Keresés

Részletes keresés

BoGar Creative Commons License 2009.03.03 0 0 16660
Akkor ebben nem értünk egyet.
Előzmény: Törölt nick (16659)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.03 0 0 16659
igenigenigen.
Előzmény: BoGar (16656)
Roger Preed Creative Commons License 2009.03.03 0 0 16658
Erre mondta az egyik tanárom az egyetemen, hogy az olajoknál és zsíroknál van jobb kenőanyag: a pénz... :)))
Előzmény: ghosty9 (16657)
ghosty9 Creative Commons License 2009.03.03 0 0 16657
Megugye, a mérlegelés lehetősége vonzza a korrupciót.
Előzmény: BoGar (16656)
BoGar Creative Commons License 2009.03.03 0 0 16656
De, teljesen mindegy. 130 a megengedett, ne száguldozzál sehol sem! Vagy szerinted normálisabb lenne, ha valaki a 148-ért hol 20e-t, hol 50e-t kapna?
Előzmény: Törölt nick (16648)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.03 0 0 16655
nem tudom, hogy mi a gondod azzal, hogy ha a külső tömött sávban 70 nel haladó kocsisort megengedett 80al előzöd és mögötted "hüjén" (persze ezt ly-nal) néznek a szabálytalankodni vágyók. Hiába a jobbra tarts, ha nem tudsz szabályos megengedett sebességgel külsőbe sorolni, akkor nézhetnek mögötted... teljsen felesleges. és ráadásul szívességet teszel azzal, hogy nem fog csekket kapni...
Előzmény: Törölt nick (16647)
Fricy Creative Commons License 2009.03.03 0 0 16654
AcidMan Creative Commons License 2009.03.02 0 0 16653
Nem lenne ennyi gond, ha külön a munkafázisokhoz is kötnének határidőt. (mondjuk ez egy olyan eset, ahol a csődbement cég miatt kerültek irreális csúszásba, oszt valahogy be kellett hozni a lemaradást változatlan kapacitással...)
Szóval túl gyakran "hallottam" olyat, hogy (maradjunk a témánál) a hidat építő cégnek nem volt külön részhatárideje, csak a teljes projekt (azaz az út/ap) átadási határideje. vagyis szarik ő arra, hogy a töltés megépítése a híd elkészülte után milyen tempóban fog történni - akár 1 hét alatt... Mondjuk nem is elvárható tőle. Ez a fővállalkozó balfaszsága. És ilyen időkben, amikor (tudtommal) szinte mindenkit szerződéssel alkalmaznak, értelemszerűen próbálja az utolsó pillanatig kitolni az építkezést.
Előzmény: Törölt nick (16652)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.02 0 0 16652
...ez az átka annak, hogy a rohamléptekben akarunk szarból várat építeni. Hidak háttöltéseinek konszolidálódni is kellene... az meg idő. ami nincs. Viszont a "gyorsításos" technológia nem mindig kerül alkalmazásra...
Előzmény: AcidMan (16651)
AcidMan Creative Commons License 2009.03.02 0 0 16651
Jártam az ominózus M7 szakaszon, amit máris "javítani" kellett. Szóval az történt, ami minden újonnan átadott szakaszon történni szokott, a "hidak megemelkedtek". :-) :-(
Szóval van egy kb. 1 km-es szakasz, ahol van pár áteresz, és ezeknek a szélét lemarták, hogy ne dobjon olyan nagyot. Egyébként más szakaszokon láttam egy ettől kicsit eltérő eljárást, mégpedig "rámpát aszfaltoztak" a hidra... Megfigyelhető több helyen is, főleg a Balaton mellett.
Mondjuk itt elég sokat marhattak, mert "fehérlik" az aszfalt, szal az már biztosan kötőréteg, mert dolomit elméletben nem lehet a kopóban.
Nem tűnik komoly balhénak - első blikkre. Valszeg megint kevesebb idő maradt a híd melletti töltésnek, mint kellett volna. De legalább lehet fogni a tőzeges talajra.
A garancia elbírja...
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16650
1. miért is menne 70-el a sor? (elmélet már megint) 80km/h az pont az amit a kamionok, és a rozzant csotrogányok is simán tartanak!
Én nem igazán tapasztalom, max. 1-2 auto annak a előzése meg kevesebb (akár kamiont nézel) max. 10-15mp!

