december 21-én (szerda)- a hetek utolsó isk. előadási napja december 22-én (csütörtök)- munkanap (tanszünetes) december 23-án (péntek)- a hetek utolsó munkanapja (tanszünetes) december 24-én (szombat)- szabadnap december 25-én (vasárnap)- munkaszüneti nap december 26-án (hétfő)- a hetek első munkanapját megelőző munkaszüneti nap december 27-én (kedd)- a hetek első munkanapja (tanszünetes) december 28-án (szerda)- munkanap (tanszünetes) december 29-én (csütörtök)- munkanap (tanszünetes) december 30-án (péntek)- a hetek utolsó munkanapja (tanszünet) december 31-én (szombat)- szabadnap
Több info: http: //www.menetrendek.hu/unnepi/balaton.htm
Ez semmilyen közlekedési szövetség. Több vidéki városokban a helyközi járatok városi szakaszain érvényes a helyi bérlet, vannak olyan városok, ahol egy számozott helyijáratot csak helyközi járat végzi. Értelemszerűleg városon belül helyijárati tarifával, városból másik településre helyközi tarifával.
Volt olyanra is példa, hogy a területileg illetékes Volán más társvolán helyközi (távolsági?) járatait akarta bevonni a helyijárati rendszerébe.
Olyanra is volt példa, hogy a 104-est visszavágták, a kieső részen pedig Budapesten a Volánbusz járataival lehetett utazni BKV tarifával. Ez már persze nem létezik, mert azóta a 104-es ismét lefedi a területet.
A diákbérletekre az árkieg fix összegű, és nem százalékos. Ezt bevezetni elég érdekes dolog volt néhány éve, de ezt most hagyjuk. Ez nem a Kisalföld sara. A bérletenként járó árkieg összege jóval több, mint a bérlet fogyasztói ára. Ez elég hülyeség, de hagyjuk. Ez sem a Kisalföld sara. Ha leviszik a fogyasztói árat, több fogy a bérletből (kereslet-kínálat egyszerű törvényei alapján), több lesz az árkieg. Kevesebb pénz jön ugyan be az utastól, de több az árkiegből. Még a végén több is lehet a felszorzott bevétel, mint korábban. Az árat, árkieget, stb. nem a Kisalföld Volán határozza meg, tehát ez sem a Kisaföld Volán sara. Akkor mi a bajod a Kisalföld Volánnal?
"Amit BKSZ-nek hívnak, az nem közlekedési szövetség"
Ez igaz!
Értem.
Vannak bőven párhuzamos kapacitások. Ésszerűtlen, egymással konkuráló közlekedési vállalatok, kapacitások egyenlőtlen elosztása, monopolista és korlátozott piacon egymás esélyeit rontó megnyilvánulások, jelenleg.
Ha lehetne szívesen venném ha kifejtenéd az álláspontodat, megköszönném.
Akkor mégegyszer: A Közlekedési Szövetség az egy dolog, a helyi-helyközi kombinálás egy másik dolog. Nem tudom ennél jobban hangsúlyozni. Amit BKSZ-nek hívnak, az nem közlekedési szövetség.
Miért szűnt meg "vidéken" a BKSZ-szerű szolgálatás, az a kedvezmény,hogy a helyi járati tarifahatárig összvonalas bérlet elfogadás volt, a saját járatokra? (társ cég "távolsági járatára" nem)
Tudom több pénzt lehet szedni így külön külön bérlettel, és hosszabb kilométerekkel, de mégse korrekt. Utasként nem korrekt. Volánosként többletbevétel.
Vidéken is volt "NYKSZ", meg "EKSZ", csak megszűntek.
Volt a Szabolcs Volánnál is meg más vidéki kisvárosokban is olyan hogy a tarifahatárig ÖSSZVONALAS HELYI bérlettel, lehett utazni, utána meg, helyközivel.
Egy példát találtam mert csak ezt a menetrendet tettem el.
2004 december 31-én szünt meg ez a lehetőség!!!
Talán el lehet olvasni, ez irányonként 3,4 3,7 6,1 kilométert jelentett, ez sokaknak azt jelentette, hogy olcsóbb volt a bérlet, vett egy 10 km est meg egy összvonalast, jelenleg ez 15 km + egyvonalas vagy öszvonalassal oldja meg, de kb 3000 Ft al több pénzből.
Téligumi nélkül üzemelteti csaknem ezer autóbuszát az állami tulajdonú Volánbusz Közlekedési Rt. és a vidéki szállítási vállalatok többsége – tudta meg a Magyar Nemzet.
A lap szerint a Volánbusz anyagi megfontolásból vetette el az abroncsok beszerzését, mivel ez megsokszorozná a kiadásait, inkább négy évszakos gumikkal működteti a járműveit.
A különleges mintázatú téligumik felszerelése szakemberek szerint akkor mindenképpen tanácsos, ha a hőmérséklet tartósan 7 Celsius-fok alá csökken, mert jóval biztonságosabb velük a közlekedés. Legutóbb a múlt héten, Kiskassa közelében a Pannon Volán távolsági busza járt szerencsétlenül: a nyári abroncsokkal fölszerelt jármű megcsúszott a havas úton, majd egy öt méter mély árokba zuhant – tizenegy ember sérülését okozva.
Dörnyei Gábor, a Pannon Volán beszerzési osztályvezetője akkor azzal érvelt, hogy a jó műszaki állapotban lévő jármű balesetét gyorshajtás okozta. Hozzátette: téligumit – mivel az drága – a többi vidéki társasághoz hasonlóan nem használnak.
A Volánbusz Rt. által üzemeltetett autóbuszok a jogszabályoknak megfelelő minőségű, négy évszakos gumiabroncsokkal működnek az országon belül – reagált a Magyar Nemzet értesülésére Sajó Zsuzsanna, a társaság kommunikációs tanácsadója.
Nálunk valami 10 és 20% közötti átlagos járatkihasználtság jött ki pár éve! Hiába van csúcsidőben teli járat, ha vannak kisforgalmú, járatok, és van holtidő is.