Sziasztok! Astra G 2006 évjárat, 260 000 km, Z14XEP láncos motor. Kell ebben vezérmű láncot cserélni? Opel szervíz szerint nem kell... tud ebben segíteni valaki? Szervízkönyves, folyamatosan szervizelt kocsiról van szó.
Igaz nem Debrecen, hanem Debrecen-Józsán tudok Neked ajánlani egy nagyon ügyes kezű szerelőt. Hivatalos szervíz, nem feketén dolgozik, van külön Opeles embere, de Ő is szerel a melósaival. Megbízható nagyon, éppen ezért nagyon-nagyon sokan hordják oda. De ha akkora viszed a kocsit amikorra megbeszélitek, akkor 1-2 napon belül készen van. Ha érdekel a címe írj email-t. (kamucim2@citromail.hu)
Talán fellazult a vezérműtengelyed és elmásztak a bütykei, vagy a szelepszárak el vannak ferdülve, esetleg a szelepszárszimering engedte elfordulni, avagy ha hidrotőkés a moci akkor azok beálltak és ki kellene takarítani őket, vagy cserélni. Ez a motor szószerinti csörgésére valós alap, mert nem feszíti rendesen a himbát és az csattog. meg ha majd elferdül a himba akkor jön a 190.000-ért veztengely, stb... Meg ezzel eggyütt szerintem elfáradt már az olajad is, azért állt be a hidrotőkéd.
Ez nálam a G-astrában úgy nézett ki: hegerfej elment, aztán olaj elfáradt, hidrotőke beállt szívó oldali veztengelyt elverte 3 himba és csörög meg nincs víz. Használt vez tengely 10000, himbák 1000, friss olaj 2*8000, hengerfej síkolás 20000, szelepszárszimmeringek cseréje, és egy elgörbült szelep is csere. Emellett cseréltem a tömítéseket és a csavarokat. Mundaóráim: kb 4 nap+köszörűs, teljes végösszeg 90000. Ebben volt egy haveri alapon műhelybérlet és szerszámbérlet is. Pl motoremelő bak kellett.
Van egy opel corsa c típusú (2001, 1.2 benzines) személyautóm, ami jelenleg (szerviz után két nappal) nem indul. Az első szerviz oka az volt, hogy indításnál lefulladt, nem ment az egyik henger. Levonattam a szervizbe, megnézték kicserélték az üzemanyag pumpát gyertyákat és vissza rakták a helyére az egyik szelephimbát. Azt mondták, hogy sokat állt az autó azért akadt ki a himba hajtsam jól meg a kocsit, akkor majd ki tisztul a motor a régi trutyis benzintől. Hát ez nem jött össze, mert haza alig tudott menni a kicsi corsa. Újabb vontatás immáron garanciális javításra. A megbontást követően kiderült, hogy most 4 db himba van kiakadva, most a vezérműtengelyt cserélte ki kicsit húzós volt a dolog, de az autó pöccre indult és ment is kb. 100 km most itt áll az udvaron és pihen. Jobban csörög mint valaha, lefullad stb. A szerviz és vizsgaközpontnál nem érteti a dolgot, vigyem vissza és… A 170 ezres próbálkozásuk után új szerelőt keresek Debrecenben. De azért kíváncsi lennék, hogy találkoztatok e már hasonló (műszaki) hibával.
Lassan itt a jóidő, irány a klímatakarítás. Nem tudom kinek milyen tapasztalata van vele, de találkozott már valaki olyan klíma takarító spray-vel ami fujós, de nem ürül le teljesen ha megnyomom? Vagy a hosszúcsöves is rögtön leürül? A pollenszűrő mögötti részt akarom letakarítani.
Lassan már nem bírom elnézni az üzemanyag betöltő alatti (már nem tudom becsukni az ablakát se) "becsületes" és a hátsó kerekek mögötti ív kisebb rozsdásodásait. Eddig ezeket spéci rozsda átalakító festék + javító festék kombóval fedtem el, de nyilván ez halottnak a csók a belülről induló rozsdásodásnak.
Budapesten ismertek megbízható, lelkiismeretes karosszériást? (Talán szerencsésebb kivagdosni, glettelni, stb. a sérült részt, mint a teljes elemet cserélni, nem tudom...)
Tud valaki valami elektromos különbséget a C14SE motoros és a sima nyolc szelepes Astra között? Nekem az ablakemelő kapcsoló zárlata miatt elment az ablaktörlőm, meg kigyulladt a fél biztosító tábla. Azt látom, hogy pancserkodás van alatt (cikkszalag, összesodort, toldott vezetékek stb) van is kapcsolási rajzom, de más mint amit én tapasztaltam.
A szerelő azt mondta, hogy ez teljesen normális dolog, de én nem hiszem.
Opel Astra G 1.6 16v: Alapjáraton a kormány tekerésekor fulladozik (ingadozik a fordulatszám: 500-800 rpm) a motor. Más autóknál van valamiféle kiegyenlítő szelep, vagy kapcsoló, ezt olvastam. Van valami hasonló az Astránál?
Sziasztok!
Olyan problémám lenne egy '99-es zafira dízellel (x20dtl), hogy gyorsításor minden rendben, de amikor felveszek egy állandó tempót, akkor eltűnik a turbonyomás és kivillan a check lámpa. Ha gázt adok kialszik a lámpa és újra van nyomás. Ki olvastattam a hibát ( töltő nyomásszabályzó) de nem lett jó a csere után sem. Találkozott valaki már ezzel a hibával? Mi lehet a baj? Már két hete találgatunk, de semmi.
"Igénytelenebb módszer, ha a saját kulcsából kiveszed a chipet és a gyújtáskapcsoló fölé ragasztod. Akkor aztán mindegy, hogy milyen a másolat kulcs, mindennel elindul. De ezt a módszert annyira nem javasolnám."
Aki autót megy lopni az fel van készülve mindenre, nem a chip, megléte vagy hiánya fogja megakadályozni abban, hogy elvigye. Manapság ez a gyári védelem csak retardált suttyó primitív tolvajok ellen érnek valamit, azok meg inkább leszedik az alufelnit vagy elviszik az egészet trélerrel mert tudják, hogy csavarhúzóval nem indul....
Coupét már igen, simát még nem. Általában a rugóösszehúzó a célszerszám, de ha a kasztnit meg tudod emelni, hogy lebillenjen a híd akkor simán is bemehet.
Japán, futásteljesítménytől függnek a problémák. Volt elkopott kompresszorkerék a turbóban, illetve minden ilyen közös nyomócsöves nyűgje a CR pumpa és a csúcsok. Szokásos közhely: Leinformálható előéletű autó legyen, lehetőleg kevés futásteljesítménnyel és valóban betartott szervizintervallumokkal, olajcserével. (svájci nyugdíjas fogorvos házaspár 5. autója)