Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bo10 Creative Commons License 2010.12.02 0 0 13375

Üdv!

 

Kösz az infot srácok. Mindenképpen ovál hangszórót akarok :)

 

Amugy olyat nekem is csinál hogy ha kinyomom a kuplungot akkor nagyon leesik a fordulat, és volt már rá példa h lefulladt. Hol találom a folytószelepet?

Pityuuuu Creative Commons License 2010.12.02 0 0 13374

Ááá benzin tuti nem volt kevés, főleg ha még nem is világított a sárga sem. Én inkább fojtószelepre tippelnék. Nekem akkor csinálta, mikor már retkes volt, igaz nem indításnál, hanem mindig mikor mentem és kinyomtam a kuplungot. Olyankor majdnem megfulladt és hasonló volt a jelenség. Tisztítás nem árt. Erről írtak már korábban így bal oldalt a keresőben visszakereshető.

Előzmény: smenasl (13371)
Pityuuuu Creative Commons License 2010.12.02 0 0 13373

Azért egy ABS bekötés nem csak annyiból áll, hogy teszek bele egy relét vagy biztit. Ki kell lennie építve az agyában a gépnek és minden féknél. Kerekeknél lennie kell ugye fordulatszámérzékelőnek, hogy tudja mikor melyik kerék blokkol és melyikről kell elvenni a fékerőt. Bár kétlem, hogy a Feliciákban 4 utas ABS lenne. Amennyiben két utas, akkor csak tengelyenként tud vezérelni, ami elég buta, de használható. Én tuti nem fognék hozzá.

 

ETKA-ban ránéztem így hirtelen. Ami különbséget látok cikkszámban is:

 

fékrásegítő, fékolajtartály, főfékmunkahenger, hátul a dobféknél a féktartó lemez, fékhenger, 

 

Ami plusz a simához képest:

 

Hidraulika vezérlőegység + hozzá a fékcső ami a főfékhengerrel köti össze, rotor a hátsó tengelybe az ABS-nek fordulatszámérzékelőként, elöl pedig a kerékagycsapágyház, ide is jön rotor a fordulatszámhoz, süllyesztett fejű csavar szintén oda.

 

Ezeket csak így szemre szedtem össze, de pontos összehasonlításokban szerintem még tuti, hogy van jó pár változás. Mennyibe fájhat? Hát én nem merek belegondolni :D

 

Ablakemelőre kaptál választ, az elektronyikához meg nem tudok mit mondani.

Előzmény: Mr. 4T (13368)
wille.e Creative Commons License 2010.12.01 0 0 13372

Helló.Az elektromos ablakemelő hibája nálam is jelentkezett mindkét ablaknál.

Keress vissza már leirtam nemrég,hogy én hogy oldottam meg.Azóta is jó.

Előzmény: Mr. 4T (13368)
smenasl Creative Commons License 2010.12.01 0 0 13371

még egy jelenségre rákérdeznék, ez csak az utóbbi egy hétben jött elő (de még a termosztát előtt). a szituáció mindkét esetben kísértetiesen hasonló: mentem a kocsival, majd letámasztottam valahol, minkét esetben durván egy órát. beültem, pöcc-röff de nem volt normális alapjárat. 4-500 rpm és dadogás, talán a töltésjelző is felvillant. első alkalommal azt hittem kevés talán a benzin, bár a narancs lámpa még épphogy nem világított. narancs lámpával is elszoktam még menni 10-15 kilométert gond nélkül. lecsorogtam a kútra, tankoltam, minden ok. pár nap múlva ugyanez a szitu, kb ugyanennyi benzin a tankban megint, ugyanez a jelenség.

 

mitől lehetett ez? talán kevés volt neki a benzin a szivatózáshoz? hidegindítás után 2-3 percig 1000-1100 szokott lenni az alapjárat és elég öblös kipuff. hang, gondolom ez az automata szivató miatt. ezért is vágott mellbe ez a két fuldokolva járás, mert itt még hideg se volt a motor, felnyitva a motorházat még kb kézmeleg volt a blokk.

feher gabi Creative Commons License 2010.12.01 0 0 13370

Hali lenne egy kérdésem a feliciám műszerfala villog ha alapjáraton megy és picit rálépek a gázpedálra a kérdés hogy mi lehet a bibi? Ha fesszabélyzó akk miet és kb mennyiért tudtok ajánlani nekem?(a viká szerintetek is kaki,mert az már volt ebbn vagy négy de nem tudom lehet csak nekem jó?)

smenasl Creative Commons License 2010.12.01 0 0 13369

hát ha még 70 fokos lett volna :) de általában nyugalmi állapotban volt a mutató, a motor meg langyos. a héten teletankolom aztán meglátjuk, hoz-e valami csökkenést a fogyasztásban. bár eddig se volt vész, 7-7,5 liter városban.

