Bizony, röhej. Engem nagyon meglepett, hogy egy új, vagy felújított CD kocsiban nincs. Szerintem a termes, soros üléselrendezésnél még elővárosi forgalomban is már régesrég alapfelszeretségnek kellene lennie a háttámláról lehajtható asztalnak. Mint ahogy a repülőn. Utazási kényelmet növelő hatása nagy, többletköltsége kicsi. Meg annak is rég triviálisnak kellene lennie, hogy minden távolsági vonatban legyen fülkés, termes páholyos és termes buszs rész is. Mindenki találjon izlésének megfelelőt.
Egyébként belföldi IC-ben már többször tapasztaltam, hogy kérésre pénztáros tud asztalos helyet adni, mert ott van neki a kocsialaprajz. Persze nem minden pénztáros hajlandó erre. Nemzetköziben viszont tényleg inkább lutri még a dolog, mert nincs minden külföldi kocsi alaprajza ott neki.
Köszi, közben én is észrevettem, hogy fordítva írtam.
A képeken én úgy láttam, hogy nincs lehajtható asztal ezeknél a kocsiknál.
Mondjuk szerintem vicc, hogy egy nemzetközi vonaton nem magától értetődő, hogy legyenek ilyen lehetőségek, meg hogy így kelljen nyomozni, hogy azok melyik kocsiban és hol vannak és hogy akinek ez kell, az tudjon ilyen helyet foglalni, akár némi felárért is.
Ott nincsen asztalka - csak a szék műanyag háta. A fülkésekben, ha Bee lehet, hogy van konnektor, de ott ugye nem túl széles az asztal. A Slovanban viszont Bmz-k vannak most, amiben csak a pici hagyományos asztalka van. Szóval még a termes Bpee a legjobb választás. Vagy elsőosztályon ugyanígy asztalos részt keresni.
Vigyázz, kevered! 9.25-kor megy az EC170 Hungária, 11.25-kor az EC 276 Slovan!
Egyébként biztos asztalos négyes kell? Ha a termesben a "buszos" elrendezésű üléseknél van az előtted lévő ülés támlájáról lehajtható asztalka (nem tudom, hogy a Slovanban van-e, de inkább arra tippelek, hogy igen), az is jó lehet, nem? Legalábbis nem kell osztozkodni az asztalon a szemben ülővel. A konnektort viszont nem tudom.
Lehet. Regisztrálni kell elvira néninél és akkor a Spar jegyeket lehet pakolni a kosárba, ami mutatja a lefoglalt helyeket. 19 Eurosból maximum 6-ot lehet (de az is lehet csak 4-et enged egyszerre) de általában az asztalhoz adja. Persze a kocsiszámot is nézni kell. Ha nem sikerül akkor talán a pénztáros tud konkrét helyre adni, de ha nem csúcsidőben (péntek-vasárnap, egyéb ünnep) van az utazás bőven helyjegy nélkül is oda lehet férni.
Mellette konnektor is biztosan. A Mávos Spar jegyeket is ebbe szokták eladni emlékezetem szerint. Elvileg 21,22, 25, 26, 41,42, 45,46, 61,62,65,66, 91,92, 95,96 asztal mellett van.
Bp --> Prága: 09:25 (276 Slovan EC) vagy 11:25 (170 Hungária EC)
Prága --> Bp: 09:39 (277 Slovan EC)
Bár ha jól láttam azon a bizonyos zelpage.cz oldalon, akkor a Hungária meg MÁV-os kocsikkal, és az egyetlen termes kocsiban nincsenek asztalok rajzolva.
A konnektor mitől függ? Az sincs a MÁV-os kocsiban?
Alapvetően ablakot vagy folyosót ad ki a gépecske úgy hiszem. Ha tudod hogy nagyjából melyik vonattal utaznál, akkor a zelpage, vonatösszeállítás alapján ki lehet találni, hol van asztal. Nem mindegy, hogy cseh (német 1db) vagy Máv-os vagon (konnektor van vagy nincs). Kicsit bővebb információval könnyebb lenne segíteni.
Azt szeretném megtudni, hogy lehet-e egy adott EC-re olyan helyre jegyet venni, ahol asztal is van?
Prágába jönnék-mennék, dolgoznom kellene az úton (notebook), de az Elvirán nem látom, hogy egy adott vonaton van-e egyáltalán termes kocsi és helykiválasztási lehetőséget sem látok (mint pl. egy online mozijegy vásárlásnál).
