Keresés

Részletes keresés

htibor Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30481

Nagy átrendszámozásról nem tudok.

Viszont!

Kb 2 perce kaptam telefonon, hogy 1-2 órája lett beállítva Zámoly felé egy szóló Volvo 7000-es, 2 ajtós, alacsonypadlós, légkondíconálóval felszerelt kocsi, rendszáma: JYL-227, ferde csíkos Albás fényezéssel.

Nagy a valószínűsége, hogy ez lesz az.

Előzmény: Alkaa (30480)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30480
Volt mostanság átszámozás felétek? A fehérvári helyi Volvo buszról mit tudsz? Van, nincs? Lesz most egy csomó használt Volvo?
Előzmény: htibor (30479)
htibor Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30479

Akkor történt, amikor a két Volvo 8700-as kocsi kiváltotta őket a távolsági fordákban.

Egyiket Cece-Paks irányú vonalra tették, másikból távolsági tartalék lett.

Előzmény: Alkaa (30478)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30478
Nicsak, nem is tudtam, hogy mindkét GDK-t átszámozták.
Előzmény: htibor (30475)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30477

Kedves Barátom!

 

Egy mondatot emelek ki téveszméidből:

 

 

"A volanoknak helykozi vonalakra kellett kiirni alvallakozast, es a helyi jarat pedig nem helykozi... "

 

A valóság az, hogy az összteljesítmény 5-30%-ra lehetett kiírni közbeszerzést. Nem volt ezzell kapcsolatos megkötés.

 

A többi állításod is hasonló összefüggésben áll a valósággal.

 

 

Olvass, tanulj, képezd magad.

 

Előzmény: Jump424 (30473)
gmondi Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30476

Vita a Hévízi autóbuszállomás új helyről:

http://www.nol.hu/cikk/388282/

htibor Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30475

GDK-141 -> FKS-235

GDK-142 -> FKS-234

Előzmény: Nzsolti (30472)
Jump424 Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30474
Hmm. Akkor tuom, mit "kérnék" a KV helyében...

ja, hogy bili!!! ők nem kérhetnek :S
Előzmény: atinform (30434)
Jump424 Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30473
ember!

Mondjal egy nyugati varost, ahol onmagaban nyereseges a varosi kozlekedes (kersztfinanszirozas, illetve allami, onkormanyzati dotacio nelkul)! A Te ahitott mintad alapjan!

Mielott jossza a miert nem igenyelnek dumaval....

mert kevered a szezont a keszonnal.

A volanoknak helykozi vonalakra kellett kiirni alvallakozast, es a helyi jarat pedig nem helykozi...

OFF

nemakarod pl. MAV-barat neven a vonatbuzullust boldogitani, hogy pl. miert az takarit, aki, vagy miert ugy, ahogy? Ja, hogy az illetekesek (nem a topic lakok), szoval ha fejen talalnad a szoget, lehet, hogy fejen talalna egy olomgolyo? :) Milyen jambor emberek vannak itt! :))))
Előzmény: volánbarát (30470)
Nzsolti Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30472
Ha tudja valaki, légyszi írja meg mi volt az FKS-234 (Alba Volán 395) eredeti rendszáma!
volánbarát Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30471
Köszönöm.

Mindenesetre érdekes, hogy jóval kevesebb kilométerért jóval többet fizetnek, mint a Kisalföld Volán lehetetlen feltételeket szabó kiírásánál. Talán Szolnokon több a tisztesség a vezetőkben.


Kíváncsiam várom a további fejleményeket.
Előzmény: BGab (30466)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30470
"Készítettem interjút több vezig.val, kérdésemre m.ki úgy nyilatkozott, h. szívük szerint inkább átadnák az önkormányzatnak a helyi üzemet, bajlódjnak vele ŐK!"


Ez nagyon szép. Adott a törvényi lehetőség, miért nem adják át? Miért nem pályáztatják meg ezeket, ha úgyis csak a baj van vele?


Itt volt például a kiváló lehetőség, a hazug alvállalkozói pályázat. Egyetlenegynél sem merült fel komplett városi közlekedés kiírása. Vajon miért? Ha annyira veszteséges a dolog, miért nem adják át?


Hidd el, ahogy a Volánok csinálják, a vízfejet eltartva, százmilliókat költve élsportra, csaló közbeszerzésekkel, úgy valóban veszteségesnek tűnhet (hahaha).


Ténylegesen azonban egy nagyon jó üzlet.
Előzmény: callaghan (30468)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.21 0 0 30469
Természetesen nem a BKV-ra gondoltam, bár ott is irreálisan magas a hiány.

Abból meg talán ne induljunk ki, hogy mi volt a szocializmusban, bár sok ember visszasírja itt.

