nem tudom, hogy mi a gondod azzal, hogy ha a külső tömött sávban 70 nel haladó kocsisort megengedett 80al előzöd és mögötted "hüjén" (persze ezt ly-nal) néznek a szabálytalankodni vágyók. Hiába a jobbra tarts, ha nem tudsz szabályos megengedett sebességgel külsőbe sorolni, akkor nézhetnek mögötted... teljsen felesleges. és ráadásul szívességet teszel azzal, hogy nem fog csekket kapni...
Nem lenne ennyi gond, ha külön a munkafázisokhoz is kötnének határidőt. (mondjuk ez egy olyan eset, ahol a csődbement cég miatt kerültek irreális csúszásba, oszt valahogy be kellett hozni a lemaradást változatlan kapacitással...) Szóval túl gyakran "hallottam" olyat, hogy (maradjunk a témánál) a hidat építő cégnek nem volt külön részhatárideje, csak a teljes projekt (azaz az út/ap) átadási határideje. vagyis szarik ő arra, hogy a töltés megépítése a híd elkészülte után milyen tempóban fog történni - akár 1 hét alatt... Mondjuk nem is elvárható tőle. Ez a fővállalkozó balfaszsága. És ilyen időkben, amikor (tudtommal) szinte mindenkit szerződéssel alkalmaznak, értelemszerűen próbálja az utolsó pillanatig kitolni az építkezést.
...ez az átka annak, hogy a rohamléptekben akarunk szarból várat építeni. Hidak háttöltéseinek konszolidálódni is kellene... az meg idő. ami nincs. Viszont a "gyorsításos" technológia nem mindig kerül alkalmazásra...
Jártam az ominózus M7 szakaszon, amit máris "javítani" kellett. Szóval az történt, ami minden újonnan átadott szakaszon történni szokott, a "hidak megemelkedtek". :-) :-( Szóval van egy kb. 1 km-es szakasz, ahol van pár áteresz, és ezeknek a szélét lemarták, hogy ne dobjon olyan nagyot. Egyébként más szakaszokon láttam egy ettől kicsit eltérő eljárást, mégpedig "rámpát aszfaltoztak" a hidra... Megfigyelhető több helyen is, főleg a Balaton mellett. Mondjuk itt elég sokat marhattak, mert "fehérlik" az aszfalt, szal az már biztosan kötőréteg, mert dolomit elméletben nem lehet a kopóban. Nem tűnik komoly balhénak - első blikkre. Valszeg megint kevesebb idő maradt a híd melletti töltésnek, mint kellett volna. De legalább lehet fogni a tőzeges talajra. A garancia elbírja...
1. miért is menne 70-el a sor? (elmélet már megint) 80km/h az pont az amit a kamionok, és a rozzant csotrogányok is simán tartanak! Én nem igazán tapasztalom, max. 1-2 auto annak a előzése meg kevesebb (akár kamiont nézel) max. 10-15mp!
2. Te is tudod, hogy lehetetlen (csúcsidő vs csúcsidőn kívül)
azé jól láccik a képeken, hogy micsoda óriási a különbség az M0D és M0K között:
annak ellenére, hogy a műszaki mentés mind2 forgalmi sávot lefoglalta, a leállón viszonylag problémamentesen tudták a forgalmat biztosítani...
és nemtom, hogy az M0D-n mennyire masszív a betonparaván, deha azt is arréb tudja tolni 2 ilyen mostrum, akkor ott simán befigyel egy ilyen malőrnél a teljes útzár...
szerintem pl. qrvára nem mindegy, hogy az M3 agglós szakaszán (Bp-Hatvan között)mész 148-al a csúcsban, vagy kinn a halál faxában nyíregy környékén csúcson kívül...
1. ha előttem 70-nel megyen a sor, akkor nyilván elkezdem előzni, mert a faszomse bohóczkodik ottan...
a belső persze üres, lehetne menni, de ott a 80as limit...
ha kemény 10km/h deltaVével abszolválom az előzést, akkor igen lassan érek a végére (ill. elejére), közben igen hüjén érzem magam, és a mögöttem jövők is igen hüjének néznek...
