Keresés

Részletes keresés

ujfigura Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30276
Csupán érdeklődtem, választ kaptam. Nem bántottam, nem minősítettem.
Előzmény: Törölt nick (30275)
ujfigura Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30274

AKkor utóljára, de tényleg utóljára.

 

Én nem akartalak lejáratni. Hol olvastál ilyet?

 

Azért írtam e topikra, mert már nem én voltam az első, aki ezt a kérdést feszegette. Anno kristoof kérdezte talán, hogy fizetnek-e neked érte, amelyre te kiterő választ adtál, a válasz azonban, egyértelműen sugallta: igen.

 

Hozzászólásaid alapján, gyanítom, ez a kérdés már másokban is megfogalmazódott, ezért írtam, pont ebbe a topicba. Más is megkérdezhette volna, a válaszod pedig álljon itt, hogy senki ne szenvedhessen információhiányban...:-))

 

Innentől kezdve bármi nemű hozzászólás csak egymás jellemének méltatása lenne, nem, az, hogy mit írt az illető, így minden további eszmecsere a "Gyere ki, bazmeg, játszuk le" elv körül forogna, az meg már tényleg messze áll, talán még a fórumozástól is.

Előzmény: atinform (30273)
atinform Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30273

OFF

Igazad van. Írtad volna mailbe. Csak tudod nem én kezdtem.

Hogy milyen választ kaptál?

Már meg ne haragudj, de olyat amilyet írtál.

Ha téged próbálnának mondjuk "lejáratni", Te mit szólnál?

ati

ON

Előzmény: ujfigura (30272)
ujfigura Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30272
Mivel úgy gondolom,hogy ez a topik nem erre való, és főleg, mert megkértél, nem folytatom az ügyet, a végére egyetlen mondat: pont olyan hozzászólástál vártam tőled, amilyet írtál.
Előzmény: atinform (30271)
atinform Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30271

1. Ne sértegess.

2. Ne minősíts.

3. Ez legyen a velem kapcsolatos utolsó hozzászólásod!

 

15 éves vagyok. Hogy miért szeretem a Credo-t? Magam sem tudom. Talán mert győri, vagy mert az egyetlen győri vállalkozás ami autóbuszokat gyárt, vagy talán azért, mert egyes buszait kimondottan szeretem.

Szintén a koromból adódik, hogy semmiféle mélyebb műszaki tapasztalatom nincs autóbuzsokkal kapcsolatban. Ezért persze lehetnek alapjaiban hibás állításaim Credokkal kapcsolatban, de a legtöbb szerintem igaz.

Nem értesz egyet?

Mondd, de ne vádolj!

 

Hogy fizet e nekem a Kravtex?

Nem fizet. De ezért az oldalért > www.credobusz.atw.hu < "cserébe" elhívnak buszbemutatóikra. Amiért roppant hálás vagyok nekik. 

 

"Elég régen olvasom már a Credoval kapcsolatos hozzászólásaidat"

Szóltál volna előbb, ha nem értesz egyet velem és akkor az nem ilyen formában került volna az indexre...

 

"nyalod a seggüket"

Szerintem ha védek valamit (nem valakit, hanem valamit) azt nem lehet seggnyalásnak titulálni, mivel a valaminek általában nincs segge, kivéve téged illetve a nagy büdös semmit... (nektek van seggetek)

 

ati

 

 

 

 

Előzmény: ujfigura (30270)
ujfigura Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30270

Neked mennyit fizetnek a Kravtexnél, mond? Vagy ott dolgozol, azért véded?

 

Elég régen olvasom már a Credoval kapcsolatos hozzászólásaidat, ekkor vehemenciával kiállni, védeni valamit, bizony nagy elhivatottság kell, vagy rengeteg pénz.

 

Mivel tudtak megnyerni, hogy így nyalod a seggüket? Ha egy kicsivel többet fizetnek, még ki is nyírod azt, aki valami rosszat mer mondani a Credora?

 

Meg ne sértődj, nem ez a szándékom. Csupán érdekel, mitől "nyerte el" a tetszésedet ez a termék.