DE talán jobb lenne, ha ezek helyett mondjuk az EU idevágó paragrafusait tanulmányoznánk.
Előzmény: callaghan (30467)
callaghan Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30468

 

 Ez talán már jobban az én szakterületem: a Volán menedzsmentben van akkora szolidaritás egymás iránt, h. cs. úgy ukk - mukk - fukk nem akarják leadni a helyiüzemet, mert ez több kolléga - jóbarát (pl. üzemvezető, vezig.hely) esetleges menesztésével járhat. Igaz, volt arra pl., h a válást a belső ellentétek is megkönnyítették. (Pécsen, ha jól tudom ez történt) Lehet, h. az (ígért) központi támogatáshoz is jól jön, ha a cég minél több feladatot lát el.

 Más. A helyijáratos buszok kb. másfélszeres üzemanyag-fogyasztása a helyközihez képest nem lehet jelentéktelen tétel. Készítettem interjút több vezig.val, kérdésemre m.ki úgy nyilatkozott, h. szívük szerint inkább átadnák az önkormányzatnak a helyi üzemet, bajlódjnak vele ŐK!

 Az én off-topic autóm - 1995. évj. BMW 525iA - országúton 7,9-8,5l/100-t fogyaszt, városban min. 10,5, dugó esetén 15-re is felmegy.

 Most hallom az ESTÉ-ben, h. New Yorkban sztrájkolnak a közl.i dolgozók, magasabb fizuért, betegbizt.-ért, ha nyereséges lenne a NYTA, nem perelnék károkozásért a szakszervezetet. (A város kvázi csődben van, a tömegközlekedés az egyik fő veszteségforrás)

 

Előzmény: volánbarát (30465)
callaghan Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30467

 

 Kedves Volánbarát!

 

 Való igaz, h. a BKV iszonyatos deficitjének jóval nagyobb része ered a rossz struktúrából - a feles bürokráciából, mint a hálózat üzemeltetésből, de a városi közlekdés egészének sajátosságai miatt a cég soha nem lesz nyereséges. Gondolj bele, h. városi forgalomban egy Ik 280 fogyasztása 48l/100 km, az automata váltó, a több ajtó miatt is bonyolultabb villamossági rendszer szervízköltsége jóval nagyobb, mint egy távolsági - helyközi autóbuszé, míg a kötöttpályás üzemek fenntartása pedig az autóbusznál is drágább. A városi autóbusz-közlekedés az átkosban sem volt nyereséges, fenntartását keresztfin. oldották meg. - a Magyar Országos Levéltárban, a Közl.i Múzeumban található források mind erről szólnak. Lásd: "A közlekedés helyzete és átfogó fejlesztési elképzelései" OMFB 9-8705/ 1989. sz. tanulmány vagy a Minisztertanács 3131/1985. sz. TVR + előterjesztés.

 A városi közösségi közlekedést TÁRSADALMI HASZNA, és nem profitabilitása miatt szeretjük. (mi igen, a politikusaink - az amerikaiakhoz hasonlóan - sajnos nem)

 Az idézett forrásokat szívesen bemutatom, ha kéred.

Előzmény: volánbarát (30460)
BGab Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30466
A http://ted.publications.eu.int/official/ oldalon megtalálod:
eredmény: 2005/S 244-240613
kiírás 2005/S 189-186596
Előzmény: volánbarát (30462)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30465
Pontosítsunk, nem kötöttpályás közlekedésről van szó, csak autóbuszról.
Előzmény: volánbarát (30463)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30464
lemaradt: ez callaghannak (is) szólt.
Előzmény: volánbarát (30460)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30463
Szerinted miért van az, hogy amelyik város megpendíti, hogy kiírna egy pályázatot, ott a Volán pánikba esik és vigyázzba áll?
Előzmény: Grimbi (30461)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30462
Van esetleg kiírásod?
Előzmény: BGab (30459)
Grimbi Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30461
Bizonyítsd be, hogy nyereséges!
Előzmény: volánbarát (30460)
volánbarát Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30460
"A városi közösségi közlekedés nem volt rentábilis, és ma sem az."

Ez a téveszméd honnan ered?
BGab Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30459

Megvan az általam ismert első volános alvállalkozós tender, ami eredményes volt (bár kicsit érdekes az eredménye).

Jászkun Volán

Két ajánlat érkezett, a nyertes a Panoráma Tourist Kft. Kíváncsi lennék, hogy ki volt a másik pályázó.

sosiforda Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30458

Országos közlekedési szövetség tudtommal csak Hollandiában létezik, de náluk sem teljeskörűen.

 

Náluk a vasúton kívül valamenyi más tömegközlekedési eszköz (vagyis a helyközi, távolsági, helyi buszok, a villamook, metrók) beletartozik ebbe, de a vasút nem (bár vannak szép számmal kombinált ajánlatok).

