Keresés

Részletes keresés

volánbarát Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30471
Köszönöm.

Mindenesetre érdekes, hogy jóval kevesebb kilométerért jóval többet fizetnek, mint a Kisalföld Volán lehetetlen feltételeket szabó kiírásánál. Talán Szolnokon több a tisztesség a vezetőkben.


Kíváncsiam várom a további fejleményeket.
Előzmény: BGab (30466)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30470
"Készítettem interjút több vezig.val, kérdésemre m.ki úgy nyilatkozott, h. szívük szerint inkább átadnák az önkormányzatnak a helyi üzemet, bajlódjnak vele ŐK!"


Ez nagyon szép. Adott a törvényi lehetőség, miért nem adják át? Miért nem pályáztatják meg ezeket, ha úgyis csak a baj van vele?


Itt volt például a kiváló lehetőség, a hazug alvállalkozói pályázat. Egyetlenegynél sem merült fel komplett városi közlekedés kiírása. Vajon miért? Ha annyira veszteséges a dolog, miért nem adják át?


Hidd el, ahogy a Volánok csinálják, a vízfejet eltartva, százmilliókat költve élsportra, csaló közbeszerzésekkel, úgy valóban veszteségesnek tűnhet (hahaha).


Ténylegesen azonban egy nagyon jó üzlet.
Előzmény: callaghan (30468)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30469
Természetesen nem a BKV-ra gondoltam, bár ott is irreálisan magas a hiány.

Abból meg talán ne induljunk ki, hogy mi volt a szocializmusban, bár sok ember visszasírja itt.

DE talán jobb lenne, ha ezek helyett mondjuk az EU idevágó paragrafusait tanulmányoznánk.
Előzmény: callaghan (30467)
callaghan Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30468

 

 Ez talán már jobban az én szakterületem: a Volán menedzsmentben van akkora szolidaritás egymás iránt, h. cs. úgy ukk - mukk - fukk nem akarják leadni a helyiüzemet, mert ez több kolléga - jóbarát (pl. üzemvezető, vezig.hely) esetleges menesztésével járhat. Igaz, volt arra pl., h a válást a belső ellentétek is megkönnyítették. (Pécsen, ha jól tudom ez történt) Lehet, h. az (ígért) központi támogatáshoz is jól jön, ha a cég minél több feladatot lát el.

 Más. A helyijáratos buszok kb. másfélszeres üzemanyag-fogyasztása a helyközihez képest nem lehet jelentéktelen tétel. Készítettem interjút több vezig.val, kérdésemre m.ki úgy nyilatkozott, h. szívük szerint inkább átadnák az önkormányzatnak a helyi üzemet, bajlódjnak vele ŐK!

 Az én off-topic autóm - 1995. évj. BMW 525iA - országúton 7,9-8,5l/100-t fogyaszt, városban min. 10,5, dugó esetén 15-re is felmegy.

 Most hallom az ESTÉ-ben, h. New Yorkban sztrájkolnak a közl.i dolgozók, magasabb fizuért, betegbizt.-ért, ha nyereséges lenne a NYTA, nem perelnék károkozásért a szakszervezetet. (A város kvázi csődben van, a tömegközlekedés az egyik fő veszteségforrás)

 

Előzmény: volánbarát (30465)
callaghan Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30467

 

 Kedves Volánbarát!

 

 Való igaz, h. a BKV iszonyatos deficitjének jóval nagyobb része ered a rossz struktúrából - a feles bürokráciából, mint a hálózat üzemeltetésből, de a városi közlekdés egészének sajátosságai miatt a cég soha nem lesz nyereséges. Gondolj bele, h. városi forgalomban egy Ik 280 fogyasztása 48l/100 km, az automata váltó, a több ajtó miatt is bonyolultabb villamossági rendszer szervízköltsége jóval nagyobb, mint egy távolsági - helyközi autóbuszé, míg a kötöttpályás üzemek fenntartása pedig az autóbusznál is drágább. A városi autóbusz-közlekedés az átkosban sem volt nyereséges, fenntartását keresztfin. oldották meg. - a Magyar Országos Levéltárban, a Közl.i Múzeumban található források mind erről szólnak. Lásd: "A közlekedés helyzete és átfogó fejlesztési elképzelései" OMFB 9-8705/ 1989. sz. tanulmány vagy a Minisztertanács 3131/1985. sz. TVR + előterjesztés.

 A városi közösségi közlekedést TÁRSADALMI HASZNA, és nem profitabilitása miatt szeretjük. (mi igen, a politikusaink - az amerikaiakhoz hasonlóan - sajnos nem)

 Az idézett forrásokat szívesen bemutatom, ha kéred.