2. Te is tudod, hogy lehetetlen (csúcsidő vs csúcsidőn kívül)
Előzmény: Törölt nick (16647)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16649

nyerges kontra pótos az M0K-n

 

azé jól láccik a képeken, hogy micsoda óriási a különbség az M0D és M0K között:

 

annak ellenére, hogy a műszaki mentés mind2 forgalmi sávot lefoglalta, a leállón viszonylag problémamentesen tudták a forgalmat biztosítani...

 

és nemtom, hogy az M0D-n mennyire masszív a betonparaván, deha azt is arréb tudja tolni 2 ilyen mostrum, akkor ott simán befigyel egy ilyen malőrnél a teljes útzár...

 

ittmeg csak 1 kisebb torlódást okozott...

Törölt nick Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16648

itt is kibaszott merev a baszályozás:

 

szerintem pl. qrvára nem mindegy, hogy az M3 agglós szakaszán (Bp-Hatvan között)mész 148-al a csúcsban, vagy kinn a halál faxában nyíregy környékén csúcson kívül...

 

oszt mégis ugyanaz az elbírálás...

Előzmény: yxcvbnmaa (16644)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16647

2 problem van a merev 80-nal:

 

1. ha előttem 70-nel megyen a sor, akkor nyilván elkezdem előzni, mert a faszomse bohóczkodik ottan...

a belső persze üres, lehetne menni, de ott a 80as limit...

ha kemény 10km/h deltaVével abszolválom az előzést, akkor igen lassan érek a végére (ill. elejére), közben igen hüjén érzem magam, és a mögöttem jövők is igen hüjének néznek...

 

2. csúcson kívül aztán végképp indokolatlan...

 

 

szóval ha télleg a biztonság a cél (és nem a szopatással kombózott sarcolás), akkor fel kéne mátrixtáblázni ezt a szakaszt is, és forgalom függően dinamikusan sebességkorlátolni...

 

pl. csúcsban: külső 80, belső 100, teherrel előzni tilos)

de csúcson kívül nyugodtan felhúzhatják 100-110-re is...

Előzmény: Törölt nick (16643)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16646

Nem tudom honnan valók ezek a 20%-os regék, de a KRESZ-en ijen nincs...

 

dehogynem:

http://www.autosforum.hu/kozlekedes/szabalysertes/3-sebesseg-tullepes-birsag-tablazat.html

 

   0 - 50-ig   : 30%-tól

 51 - 100-ig : 20%-tól

101 - től      : 10%-tól bünetnek...

 

 

(a konkrét esetben 130as limitnél 143-tól indul a bünti...)

Előzmény: radio100jozsi (16641)
yxcvbnmaa Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16645
0-10% túllépésért is büntethetnek elvileg, de az kívül esik az objektív felelősség körén, ergo ha nem állítanak meg utána közvetlenül, akkor jöhet az Sztv. 57.§...

De mivel ez macerás a rendőröknek is, inkább csak a 10% feletti túllépésekkel foglalkoznak a gyakorlatban.
Előzmény: Törölt nick (16643)
yxcvbnmaa Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16644
Ap-n 147 km/h felett készül a fotó. 130+(objektív felelősség 10%)+(3%mérési hiba), ha jól emlékszem a határozatban leírtakra.

Ez a tudás nekem tavaly nyáron 30 000 forintomba került, a fotókon rajt van, hogy 148 km/h már fotóképes. Legalábbis nyíregyházai rfk területén.
Előzmény: radio100jozsi (16641)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16643
Úgy beszéltek a 80-as limitről mintha nem kéne, amikor Ti is tudjátok milyen katasztrófális az MOD!

Én a 20% anno még 10%-ként tanultam, hogy addig nem büntetnek (elvileg!!!)
Egyébként a 80-at a többség szépen betartja, talán táblával kéne kiállnod, hogy nyomjátok nyugodtan! :D

De nem egy ismerősömet megbüntették, 130 helyett 140 környékén ,,száguldozott" (a legjobb amikor 133-al ment és 50 ropi, bumm)
Előzmény: Törölt nick (16640)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16642
ijen->ilyen
Előzmény: radio100jozsi (16641)
radio100jozsi Creative Commons License 2009.03.01 0 0 16641
Nem tudom honnan valók ezek a 20%-os regék, de a KRESZ-en ijen nincs, és ismerős is simán az M3-asról 151 km/h-ra megkapta postán a büntit, pedig az alatta van a 20%-nak.
Előzmény: Törölt nick (16640)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.28 0 0 16640

bevezették a 80 -as korlátozást, ami egy röhej hiszen a 2x1 sávos külterületi főúton is 90!