 

Van a közlekedési szövetség keretében egy övezetes jegy a "Nationale Strippenkaart", amivel bárhol, bármely cég buszán, villamosán utazhatsz, az átutazott zónáknak megfelelő sávokat érvényesítve, a 2 zónás: 1,60 EUR = 400,- Ft, a 45 zónás: 19,20 = 4.800,- FT és közötte többfajta.

A 4-11 éveseknek, 65 év felettieknek és diákoknak létezik egy kedvezményes változaa: 15 zónás: 6,50 (teljesárú) helyett 4,30 EUR-ért.

 

Létezik országos busz+helyijárat napijegy 12,80 EUR = 3.200,- Ft-os áron ( a nyári "holtszezonban" bagóért kedvezményes napijegy is ZomerZwerfkaart néven, ennek az ára már csak: 8,60 EUR = 2.150,- Ft/nap ) ,sőt kombinált országos napijegy csak az NS (államvasút) járataira ( 39,80 EUR = 9.950,- Ft) éskombináltan, az NS és az "összes többi" tömegközlekdés , vagyis valamennyi holland tömegközlekedési eszköz igénybevételére (OV-Dagkaart - 44,80 EUR = 11.200,- Ft).

 

Léteznek heti, havi és éves bérletek erre a tarifaközösségre és az NS-sel kombinálva is.

 

Emellett megvannak a cégek házi tarifái is (pl. az Amszterdami Közl. Váll. napijegye, stb.)

 

 

 

 

Előzmény: v_peti (30446)
callaghan Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30457

 

 Kétségtelen tény, hogy a hazai városok többségében jelenleg még a Volán üzemelteti a helyijáratos autóbuszokat, de azt mindenki - a döntéshozók is - érzik, h. ez alapjában véve számukra profilidegen tevékenység. A VOLÁN TRÖSZT 1983-as megszűnése - az anyagi érdekeltség bevezetése - óta a cégek a városi közlekedés területén nagyon sokáig igen mérsékelten ruháztak csak be. A városi közösségi közlekedés nem volt rentábilis, és ma sem az. (Az új helyijáratos kocsik vétele tudomásom szerint egyértelműen önk.i támogatásnak köszönhető) Az EU-ban az az általános gyakorlat, h. kvázi minden város saját BKV-t tart fenn. valószínűleg Mo.n is errefelé fogunk menni, ha lesz Volán privatizáció, ha nem. Az értékesítés előtt ugye meg kell szabadítani a cégeket a veszteség legfőbb forrásától, de ha az állam meg is tartaná az elővárosi - helyközi - távolsági autóbusz-közlekedést, a városi tömegközlekedés veszteségeinek finanszírozását - a szolgáltatás leromlásának/lerontásának ódiumát az önkormányzatokra fogja áthárítani á lá Margaret Thatcher - Ronald Reagen. Megérzésem szerint ha nem lenne a helyijárat üzemeltetésének kötelezettsége - kolonca a Volán vállalatok nyakán, a MÁV már megnézhette volna magát...

Előzmény: volánbarát (30422)
callaghan Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30456

 

 Gyuri!Tudod, h. nekem abszolút nem erősségem a matematika, de azt már megtanultam, hogy a részek optimuma nem = az egész optimumával. Hazánk a maga 10 M lakosával nyugodtan lehetne közlekdési szempontból "egy egész", ui. a Duna és a Tisza elválasztó jellege az elkövetkező 15 évben a hídépítéseknek köszönhetően csökkeni fog. Tisztában vagyok vele, h. v_peti kiátkoz ezért, de az új hidak - különösen a kapcsolódó úthálózat biz, szintű kiépítésével  - egyértelműen az autóbusz-közlekedést mozdítják elő. Pl. Győr/Veszprém/Zeg/Kaposvár/Szekszárd/Székesfehérvár - Szeged között a majdani M8 - M9 autóutak jóvoltából egyértelműen kedvezőbb eljutási lehetőséget fog adni a távolsági autóbusz, mint a Bp. érintésével történő vasúti utazás. Viszont - ennél sokkal fontosabb - az agglomerációk, ill. vonzáskörzetek kiterjesztésének lehetősége (lásd Dunaújváros)

Előzmény: István Gyuri (30444)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30455
Még '98-ban is készült belföldre. Sőt, 2002-ben is készült még orosz piacra.
Előzmény: T.Pisti (30454)
T.Pisti Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30454
Tényleg? Ejha, nem is tudtam hogy még '97-ben is gyártották ezt a fajta 256-ost
Előzmény: Alkaa (30452)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30453
GYT-879 a rendszáma, valóban az ex BVX-480, és nem a Kisalföld tulajdona jó ideje.
Előzmény: bzbx (30447)
Alkaa Creative Commons License 2005.12.20 0 0 30452
Ezt a buszt amúgy '98-ben vették, "használtan" ('97-es a busz).
Előzmény: T.Pisti (30443)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!