Előzmény: atinform (30107)
atinform Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30269
-ly  :D
Előzmény: Carpy (30267)
sosiforda Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30268

A kezdeti lelkesedés után folytatódik a "Volánok levonulása" a szekszárdi Duna hídról.

A Tisza Volán - a nyomás közbeni változásokban meghírdetve - szünetelteti vasárnaptól az 5056 Szeged-Kalocsa-Szekszárd autóbuszvonal eddig napi 1 alkalommal Szekszárdra közlekedő járatpárját a Kalocsa és Szekszárd közötti szakaszon.

 

A Tisza Volánnál eddig is voltak nyilatkozatok róla, hogy Újvidékre (Novi Sad) indítanának új nemzetközi vonalat, ez már szerepel az új menerendkönyvben, de még "egyelőre nem közlekedik" lábjegyzettel.

A 2 járatpár egyike vasárnap hozná Magyarországra, a másik pénteken vinné innen vissza a diákokat és viszonylag rövig tartózkodása lenne Újvidéken.

 

Arra nincs semmiféle utalás, hogy az új autópálaszakaszon menne járat, az eddigi, Kisteleket és Balástyát is érintő expresszjárat útvonalának megváltoztatását sem publikálták.

Carpy Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30267
kiráj autók ezek
Előzmény: Alkaa (30233)
sosiforda Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30266

"Van valakinek tapasztalata Hivatalos Autóbusz Menetrendkönyvhöz jutásról a Fővárosban? Tényleg csak a Volán Egyesülésnél árulják egy irodai szobában? "

 

A Hivatalos Autóbusz Menetrendből minden Volán csak a saját megyei kötetét árulja, én legalábbis sehol nem láttam még buszállomásokon még az 1-es (nemzetközi és távolsági vonalak) kötetet sem, nemhogy pl. a szomszéd megyéét.

 

A Népliget autóbuszállomáson is csak a Volánbusz menerendi füzeteit árulják.

Ezek együtt (pontosan a füzetek első 7 tagja) képezik a HAM 2-es (Pest megyei) kötetét.

A 8-as a Budapestről induló távolsági járatok.

A 9-es (nemzetközi járatok) füzet a pénztárosok (belföldi és nemzetközi) szerint a valóságban nem is létezik, a 7-es pedig elfogyott, így ateljes kollekció pillanatnyilag ott sincs meg.

 

A HAM kötetei jelenleg egyedül a Volán Egyesülésénél vásárolhatóak meg és még oda sem érkezett meg minden megyéből, de a megyék zöméből igen.

A cím: Volán Egyesülés, Budapest, Teréz körút 38. (a Nyugati pu. és az Oktogon között, a Nyugati pu-hoz közelebb, a Skála Metró oldalán).

A portán be kell jelentkezni és a II.emelet 204-es szobába irányítanak.

Munkanapokon, hétfőtől csütörtökig 8-16-ig, pénteken 8-14-ig vásárolhatóak meg a menetrendkönyvek.

Előzmény: gabor144 (30225)
svédasztal Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30265
Mi a gondotok ezzel a kocsival? Volvo B10LE, Carrus Vega karosszériával. Nálunk ez elterjedt, bevált típus. Alacsonypadlós (most ez a divat) a középső ajtóig, utána színházpadló. Csomagtere is van a középső ajtó és a B tengely között. Ami igaz, az igaz: nem Ikarus -:)
Előzmény: rally forever (30235)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30264
Ha ez így van, akkor miért jutnak százmilliók élsport támogatására?
Előzmény: Törölt nick (30263)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30262
A mondatot Saslics Elemér, a Volán Egyesülés vezérigazgatója is nyilatkozta. Ez elég hiteles Neked?

Tudod van olyan, hogy piacgazdaság meg Európai Unió. A Volán-agyakba még nem ért oda, de előbb utóbb eljön az igazság pillanata.


