Manapság már egyre kevesebbet láthatunk eme gyöngyszemeköl az utakon, és sajnos egyre nehezebben szerezhetünk hozzájuk alkatrészeket is. Ez a forum azt a célt szogálja, hogy itt összegyűjtve megtalálhatóak legyenek az összes típushoz fellelhető alkatrészek, elérhetőségekkel képekkel. 311-től az 1,3 ig.
Tehát akinek van eladó wartburgja vagy bármilyen alktrésze, az ne kíméljen, és ne sajnálja a képeket. ITT EZÉRT SEMKI SEM FOG SZÓLNI!!! :)
Fórum célja a Wartburgokat gyűjtő, szerető, restauráló emberenek, könnyeb dolguk legyen az alkatrész beszerzés terén.
Egy ugyanilyen típusú és színű autóhoz kellene donornak. Sajnos teljesen szétrohadt a doboza, úgy látom nem nagyon lehet lakatolni, vagy csak rengeteg munka és pénz árán, de nekem arra nincs keret.
Árban állapottól függően kb. 20-35e Ft között érdekelne, de ha akad jobb példány, akkor kb. 50e Ft körül is szóba jöhetne.
Tehát nem egy túlzottan szép darabot keresek, sajnálnék egy jó autót donornak elbontani. Sokat nem tudok költeni rá, az itthoni átszerelgetések mellett még egy alvázkeretet is fel kell újítani, így az is költség.
Sopron környéke illetve Észak-Dunántúl előnyben(bár amennyire elérhetetlen ez a típus, valószínű nem fogok nagyon válogtani).
Ha valaki lát valamerre ilyesmit akkor szólhatna...
H4-es lámpák kompletten egy pár ELADÓ! vagy külön külön is(több darab is van)! ár:6000.- Ft/1pár gyári karbi 1.3-as Wartburba(Mindene meg van)! ár:6000.- Ft gyári kipufogó könyök, leömlő szintén 1.3ba:4000.-Ft darabja! 2db bütykös felni eladó-> 3000.-Ft/db
Wartburgba/Trabiba Műszertábla ELADÓ! ár:5000.- Ft érd:szmuki@freemail.hu tel:06-30-746-25-48
Wartburg Sportkormány(Magyar Kisipari) ELADÓ! /Közepén Íves Wartburg logóval/ ár:5000.- Ft érd:szmuki@freemail.hu tel:06-30-746-25-48 átvehető személyesen: Kisújszállás vagy Hatvan. Postán is küldöm.
1989-es négyütemű Wartburg, hycomattá átszerelve (gáz és fék kézzel működik) érdeklődő részére átadom. Műszakija, zöld kártyája tavaly lejárt, festés felújítandó, + az átírás költségével kell számolni, különben működő képes, csak egy éve nem volt használva. Érdeklődés esetén megtekinthető, egyeztetni a bathoendre@citromail.hu címen lehet.
ÁRZUHANÁS!!! Amit tudni kell az autóról most kapot egy szinte új váltót teljesen új a fényezése gyönyörü a belső tere hátul biztonsági övek vannak sony mp3-as Cd-s rádió van benn + érősítő + mélynyomó bele van téve a 2T ledes átfolyásmérős műszer, mely gyönyörüen működik hibátlan téli gumik, friss műszaki és zöldkártya van az autón. Első két féktárcsa leszabályozva + új fékbetétek hátsó fékmunkahengerek újak Új a fagyálló és a fékfolyadék, motorolaj és olajszürő frissen cserélve! Új gyújtáselosztó + kábelek + gyújtógyertyák üzemanyagszűrő új, féltengelyszimeringek újak, jobb alsó függő gömbfej új. Szelepdekni tömítés új, olanyomás gomba új, ablaktörlő lapátok újak Vátóolaj új, Légszűrő új, nagyon patent rajt a fék, épp hogy csak hozzá kell érni, és gyönyörüen megáll az autó Kormány könnyen fordul. Futómű hibátlan. Keveset fogyaszt az autó, hiszen minden gyári értékre be van állítva (karbi, gyújtás) Hidegüzemben is gönyörüen egyenletesen jár a motor. Vonohorog van az autón. kuplung nem szorul, olyan mint a vaj Kipufogó rendszer is hibátlan. féltengelyek kerékcsapágyak, lengéscsillapítók hibátlanok nyáron kapta meg az új fényezést, ami kétkomponeses festékkel. A fényezésre én készítettem elő az autót, tehát nem sajnáltam az időmet, és szépen meg lett csinálva. Nos remélem nem hagytam ki semmit szoval ezért annyi az ára, amennyi. Erre az autóra nem kell semmit költeni!!!
Gondolom ;-) Ne sértődjél meg, de most csináltál magadnak egy patent négyüteműt, ami gyönyörűszép. Erre nem csak hogy el akarod rontani, de még egy rakás szívást is a nyakadba akarsz venni, mert amennyire én itt olvasgattam, bizony az efféle átalakítás nem olyan egyszerű, mint aminek látszik,és a végeredmény is kétséges. Akkor már tényleg inkább add el egy "gyűjtőnek", vagy ha családilag és pénzügyileg megoldható akkor vonasd ki ideiglenesen Amy-t, és szépen eltárolva kezdjél bele egy 2T projektbe. Mert szerintem a sok szenvedés után lehet, hogy megbánnád, hogy belekezdtél az átalakításba.
