Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Milyen átmérőjű polifoam csőhéjat tettél rá, illetve mennyire bírja az igénybevételt?
Üdv.
Más kérdés:
Korábban linkeltem be képet falra szerelt fűkasza tartóról. Szerintetek károsítja a gumi rezgéscsillapítókat az üzemanyagtartály mögött, ha a benzintankra fekszik fel a tartó, vagy inkább a motor alá helyezzem át az alátámasztást (HQ. 343FR)?
A piactéren, a vasárnapi bolhán szinte mindig kint vannak. A börtön falának tövében, a könyvtár mellett van egy kb 20 m hosszú pultjuk. Itt nagyon sok kínai fűkasza alkatrész van. A szombati bolhán (Hock J. u.) is van egy árus, de ott nincs akkora választék. Ellenben a szombati bolhán sok használt kaszálógép van.
Sziasztok! Van egy Al-KO BC 41-25 fűkaszám tavaly október óta nem üzemelt mert akkor szétment a berántó és azóta nem vettem hozzá de ősszel a benzint kiöntöttem gumicumival kinyomkodtam a karbiból ma sikerült berántót vennem 1300 forintért. Na szóval feltettem húzom csak kattogot ami volt alatta tömítés kivettem úgy j ó megpróbáltam indítani ráncigáltam egy ideig fel-fel röffent de különösebb életjelet nem adott.Veszek bele gyertyát mert a szikra elég gyenge a karburátort házilag hogy tudom takarítani ecetben kifőzöm?
Van egy Stihl FS55 fűkaszánk, ami egyszerűen megállt, megállípítottam hogy nincs szikra. A gyujtás mikrokapcsolót kimértem szakadásvizsgálóval jól működik, marad tehát a trafó. A trafó két csatlakozójáról lehúztam a mikrokapcsoló felé tartó vezetékeket, és kimértem szakadásviszgálóval ami sípoló hangot ad, tehát kapcsolat van a test és a trafó + pólusa között. Jól sejtem hogy itt nem kellene sípolni a műszernek, tehát nem kellene kapcsolatnak lennie?
Alkatrészt szinte minden kertigép-alkatrész webáruházban kapsz hozzá. Nálunk (Zalaegerszeg) a bolhapiacon van egy cég, akinél minden van hozzá. Egy komplett motort szinte össze lehet rakni onnan a pultról kb. 8-10 ezerből.
Ez nem olyan mint a Bosch, hogy a zöld a barkács a kék az ipari :-) Egyforma gagyi az összes. De tény, hogy ennyiért nem nagyon lehet rajta veszteni. Én akkor vettem, amikor hirtelen rendbe kellett rakni a megörökölt birtokot (2.200 m2) a bérkaszás 100 ezret mondott. Akkor 20-ért megvettem a Straust, mondván, ha az első bevetést túléli, már akkor keresett nekem 80 ropit. De utána sem akart megpusztulni. Nem egy jó gép, de az árát megéri.
Köszönöm a véleményeket.
20.000ft. körül el lehet felejteni a rezgéscsillapítást.
Alkatrészt hol árulnak hozzájuk?
Ahhoz, hogy ezek mennyibe kerülnek, lehet megkockáztatható egy próba.
Eddig azt hittem csak pirosba vannak straus kaszák. Olxon hirdetnek zöldet, sárgát. Ez is úgy van mint pl. barkácsgépeknél ipari, barkács?
Múltkorokba tescoba is voltak, már majdnem bánom, hogy nem vettem. Mindenképp garanciával szeretném venni.
Az van, amit Gypsy mond, nagyon esetleges a minőség. A szárazon összerakott hajtószár, a széteső berántó, a folyató tank az átverős gyári adatok szinte alap, de motorikusan én semmi gondot nem tapasztaltam. Pedig pusztán kíváncsiságból egy ráérős hévégén szét is szedtem apróra. Akkor derült ki, hogy a gépfeliratok, a doboz, a kézikönyv ellenére nem 53, hanem csak 43 cm3. Szemrebbenés nélkül ráírták. De a 43 sem kevés, sőt átlag feletti, igazán csak a nagy ipari gépek vannak 40 cm3 felett. De a motor nagyon tisztességesen össze volt rakva. Tényleg fillérekért lehet hozzá alkatrészt kapni. Én szeretek ilyenekkel pepecselni, értek is hozzá, így minden különösebb gond nélkül életben tartottam eleddig, de az is igaz, hogy a legjobb Husqvarna XP olajat kapta ez is, nem mixeltünk külön neki. Ugyanazt a munkát végezte, mint a 343-as Husqvarna, mert kötelékben kaszáltunk mindig. Csak a husit max lemostam, leporoltam, a Straus közel sem volt problémamentes és a termelékenysége is jóval alatta van a Husqvarnának.