Olcsóbb meg úgy is lehet valaki, hogy nem tart el egy nagyméretű vízfejet vagy például nem csal közbeszerzéseken, mint a Volán Egyesülés
Előzmény: Jump424 (30261)
Jump424 Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30261
Következtetés: A pont tekintetében Kormányzati kezdeményezésre, bármilyen nyilatkozat tételre vagy érdeklődésre nem került sor. A Volán által kiírt pályázatok feltételei teljesíthetetlenek a többi hazai autóbuszos vállalkozás részére. Folytatódik a vagyonfelélés a Volán – társaságoknál, csökkenek a bevételek, növekednek a költségek.

Hmmm. Ez a mondat nagyon kilóg a többi közül. A sehonnan jön, és semmivel sem támasztják alá, legfeljebb hangzatos. Nem vagyok róla meggyőződve, hogy "kedvenc" volánodnál is a felélés folyik, bár valószínűleg van jópár, amelyik éppen anyagilag völgymenetet szenved...


Bevallom, engem még eddig senki nem győzött meg arról, hogy nekünk az jó lenne, a nem egységsárga buszok mennének a piacon, hanem magánszínű csodaimitációk. Azt inkább el tudom képzelni, hogy valakiket nagyon bosszant az, hogy nem akar kinyílni a piac, például azokat, akik kopogtatnak az ajtaján.

Véleményem szerint legfeljebb úgy tudnának olcsóbbak lenni, és közben jobbak, ha kihasználják azt, hogy távolabb kerülnek a ködben az árgus őrszemek elől. Abban bízva, hogy majd ha jól prvatizáljuk a szférát, akkor úgysem lesz semmi olyan valóban beavatkozni képes hivatal, akik rácsaphatnak a kezükre... A legtöbb tőkeerős cégnek természetesen a hangoskodó magas tisztségű egyének számára is van megfelelő kezelési módjuk - van ami nem boldogít, de sokmindent megold. Szóval én biztosan fognám még a pórázt... amíg lehet.

OFF:
a cikkre válaszoltam :) de felőlem mehet a keksz :)
- akinek inge, magára fogja venni :)))
ON
volánbarát Creative Commons License 2005.12.13 0 0 30260
www.nit.hu


A Magyar Köztársaság Kormánya, valamint a közúti áru-és személyszállítási szakmai érdekképviseleti szervezetek között a terület versenyképességének javítása érdekében teendő intézkedésekről 2005. augusztus 23-án aláírt Megállapodás eddigi eseményeit összegezve, annak 18 pontját részletesen áttekintve a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (FUVOSZ) és a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary), mint a Megállapodást aláíró szakmai érdekképviseleti szervezetek, az alábbi megállapítást teszik.
....


16.
Az alvállalkozók menetrendszerinti forgalomban való részvételét elősegítő feltételek kidolgozása.

A menetrendszerinti személyszállítás biztosítása mind helyi, mind helyközi relációban a közszolgáltatási szerződésekben meghatározott feltételrendszernek megfelelően működik. Az alvállalkozói részvétel a közbeszerzési eljárás szabályai alapján történhet. A javaslat tárgyalása a menetrendszerinti személyszállítás szakmai érdekképviseleti szerveinek bevonásával történik és az a megállapodás aláírását követő legkésőbb 30 napon belül érdemben megkezdődik.

A ponttal kapcsolatban a Megállapodást előkészítő 2005. június 3-i egyeztető megbeszélést megelőzően az érdekképviseletek a minisztérium által készített Háttéranyagot véleményezve rögzítették, hogy a pont megfogalmazása ellentmondásos, a menetrend szerinti személyszállításba történő alvállalkozói bevonás nem a piaci elvek szerint, hanem diktált feltételekkel történik, és a közszolgáltatási szerződésben rögzítetteknél jóval markánsabb elemek szükségesek az alvállalkozó foglalkoztatás és díjak tekintetében a változások eléréséhez. Az akkori helyzetben az érdekképviseletek a kormány e tekintetben tett javaslatát nem tartották elfogadhatónak, a KKVSZ azonban nem csatlakozott a többi érdekképviselet álláspontjához, így a Megállapodás aláírása érdekében e pont tekintetében kompromisszumos megoldás született.

