Ha a nagynyomású szabályozó kipucolására gondolsz (ami nem a hagyományos értelemben vett szűrő) , akkor ahhoz nem kell nagyot bontani, inkább kellemetlen helyen van. - le kell venni a müanyag fedelet a motorról - le kell csavarozni az injector sor kábelköteg rögzítőcsavarját és lecsatlakoztatni az injectorokat - olajpálca ház csavarját kivenni - alacsony nyomású gyűjtőcsövet lecsavarozni (2 csavarral) - szabályozó felső csavarját kivenni - szab. alsó csavar elől eltakarítani a kábelköteget és a szab. alsó csavarját kivenni - szabályozót kifeszíteni. EHEZZ MINDENKÉPPEN MEG KELL NÉZNI A CD-t! Nagyon fontos, hogy mivel és hogyan nyúlsz hozzá, drága és sérülékeny a szabályozó is, a szivattyú meg pláne!! Nagyjából ennyi, inkább nehezen hozzáférhető és ügyeskedni kell.
Az AC pumpa szitaszűrője meg a tankban van, ha arra kérdeztél.
Index relét nálam már kellet cserélni. A hátsó ablaktörlőt én pedig nem használom, vagy csak nagyon ritkán, hiszen egyből felveri az autó hátra a vizet, így tényleg folyamatosan kellene járnia hogy normálisan hátra lehessen látni. Plusz ha nem esik, akkor marad a szélvédő mosó, ami hátul csak félig spriccel fel így csak a szélvédő alsó felét takarítja le. Helyette a külső tükrök nagyon jól beváltak
A hátsó ablaktörlőt is átnéztem, kar rögzítve! Hólapátolás és autótisztítás után után felhajtottam, hogy ha bekapcsolom akkor ne legyen terhelve, majd előre, bekapcsolás, azóta semmi kattogás, működik!
Itt még nem vagyok nyugodt, tegnapelőttig nem volt ilyen jelenség. Az igaz, hogy akkor úgy zuhogott, hogy folyamatosan ment órákig.
Hosszú (2 hónapos) történet lesz tegnap nem volt kapacitásom végigírni: Először egy 15 évig fiat, de pár éve Bosh szervizbe vittük ott belenéztek és kapásból a légtömegmérőt, akarták cserélni, és azzal bíztattak, ha nem javul, megyünk tovább, a cserélgetéssel, mert nem egyértelmű a hibaüzenet. Igaziból mielőtt megvettük elvittük a szekszárdi Fiat szervizbe (az volt a legközelebb a kereskedőhöz) egy állapot felmérésre akkor próba utakon nem produkált semmi hibát, sőt utána egy hónapig sem. Valamit már akkor láttak a memóriájában, és ők azt mondták, hogy Olaszból behozott autóknál nem kizárt némi chip tuning, de lehet egy-két alkatrész is. Elvittem a pécsi márka szervizbe kb. 2-3 hete motor diagnosztikára és szoftverfrissítésre, nehogy chip tuning legyen benne, és az vicceljen meg. Ők is azt mondták, hogy nem hivatkozik konkrétan semmire több oka is lehet és frissíteni csak bizonyos részeit tudják a szoftvernek, de nem hiszik, hogy ez vezethetne megoldásra. Mentek vele úgy, hogy rá volt dugva produkálta is a hibát, de nem adott konkrét üzenetet, úgy sem ami megoldást hozott volna. Hogy ne verjenek felesleges költségekbe, kikötötték a légtömegmérőt az Ő ötletük alapján ezért nagyon szimpatikusak lettek, mert az volt az első számú gyanúsított. Kísérletezésbe kezdtünk, ha csinálja tovább is akkor légtömeg mérő csere megúszva és új okozót keresünk. Két hétig semmi nem történt. Jónak tűnt örültünk is, hogy ennyivel megússzuk. Lehetett közlekedni az autóval és nem sípot újra, nem vette el a gázt ugyan nem ment úgy a szervizesek szerint kb. 20 LE-vel gyengébb lett a kikötés miatt. Jött a múlt hét eleje, amikor elkezdett újra gázt elvenni és sípolni. Tehát nem csak a légtömegmérő a gond. És jött a múlt hét második fele, amikor elkezdett valami fura ötlettől vezérelve önállósulni és gázt adni különböző helyzetekben. A márka szervizbe hétfő reggelre kaptunk is időpontot. Tegnap (kedden) visszakaptuk átmenetileg a kocsit, kicserélték a légtömegmérőt az már biztos hibás. Most írt ki konkrét hibát, de az a gázadásra vonatkozott. Megtisztították a gázpedálnál a csatlakozókat, újra dugták, megrendelték hozzá a gáz potenciamérőt (4éve cseréltek ilyet, egyet, azt mondják nagyon erős, nem mehetne tönkre), de csak akkor cserélik, ha megint önállósul, és ha kipróbálás után javul, csak akkor kell fizetnünk, ha nincs baja. Tegnap megint egy rugalmas szép dízel hangú jó autónk lett reméljük így is marad és nem kell pot. mérőt cserélni. Ha lesz változás, írok. És addig is, ha volt valakinek hasonló problémája kíváncsi vagyok a megoldására.
