Keresés

Részletes keresés

gabor144 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13159

Bizony, röhej. Engem nagyon meglepett, hogy egy új, vagy felújított CD kocsiban nincs. Szerintem a termes, soros üléselrendezésnél még elővárosi forgalomban is már régesrég alapfelszeretségnek kellene lennie a háttámláról lehajtható asztalnak. Mint ahogy a repülőn. Utazási kényelmet növelő hatása nagy, többletköltsége kicsi. Meg annak is rég triviálisnak kellene lennie, hogy minden távolsági vonatban legyen fülkés, termes páholyos és termes buszs rész is. Mindenki találjon izlésének megfelelőt.

 

Egyébként belföldi IC-ben már többször tapasztaltam, hogy kérésre pénztáros tud asztalos helyet adni, mert ott van neki a kocsialaprajz. Persze nem minden pénztáros hajlandó erre. Nemzetköziben viszont tényleg inkább lutri még a dolog, mert nincs minden külföldi kocsi alaprajza ott neki.

 

Előzmény: doncike (13158)
doncike Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13158

Köszi, közben én is észrevettem, hogy fordítva írtam.

 

A képeken én úgy láttam, hogy nincs lehajtható asztal ezeknél a kocsiknál.

 

Mondjuk szerintem vicc, hogy egy nemzetközi vonaton nem magától értetődő, hogy legyenek ilyen lehetőségek, meg hogy így kelljen nyomozni, hogy azok melyik kocsiban és hol vannak és hogy akinek ez kell, az tudjon ilyen helyet foglalni, akár némi felárért is.

Előzmény: gabor144 (13156)
DVB Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13157

Ott nincsen asztalka - csak a szék műanyag háta. A fülkésekben, ha Bee lehet, hogy van konnektor, de ott ugye nem túl széles az asztal. A Slovanban viszont Bmz-k vannak most, amiben csak a pici hagyományos asztalka van. Szóval még a termes Bpee a legjobb választás. Vagy elsőosztályon ugyanígy asztalos részt keresni.

Előzmény: gabor144 (13156)
gabor144 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 13156

Vigyázz, kevered! 9.25-kor megy az EC170 Hungária, 11.25-kor az EC 276 Slovan!

 

Egyébként biztos asztalos négyes kell? Ha a termesben a "buszos" elrendezésű üléseknél van az előtted lévő ülés támlájáról lehajtható asztalka (nem tudom, hogy a Slovanban van-e, de inkább arra tippelek, hogy igen), az is jó lehet, nem? Legalábbis nem kell osztozkodni az asztalon a szemben ülővel. A konnektort viszont nem tudom.



Előzmény: doncike (13151)
doncike Creative Commons License 2013.02.20 0 0 13155

Oké, akkor próbálgatom Elvira néninél, köszi.

Előzmény: DVB (13154)
DVB Creative Commons License 2013.02.20 0 0 13154

Lehet. Regisztrálni kell elvira néninél és akkor a Spar jegyeket lehet pakolni a kosárba, ami mutatja a lefoglalt helyeket. 19 Eurosból maximum 6-ot lehet (de az is lehet csak 4-et enged egyszerre) de általában az asztalhoz adja. Persze a kocsiszámot is nézni kell. Ha nem sikerül akkor talán a pénztáros tud konkrét helyre adni, de ha nem csúcsidőben (péntek-vasárnap, egyéb ünnep) van az utazás bőven helyjegy nélkül is oda lehet férni.

Előzmény: doncike (13153)
doncike Creative Commons License 2013.02.20 0 0 13153

Köszönöm az átfogó tájékoztatást ;-)

 

És akkor ezzel a listával el kell menni a jegypénztárhoz, ugye?

Tehát interneten nem lehet ...

Előzmény: DVB (13152)
DVB Creative Commons License 2013.02.20 0 0 13152

A Slovan jobb választás, kényelmesebb és a resti is olcsóbb mint a Hungárián.

 

A legelső termes vagonban ilyen asztalok vannak:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bpee237.php

 

Mellette konnektor is biztosan. A Mávos Spar jegyeket is ebbe szokták eladni emlékezetem szerint. Elvileg 21,22, 25, 26, 41,42, 45,46, 61,62,65,66, 91,92, 95,96 asztal mellett van.

Előzmény: doncike (13151)
doncike Creative Commons License 2013.02.20 0 0 13151

Bp --> Prága: 09:25 (276 Slovan EC) vagy 11:25 (170 Hungária EC)

Prága --> Bp: 09:39 (277 Slovan EC)

 

Bár ha jól láttam azon a bizonyos zelpage.cz oldalon, akkor a Hungária meg MÁV-os kocsikkal, és az egyetlen termes kocsiban nincsenek asztalok rajzolva.