A Megállapodásban rögzítettek ellenére a GKM részéről egyáltalán nem kezdődött meg a javaslat tárgyalása. A FUVOSZ és a NiT Hungary 2005. szeptember 29-én kelt, dr. Szanyi Tibor részére címzett levelében kifogásolta, hogy a Megállapodásban foglalt javaslat érdemi tárgyalása a rögzített 30 napos határidőn belül nem került sor. A kifogásra érdemi válasz a mai napig nem érkezett. A pályázati kiírások várható követelményeinek megismerése céljából 2005. szeptember 28-án a NiT Hungary Autóbusz Tanácsa, autóbuszos vállalkozások képviselői, és a Volán Társaságok prominens képviselői között szakmai kerekasztal megbeszélés zajlott le. A hazai alvállalkozó kör menetrend szerinti személyszállításba történő bevonásának szándéka szempontjából hűen tükrözte a Volán hozzáállását az, hogy a kerekasztal megbeszélésen a közszolgáltató általánosságban alkalmatlannak minősítette a hazai autóbuszos magánvállalkozásokat rentábilis közszolgáltatási feladatok elvégzésére. Saslics Elemérnek, a Volán Egyesülés vezérigazgatójának 2005. november 6-án a Népszabadságban megjelent nyilatkozata is rávilágított arra, hogy a Volán a hazai lehetséges alvállalkozói kört a járműpark nagyságrendje miatt szűknek tartja, ezért a megoldást elsősorban külföldi alvállalkozók megjelenésében látja.

A Volán társaságokat a közszolgáltatási szerződés kötelezi menetrend szerinti teljesítményük 5-30%-ig terjedő részében alvállalkozói kör bevonására, hatékonyságuk növelése érdekében. A Volán által a szerződés szerint kiírt pályázatok azonban teljesíthetetlen feltételeket szabnak a pályázó autóbuszos vállalkozások részére, így nem is meglepő, hogy az eddig kiírt nyolc tender egyike sem hozott érvényes pályázati eredményt. Jellemzőnek ítélhető, hogy a kiírt pályázatok a Volán Rt. teljesítményének kötelezően előírt minimum-szintjét, az 5%-ot fedik le csupán.

Néhány sarkalatos példa a kiírt pályázatok teljesíthetetlen kikötéseire. A Közbeszerzési Értesítőben megjelent felhívás szerint az vehet részt pályázaton, aki a menetrend szerinti autóbusz közlekedésben már legalább 200 millió forint árbevételt elért, vagy teljesített. A kikötés elfogadhatatlan, hiszen a magánszektornak ez idáig nem volt lehetősége a tevékenységbe történő bekapcsolódásra. Ha áttekintjük a számadatokat, sem a ma piacon lévő magánvállalkozások száma, sem azok nagyságrendje nem teszi lehetővé ilyen árbevétel elérését, hiszen 1989-től kellett arra várni, hogy a szükséges törvénymódosítások által tevékenységük jól tervezhetővé váljon. A másik említésre érdemes pályázati feltétel a Kapos Volán Rt. felhívásában szereplő azon kitétel, mely szerint a pályázat nyertesével megkötött szerződést a felek egy év elteltével felülvizsgálják. Ez tulajdonképpen lehetetlenné teszi a pályázaton való eredményes részvételt, hiszen a pályázó vállalkozás által beszerzett eszköz megtérülése nyolc év, így gyakorlatilag nem lehet arra számítani, hogy egy évre – a felülvizsgálatot követő bizonytalan helyzetre tekintettel – ilyen eszközt bárki is beszerezne. Ha feltesszük azt a kérdést, hogy kit céloznak az adott pályázati kiírások, meg kell állapítanunk, hogy azok teljesítésére egymás alvállalkozójaként csakis maguk a kiírók képesek, ez pedig nyilvánvalóan ellentétes a GKM koncessziós szerződésben kinyilvánított szándékával. Kifogásként említést kell tennünk arról is, hogy a pályáztatók piacliberalizációra való hivatkozással zárt adatként kezelik forgalomszámlálási adataikat, lehetetlenné téve azt, hogy az adott területre belépni szándékozó vállalkozás a szükséges kalkulációkat és árképzést el tudja végezni.
A felsorolt tények tekintetében a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete 2005. december 5-én kelt levelében Kóka János Közlekedési Miniszter Urat is tájékoztatta, egyben kérte közreműködését a kialakult helyzet megoldása, és a szükséges vizsgálatok lefolytatása érdekében.