2. csúcson kívül aztán végképp indokolatlan...
szóval ha télleg a biztonság a cél (és nem a szopatással kombózott sarcolás), akkor fel kéne mátrixtáblázni ezt a szakaszt is, és forgalom függően dinamikusan sebességkorlátolni...
pl. csúcsban: külső 80, belső 100, teherrel előzni tilos)
de csúcson kívül nyugodtan felhúzhatják 100-110-re is...
0-10% túllépésért is büntethetnek elvileg, de az kívül esik az objektív felelősség körén, ergo ha nem állítanak meg utána közvetlenül, akkor jöhet az Sztv. 57.§...
De mivel ez macerás a rendőröknek is, inkább csak a 10% feletti túllépésekkel foglalkoznak a gyakorlatban.
Úgy beszéltek a 80-as limitről mintha nem kéne, amikor Ti is tudjátok milyen katasztrófális az MOD!
Én a 20% anno még 10%-ként tanultam, hogy addig nem büntetnek (elvileg!!!) Egyébként a 80-at a többség szépen betartja, talán táblával kéne kiállnod, hogy nyomjátok nyugodtan! :D
De nem egy ismerősömet megbüntették, 130 helyett 140 környékén ,,száguldozott" (a legjobb amikor 133-al ment és 50 ropi, bumm)
Nem tudom honnan valók ezek a 20%-os regék, de a KRESZ-en ijen nincs, és ismerős is simán az M3-asról 151 km/h-ra megkapta postán a büntit, pedig az alatta van a 20%-nak.
Autópálya sávszélessége: 3,75 m vonalak között. Vonalon kivül külső bizt sáv min. 0,25 Autóút : 3,75 (3,50) m Főút: 3,50 II-III. rendű főút 3,25 m Kiszolgáló út, forduló sáv főuton, leálló sáv, buszsáv: 3,00 m
Mivel az M0 eredetileg is 2x3 + leállónak volt tervezve a jelenlegi félpálya burkolata 0,25+3,00+3,75+3,75+3,75+0,25= 14,75
Ez üzemelt sokáig 4x3,50 -es kiosztással. Aztán a sok kimüvelt közlekedő miatt bevezették a 80 -as korlátozást, ami egy röhej hiszen a 2x1 sávos külterületi főúton is 90! Nem beszélve mondjuk a 3-as Gyöngyös -M3 közötti szakaszáról ahol 110!
Aztán letették az UNIROAD elemeket. Ehhez mintha szélessitettek is volna egy 0,5-1,00 m -t de nem tudom pontosan.
Szerintem most 4x3,25 a sávkiosztás, biztosítva az elemek helyigényét.
"Az 51 és M5 közti régi szakasz (ami ezután M51 lesz) is kap upgradet?" Meglepődnék, hogy ha igen volna a válasz... Szvsz tuti nem.
Az ezt kiváltó új szakasz kapásból 2x3-ra épül? Igen. http://www.nif.hu/hirek/192
Tudtommal ez lesz az első olyan gyorsforgalmi útszakaszunk mely már első ütemben is 2x3 sávos teljes kiépítésben épül meg (a keleti szektor ugye nem ilyen).
Régi adatlap szerint lehet, hogy 2x3-ra bővíthető 2x2-ként szerepelt, de a TED-es tender 2x3-at írt. Szóval eredetileg csak fejleszthetővé tervezték, de közben rájöttek, hogy van ott akkora forgalom, hogy pár éven belül szükség lenne a 2x3-ra.
Hát nem tudom. Úgy vagyok vele, hogy az elválasztót nem szívesen adnám fel. Akkor viszont torkosborz effektus lenne a befelé vezető oldalon akár tötymörgők, akár műszaki hiba esetén. Ha fizikai szélesítés nem lenne, én inkább hagynám úgy, ahogy van. A forgalom első körben úgyis csökkenne rajta - a nehézforgalom pedig szinte mérhetetlen lenne. A hidak környékén most vannak szűkebb elválasztók, amik kevesebb helyet foglalnak el a sávokból. Ezek a bővítés után felszabadulnak. Ilyenekkel is lehetne nyerni némi helyet.
Közben utánanéztem az új szakasznak is. A nif egy régi adatlapja szerint 2x3-ra bővíthető 2x2 lesz első körben. No comment...
Szerintem az M51->M5 felhajtót fel is lehetne számolni, úgysem használná senki (5-ös útnak lesz csp-je új M0-n). A maradék 3 sáv pedig biztonságosan széles lehetne.