Előzmény: volánbarát (30460)
BGab Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30466
A http://ted.publications.eu.int/official/ oldalon megtalálod:
eredmény: 2005/S 244-240613
kiírás 2005/S 189-186596
Előzmény: volánbarát (30462)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30465
Pontosítsunk, nem kötöttpályás közlekedésről van szó, csak autóbuszról.
Előzmény: volánbarát (30463)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30464
lemaradt: ez callaghannak (is) szólt.
Előzmény: volánbarát (30460)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30463
Szerinted miért van az, hogy amelyik város megpendíti, hogy kiírna egy pályázatot, ott a Volán pánikba esik és vigyázzba áll?
Előzmény: Grimbi (30461)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30462
Van esetleg kiírásod?
Előzmény: BGab (30459)
Grimbi Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30461
Bizonyítsd be, hogy nyereséges!
Előzmény: volánbarát (30460)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30460
"A városi közösségi közlekedés nem volt rentábilis, és ma sem az."

Ez a téveszméd honnan ered?
BGab Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30459

Megvan az általam ismert első volános alvállalkozós tender, ami eredményes volt (bár kicsit érdekes az eredménye).

Jászkun Volán

Két ajánlat érkezett, a nyertes a Panoráma Tourist Kft. Kíváncsi lennék, hogy ki volt a másik pályázó.

sosiforda Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30458

Országos közlekedési szövetség tudtommal csak Hollandiában létezik, de náluk sem teljeskörűen.

 

Náluk a vasúton kívül valamenyi más tömegközlekedési eszköz (vagyis a helyközi, távolsági, helyi buszok, a villamook, metrók) beletartozik ebbe, de a vasút nem (bár vannak szép számmal kombinált ajánlatok).

 

Van a közlekedési szövetség keretében egy övezetes jegy a "Nationale Strippenkaart", amivel bárhol, bármely cég buszán, villamosán utazhatsz, az átutazott zónáknak megfelelő sávokat érvényesítve, a 2 zónás: 1,60 EUR = 400,- Ft, a 45 zónás: 19,20 = 4.800,- FT és közötte többfajta.

A 4-11 éveseknek, 65 év felettieknek és diákoknak létezik egy kedvezményes változaa: 15 zónás: 6,50 (teljesárú) helyett 4,30 EUR-ért.

 

Létezik országos busz+helyijárat napijegy 12,80 EUR = 3.200,- Ft-os áron ( a nyári "holtszezonban" bagóért kedvezményes napijegy is ZomerZwerfkaart néven, ennek az ára már csak: 8,60 EUR = 2.150,- Ft/nap ) ,sőt kombinált országos napijegy csak az NS (államvasút) járataira ( 39,80 EUR = 9.950,- Ft) éskombináltan, az NS és az "összes többi" tömegközlekdés , vagyis valamennyi holland tömegközlekedési eszköz igénybevételére (OV-Dagkaart - 44,80 EUR = 11.200,- Ft).

 

Léteznek heti, havi és éves bérletek erre a tarifaközösségre és az NS-sel kombinálva is.

 

Emellett megvannak a cégek házi tarifái is (pl. az Amszterdami Közl. Váll. napijegye, stb.)

 

 

 

 

Előzmény: v_peti (30446)
callaghan Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30457

 

 Kétségtelen tény, hogy a hazai városok többségében jelenleg még a Volán üzemelteti a helyijáratos autóbuszokat, de azt mindenki - a döntéshozók is - érzik, h. ez alapjában véve számukra profilidegen tevékenység. A VOLÁN TRÖSZT 1983-as megszűnése - az anyagi érdekeltség bevezetése - óta a cégek a városi közlekedés területén nagyon sokáig igen mérsékelten ruháztak csak be. A városi közösségi közlekedés nem volt rentábilis, és ma sem az. (Az új helyijáratos kocsik vétele tudomásom szerint egyértelműen önk.i támogatásnak köszönhető) Az EU-ban az az általános gyakorlat, h. kvázi minden város saját BKV-t tart fenn. valószínűleg Mo.n is errefelé fogunk menni, ha lesz Volán privatizáció, ha nem. Az értékesítés előtt ugye meg kell szabadítani a cégeket a veszteség legfőbb forrásától, de ha az állam meg is tartaná az elővárosi - helyközi - távolsági autóbusz-közlekedést, a városi tömegközlekedés veszteségeinek finanszírozását - a szolgáltatás leromlásának/lerontásának ódiumát az önkormányzatokra fogja áthárítani á lá Margaret Thatcher - Ronald Reagen. Megérzésem szerint ha nem lenne a helyijárat üzemeltetésének kötelezettsége - kolonca a Volán vállalatok nyakán, a MÁV már megnézhette volna magát...