Figyelemmel kísérve a pályázati feltételek említett alakulását, és a pályázó magánvállalkozások átadott tapasztalatait, sajtóforrásból meglepetéssel értesültünk arról, hogy a Volán Társaságok nem tudják megoldani a menetrend szerinti személyszállítási terület egyes járatain a gazdaságos üzemeltetés feltételeit. Óhatatlanul felmerül a kérdés, hogy ha a járatok üzemeltetése megoldhatatlan, akkor miért kerülnek kiírásra a hazai autóbuszos vállalkozások számára teljesíthetetlen feltételekkel a pályázatok.

Következtetés: A pont tekintetében Kormányzati kezdeményezésre, bármilyen nyilatkozat tételre vagy érdeklődésre nem került sor. A Volán által kiírt pályázatok feltételei teljesíthetetlenek a többi hazai autóbuszos vállalkozás részére. Folytatódik a vagyonfelélés a Volán – társaságoknál, csökkenek a bevételek, növekednek a költségek.
MALWIN Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30259
Holnap megkérdem, OK?:-)
Előzmény: tupolev (30258)
tupolev Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30258
Én 6 EAG-ról tudok idén.
Előzmény: MALWIN (30251)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30257

basszus tényleg.

pedig észre is vettem, de nem tulajdonítottam neki jelentőséget (hogy belekerült a "volán" szó)

Előzmény: Carpy (30246)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30256
Elképzelhető az is, hogy a csuklós Citarók később jönnek (amik gázüzeműek lesznek).
Előzmény: MALWIN (30255)
MALWIN Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30255
Mondom, nekem úgy rémlik, hogy nem beszéltek másik típusról-de ettől nem lehetetlen.
Előzmény: BGab (30254)
BGab Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30254
A 10 db új kocsi szerintem úgy jön ki, hogy 6 db E94, 4 db helyi Merci.
Előzmény: MALWIN (30251)
atinform Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30253

((Mondjuk mikor a két E94-esünk megérkezett, ez már tudatosult bennem.))

:D

Előzmény: atinform (30252)
atinform Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30252
Van isten! :)
Előzmény: MALWIN (30251)
MALWIN Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30251
Alighanem 10EAG, 17 Volvo.
Nekem legalábbis ezt mondták legközelebbi beszerzésként, más típusról nem volt szó.
Előzmény: atinform (30250)
atinform Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30250
Abból a 10db új buszból 6 EAG?
Előzmény: MALWIN (30248)
MALWIN Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30249
Ja, az idézet címzettje nem én vagyok...:-))
Előzmény: MALWIN (30248)
MALWIN Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30248
Idézet a TV fórumáról:
Kérjük, szavahihetőségünket ne kérdőjelezze meg! Korábbi tájékoztatásunkat kezelje tényként. 10 db új és 17 db használt autóbusz érkezik társaságunkhoz.
Előzmény: MALWIN (30237)
atinform Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30247
De a helyis GFA-943-asnál biztos nem rosszabb! :D
Előzmény: Jump424 (30243)
Carpy Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30246
Az új megyei könyvek címei (majdnem mindegyik esetében) "Hivatalos Volán Autóbusz Menetrend", maszekoknak tehát nincs helyük benne. Minden maszeknak joga kiadni menetrendkönyvet/füzetet, és jövőre, ha maradnak, kötelességük is lesz.
Előzmény: Törölt nick (30245)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.12 0 0 30245

nade várjál, ezekebe elvileg bele kell tenni az egyéb szolgáltatókat is, nem?

én úgy értelmeztem, hogy a HAM "intézménye" föntmarad, csak nem jelenik meg egyben az egész. de ettől még a megyei kötetek csak ennek a kivonatai vagy nem?

Előzmény: sosiforda (30236)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!