Járatom. Úgy szoktam nekikezdeni, hogy valamelyik multiban veszek egy 5 literes desztilált vizet és egy jobb autós boltan egy fagyálló koncentrátumot. Korrektül légtelenítem és mielőtt kész hozzátöltöm a koncentrátumot. Beállítom a víz szintjét (kevesebbet szoktam használni, mint a min. jelzés, mert hamarabb felmelegszik) és kész. Rutinosan 5-6 perc alatt megvan, ha meleg a motor és egyedül vagyok (nem tartanak szóval).
Épp tavaly télen volt egy vicces eset. Pécsről mentem Paksra. A bonyhádi lámpánál elterelték a forgalmat baleset miatt. Elsőnek értem a lámpához, ahol állt egy rendőr és útba igazította a népet. Nagyon hideg volt kint, de én a Warbiban egyszál pólóban vezettem. Letekerem az, hogy megkérdezzem a kockára fagyott közegtől, hogy mi a helyzet. A rendőr úgy meglepődött, hogy kétszer kellett kérdeznem, mire egyszer válszolt.
E rövid sztorival arra akartam rámutatni, hogy egy rendberakott fűtéssel szaunázni lehet egy 4T-ben. Szóval kitartás mindenkinek és kövessétek lajosuur instrukcióit. (keressétek a Wartburg topikban!) Üdv: Gábor
Anyagi problémák miatt sürgősen eladnám, vagy alkatrészre cserélném a tartalék téli gumiamim. A gumik vadi újak, autón nem voltak és felni nélkül értendők: Két darab Kleber téli 165/70 R13. A következő alkatrészekre lenne szükségem: - a két dob közötti kipufogó csőre - kormánykapcsolóra, az indexesre.
A bizniszt Pécsett, Pakson vagy a két város közötti szakaszon lehetne megejteni, illetve a 17-i hétvégén megyek Pestre, esetleg egyéb módon, ami megbeszélés tárgyát képezi.
Nagyon egyszerű a dolog. Légteleníteni kell, és utána lepörköli a szőrt a lábadról, nekem amint felvillan a sárga lámpa a hűtővíznél már langyosat lehel.
A KORREKT légtelenítés szabályai:
1. Melegítsd a motort, amíg ki nem nyit a termosztát (ezt a hűtőn lévő alsó gumicső megtapogatásával tudod ellenőrizni,ha közel olyan meleg, mint a hűtő felső gumicsöve, akkor tuti nyitva a termosztát), A LEVEGŐ SZABÁLYZÓ "CSÚSZKÁT" ÁLLÍTSD MELEGRE! 2. Járó motor mellett töltsd csurig a kiegyenlítő tartályt, teljesen teli. (VIGYÁZZ, MERT A VÍZ NAGYON FORRÓ!!! Én úgy szoktam levenni a kiegyenlítő tartály sapkáját, hogy egy kicsit kitekerem, utána a sapka egyik felét félre billentem, így anélkül tudod kiegyenlíteni a nyomást, hogy leforráznád magad) 3. A kiegyenlítő tartályt rögzítő bilincset oldod, majd a tartályt felemeled, hogy magasabban legyen, mint a motor legmagasabb pontja. (A bilincs csavarját nem kell teljesen kitekerni, mert a tartály tűzfal felöli oldala csak be van pattintva) 4. Ha szemben állsz a Warbival, a karbi tetején látsz két gumicsövet, ez a hűtővíz rendszer legmagasabb pontja a motoron. Oldd annak a gumicsőnek a bilincsét, amelyik az utastérhez van közelebb. 5. Kesztyűben húzd le ezt a gumicsövet és látni fogod, hogy jön a víz a karbiból és a csőből. Ha levegős volt a rendszer, akkor most itt kiengedted a légbuborékot. FOLYAMATOSAN FIGYELD A KIEGYENLÍTŐ TARTÁLYT, NEHOGY KIFOGYJON A VÍZ!!!!!! 6. Tedd vissza a csövet a helyére, rögzítsd a bilincset. 7. Ha szükséges pótold a vizet a kiegyenlítő tartályban! 8. Ha szemben állsz a Warbival, a fűtő radiátor bal oldalán van egy csavar. Ezt tekerd ki és addig folyatsd a vizet, amíg légbuborékmentes nem lesz. KÖZBEN ÜGYELJ ARRA, HOGY A KIEGYENLÍTŐ TARTÁLY MAGASABBAN LEGYEN, MINT A RADIÁTOR CSAVARJA.(közlekedő edények elve) ARRA IS ÜGYELJ, HOGY KI NE FOGYJON A VÍZ A KIEGYENLÍTŐ TARTÁLYBÓL. 9. Ha már légbuborék mentes víz jön a fűtőradiátorból és a vízszint is megfelel a kiegyenlítő tartályban, akkor tekerd vissza a radiátor csavarját. ÓVATOSAN HÚZD MEG, MERT EREDETILEG EZ RÉZ CSAVAR ÉS KÖNNYEN TÖRIK!!! 10. Tedd vissza a kiegyenlítő tartályt a helyére és ellenőrizd, hogy meghúztad e a bilincset a karbin lévő gumicsőnél, meghúztad e a radiátor csavarját és a kigyenlítő tartály sapkája is visszakerült a helyére. 11. Szükség esetén (pár kilóméter múlva) ismételd meg a LÉGTELENÍTÉS procedúráját.
