>Egyébként meg mindig az útviszonyoknak megfelelően kell vezetni. Soha sem a fák ugranak az autók elé. Azért ha veled szemben egy török 40 tonnával szabálytalanul előz, meggondolod, hogy akkor inkább az útmenti részt választanád.
Ezek a fasorok nagyon hasznosak, amíg az úton vagy...
Nem jók a bokrok sem. Ha valaki balesetet szenved, azt "jótékonyan" eltakarják.
Néhány éve novemberben az 55-ös út 17-es km tábláját kiütve egy bokros területen az árkon túli fának ütközött éjféltájban egy Fiat Punto. Senki sem vette észre a balesetet. Mivel női sofőrje elájult és csak hajnalban tért magához, akkor hívta a mentőket. Nem tudta megmondani, hogy hol van pontosan, ezért a mentősök többször is elmentek mellette a sötétben. Harmadszori fordulóban találták csak meg. De nem bírák kivenni mert be volt szorulva. A csajszikám kb. 7 órát ücsörgött a mínuszokban, mikorra kórházba került. A bal lába bokában majdnem le volt szakadva.
Úgyhogy nem állítom, hogy a fák jó helyen vannak közvetlenül az út mellett, de azt hiszem semmilyen bokornak, sövénynek, cserjének sincs ott semmi keresni valója. Egyébként meg mindig az útviszonyoknak megfelelően kell vezetni. Soha sem a fák ugranak az autók elé.
(A fák meg egyébként a 20-30-40-es években kerültek az utak mellé. De ez már egy másik történet)
és megint a szakma szopjon amiatt, mert hozzá nem értő szupervájzorok márpedig tegnapra kérték a pályát... Vállalják már ők is fel, hogy a lehetetlen határidőkből eredő hibák az ő elbaszott hivatalnok stílusából eredő...
A TV2 videoriportja alapján igen csúnya süllyedések vannak. Kérdés, hogy a lemarás mennyi ideig segít ezen és mikor kell az alapot megerősíteni. Persze, jó lenne ha a kivitelező megcsinálná a nyáron az alap erősítését még ha komolyabb félpályás zárásokkal is járna.
első körben aztmondanám, hogy ott a szekrénytartós szakasz kanyargósabb, gerendákból meg nem lehet túl kanyargós íveket kirakni, de pont a 2 teknolódzsi csatlakozásánál elég durva íve van a gerendás szakasznak is...
Hangsúlyoznám, hogy anélkül, hogy mindenki elfogadná- pl. képviselők, befektetők stb. - hogy egy új úthálózati elem mellé nem mászok rá mindenféle telephelyekkel, anélkül soha nem lesz egy jó utunk.
nem az a baj, ha beépül a környék, hanem az, ha nem jól kiépített csp.-okba (ez lehet akár körforgalom is) kapcsolódó szervizutakkal épül be...
nemtom, hogy az útügyi 6óságnak milyen jogköre van az engedélyezésnél, de elég lenne ezt következetesen betartatni... (meg a szervízút becsatlakozásokat kiépíteni...)
De nézd csak meg az M0 keleti szektor, hogy vonzza a telephelyeket. Már megint épülnek a bevásárló központok meg egyebek, pedig még a változtatható jelzésképű táblák nincsenek is mind felszerelve.
nem értem ezzel mi bajod van??
hát hova a francba telepedjenek ezek a cégek, ha nem egy nagy kapacitású út közelébe?
a keleti szektorban iszonyatos kapacitástartalék van, 2x3as kiépítés esetén a névleges kapacitás napi 120e, ennyit a büdös életben nem fog elérni...
a déli szektor túlterheltségét sem a beépülés okozza, hanem az, hogy a régóta esedékes 2x3as kiépítés helyett még mindig csak a szűk 2x2 van kb. napi 60es névleges kapacitással...
megugye a 2 csepeli híd hiánya a munkáskörúttal egyetemben...
nyugaton az M0Dhíd 90es ÁNFje nevetségesen kevésnek számít, ott 150-200es ÁNF-eket kell kezelniük...
és ezt nem 60kmes kerülőkkel oldják meg (lásd M8), hanem a lokál/átmenő forgalom szeparálásával: 2+3+3+2 vagy 3+3+3+3 kiépítéssel...
