Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ha garantáltan sose kapod meg, milyen lenne ? :-)))))
Ha alaposan megnézed, elég putri. Például miért kellett komplett berántót cserélni ? Az alsó benzintank rész eléggé le van lakva. Ezzel együtt jó lenne ez, de szerintem kamu.
Ez több, mint találós kérdés. De lehet ezer oka. Például a blokk falsot szívhat valahol a tömítéseknél, a karbi szívócsonknál, lehörög rosszul beállított karbinál, tűszelepnél, de lehöröghet sok benzintől is. Érdekes lenne, hogy amióta nálad van mindig így volt, vagy egyszer elkezdte, ha elkezdte, mi volt közvetlen előtte, a lehörgéssel mi a helyzet mondjuk óvatos gázadással, stb. Jobban jársz, ha hozzáértő kezébe nyomod. Ha mindent kicserélsz, egyszer biztos jó lesz, és talán nem kerül egy új gép árába. A szervízben meg megúszhatod akár 2-3 ezerből is. Persze csak szerintem .
Van sűrűbb, és ritkább fű.A ritkábba mehet a hosszabb, damilvágó által megengedett damilhossz. A motor néha túlpörög leszabályzásig, nem erőlködik. Ilyenkor jön a kisebb gáz használata. Sűrűbbe nem fogja elbírni, csak rövidebb damillal, vagy kisebb előtolással. Ilyenkor morog, erőlködik a motor. A fej lelassul, lassabban vág. Ezzel nem lehet mit tenni, ennyi az ereje a kisebb gépnek.Csak a tempót lehet lassítani! Szerintem!
A motorkerékpár, autó motor karakterisztikája, normál üzemi fordulata, fordulatszám tartománya más.
A fűnyírónak, fűkaszának, láncfűrésznek üzemi fordulata van ill nagyon szűk üzemi fordulatszám tartománya. Kevés nyomaték, nagy fordulat jellemzi őket.
Ezeket a fordulatszám tartományokat vesd össze.
A fűkasza, láncfűrész DIREKT erre a fordulatra van tervezve. Ekkor jó a damil ill a lánc vágási sebessége. Ekkor éri el a motor az üzemi hőfokot.
A dugattyú élettartama persze így valamivel rövidebb, de istenem, ez bele van kalkulálva.
Az üzemeltetés nyélgázra van tervezve úgy, hogy a fordulat ne a max fordulat legyen, hanem a legnagyobb teljesítményt adó fordulat.
( általában 9-10 ezer) A nyomaték rugalmassága kicsi, általában 6-8 ezer körül van a nyomaték csúcs.
Tehát nyélgáznál 6-9, vagy 8-10 ezres fordulat között van az ÜZEMI fordulat.
Ha nem terheled le rendesen, akkor nem melegszik be rendesen, nem lesz öntisztulás sem.