Ha személyesen ballagok el egy nemzetközi jegypéntárba, ott tudnak kifejezetten ilyen helyre jegyet adni?
Nem akarok okoskodni, de szerintem érdemes a máv-tól is ajánlatot kérni. A Hafas nem adja meg azokat a kedvezményeket amit a máv. Pl: Budapest-München a Hafas szerint 49 euro, a mávnál ugyanarra a járatra ugyanazon a napon 29 euro. Érdemes szerintem ezekre figyelni. :-)
Lenne egy másik kérdésem is. Ha jól tudom van vonat Szalonikiból Tiranába is. Erről valami infó? Amit találtam Szaloniki Istanbult találtam igaz az busz. 80EUR oda-vissza. De érdekelne a vonat is.
A HAFAS szerint rj 60 + ICE 26 járatokkal 192,80 € a jegy, SparSchiene már nincs. Ffm Fernbf-en az ICE 504/104-re átszállva 1 egész óra nyerhető, ez a variáció 129 €-ért 1. osztályt jelent.
Mennyien szoktak lenni mostanában a Rákóczin? (mindkét irány érdekelne) Érdemes helyjegyet váltani a Keleti-Kassa távra, vagy lehet helyünk anélkül is?
tavaly nyáron megtettem az utat. Aznap reggel vettem meg a jegyet, minden gond nélkül. Este indult, reggelre ért oda. De a határon majd 2 órát állt a vonat. ez egyrészt az ellenőrzés, másrészt a kerékcsere miatt. A blogomba ezt írtam az útról:
Az éjszakai vonat meglepően kényelmes volt. Egyedül voltam a fülkében, így tudtam aludni. Igazából a fáradtság miatt olyan hulla voltam, hogy hamar elaludtam. Hajnali 4-kor keltettek a román határőrök. A határon egy kicsi falu, Ungheni-Prut található. Kora reggel lévén éppen láttam, ahogy a helyiek kihajtják az állataikat a vasúti-töltés és a falu utcácskája közötti kb. 20m széles legelőre. A faluban csak vasúti határátkelőhely működik, a közúti innen kb. 15 km-re feljebb van, így a falu teljesen csendes volt, gyakorlatilag nem volt gépkocsiforgalom. A vasútállomás se túl nagy, mindössze két vágány van. Visszafele tekintve a vasutat ameddig a szem ellátott kerítés fogta közre. A határon nagyjából egy órát álltunk, utána indultunk át, kb. 100m- után fel is értünk a Prut folyó hídjára, és a hídon átérve máris Moldovában voltunk. A vonat nem sokat ment, máris megállt, és jöttek a moldáv határőrök. Ők jóval hamarabb végeztek, mindössze 15 percet álltunk, és már indultunk is tovább. Rövid út után megérkezett a vonat Ungheni állomására. Ungheni egy 30 000-es moldáv városka, fontos csomópont, az észak-Moldova felől jövő vasútvonal itt találkozik a Kisinyov-Iasi vasútvonallal. Az állomáson először 10 percet vártunk a másik vonatra (Moszkva-Szófia/Várna). Ezután áttoltak minket a kerékcserére. Ugyanis az eltérő nyugat-európai és szovjet nyomtávok közötti váltás itt történik meg. Az egész procedúra abból áll, hogy a kocsit megemelik, a kerekeket pedig kigurítják a vonat alól, a helyükre pedig újak érkeznek. Emellett a kocsikat összekapcsoló európai szabványkampókat is kicserélik egy automatikus szovjet eszközre, amivel az egymásnak tolt kocsik automatikusan összekapcsolódnak. Ezt a műveletet daruval végzik. Az egész kerékcsere összesen 1 órát vett igénybe, és pontosan menetrend szerint tovább indultunk Ungheniből Kisinyovba. A nagyjából 100km-es utat a vonat 2 óra alatt tette meg. Az út során nagyon szép, és meglepően hegyvidékies tájon haladtunk keresztül. Feltűnő volt még, hogy mindenfele állatok (tehenek, kecskék, bárányok stb.) legeltek. Látszott, hogy itt még tényleg a mezőgazdaságból élnek az emberek. Kicsivel Kisinyov előtt elhaladtunk a Ghidigici-tó mellett, ami egy mesterséges tó, a Bic-folyó felduzzasztásával keletkezett. A tó után már látszottak Kisinyov lakótelepei.