Teleirhatnám ezt a fórumot milyen érdek hálózati rendszeren kell egyeztetni egy ilyen nyomvonalat, a környezetvédőktől és vadászoktól kezdve a Bányakapitányságokon át a telektulajdonosokig.
ja, kicsit meg is lepődtem, hogy milyen toronyiránt keresztülszambáztak a gyümölcsösökön (vagy mi a faxon) az 51es dunavecsei elkerülővel...
Sajnos igen hiányzik egy közhasznúsági törvény, ami segitene a különböző érdekek között rangsorolni.
pár éve hoztak valami törvényt, az mi a faxról szól?
(tiltakoztak is elllene a jogvédők meg/vagy a zöldek... de segít-e valamiben?)
Igen megvan a technológia kátyúzásra téli időszak elején. Sajnos nem olcsó és azt tavasszal ki is kell cserélni, mert ideiglenes jellegű. De nem tudnak a közútkezelők mit csinálni, életvédelem miatt muszáj kátyúzni (,ás kérdés, hogy szarabb lesz mint volt.) 62-es főúton szinte a teljes szakaszon 40es korlátozás van. Esélyed nincs kerülni az olykor olykor 2-3 aszfaltréteg mély gödröket. A főút 11,5 t megerősítése viszont még bő egy évet várat magára...
Az 51-es dunavarsányi korrekciójához csak annyi kiegészítés, hogy a nyomvonalat valahova a falu (Kisvarsány) és a szennyvíztisztító közé kéne beapplikálni, bár az az Aranynektár telepét érzékenyen érintené; illetve a visszakötésnél valahogy a kavicsbányákat kellene kicentizni. Ilyen elegáns nyomvonal csak erős véráldozattal sikerülne.
Viszont a Fehérvár elkerülő nyomvonalad kimondottan tetszik nekem is. Abban is igazad van, hogy 2x2 sávosban kéne gondolkozni az 51 -esen is és máshol is az elkerülő szakaszokon.
Teleirhatnám ezt a fórumot milyen érdek hálózati rendszeren kell egyeztetni egy ilyen nyomvonalat, a környezetvédőktől és vadászoktól kezdve a Bányakapitányságokon át a telektulajdonosokig.
Sajnos igen hiányzik egy közhasznúsági törvény, ami segitene a különböző érdekek között rangsorolni.
Ha googlen megnézed látod északról kialakul a két szervíz út. Az egyik közvetlenül mellette, a másik - Duna oldali - kicsit messzebb egy teleknyire. Csak a szervíz út kapcsolódik egész az 5201-ig. Még délebbre az aszfaltekeverő környékén is vannak nyomai a szerviztútnak. A déli becsatlakozásnál valóban vannak disznóságok.
Meg kell hogy ismételjem a következőt: ez az út is a szántók között lett kijelölve. Amikor a Coca Cola telephelyet terveztem mellé, még a Schwarzmüller volt az egyetlen telephellyel rendelkező.
A Flórián körút is majdnem a semmiben épült. Furcsa mai szemmel nézve, hogy az kivül volt mindenen? Szerintem is.
Hangsúlyoznám, hogy anélkül, hogy mindenki elfogadná- pl. képviselők, befektetők stb. - hogy egy új úthálózati elem mellé nem mászok rá mindenféle telephelyekkel, anélkül soha nem lesz egy jó utunk.
Amikor pedig körbe építették könnyen hivatkoznak arra, hogy ej de rosszul lett ez kitalálva. Ja a szántó közepén!!!!
De nézd csak meg az M0 keleti szektor, hogy vonzza a telephelyeket. Már megint épülnek az bevásárló központok meg egyebek, pedig még a változtatható jelzésképű táblák nincsenek is mind felszerelve.
Nem azzal van a baj, ha valami fejlődik!!! Azzal van a baj, hogy kellő összeköttetéssel bármilyen müszaki (vagy egyéb) szabályt, meg lehet hágni.
Sorry kedves Laci de az 51 -elkerülő szervízúttal épült. Ingatlan kiszolgálás nincs, csak a szerviz út és az 5201-es csomópontjai.
Viszont ez a jelenség mindenhol jelentkezik.Pl. Fehérvár 8-as elkerülő. Épült egy a várost körbejárva, most már autóút szintű elkerülőt kellett épiteni.
