Téligumi nélkül üzemelteti csaknem ezer autóbuszát az állami tulajdonú Volánbusz Közlekedési Rt. és a vidéki szállítási vállalatok többsége tudta meg a Magyar Nemzet.
A lap szerint a Volánbusz anyagi megfontolásból vetette el az abroncsok beszerzését, mivel ez megsokszorozná a kiadásait, inkább négy évszakos gumikkal működteti a járműveit.
A különleges mintázatú téligumik felszerelése szakemberek szerint akkor mindenképpen tanácsos, ha a hőmérséklet tartósan 7 Celsius-fok alá csökken, mert jóval biztonságosabb velük a közlekedés. Legutóbb a múlt héten, Kiskassa közelében a Pannon Volán távolsági busza járt szerencsétlenül: a nyári abroncsokkal fölszerelt jármű megcsúszott a havas úton, majd egy öt méter mély árokba zuhant tizenegy ember sérülését okozva.
Dörnyei Gábor, a Pannon Volán beszerzési osztályvezetője akkor azzal érvelt, hogy a jó műszaki állapotban lévő jármű balesetét gyorshajtás okozta. Hozzátette: téligumit mivel az drága a többi vidéki társasághoz hasonlóan nem használnak.
A Volánbusz Rt. által üzemeltetett autóbuszok a jogszabályoknak megfelelő minőségű, négy évszakos gumiabroncsokkal működnek az országon belül reagált a Magyar Nemzet értesülésére Sajó Zsuzsanna, a társaság kommunikációs tanácsadója.
Nálunk valami 10 és 20% közötti átlagos járatkihasználtság jött ki pár éve! Hiába van csúcsidőben teli járat, ha vannak kisforgalmú, járatok, és van holtidő is.
Sajnos nem érted. A helyi közlekedés, ha valódi gazdája van, nyereséges tevékenység. Nem véletlen, hogy semelyik Volán nem akarja testálni sehova. Ha pénzt kell kérni a megtévesztett önkormányzatoktól, akkor persze bűvészkednek a számokkal, de ha valaki el akarná venni tőlük, akkor sápítoznak, fűhöz-fához rohangálnak, fenyegetőznek, stb. Mindegyikre van példa.
A helyi üzemért nem hogy nem lenne jelentkező, hanem tolonganának a pályázók. Azt a pályázatot ugyanis nem a Volán írná ki(ezeket a csalásokat már ismerjük), hanem az önkormányzat, ahol a valódi érdekek érvényesülnének (márminhta ők is komolyan gondolják).
Közlekedési Szövetségek támájában (nem az olyan neszesemmire gondolok, mint amit napjainkban BKSZ-nek csúfolnak): Kialakításukhoz nincs meg -sem a közigazgatási háttér, -sem az intézményi háttér, -sem a politikai akarat, -sem a szabályozórendszer, -sem az egyszerűen adaptálható külföldi példa -és még csomó minden, melyek megalkotásának az előbbi 4 az alapfeltétele.
"A valóság az, hogy az összteljesítmény 5-30%-ra lehetett kiírni közbeszerzést."
Nem nyert, a valóság nem ez. Megint nem vagy képben. De ez nem akadályoz meg téged abban, hogy továbbképzésre utasítsd azt, aki veled ellentétben jól tudja, hogy mi a helyzet.
És ezek után még te vagy meglepődve, ha senki se akar veled szóba állni...
Ez itt egy békés, szakmai topic. Nem vádaskodunk, nem állítunk teli torokból valótlanságokat, nem nevezünk csalónak becsületes embereket.
A te stílusod, hangnemed, hozzáállásod egyszerűen nem illik ide. Kérlek, változtass rajta.
Már 2-szer kaptál a nyakadba moderátori intézkedést. Kell neked az a bizonyos harmadik?
..."Előírás aztat mondja, hogy az üzembentartó nevét, címét kívül is fel kell tüntetni az engedélyszámmal együtt."
Arra viszont nincs megkötés, hogy ez mekkora felületű levonón/táblán stb. -n legyen.
Egy bizonyos Volán kocsijain csak egy Post-It méretű fehér levonó van a cég nevével, címével, engedélyszámával együtt az első ajtó és a kerékív közt valahol, oszt' kalap.
Valószínű, h. egy ilyen kezdeményezésnek igen nagy a politikai kockázata, azért gondolják meg az igazgatók kétszer is, h. meglépjék-e. Ne feledd, h. a megyeszékhelyek többségének kormánypárti polgármestere van, sokak elég komoly informális hatalommal - érdekérvényesítő képességgel bírnak a parl.i frakción belül. Nyilvánvaló, h. nehezen tolerálnák, ha a helyi Volán vezig. kellemetlen helyzetbe hozná őket azzal, h. rájuk testál egy újabb feladatot. Az ÁPV Rt-ben is a mindenkori kormánypárt adja a többséget, tehát ha v.lyik helyi potentát n.on akarná, le tudná váltatni az adott vezetőt. Ezzel egy időben az is elég valószínű, h. a helyi üzemért en bloc nem igazán lenne jelentkező - a tarifát az önk. határozza meg szociális - politikai szempontok alapján, a veszteségeket pedig a települések többsége nem pótolja ki, túl kockázatos. A veszteségre játszani adóleírásra törekvés jegyében már elvileg jobban hangzana, de ekkora volumen már az APEH-nek is feltűnne.
Hűha! Akkor ez olyasmi lehet, mint a Nógrád Volánnál a JKM-656, ami szintén egy kétajtós, alacsonypadlós, helyközi, fehér Volvo 7000-es. Köszi az infót, de akkor ez most nem helyi busznak lett véve? Használt, nem?