Előzmény: stemplis (13365)
Mr. 4T Creative Commons License 2010.12.01 0 0 13368

Elég hülyekérdésem lenne!

 

Ugye van egy Skoda Felicia GLXi-nk (Kombi 1998 évvégi), se szervo (nem is hiányzik) se ABS na ez viszont igen, belehet-e kötni utólag, van-e benne esetleg előkészítés? A biztosíték táblán láttam ilyen nagy szarokat amire ABS-van írva.

Ami még érdekelne hogy ha belehet kötni akkor ez mennyibe fájhat megközelítőleg!

 

Másik kérdés, hogy elektromos ablakemelő tönkre ment az egyik és hogy ezt hogyan tudnám orvosolni mennyibe kerülhet!( A motorrésze jó csak a spirálos cuccal van valami szar ahogy elnéztük!) WD-40-el telenyomtuk de már késő volt!

Lehet külön emelő "spirált" venni vagy csak motorral 15-20 rongy környékén?

 

És még van egy olyan jelenségem hogy valami szar az önindítónál és néha olyan hangot ad ki mintha lelenne merülve az aku ilyenkor elveszem a gyújtást és többnyire helyre jön de van hogy 2-3x megcsinálom mire rendesen áramot kap reneden!

Talákozott már valaki ilyennel? Amióta a kábelt leszigetelőszalagoztam azóta ritkán csinálja de még előfordul! Itt lesz a hiba beázásként?

 

Bocsi, hogy mindig csak kérdezek de még nem vagyok otthon autó szerelésben, Rigában annál inkább!

 

Mr. 4T Creative Commons License 2010.12.01 0 0 13367

Na itt a válasz hogy hogyan oldható meg ha valakinek nincs elektromos ablak és ilyen cuccot vesz! Viszont ha azt nézzük házilag kell ilyen tokot csinálni mert szerintem nem adja el külön senki! De laglább tuhatja az ember mit kell kersni-e!

De talán még az sem néz ki hülyén ha csak ott van bekötetlenül a két kapcsoló!

ü

Előzmény: Silverhead (13366)
Silverhead Creative Commons License 2010.12.01 0 0 13366
stemplis Creative Commons License 2010.12.01 0 0 13365

Így azért már jobb, mint a 70fokos víz;) Nem baj, ha nem áll pontosan 90 fokon. Ha sokat jársz városban, akkor előnyösebb, ha 85-90fok között dolgozik...  Ennek az előnyét főleg nyáron fogod tapasztalni.

 

 

Előzmény: smenasl (13364)
smenasl Creative Commons License 2010.12.01 0 0 13364

köszi, végül a régi favoritos kellett bele és csak maga a termosztát (a ház a blokk része és fém). sajnos én azt sem tudtam hol kell keresni, illetve azt a nagy műanyag házat kerestem ami a lengyel képén van.

 

a lényeg, hogy működik, 2-3 km után üzemmeleg a motor, és egész úton elvan 80-90 között menetszéltől függően.

Előzmény: stemplis (13344)
ms1964 Creative Commons License 2010.12.01 0 0 13363

Üdv Skodások!

Van valakinek tapasztalata az állófűtéssel kapcsolatban? A hőtárolós és a vízforralós megoldás is érdekelne!

Pityuuuu Creative Commons License 2010.12.01 0 0 13362

Akkor valószínűleg mérési hiba történt. Nem létezik, hogy ennyi olaj nyom nélkül eltűnjön, mint ahogy írják is visszább.

 

Viszont azzal vitatkoznék, hogyha az olajlehúzó kopott, akkor erő sincs a gépben. Igaz rotációs kapa motorral van csak tapasztalatom, de még mai napig is a gyári gyűrűvel megy, viszont olajlehúzó már volt rajta cserélve, mert ette az olajat, füstölt is, mint a bolond, de erő ugyanúgy van benne. Viszont ha az lenne annak egyértelműen nyoma van a kipufogó füstben.