 

azmég hagyján, de a bivalybasznád és taktaharkány közti 20adrangú szarráamózódott mellékúton is 90 a limit...

 

(a gyakorlatban a 20% tűrés/ráhagyás miatt mégse olyan vészes ez a 80, hisz (elvileg) csak 96-tól büntetnek...)

Előzmény: IRMA_TE_ÉDES (16639)
IRMA_TE_ÉDES Creative Commons License 2009.02.28 0 0 16639
Autópálya sávszélessége: 3,75 m vonalak között. Vonalon kivül külső bizt sáv min. 0,25
Autóút : 3,75 (3,50) m
Főút: 3,50
II-III. rendű főút 3,25 m
Kiszolgáló út, forduló sáv főuton, leálló sáv, buszsáv: 3,00 m


Mivel az M0 eredetileg is 2x3 + leállónak volt tervezve a jelenlegi félpálya burkolata 0,25+3,00+3,75+3,75+3,75+0,25= 14,75

Ez üzemelt sokáig 4x3,50 -es kiosztással. Aztán a sok kimüvelt közlekedő miatt bevezették a 80 -as korlátozást, ami egy röhej hiszen a 2x1 sávos külterületi főúton is 90! Nem beszélve mondjuk a 3-as Gyöngyös -M3 közötti szakaszáról ahol 110!

Aztán letették az UNIROAD elemeket. Ehhez mintha szélessitettek is volna egy 0,5-1,00 m -t de nem tudom pontosan.

Szerintem most 4x3,25 a sávkiosztás, biztosítva az elemek helyigényét.
Előzmény: Roger Preed (16627)
AcidMan Creative Commons License 2009.02.27 0 0 16638
Köszönöm! :-)
strangerr Creative Commons License 2009.02.27 0 0 16637
Üdv!

"Az 51 és M5 közti régi szakasz (ami ezután M51 lesz) is kap upgradet?"
Meglepődnék, hogy ha igen volna a válasz... Szvsz tuti nem.


Az ezt kiváltó új szakasz kapásból 2x3-ra épül?
Igen.
http://www.nif.hu/hirek/192

Tudtommal ez lesz az első olyan gyorsforgalmi útszakaszunk mely már első ütemben is 2x3 sávos teljes kiépítésben épül meg (a keleti szektor ugye nem ilyen).

str



Előzmény: AcidMan (16623)
Hanzi13 Creative Commons License 2009.02.27 0 0 16636
Régi adatlap szerint lehet, hogy 2x3-ra bővíthető 2x2-ként szerepelt, de a TED-es tender 2x3-at írt. Szóval eredetileg csak fejleszthetővé tervezték, de közben rájöttek, hogy van ott akkora forgalom, hogy pár éven belül szükség lenne a 2x3-ra.
Előzmény: AcidMan (16635)
AcidMan Creative Commons License 2009.02.27 0 0 16635
Hát nem tudom. Úgy vagyok vele, hogy az elválasztót nem szívesen adnám fel. Akkor viszont torkosborz effektus lenne a befelé vezető oldalon akár tötymörgők, akár műszaki hiba esetén.
Ha fizikai szélesítés nem lenne, én inkább hagynám úgy, ahogy van. A forgalom első körben úgyis csökkenne rajta - a nehézforgalom pedig szinte mérhetetlen lenne.
A hidak környékén most vannak szűkebb elválasztók, amik kevesebb helyet foglalnak el a sávokból. Ezek a bővítés után felszabadulnak. Ilyenekkel is lehetne nyerni némi helyet.

Közben utánanéztem az új szakasznak is. A nif egy régi adatlapja szerint 2x3-ra bővíthető 2x2 lesz első körben. No comment...
Előzmény: RadiX (16630)
RadiX Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16634
ami persze kiütné a felesleges M5 Szeged -> M51 irányt is
Előzmény: RadiX (16633)
RadiX Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16633
egyetértek. ha van rá pénz, akkor az M51 -> M5 Centrum irányt is át lehetne fordítani a mostani szűk 270 fokos fordulóból egyenesebb ívbe.

Előzmény: hotrod25 (16632)
hotrod25 Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16632

Természetesen M51->M5 SZEGED felé felhajtóra gondoltam.

Előzmény: hotrod25 (16631)
hotrod25 Creative Commons License 2009.02.26 0 0 16631
Szerintem az M51->M5 felhajtót fel is lehetne számolni, úgysem használná senki (5-ös útnak lesz csp-je új M0-n). A maradék 3 sáv pedig biztonságosan széles lehetne.
Előzmény: RadiX (16630)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!