Az én Multimnál is ugyan ez volt. Az index és vészvillogó időközönként nem működött. Aztán egyszer kipróbáltam enyhén hátrahúzni a bajuszkapcsolót miközben az adott irányba forgattam. És láss csodát működött. De csak egy darabig. Persze többször a kart túlhúztam és refizés lett belőle ami bizonyos forgalmi helyzetben félreérthető ill. veszélyes! Aztán szétszedtem a kormányoszlop burkolatát (alul 3 csavar, alsó burkolat le) és elém tárult az index relé. Gondoltam kiveszem megnézem. Ekkor látom hogy már egy előző versenyző próbálkozott valamivel. A relét hátulról kitámasztotta egy többször összehajtott sűrű szivacslappal. Relé kiszed, szétszed első ránézésre semmi elváltozás, mehet vissza minden és hónapokig jó, aztán minden elölről, és azóta is jó. De egy dolgot észre vettem amire a többek által előttem leírt "rám sötétedett és nem volt rá időm" c. dolog miatt nekem sem volt rá időm. A bajusz kapcsolóban a műszerfal felől van egy pár csavar. Az én esetemben a bal oldalon mintha ki lett volna lazulva egy csavar. ....Szóval lehet hogy ott is érdemes keresgélni kapirgálni.
nézd meg ill halgasd meg ha bekapcsolod búg e a motor
a kar tövébe fel tudod pattintani a takaró burkolatot, alatta a leszorító anya
szerintem először vedd le a kart pucold meg a ricnit a tengelyen és a karba, ha még megvan benne? utána beállítod és leszorítod a kart enyhén nyitott állapotban ne érjen az üveghez persze ameddíg a takaróburkolat engedi az elállást mert rácsukódik alappból .ha az üveghez ér a lapát akkor eláll ferdén húzod rá kinyírod a ricnit
vigyázz hol parkolsz vagy szarul tették fel a gyárba vagy el akarták lopni ,máshogy nem lazulhat meg, inkább összerohad
Végre találtam egy használható oldalt! Elég nehéz volt visszaolvasni, soká tartott! :)
Viszont láttam, hogy van elektromos szakember, kérném segítségét!
Van 2006 óta egy Multiplánk, imádjuk! Viszont az utóbbi időben az index (vészvillogóval együtt) hol működik hol nem. Nem tudom mihez kötni se időjáráshoz se más fogyasztók működéséhez.
Jött a következő, egyszerre kiégett a két hátsó helyzetjelző! Csere, azóta jó!
Ma a hátsó ablaktörlő először nem állt meg a végállásban, tehát nekem kellett alaphelyzetben megállítani. Aztán a csúcs, nem indul el, csak kattog az intervallumkapcsolója?
Nekem ugyan benzines 1,6-os van, de szóról-szóra ezeket produkálta, amikor megvettem. Vezérlőegységet kellett benne cserélni. Nem volt vicces... Azóta jó.
Vidd el egy normális szervízbe, ezek nem tudták kiolvasni.
Lehet akár gázpedál poti hiba, de más is. Ha sípolt, be van tárolva a hiba nagyon hosszú ideig. Ha 3000 fordulat környékén veszi el a gázt, akkor az a turbo pneumatikus szelep hibája is lehet.
Az egész jelenséget összességében produkálhatja a gázpedál poti, de lehet két külön ok is. Kiolvasás nélkül ez nem fog menni!