Előzmény: Stevyy (13361)
Stevyy Creative Commons License 2010.12.01 0 0 13361

Igazság szerint nem én néztem hanem édeapám,én sem akartam elhinni. Reggel indulás előtt ellenőrízte. A füsthöz meg nem tudok mit hozzáfűzni, mivel nincs. Meglátjuk 1 hét múlva mennyi lesz benne az olaj.

Előzmény: dc game (13360)
dc game Creative Commons License 2010.12.01 0 0 13360

annyi oilt akkorsem engedhet el, 1 hét alatt az 1 l lehet kb.

annak komoly nyoma lenne.

engedni engedheti ott de akkor akkora olajfolt-nak kellene alatta maradni h, nincs ember aki ne venné észre.

amikor nézted az olaj szintet elötte volt ideje lefolyni az olajnak? nem hülyének akarlak nézni.

de csak úgy ennyi oil nem tünik el.

erre más semit nem tudok mondani rá.

mert ha ennyire eszi az olajat akkor olyan füstfelhö menne utánnad mint egy 2 ütemű trabant után.

Előzmény: Stevyy (13359)
Stevyy Creative Commons License 2010.12.01 0 0 13359

Megnéztem, alatta nincs olaj, viszont az olajteknő tömítésnél hátul láttam 1 kis szivárgást. A vonalszíj legalsó görgőjénél is már az olajteknő van igaz? Ott eléggé olajos volt minden ahogy figyeltem. Lehet, hogy hidegen nem ereszt csak miután felmelegedett a motor?

dc game Creative Commons License 2010.11.30 0 0 13358

Akkor így már érdekes a játék,és oil fol nem szokott alatta lenni?

kipufogo füst szine? olyan nincs h, csak úgy eltünik az olaj belöle ennek komolyabb  oka van föleg ha negyobb mennyiség ről van szó

 

Előzmény: Stevyy (13357)
Stevyy Creative Commons License 2010.11.30 0 0 13357

1 éve esett teljes motorgenerálon,kapott új gyűrűket,szimmeringet,tömítést, tehát minden. Értelmetlenül nem szoktam forgatni használom a váltót is.

Előzmény: dc game (13356)
dc game Creative Commons License 2010.11.30 0 0 13356

Azt hozzáfűzném h, a öt hely van ahol az oil folyhat erösebben

féltengej szimering nél - hengerfej tömítés - szelepfedél tömítés - olajszűrő(nem jelemző) - olajteknő tömítés.

de mint az elöttem szóló is irta összefoglalva ez mind a kocsi alatt látható.

eheti is az oilt szelepszár szimering vagy az oil lehuzó gyűrű átenged de ha a második azt a teljesítményen (kompresszió hiány) is észre veszed mert a többi gyűrű is kopott lehet

+ fogyasztás de ebben az estben motor generál.

nekem a szelepszár szimeringnél eszi de nem foglalkozok vele figyelem és töltök utánna és majd ha megérdemli akkor motorgenerál.

szerelő nem árt ha komolyan foglalkoztat.

ha skoda motor szal nem vw. akkor a pörgetést nem szereti.

én ellenben adom neki az ívet 6 éve de még bírja.

Előzmény: Stevyy (13350)
dc game Creative Commons License 2010.11.30 0 0 13355

HAi.

Ha a kalaptartóba raksz hangszórót akkor rakj ovált ha még nincs meg

az szól a lehető legjobban,és a kalaptartó elbírja nekem 2x18kg mély volt benne meg az erősítő és a kondi is erre volt fogatva szal cirka 40kg volt rajta és nem szakadt össze.

 

 

 

 

A ködlámpához még kell egy relé és egy biztosíték.

Ha szabályosan akarod bekötni akkor a helyzetjelző után kell kötnöd oda a kapcsoló a csatlakozójával együtt,biztosíték és relé. ha gyári a kapcsolot raksz be jah és nem összekeverendő a ködzáró kapcsolóval.

ha nem egésszen szabályos akkor u.a. kellenek csak az aksiról viszel egy pozítivot és a kapcsolótol jössz kifelé oda a biztosíték és a relé viszel egy testet és rákötsz a lámpára(megfelelő szigetelés)

így viszont mindig tudod kapcsolni.

