Lenne egy másik kérdésem is. Ha jól tudom van vonat Szalonikiból Tiranába is. Erről valami infó? Amit találtam Szaloniki Istanbult találtam igaz az busz. 80EUR oda-vissza. De érdekelne a vonat is.
A HAFAS szerint rj 60 + ICE 26 járatokkal 192,80 € a jegy, SparSchiene már nincs. Ffm Fernbf-en az ICE 504/104-re átszállva 1 egész óra nyerhető, ez a variáció 129 €-ért 1. osztályt jelent.
Mennyien szoktak lenni mostanában a Rákóczin? (mindkét irány érdekelne) Érdemes helyjegyet váltani a Keleti-Kassa távra, vagy lehet helyünk anélkül is?
tavaly nyáron megtettem az utat. Aznap reggel vettem meg a jegyet, minden gond nélkül. Este indult, reggelre ért oda. De a határon majd 2 órát állt a vonat. ez egyrészt az ellenőrzés, másrészt a kerékcsere miatt. A blogomba ezt írtam az útról:
Az éjszakai vonat meglepően kényelmes volt. Egyedül voltam a fülkében, így tudtam aludni. Igazából a fáradtság miatt olyan hulla voltam, hogy hamar elaludtam. Hajnali 4-kor keltettek a román határőrök. A határon egy kicsi falu, Ungheni-Prut található. Kora reggel lévén éppen láttam, ahogy a helyiek kihajtják az állataikat a vasúti-töltés és a falu utcácskája közötti kb. 20m széles legelőre. A faluban csak vasúti határátkelőhely működik, a közúti innen kb. 15 km-re feljebb van, így a falu teljesen csendes volt, gyakorlatilag nem volt gépkocsiforgalom. A vasútállomás se túl nagy, mindössze két vágány van. Visszafele tekintve a vasutat ameddig a szem ellátott kerítés fogta közre. A határon nagyjából egy órát álltunk, utána indultunk át, kb. 100m- után fel is értünk a Prut folyó hídjára, és a hídon átérve máris Moldovában voltunk. A vonat nem sokat ment, máris megállt, és jöttek a moldáv határőrök. Ők jóval hamarabb végeztek, mindössze 15 percet álltunk, és már indultunk is tovább. Rövid út után megérkezett a vonat Ungheni állomására. Ungheni egy 30 000-es moldáv városka, fontos csomópont, az észak-Moldova felől jövő vasútvonal itt találkozik a Kisinyov-Iasi vasútvonallal. Az állomáson először 10 percet vártunk a másik vonatra (Moszkva-Szófia/Várna). Ezután áttoltak minket a kerékcserére. Ugyanis az eltérő nyugat-európai és szovjet nyomtávok közötti váltás itt történik meg. Az egész procedúra abból áll, hogy a kocsit megemelik, a kerekeket pedig kigurítják a vonat alól, a helyükre pedig újak érkeznek. Emellett a kocsikat összekapcsoló európai szabványkampókat is kicserélik egy automatikus szovjet eszközre, amivel az egymásnak tolt kocsik automatikusan összekapcsolódnak. Ezt a műveletet daruval végzik. Az egész kerékcsere összesen 1 órát vett igénybe, és pontosan menetrend szerint tovább indultunk Ungheniből Kisinyovba. A nagyjából 100km-es utat a vonat 2 óra alatt tette meg. Az út során nagyon szép, és meglepően hegyvidékies tájon haladtunk keresztül. Feltűnő volt még, hogy mindenfele állatok (tehenek, kecskék, bárányok stb.) legeltek. Látszott, hogy itt még tényleg a mezőgazdaságból élnek az emberek. Kicsivel Kisinyov előtt elhaladtunk a Ghidigici-tó mellett, ami egy mesterséges tó, a Bic-folyó felduzzasztásával keletkezett. A tó után már látszottak Kisinyov lakótelepei.