És itt van egy nagyon fontos szempont, az ergonómia. Aki már kaszált egy délutánt egyhuzamban az tudja, hogy miről beszélek. A Straus nem kis motor, rezeg rendesen, a gép sem könnyű. A jó rezgéscsillapítás az megfizethetetlen. És itt nem a kis gizda gumigyűrűkre gondolok, hanem a tornyos, rugós, gumibakos tubusra, ami a nagy Husqvarna, Stihl, Komatsu gépeken van. Aki ezt úri huncutságnak tartja, az még nem kaszált eleget. Vagy természetes dolognak tartja, hogy munka közben és utána még órákig hangyák futkosnak a hóna alatt :-)
Ezt pont az őrségi vásárba vették.
Nem tudom...
Valamit jó lenne vennem, hogy a 300m2.es hátsó kertemet ne kéne kéthetente végignyalni fűnyíróval.
Szeretem a minőségi dolgokat, de azért stihl husqvarna, oleo árát sokallom.
Lehet akár jól működő is. Nem mindegy, hogy hol vette. A multiknál nagyobb az odafigyelés a garancia miatt, a piacosak általában a gagyik. A legnagyobb bajuk az, hogy valószínűleg pont leszarják, mennyire jól sikerül összerakni, meg anyagokkal is van némi hiba. Ha valaki szeret vele szerelgetni, életben lehet tartani. Az alkatrész gombokért van, tehát annyira nem fáj a javítás. De gyenge is, meg nagyon bizonytalan, hogy arra bármi munkát lehessen vállalni. A szöghajtása szétmegy, ha komoly fűben használod, a berántója törik, szétesik. Hát ilyesmi.
Miért van, hogy neten mindenki szidja a
straus austria gépeket? Tényleg annyira
tré?
Szomszédomnak van egy straus fűkaszája,
kétbalkezes semmirekellő piás gyerek, de a kasza
működik nála prímán pár éve, maszekol is vele
sokat.
Csak az övét csinálhatták meg jól?
Nem tudom. Az annak számít, ha több, mint két éve nincs neki? De próbáld meg, meglátod. Már tavaly szóltam neki, hogy pusztítsa le, ha egyszer nincs ilyenje. Nem érdekli.
Most cseréltem le az olajat a 4T kaszában, illetve adtam a szöghajtásnak is zsírt. Még a légszűrőt is megnézem, ezen kívül a szárban kell még valahol kenni? (motor-szár csatlakozás, összetoldás?)
A hevedert mivel tartottad meg ilyen tisztán?Talán kimostad?Tényleg le a kalappal,ahogy kinéz pedig a nyáron sokat ment kemény terepen, azt írtad.Gondos Gazda vagy!Gratulálok!Jó vétel lessz valakinek az említett árért!
A sthil, husi ,alternativa szerintem az echo-sindajwa kaszái ! Madein Japán! Nekünk is mindent cserélni kéne ,mert 9-10 éves minden gépem de egyenlőre csak szemezek ezen gépekkel !
A Husqvarna 343R 110.000 Ft, a Husqvarna Trio Balance heveder 20.000 Ft lenne.
A gép tökéletes állapotú, keveset használt, egy szezont futott T45X csapágyas fejjel, kizárólag a kék fullszinti Husqvarna XP olajjal ment, új gázbowden, kipufogó burkolat. Én már a megkopott rezgéscsillapító tubussal vettem, ha valakit zavar, 9 ezerért lehet hozzá gyári újat venni. Engem nem zavart, de raktam rá egy polifoam burkolatot, hogy védje a hevedert és ne kopjon a tubus sem tovább. Nem a fotózás kedvéért lett kiglancolva, nálam így került nyugovóra a szezon végén, vagyis nagy becsben tartottam, nem egy leharcolt lomis cucc.
A hevedert egyszer kipróbálta a tesóm a Straus-al. Öt percig élvezkedett vele, de ennyi idő alatt egy kicsit megkarcolta a csípővédő kemény műanyag burkolatát. Ettől eltekintve szinte gyári új állapotban van.
Elég alapvetően változott. A Komatsu kisgépes gyárát megvette a Husqvarna, és ELTŰNTEK a Komatsu kaszák. Vagyis tovább élnek lebutítva Husqvarna néven . A Husqvarna 543RS lánykori neve a Komatsu 4500, a Husqvarna 553RS meg a Komatsu 5000, de úgy, hogy leszedték róluk a rezgésmentesítőt. Tehát alkatrész van hozzá, de gépet már nem kapsz, csak Husqvarna ruhában, szűkített szolgáltatással. Hogy a minősége változott-e, nem tudom.
Legutóbb a 2010-es posztok között találtam utalást Komatsu Zenoah gépekre. Változott-e azóta az alkatrészellátás,és a szerviz? Érdemes-e Stihl vagy Husqvarna kaszák alternatívájaként számolni vele? Ár-érték aránya még mindig jónak tűnik, de valóban jól járok-e vele, ha egy ilyet választok? Egy hektáros terület rendszeres kaszálására kellene, meg úgyis megkér mindig valaki, ha éppen lát dolgozni....