdés. amire még teljesen kielégítő választ nem kaptam. Egyelőre aki Guzzist meg BMW-st meg hondást kérdeztem azok azt mondták, hogy (nem mindegyiknél) érezhető a fektetési hajlam de majdhogynem jelentéktelen. namost ez a moci 2x akkora. Szvsz egy könnyített lendkerék biztos nem fog ártani.
A Boss Hogg vagy hoss nál van 5700ccm -s corvette motor és szériában készül.
Fiúk lányok jöjjenek a kérdések meg az ötletek! így belefuthatok olyanba ami még eszembe sem jutott.
De azt tudod, hogy az a hosszában betett audi motor, szerintem úgy elfordítja neked a "mocit" hogy nem bírsz vele egyenesben megállni??? Meg kíváncsi leszek, hogy hogyan egyensúlyozod ki a cuccot... Szal kíváncsi vagyok, mit fogsz alkotni, mert nekem elég halottnak tűnik az egész elképzelés! :))) Néha idepillantok majd! Rakjál képeket az alakulásáról!
Ne bántsd, részben igaza van. Tájékoztatni meg csak kell valahogy a potenciális érdeklődőket, soha nem lehet tudni hogy kit érdekel a téma. Blind kb. picit több helyen találkozott vele mint az átlag. részemről lezárva. Minden segítséget köszönök.
Nekem éppen annyira nem kell(ene) reagálnom a fáradságodra mint neked a reklámokra. Az utcán is ezt csinálod? Gondolom beirsz a sajtónak és a televiziókhoz is hogy unod a reklámot. Mert hogy csak idenéztél az már biztos!