Mindenhol rátelepedik a kereskedelem és ipar a fejlett közelekdési infrastruktúrára, egy új elkerülőre. Az elkerülők elkerülőit kell épiteni, a város körbe növi.
Ehhez viszont a tisztelt képviselő testületek döntései vezetnek, akik az elkészült elkerülő út felé vonzódó befektetőknek adott lehetőségekért, rendes előnyökhöz jutnak.
Korrekt megoldás valóban a szerviz út, és senkit sem engedni az úthálózati elemként működő útpálya közelébe.
(Spéci egy kollégám Irakban az egyik kormánytag részére autópályára tervezett jelzőlámpás kapubehajtót a " 156 szobás családi házától"!!!. Lehet hogy mi is felzárkozunk..............az irakiakhoz?
Amúgy régen járatm már erre az 51-es elkerülőn, és meglepett, hogy mekkora megaplisz épült már Dunaharasztinál, jóformán ez már semmit sem kerül el, két lámpás csp, forgalom gerjesztett terület, így lehet építeni sz újabb 51-es elkerülőt.
hát ezt jól elqrták...
célszerűbb lett volna oda egy 2x2es autóutat építeni egyfüstalatt dunanagyvarsányt is elkerülve, az ipari területeket meg párhuzamos szervízúttal kiszolgálni...
Pont most voltam arra, mármint az 51-es elkerülőről lefodulva Dunavarsányba. Unokatesóm dolgozik a kavicsbányánál, és azért lett ott betonos a szakasz, hogy a teherautók nem nyomják hamar szét a vizes sóderrel terhelve.
Amúgy régen járatm már erre az 51-es elkerülőn, és meglepett, hogy mekkora megaplisz épült már Dunaharasztinál, jóformán ez már semmit sem kerül el, két lámpás csp, forgalom gerjesztett terület, így lehet építeni sz újabb 51-es elkerülőt.
Kifelé Budapestről az M5-M0D-51-esen mentünk, és meglepett, hogy az M0D-n mennyire konszolidálódott a sevbesség, egyetlen egy autós nem tartotta be a 80-85-ös tempót, egy első rendszámtábla nélküli BMW (hátúl hazai rendszámmal).
Budapestre meg befelé a Gyömrői úton mentünk (Gyorsforgalmi delegáció miatt lezárva), és annyit figyeltem meg a kagylós kútnál, hogy továbbra is 2 sávon megy a Gyömrői út forgalma (felhasználva az egyik osztályozót egy gyár miatt szélen), és egy buszsáv nyílik belül. Tehát csak a buszok felhajthatnak majd a gyorsforgalmira a Centrum felé, de okát még nem tudom, de ez csak ideiglenes lehet, így lehet a Köki átépítés miatt lesz így. Persze ki fogja ellenőrizni, hogy csak buszok hajtsanak itt ezen a felhajtón, jó kérdés.
Főleg annak tapasztalása után, hogy egyirányú útcávban majdnem frontálisan ütköztem Alsónémnedin egy szabálytalanúl szemből jövővel, na meg a Csévéző útnál Pesten a kötelezően jobbra kanyarodás ellenére 10-ből 8 autó balra ment, így kielőzve a gyorsforgalmi miatti torlódást a Centrum felé.
...ha jól tudom az volt a kísérleti szakasz, de rendes közútszakaszon (terhelés miatt) máshol nem tudok ilyet.
A másik ilyen próbaszakasz a 44-es úton volt, Békéscsaba és Gyula között, amikor az összesen 7 km-nyi bővítést röpke 3 évig építették (...). Ott a vasúti felüljáró és a gyulai körforgó közti részen van a jobb pályán 3 eltérő technológiával készült rész egymás után, abból legalább az egyik betonos.
- Igen, 'M4' -en is van Irsánál a 4 sávos részen egy 2km, ha jól tudom az volt a kísérleti szakasz, de rendes közútszakaszon (terhelés miatt) máshol nem tudok ilyet.
- Lehet, hogy üldözési mániám van, de már arra is gondoltam, hogy ha egyszer jól megcsinálják, nem megy tönkre túl hamar -> nem kell gyakran javítani -> nem lesz munkája Józsi bácsinak + a 35 KFT-nek akik felveszik a nagy lóvét. Nem hiszem, hogy a szakemberek a közútnál nem tudják a megoldást.