Milyen szervízbe vitted? Mert ha sípol, akkor el is tárolja a hibát, amit a márkaszervíz biztosan ki is tud belőle olvasni. Sőt, a próbaút alatt az examinert rádugva figyelik a motor paramétereit. Attól persze még lehetnek bonyodalmak, de speciel ha "kikötöd a légtömegmérőt" és így sípolva jársz vele, akkor így jársz vele... De ha kikötöd a computert is, akkor majd nem fog sípolni.
Egy hideg turbó dízelt meg bármi is pörget 4-5000-ig közvetlenül indítás után, azt én igencsak rossz jelnek tekinteném és sikítva vinném egy igazi szakemberhez, hátha odaérek még a teljes motorgenerál előtt. Különösen télen.
Hasonló problémára én nem emlékszem, de majd a többiek cáfolnak, ha kell.
Ha már megvásároltad az eredetit és csak biztonsági másolatra van szükséged belőle, akkor elég egyszerűen rákattintani, és letölthető közvetlenül. Kibontáshoz pedig síma zip/rar kezelő program kell(ene), aztán esetleg kiírni cd-re.
Két hónapja van egy 2001-es dízel multiplánk. Egy ideje néha közli, hogy "eng contr contact garage" és a elveszi a gázt. Kikötötték a légtömegmérőt kb. két hétig semmi baja nem volt. Egy hete megint el-el veszi a gázt. Néha sípol közli az üzenetét. A szervízben azt mondják, nem látszik konkrét üzenet lehet több minden is az oka próba úton sem tudták konkretizálni, hiába csinálta. Hétvégén újabb meglepetése lett 4-5000-es fordulatig fölpörgeti a motort volt inítás után közvetlenül, de menet közben is gáz adásra tovább pörgeti, de nem esik vissza alapjáratra. Ja és mintha keményedne (nenehezen váltható főként 3-asba) néha ilyen jelenségek környékén a sebbváltó. Volt már valakinek hasonló problémája? Mi lett a megoldás?
Jah, termosztát. Az én termosztátom szépen beáll 4 pálcikára, mindig. Ezzel együtt, menetpróba után, amikor a víz 84C volt, bekapcsoltam a fűtést max hőmérséklet és max fordulatra álló helyzetű autónál. Hát, kérem, a víz elindult lefelé, 80-nél egy kicsit hezitált (tényleg kicsit) és ment tovább lefelé, valami 73-ig, akkorra már melegem lett :-) A lényeg, alapjáraton nem termel annyi hőt a motor hogy a nagy fűtést ellássa, a termosztát hiába zár le, a hőmérséklet tovább esik.
Sokat gondolkodtam, hogy a fogyimérőre ez milyen hatással lehet. Eddig még ezt nem lehet eldönteni, nagyságrendileg ugyanannyit mutat mint eddig. Tankolásnál kiderülne, ha nem pumpáltam volna ki belőle vagy 3 liter naftát miközben a házibuli ment :-) Így nem lesz túl hiteles. Amit mutat, annak most már inkább a 6.5-7 liter felé kellene majd mutatnia, mert eddig a valós átlagfogyi inkább ennyi volt, de az is lehet hogy a valós fogyi jön le az óra értékére :-)) Ez eddig nem látszik.
Azt gondolom, amíg tünetmentes, tehát nem érezni változást, nem kell hozzányúlni. Gyanús jelek amiket említettem, kis ingadozás alapjáraton, esetleg ha többször sikerül lefullasztani olyan helyzetben ami nem lenne talán indokolt. Ha fordulaton gyengének tűnik, akkor is érdemes lehet tisztítani, de akkor először inkább a pumpát.
Szerintem ha valakit érdekel hogy milyen állapotban lehet, akkor egy diagnosztika megmondja, felvettem azokat az adatokat amik a tisztítás utáni hibátlan állapotot jellemzik. Ezek: 300-kb.305 bar 16.9% nyomásszabályozó állásnál 850 alapjárati fordulaton. Ha ettől lényeges eltérést tapasztalnék, akkor talán foglalkoznék a kérdéssel, máskülönben nem, ha nincs egyéb, erre utaló jel. Annyira azért nem egyszerű megcsinálni hogy csak úgy... Engem is a szükség vitt rá. Út mellett nem fognék hozzá :-)
Még annyit, hogy a jTD110 Euro III hiába van benne a Multipla CD-ben és a Marea doksiban is, a jeladók mégsem pont úgy vannak ahogyan le van írva. Az alacsony nyomású gyűjtőben kellene lennie a gázolaj hőmérséklet mérőnek, de nincs ott semmi. Szerintem az lehet, hogy a szűrőházban elhelyezett jeladót használják erre a célra. Csak úgy feltünt.