 

 

U.i.: én a csomagtartóba két oldalról a műanyagba faragtam be hangszoró csatlakozót ( mint a hifi hangfalakon van) és onnan vittem a kábelt a szoróhoz kis logással így könnyen és esztétikusan kivehető maradt a kalaptartó

és nyitható is a logással.szerintem így pont optimális.

Előzmény: Bo10 (13348)
wille.e Creative Commons License 2010.11.30 0 0 13354

Helló.A kalaptartóba nyugodtan belevághatod a hangszórókat.Nekem is úgy van.A vezetéket meg jobb ha veszel normálisat és szépen elvezeted az ajtók mellett,a műanyag alatt.

Ködlámpában nem tudok segíteni mert nekem gyárilag benne van.

Előzmény: Bo10 (13348)
ms1964 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 13353

Ráadásul a menetszelet megfogja, emiatt lepárásodik az auto. Ha levegőt akarsz, járatnod kell a ventit.

Maradok a fűtőradiátorra tett szunyoghálónál, vagy spoiler kellene a motorházra.

Előzmény: mazsolmaany (13347)
stemplis Creative Commons License 2010.11.30 0 0 13352

Több lehetőség van:

1 nagyon folyik az olaj belőle. De ennek nyoma is van: látható olajfolyás, olajcseppek a kocsi alatt a garázsban.

2 eszi az olajat (pl. ha megfőzted a motort vagy, ha nagyon sportosan jársz)

3 szelepszár-szimmeringet kellene cseréni

Szerintem a 3. a legvalószínűbb...

Előzmény: Stevyy (13350)
stemplis Creative Commons License 2010.11.30 0 0 13351

Nem tudom nektek mi a baj vele, de nekem soha nem volt ilyen gondom esőben...

Nem lehetséges, hogy el van tömödve a ventillátor-háznak a vízkifolyója?

vagy a másik amire gondolok, hogy 3-4 es fokozatban nyomatjátok a ventillátort és beszívja a vízpárát is...

 

Egyébként meg jó hogy van benne, mert minden szemét bekerülne az utastérbe.

Én  2-3 évente szoktam cserélni, használattól függően pedig 2-3 havonta kis szoktam mosni a szutykot belőle. 

Előzmény: mazsolmaany (13347)
Stevyy Creative Commons License 2010.11.30 0 0 13350

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget kérnék, az a nagy helyzet állt elő hogy a kocsiból pik-pak eltünt a rengeteg olaj, 1 hete még középen állt ma megnéztem éppen hogy a pálca alját érte :-O, Mitől lehet ez, gondolom valahol tömítetlen a rendszer, max 400 km-t mentünk vele.

Pityuuuu Creative Commons License 2010.11.30 0 0 13349

Miért mi a gond, ha esik az eső? Én is tervezem a vásárlását csak ezért kérdezem. Elázik vagy mi?

Előzmény: mazsolmaany (13347)
Bo10 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 13348

Hello mindenki!

 

Új vagyok még Felicia téren, most pár hónapja vettem 1et. Ez az első autóm, meg vagyok vele elégedve.

Az enyém egy 2001 évjáratú gép. Nincs benne ködlámpa, és be akarok szerelni 1et.  Ti már tuti tapasztaltabbak vagytok, ha teljesen kezdő vagyok mennyire bonyolult dolog ez? Hozzávalók: keret, lámpa, kapcsoló és kábel? Van még valami?

 

A másik kérdésem az lenne hogy szeretnék hátulra hangszórókat szerelni. Szerintetek jó ha kivágom a kalaptartót? mert találtam olyan hangszórót ami a felületre szerelhető. Valakinek ebben van tapasztalata? JA meg a káblek... azok az ISOba be vannak kötve. De utána hogy találom meg? Be vannak vezetve valameddig a küszöbbarítás alatt?

 

Kösz a válasz

Bo

mazsolmaany Creative Commons License 2010.11.30 0 0 13347

Üdv!Pompás pollenszűrő!De csak addig amig nem esik az eső!

Előzmény: arthur877 (13340)
kispájó Creative Commons License 2010.11.30 0 0 13346

Szia Pitya5!

 

Hogyan keressünk rá az autódra? Támpont kellene!

Köszi!

Előzmény: pitya5 (13300)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!