Van vonat Bukarestből Kisinyovba, valamikor este indul (talán 19.30 körül...), odamész előtte a pénztárhoz, símán tudsz rá jegyet+hálókocsi jegyet venni! Viszont mindenképpen a pénztárnál vegyél, mert a hálókocsi kísérő a vonaton nem ad, nem fog jegy nélkül felengedni!
Persze hogy megoldható Kisinyov és Kijev is. Előbbi vonattal pénteken, utóbbival tavaly novemberben utaztam. Mindkettőre meg tudod elméletileg itthon is venni a jegyet.
A többiről nem tudok nyilatkozni, de a Bukarest - Isztambul jegyet, háló vagy fekvőjegyet bármelyik nemzetközi pénztárban ki lehet adni, de ajánlom inkább a Menetjegyirodát vagy Délit esetleg Keletit. Ha még február vége előtt lenne az út, akkor még mázli is mert most megint vonat megy végig, viszont márciustól vagy ahogy az idő engedi, megint vonatpótló lesz a török határtól Isztambulig a pályafelújítás miatt.
Az lenne a kérdésem, hogy Bukarestből Chisinau vonattal megoldható-e a közlekedés? Ha igen, akkor hol tudnék ennek utánanézni? Ill. Bukarest Kiev is érdekelne ugyanebben a dologban? Március 13-17 között lenne a dolog és a Bukarest repjegy már megvan.
Valamint Bukarest és Isztambul szintén lehet-e vonattal és ha igen akkor hol tudom megnézni és foglalni?
Nagyon szívesen. Németországba a Sparnight jegyek a legolcsóbbak. Ezeket érdemes minél hamarabb megvásárolni, mivel korlátozott számban vannak. Mint írtam 2.osztályra 29 euró egy jegy (ülőkocsiban) és 10 euróba kerül a kiegészítő jegy a railjetre budapest-bécs között.
Fekvőhelyes kocsiban a következők az árak: 6 ágyas fülkében 49 euro, 4 ágyas fülkében 59 euro.
Hálókocsiban: 2 ágyas fülkében 79 euro, 1 ágyas fülkében 139 euro.
Ezekben az árakban benne van a railjet ára is.
Ezek a legolcsóbb árak egy útra.
Kösz. Azt még megkérdezhetném, hogy egy háló-, vagy fekvőhelyes kocsi mennyivel módosítja az árat? Illetve ez az ár hogyan tevődik össze (milyen kedvezményekből)? Németország felé van valamilyen menettéri kedvezmény?
Az is szamit melyik nap utazol. A metropolon kifele nem szoktak sokan lenni a pragai ulokocsiban, fekvo, halo valtozo. Jeseniuson Mo-ra tobben szoktak lenni, de nem gond ulohelyet talalni.
12:47kor indulás Zalegerszegről. Győrben átszállás a 68-as RailJetre. 20:00 órakor meg kényelmesen eléred az euronightot. Igaz így Bécsben és Győrben is kell várni. Győr-Köln retúrjegyet megkapod 78 euróért 2.osztátlyon, de hetekkel előbb meg kell venni a jegyet
Nem gondoltam, hogy annyira fontos dolog, hogy Zalából honnan, mert kb. van 3 csatlakozási pont Bécs felé, de az egyszerűség kedvéért Zalaegerszegről. Igazából most menne az utazás tervezése és a repülés mellett szeretnénk alternativákat is megvizsgálni árban, időben.
Én is tudok egy lehetőséget: 20:00 órakor indul a bécsi westbahnról a hans albers euronight jó kis öbb kocsikkal. Reggel 8:42kor van Kölnben. Árban annyit tudok, hogy budapestről legolcsóbban ez 39 euró. Ebben benne van a railjet ára is bécsig. Lehet azt is, hogy a 15:10es railjet helyett a 17:10essel menni és linzben átszállni, de akkor linzben csak 7 perc van az átszállásra. Szóval biztosabb a korábbival menni. Zalából pontosan honnan utazna? Szívesen segítek