Több tanulság is van. Lehet hogy nálam is került bele mocsok, de a java korábban került bele, még mielőtt hozzám került az autó. Most már csak betelt nála a pohár :-)
A nagynyomású szabályozó volt elkoszolva, majd küldök pár képpet is Csubakkkának. Sajnos a szabályozóról nem készültek képek, mert nagyon izgultam, jó lesz-e, nagyon sietni kellett a sötétedés miatt + kifogyott az elem is a gépből. Majd leírom, annyira nem lényeges.
A lényeg, hogy ez a szabályozó hasonló egy benzines alapjárati szabályozójához, legalábbis az elveket tekintve, annyi a plusz, hogy egy tűszelepet működtet az elektromágnes (rugóerő ellenében) és lényegében így szabályozza két furat között a gázolaj átáramlását. Az átáramlás belépési pontján van egy kicsi, kb 3mm átm. hengerszűrő, elképesztően apró lyukakkal. Ez a hengerszűrő úgy nézett ki mint egy sündisznó, fehér vagy áttetsző,üvegszál szerű anyagokkal volt teletűzdelve, ettől dugult el. A tipikus, fekete gázolajmocsokból csak a tömítőkarikák mellett lehetett látni egy keveset. Műanyag ecset és foltbenzin megoldotta a kérdést. Miután beindítottam, éreztem hogy ez valami "más". Gázpedálra rendkívül érzékeny lett, menet közben jött le a java. Indulásnál szinte nem is szükséges a gázpedál, lelépek a kuplungról és szökken. Utca végén kikanyarodáskor nem kell 1-esbe visszakapcsolni, simán megy 2-esben. Körforgalom simán megy 3-masban. Váltás után rálépek a gázra és rögtön ott van az erő. Ez az autó mióta nálunk van, mindig kicsit gyengusz volt alapjárat környékén. Én ezt annak tudtam be, hogy EU III-as, meg nagy tömeg, meg több helyen is olvasni lehetett hogy alacsony fordulaton gyengébbek a CR dieselek. Ezektől függetlenül semmi nem utalt arra hogy ilyen baja lenne, nagy ritkán, hidegben, picit ingott az alapjárat de tényleg csak füllel hallhatóan és nagyon ritkán. Nem is gondoltam, hogy nem ilyennek kellene lennie. Autószerelőnek is mutattam, ő is ugyanezeket mondta. Az AC tisztítást dokumentáltam, és ez a Rail Pressure Regulátor tisztítása csak részben van meg, alapvetően mindkettőt a szerviz CD alapján csináltam, utóbbinál annyit tennék hozzá hogy nem kell kivenni az olajpálca házát, csak félretolni, illetve a legnagyobb és leghosszabb cumi az volt, hogy az egyik csavar a kettő közül, ami ezt a szabályozót rögzíti, elég szerencsétlen helyen van mert egy 3-mas elágazó kábelköteg van előtte és pont ott van a 3 műanyag rögzítés is, amit ki kellene nyitni ahhoz hogy el lehessen húzni a csavar elől a köteget. Csak ezek a bilincsek a motorblokk felől nyithatók, vért izzadtam mire kiakasztottam őket. Ha nagyon szükséges, el is vághatók persze.
Szóval jó lett nagyon, jobb mint eddig, ez a lényeg.
Hideg motornál ütemes nyikorgás hallatszik a motor (szemben állva vele, nyitott csomagtartónál) jobb oldala felől. Tehát pont az ékszíjakkal ellentétes oldalról. 2 másodperc csönd, 2-3 nyikkanás, majd így tovább. Ahogy melegszik úgy szűnik, majd teljesen elcsendesedik meleg motornál. Mi lehet ez?
ma Keszthelyen melóztam. tesó parkoló bódéból ki,be egyszercsak megláttam egy új tip multit , színre mint az enyém .meló tovább ... jön a tulaj ,odamentem gondoltam hátha közülünk valaki
kicsit szerintem ráijesztettem a szakadt melósruhámba és a gyerekcsináló sapkámba kinézetem kb ukrán vandégmunkás ."sietett" a srác de ajánlottam magunkat a szakkört és a fórumot .amúgy jó véleménye volt az autóról igaz kevés a km benne