Ha ügyes voltál, akkor most már jó kis fűtésed kell legyen. Rutinos Warbisnak 5-6 perc.
Használt Wartburg 1.3 alkatrészek eladók! Bontóba vitel előtt a még jó és használható fődarabok kiszerelésre kerülnek! Kedvező áron, akár pár ezer forintért juthattok minőségi alkatrészekhez!
Ami még megvan:
- komplett motor
- váltó
- elektronika (gyújtás, világítás, kapcsolók, stb.)
Ja, még egy spéci gond: sok régi Wartburgban már 353-as motor és váltó van, ha tényleg eredeti, restaurált autót akarsz, ezt cserélni kell az évjáratnak megfelelőre, ez is költség, min. 40.000 Ft, ha jó a motor és a váltó.
Ja, és elfogadható ár nincs a restaurálásnál, zsebbe nyúlós a dolog.
Kb. 10-15 éve még voltak jó kis készletek a kereskedőknél NDK-s alaktrészekből, amiket fillérekért árultak, mostanra ezek elfogytak, vagy jól felment az áruk. 15-20 évvel ezelőtt pl. állólámpás Mercihez drága volt az alkatrész, mert "Nyugatról" kellett hozni, és nem is volt olyan nagyon, mint Wartburghoz. Most szinte dögivel van hozzá új és utángyártott holmi, összehasonlításkéépen:
Mercedes csomagtér padlólemez: 33.000 Ft. a sarki boltban, Wartburg: 170 euró + száll. költség (kb. 30 euró) Németo-ból rendelésre
Mercedes padlólemez: 11.000 Ft oldalankét, össz: 22.000 Ft, Wartburg: 500 euró + száll. költség, de még a lakatosnak meg kell rajta csinálni pár dolgot
Mercedes első sárvédő: 25.000 Ft, Wartburghoz nincs új
És még lehetne folytatni.
Lehet elfogadható autókat venni 250-300.000 Ft-ért, amikre ha menni is akarsz vel néha, azonnal rá kell tenni 100.000 Ft-ot, de másfél méternél közelebbről csak hunyorogva szabad nézni.
Bár már láttad az enyémet, amin vannak hibák, azért számoljunk egy kicsit:
Legalább 42,5 éves autókról van szó, tehát egy komplett fényezés biztos kell, jó esetben: 150.000 Ft. (vidéken esetleg 100.000, de az olyan is)
A gumitömítések elporladtak, szétmentek, elszakadtak (ekkor biztos beázik több helyen a gép): komplett tömítésgarnitúra nagy szerencsével: 50.000 Ft. (amúgy kb. 120.000-ért megy).
Gumikat biztos kell venni, legalsóbb áron: 40.000 Ft.
Dísztárcsák összehorpadtak, veteránpiacon régi, kishibás garnitúra: 2.000 - 4.000 Ft, új gyártás 10.000 Ft. körül.
Fékre biztos rá kell nézni, már csak a hosszú állás miatt is: 30.000 Ft-ból elvileg felújítható, szinte minden kicserélhető, ha Te csinálod.
Esetleg a lengéscsillapítók is elhagyták magukat, bontó, de használható garnitúra (353-asé ugyanaz): 8.000 Ft.
Krómozás elfáradt, szebb idomok beszerzése (szinte lehetetlen feladat): 40.000 Ft-tól, a gyári új 1000-1200 euró!, a régiek krómozása min. 60.000 Ft, és két év garész után rozsdás
Hátsó lámpatalp és búra: 5.000 Ft, néha még lehet venni gyári újat
Fényszóróbetét és krómkarika még vásárolható újban: 5.000 Ft.
Gyújtás rendbeszedése és gyertyák: 5.000 Ft.
Ha kiskerekű, akkor a vízpumpa rendbeszedése: 4.000 Ft + Te csinálod
Futóműben szilentek és gömbfejek: kb. 8.000-10.000 Ft.
Ez eddig egy normális, idősebb autó rendbeszedése vizsgára, minek a fényen kyívül nem volt nagy baja, gyak. csak a normál kopás: 350.000 Ft.
Még nem vetted meg az autót, nem kellett lakatolni mivel hibátlan (ilyen csak a mesében, meg az eisenachi múzeumben van) hibátlan gyári újak a kárpitok, ülések, minden elektromos és egyéb berendezés működik, és hiánytalan a gép, jó a motor-váltó, tengelykapcsoló, futómű, megvasnnak a kulcsok és jók a zárak, nem törött-karcos az üveg. Szóval így kalkulálj. Könnyen belemész a 800.000 - 1.000.000 Ft-ba, és még mindig nem lesz tökéletes a gép.