Én ugyan nem értek hozzá, de... Ha nincs olajnyomás és van olaj a motorban akkor valószínűleg olajpumpa. Ha van olajnyomás de szemmel láthatóan fogy az olaj akkor a motor felzabálja, akkor, ha nincs olajtócsa a kocsi alatt, mert akkor tömítés. Tehát összességében a műszerfali olajnyomás ellenőrző lámpa és a nívópálca elég kell legyenek az olajrendszer ellenőrzéséhez.
Sok mindentől függ, hogy milyen állapotban van a kasztni. 12 múlt ami miénk volt. Bal küszöbön van egy benyomódás-húzás, semmi rozsda. Csomagtér ajtó, rendszám keret vonalában pöttyökben rozsdásodik, illetve 2 első ajtó belső felén vannak pöttyek. Jobb hátsó sárvédő ívről most kezd hólyagosodni a lakk. 9 év garázsban, több mint 3 csillag szálló.
Láttam '05 körüli szintén sedan kalost, küszöbök lyukasan, géptető cserélve, csomagtér cserélve, 2 első ív már cserélve.......
jah és még annyi ne sértésnek vegyétek mert nem annak szántam!!! csak nekem a matiz és tico rozsdásodása 15 évesen nagyon nagy csalodás volt egy 17 éves f astra és egy 19 éves swift után
wector 81 lehetne egy kérdésem? mekkora az a rozsdás rész? tudnál fotot csinálni? illetve bárkinek van még gondja a rozsdával? nagyon gondolkozom egy kalos vételén de az elöző daewooim valahogy elvették a kedvem ( matiz,és tico ) mindegyik szana szét rohadt 15-16 éves korukra
Annyit jelez, hogy kigyullad az olajnyomás lámpa. 0,5bar környékén. De az már rég rossz, ha az kigyullad. Onnantól egy métert sem szabad tovább menni. A normál olajnyomás még meleg motornál, alapjáraton is minimum 1,5bar, hidegen akár 8 is lehet.
Köszönöm Mindenkinek a válaszokat!Lássatok csodát....a lámpa elaludt...megmaradt 3ezrem.......Köszi mégeszer....Szerintetek a rosz gyujótrafó okozhatott magasabb fogyasztást?
Megmondom őszintén, még nem találkoztam világító check lámpával, szerencsére. A javítási kézikönyvben írnak valamilyen törlésről, lehet ez használ. (kép csatolva) De elvileg ha a hiba megszűnik a lámpának is ki kellene aludnia, bár mivel még nem volt dolgom ilyennel így csak találgatok.
Üdv! Kicserélve a gyújtótrafo, gyertyák..... :):) már csak az a kérdésem.....aksisarut levettem.....a chek lámpa nem fog elaludni? ki kell ujra üttetnem 3ért? :( Köszi a választ
Beszerezni bárhol lehet, de itthon elég borsos az ára, ebay-en 2 ezer Ft-tól lehet kapni különféle csatolókkal (USB, bluetooth, Wi-fi). Vaterán is lehet kapni de ott már némi árréssel, mivel Ők is kintről hozatják be.
Programot meg lehet találni, pl Scanmaster-ELM, OBDAutoDoctor vagy androidos készülékre a Torque OBD app (https://www.google.hu/search?q=torque+obd&espv=2&biw=1920&bih=955&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=zi8bVebVKom5OJ6FgbgM&ved=0CDAQsAQ)
Daewoo kalos, hogy lehet vonatni ? Vagyis hol lehet rögzíteni a vontató kötelet. lökhárító alatt mind 2 oldalon van 2 vékony "lyuk" de valami vékony lemezből.. Legalábbis nekem ez elég gyengének tűnik. Vonószemnek meg nem találtam helyét
Hali! Valaki meg tudná mondani és esetleg fényképpel illusztrálni, hogy hol van az 1.4 16V motoron az olajgomba? Vagyis nem is gomba, hanem ami a műszerfali piros figyelmeztető lámpát "működteti". Skubizom a robbantott ábrákat, de nem találom... Itt az ideje az olajcserének, és egy kalap alatt betenném az olajnyomás mérőnek a gombáját, csak nem tudom, hova...? Köszi!
A számítógép a gyújtótrafót vezérli így ha gyújtáshibát ír akkor nagy valószínűséggel ott lesz a hiba, mivel a kábelekről, a gyertyákról nincs információja a rendszernek. Azokat max szemrevételezed és ha ramaty állapotban vannak kicseréled őket.
Elektróda hézag: 0,7 - 0,8 mm, gyertya meghúzási nyomaték 25 nm. Ezen kívül a sorrendre kell figyelni, de a trafón fel van tüntetve a hengerek sorrendje, melyik kivezetést hová kell kötni. Hibakód kiolvasásra-törlése és egyéb online adatok megjelenítésére meg lehet kapni 2000 Ft-tól eszközt. USB-s, bluethoot vagy wifi-s kivitelben. Ráadásul több típussal kompatibilisek így ha barári áron kiolvasol pár kódot máris visszajött az ára.
Üdv! Tegnap este némi rángatodzás után leállt a nejem 2005ös 1,2es kalosan ma nehezen elindult chek lámpa világított...elvittem diagnosztikára a pécsi Bosch szervízbe.....gyujtótrafot jelez.....azt tanácsolták cseréljek mindjárt 4 gyertyát is......otthon a műveletet eltudom végezni? ..ismerős occcccson szerez gyárit....mire kell figyelnem.....hazafelé újra jelzett a chek lámpa....csere után újra ki kell a hibakódot üttetnem??? 3ért? Köszi a válaszokat!!!!!
Enyém 2003-as, a bal hátsó ajtó alja kezdett rozsdásodni, mert az ajtón belül-alul lévő lyukak, ahol a két lemez közt kicsapódó esetleges pára hivatott kicsorogni, eldugult, és elkezdett a varratnál rohadni. Nem vészes, csak úgy szolídan, de megcsináltattam, mielőtt komolyabban lakatolni kellet volna.
Párom matiza szintén 2003-as, és neki a bal hátsó sárvédőív rohad. Először elkezdett felhólyagosodni, majd a hólyagok felszakadtak és alatta már a rozsdás fém látszott. Ezt is megcsináltattam, de idén télen megint ugyan ez a jelenség. Láttam több hasonló korú matizt, amik ugyan így a bal hátsó sárvédőíven rohadtak, hólyagosan. Ez valami széria gond lehet szerintem. Illetve, a motorháztetőn apró pontokban rozsdál, ahol valószínű kőfelverődéstől sérült a fényezés.
Ezeken kívül egyik kocsi sem rohad sehol. Mondjuk hozzá tartozik, hogy a Kalos garázsban áll, a Matiz meg az ég alatt.