 

A konnektor mitől függ? Az sincs a MÁV-os kocsiban?

 

És persze köszi a segítséget ...

Előzmény: DVB (13150)
DVB Creative Commons License 2013.02.19 0 0 13150

Alapvetően ablakot vagy folyosót ad ki a gépecske úgy hiszem. Ha tudod hogy nagyjából melyik vonattal utaznál, akkor a zelpage, vonatösszeállítás alapján ki lehet találni, hol van asztal. Nem mindegy, hogy cseh (német 1db) vagy Máv-os vagon (konnektor van vagy nincs). Kicsit bővebb információval könnyebb lenne segíteni.

Előzmény: doncike (13149)
doncike Creative Commons License 2013.02.19 0 0 13149

Maximális tiszteletem!

 

Azt szeretném megtudni, hogy lehet-e egy adott EC-re olyan helyre jegyet venni, ahol asztal is van?

 

Prágába jönnék-mennék, dolgoznom kellene az úton (notebook), de az Elvirán nem látom, hogy egy adott vonaton van-e egyáltalán termes kocsi és helykiválasztási lehetőséget sem látok (mint pl. egy online mozijegy vásárlásnál).

 

Ha személyesen ballagok el egy nemzetközi jegypéntárba, ott tudnak kifejezetten ilyen helyre jegyet adni?

Vagy van valami jobb tippetek?

 

Előre is hálás köszönet a felvilágosításért.

fulopzsolt25 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 13148

 

Igen így nehéz, ha nincs vágány sem. Köszi

Előzmény: rutthin (13145)
fulopzsolt25 Creative Commons License 2013.02.06 0 0 13147

 

Köszi a választ!

Előzmény: paca664 (13146)
paca664 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 13146

kell útlevél.

Előzmény: fulopzsolt25 (13140)
rutthin Creative Commons License 2013.02.05 0 0 13145

Szalonikiből Tiranába vágány sincsen, nem hogy vonat! :-)

Előzmény: fulopzsolt25 (13141)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.05 0 0 13144
Nem akarok okoskodni, de szerintem érdemes a máv-tól is ajánlatot kérni. A Hafas nem adja meg azokat a kedvezményeket amit a máv. Pl: Budapest-München a Hafas szerint 49 euro, a mávnál ugyanarra a járatra ugyanazon a napon 29 euro. Érdemes szerintem ezekre figyelni. :-)
Előzmény: padorjan (13136)
V43 1227 Creative Commons License 2013.02.05 0 0 13143

Nekem a moldáv-ukrán határról (Kucsurgán) van egy kedves történetem, itt: http://ahogyvan.blog.hu/2013/01/23/remenysugar_kucsurganban

Előzmény: alicoins (13131)
DVB Creative Commons License 2013.02.05 0 0 13142

Egy vasuti terkep megtekintese sok kerdesedre valaszt adna ;) Szerintem valaszd a buszt ezen az utvonalon.

Előzmény: fulopzsolt25 (13141)
fulopzsolt25 Creative Commons License 2013.02.04 0 0 13141

 

Lenne egy másik kérdésem is. Ha jól tudom van vonat Szalonikiból Tiranába is. Erről valami infó? Amit találtam Szaloniki Istanbult találtam igaz az busz. 80EUR oda-vissza. De érdekelne a vonat is.

De leginkább Szaloniki-Tirana volna a fontos.

köszi szépen

fulopzsolt25 Creative Commons License 2013.02.04 0 0 13140

 

Köszi a választ! A jegyre emlékszel, mibe került? Mennyi idő alatt ért be. Útlevél az ha jól tudom akkor kell Moldovába ugye?

Előzmény: alicoins (13131)
paca664 Creative Commons License 2013.02.04 0 0 13139

Szinte vártam már az okos hozzászólást. Moldáv lejről volt szó, amiból egy egység kb. 18 forint.

Előzmény: Törölt nick (13132)
BahnScorper Creative Commons License 2013.02.04 0 0 13138

az előző hozzászólás neked lett volna címezve

Előzmény: FKU-911 (13133)
BahnScorper Creative Commons License 2013.02.04 0 0 13137

Ha nem vasárnap mentek haza, akkor jut bőven hely.

padorjan Creative Commons License 2013.02.03 0 0 13136

A HAFAS szerint rj 60 + ICE 26 járatokkal 192,80 € a jegy, SparSchiene már nincs.
Ffm Fernbf-en az ICE 504/104-re átszállva 1 egész óra nyerhető, ez a variáció 129 €-ért 1. osztályt jelent.