Előzmény: volánbarát (30422)
callaghan Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30456

 

 Gyuri!Tudod, h. nekem abszolút nem erősségem a matematika, de azt már megtanultam, hogy a részek optimuma nem = az egész optimumával. Hazánk a maga 10 M lakosával nyugodtan lehetne közlekdési szempontból "egy egész", ui. a Duna és a Tisza elválasztó jellege az elkövetkező 15 évben a hídépítéseknek köszönhetően csökkeni fog. Tisztában vagyok vele, h. v_peti kiátkoz ezért, de az új hidak - különösen a kapcsolódó úthálózat biz, szintű kiépítésével  - egyértelműen az autóbusz-közlekedést mozdítják elő. Pl. Győr/Veszprém/Zeg/Kaposvár/Szekszárd/Székesfehérvár - Szeged között a majdani M8 - M9 autóutak jóvoltából egyértelműen kedvezőbb eljutási lehetőséget fog adni a távolsági autóbusz, mint a Bp. érintésével történő vasúti utazás. Viszont - ennél sokkal fontosabb - az agglomerációk, ill. vonzáskörzetek kiterjesztésének lehetősége (lásd Dunaújváros)

Előzmény: István Gyuri (30444)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30455
Még '98-ban is készült belföldre. Sőt, 2002-ben is készült még orosz piacra.
Előzmény: T.Pisti (30454)
T.Pisti Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30454
Tényleg? Ejha, nem is tudtam hogy még '97-ben is gyártották ezt a fajta 256-ost
Előzmény: Alkaa (30452)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30453
GYT-879 a rendszáma, valóban az ex BVX-480, és nem a Kisalföld tulajdona jó ideje.
Előzmény: bzbx (30447)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30452
Ezt a buszt amúgy '98-ben vették, "használtan" ('97-es a busz).
Előzmény: T.Pisti (30443)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30451
Mik vannak!



Friss rendelet:

AZ V. kerületben életvitelszerűen lakó, állandó bejelentett lakcímmel rendelkező, 18. életévét be nem töltött kiskorú, valamint a felsőfokú tanulmányokat folytató 23. életévét be nem töltő felnőtt szeptember elsejétől augusztus 1-jéig alanyi jogon tömegközlekedési támogatásra jogosult, melynek mértéke a mindenkori diákbérlet összege. A támogatást kérelem alapján az önkormányzat adózási okokból az oktatási intézménynek utalja át, ahol a jogosultak készpénzben vehetik fel.
volánbarát Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30450
Gondolkoztál már kérdéseimen? Vagy megint kényelmetlen a válasz?
Előzmény: Törölt nick (30449)
Nzsolti Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30448
Nem tévedsz! Valóban nem volt ilyen rendszámú busza a Kisalföld Volánnak. Valószínűleg ez az ex BVX-480, de hogy miért lett átrendszámozva, azt nem tudom.
Előzmény: bzbx (30447)
bzbx Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30447
Helló! Ha jól emlékszem a busztípusok honlapon láttam egy IK-396-osról fényképet, rajta a két Kisalföld Volános csíkkal. Ami számomra furcsa, hogy a busz rendszáma GYL-876! Tudtommal ilyen rendszámú IK-396-os nem volt a Kisalföld Volánnak. Vagy netán tévednék? Amikor a G-s rendszámok mentek, már rég nem vettek 396-ost, hanem 398/E98-at.
v_peti Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30446

Ausztriában TKSZ van, azaz tarományonként jöttek létre a szövetségek, és az ország területét 100%-ig lefedik. A távolsági buszokonés néhány kisvárosi helyijáraton kívül szinte minden busz vagy vonat benne van, néhány kivételtől eltekintve.

 

Németországban van regionális és tartományi szint is. Az előbbi nem fedi le teljesen az országot. Az utóbbi igen, de itt sok helyen csak napijegy van, kivéve, ha a tartomány=a régióval.

 

 

Előzmény: callaghan (30421)
v_peti Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30445

OKSZ=MÁV(AUT) Nem ismerős?

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (30444)
István Gyuri Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30444

callaghan: A magam részéről inkább az OKSZ - Országos Közlekedési Szövetség - híve lennék

István! Köszi, hogy (ha már más nem nagyon) legalább Te válaszoltál. Az OKSZ-t én már túlzott központosításnak tartom, a Duna eléggé ketté választja az országot.

A városi közlekedési társaságok (egye fene) megmaradhatnának :)

Előzmény: callaghan (30421)
T.Pisti Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30443

Üdv

Miért nincs ezen a buszon rajt a Somló Volán felirat?

Ez egy mai kép Győrből. Ugyanezen busz Tupolev honlapján is rajt van pl., ott még rajt a felirat. Itt már nincs. Mehet úgy Volános busz hogy nincs rajt az üzemeltető cég jelzése?

MALWIN Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30442
Az.ettől azonban lehetsz még fáradt:-))))
Előzmény: Dénes Balázs (30441)
Dénes Balázs Creative Commons License 2005.12.19 0 0 30441
Ha jól látom, ez a KBS-644. Ha nem az, akkor már fáradt vagyok :) Na mindegy. Szóval szombat délelőtt épp vizsgára tartva várom a szokásos emmáennt az egyik megállóban egy Szeged melletti faluban, mikor is megjelenik "Őnagysága". Nagyon kényelmes, csendes, jó futású kocsi volt, néztem is nagyot több utas- és munkatársammal egyetemben, hogy mivel is érdemeltük ezt ki?! Az utasáramlás esetleges nehézségeiről nem tudok nyilatkozni, mivel nem volt zsufi a buszon (de ez nem azt jelenti, hogy el kell innen venni, mer' nincs reája igény... :)))
Előzmény: MALWIN (30440)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!