Előzmény: 7era (13134)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.03 0 0 13135
egy tipp:
7:10 Budapest-keleti indulás a railjet 60-assal. Érkezés Sankt Pöltenbe 11:00-kor

11:21-kor továbbindulás az ice 26-ossal, amely 20:05-re érkezik Kölnbe.

Előzmény: 7era (13134)
7era Creative Commons License 2013.02.03 0 0 13134

Udv!

Februar 14-en mennek budapestrol Kolnbe, melyik vonatjarattal tudnek a leggyorsabban odaerni es lehetoleg nem ejjeli utazassal?

Elore is koszonok minden segitseget!

FKU-911 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 13133

Üdv!

 

Mennyien szoktak lenni mostanában a Rákóczin? (mindkét irány érdekelne) Érdemes helyjegyet váltani a Keleti-Kassa távra, vagy lehet helyünk anélkül is? 

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.01 0 0 13132
a 70 lej az nem 1300 forint, hanem több mint 4000. Számolj utána
Előzmény: paca664 (13128)
alicoins Creative Commons License 2013.02.01 0 0 13131

tavaly nyáron megtettem az utat. Aznap reggel vettem meg a jegyet, minden gond nélkül. Este indult, reggelre ért oda. De a határon majd 2 órát állt a vonat. ez egyrészt az ellenőrzés, másrészt a kerékcsere miatt. A blogomba ezt írtam az útról: 

 

Az éjszakai vonat meglepően kényelmes volt. Egyedül voltam a fülkében, így tudtam aludni. Igazából a fáradtság miatt olyan hulla voltam, hogy hamar elaludtam. Hajnali 4-kor keltettek a román határőrök. A határon egy kicsi falu, Ungheni-Prut található. Kora reggel lévén éppen láttam, ahogy a helyiek kihajtják az állataikat a vasúti-töltés és a falu utcácskája közötti kb. 20m széles legelőre. A faluban csak vasúti határátkelőhely működik, a közúti innen kb. 15 km-re feljebb van, így a falu teljesen csendes volt, gyakorlatilag nem volt gépkocsiforgalom. A vasútállomás se túl nagy, mindössze két vágány van. Visszafele tekintve a vasutat ameddig a szem ellátott kerítés fogta közre. A határon nagyjából egy órát álltunk, utána indultunk át, kb. 100m- után fel is értünk a Prut folyó hídjára, és a hídon átérve máris Moldovában voltunk. A vonat nem sokat ment, máris megállt, és jöttek a moldáv határőrök. Ők jóval hamarabb végeztek, mindössze 15 percet álltunk, és már indultunk is tovább. 
Rövid út után megérkezett a vonat Ungheni állomására. Ungheni egy 30 000-es moldáv városka, fontos csomópont, az észak-Moldova felől jövő vasútvonal itt találkozik a Kisinyov-Iasi vasútvonallal. Az állomáson először 10 percet vártunk a másik vonatra (Moszkva-Szófia/Várna). Ezután áttoltak minket a kerékcserére. Ugyanis az eltérő nyugat-európai és szovjet nyomtávok közötti váltás itt történik meg. Az egész procedúra abból áll, hogy a kocsit megemelik, a kerekeket pedig kigurítják a vonat alól, a helyükre pedig újak érkeznek. Emellett a kocsikat összekapcsoló európai szabványkampókat is kicserélik egy automatikus szovjet eszközre, amivel az egymásnak tolt kocsik automatikusan összekapcsolódnak. Ezt a műveletet daruval végzik. Az egész kerékcsere összesen 1 órát vett igénybe, és pontosan menetrend szerint tovább indultunk Ungheniből Kisinyovba. A nagyjából 100km-es utat a vonat 2 óra alatt tette meg. Az út során nagyon szép, és meglepően hegyvidékies tájon haladtunk keresztül. Feltűnő volt még, hogy mindenfele állatok (tehenek, kecskék, bárányok stb.) legeltek. Látszott, hogy itt még tényleg a mezőgazdaságból élnek az emberek. Kicsivel Kisinyov előtt elhaladtunk a Ghidigici-tó mellett, ami egy mesterséges tó, a Bic-folyó felduzzasztásával keletkezett. A tó után már látszottak Kisinyov lakótelepei.

Előzmény: fulopzsolt25 (13123)
paca664 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 13130

Kisinyovból indulva már bőven Ungheni után próbálkoztam.

Előzmény: rutthin (13129)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!