Van egy fura jelenség nálunk otthon a fi relékkel!
Nálunk rögtön az óraszekrényben az óra után van szétválasztva a nulla és a földelés. És még az óraszekrényben kettéágazik mind a 3 vezeték.
Az egyik 3 megy a lakásban levő elosztóba, ahol van 1 fi relé a megszakítók előtt. A másik 3 meg megy a kocsibeállóban levő elosztódobozba,ahol megintcsak van 1 fi relé a megszakítók előtt.
Az anomália pedig, hogy ha a kocsibeálló fi reléje utáni körök bármelyikén indítok gépet, a lakás fi reléje old le. Most a hétvégén a csavarbehajtó okozta ezt. A kapcsolójában meglazult a fázis és a nulla vezetéke is. A csavarokat meghúzva a hiba megszűnt! Régebben a kézi körfűrész produkálta ugyan ezt, az most nem csinálta.A csavarbehajtót próbáltam benn a lakásban, úgy nem verte le egyik relét sem, csak kintről, a benti relét!Az óraszekrény után nincs közös pontja a két hálózatnak!
Köszönöm!
Azért kellene dupla kapcsoló.
-Mind a 2 le van kapcsolva semmi nem müködik.
- Az 1fel van kapcsolva akkor az érzékelö müködik csak.
-És végül,ha mind 2 fel van kapcsolva világít folyamamatossan.
Hogy melyik milyen, azt nem tudom, nem mintha rocket science lenne, de hogy nem kapni...
És éppen azért, mert itthon is ugyanazt kapom meg, rendelem meg onnan.
A kici-ócó szövegtől a hajam áll az égnek, mert senki sem kényszerít, hogy onnan vásároljak és nyilvánvaló, hogy a minőség és az ár szoros korrelációt mutat.
De csináltam például egy táblaműszeres GPS-es órát, ahhoz ilyen műszereket vettem:
Na ebből 3 db kellett és 5 db-ot rendeltem, mert biztos voltam benne, hogy nem mind lesz jó.
Úgy is lett.
Az egyik műszer akadt, kérdezte az eladó, hogy meg tudom-e javíttatni?
Budapesten egy 3 dolláros műszert...
Mondtam, ne bohóckodjon már, visszautalta az árát én meg megjavítottam.
Ilyen műszert szó szerint senki sem árul itthon, legalábbis tizenezres árkategórián alul nem.
És ez se szar, hónapok óta működik hibátlanul, persze megint csak mi tudna elromlani egy Deprez műszeren?
Az Arduino Nano-kat ötösével rendelem, mert úgyis elfogy, de már a kész projektbe az ATM328-at itthon veszem meg, mert nem akarok üres IC-tokra bootloadert tölteni.
Hátvaze, mindig ezzel a Kínában jöttök erre alap scart-rca átalakítót sem kapni. Pedig ami itt van az is tuti onnan jön. Érdekes módon a legjobb minőség a Microsoft Xbox logós és akkor lehet köpködni, de győzz meg...
Üdv mindekinek!
Van egy nagy problémám nem jött a villanyszerelőm.
És szeretnék 4 lámpát 1 mozgás érzékelőre kötni
Úgy, 1 dupla kapcsolóval,csak akkor világítson mikor mozgás van. Vagy állandoan. Ugye érthető voltam!
Valami kapcsolási rajz kellene inkább. Mert a szak szavakhoz nem értek!
Urak, van ennél elegánsabb megoldás a Fi-relék betápjára, mert ez nagyon nem tetszik és sok helyet foglal. Sok mindent kell még belezsúfolnom ebbe az elosztóba, és ez keresztülhúz pár dolgot...olyan nincs esetleg, ami egy DIN méretben oldja meg az 5 db 10-es szétosztását, mondjuk egy fővez sorkapoccsal?
"Hogyan lehetne átalakítani őket mozgásérzékelősre? Lehetőleg egyszerre kapcsoljanak."
Ha azt szeretnéd, hogy
- a jelenlegi három hagyományos lámpa helyén három mozgásérzékelős láma legyen,
- és bármelyik érzékkelő meglát valakit, akkor mindhárom lámpe világítani kezdjen,
akkor annyi plusz vezetékezés kell, hogy a már meglévő vezetékek mellé minden ponton (a mozgásérzékelő számára) biztosítanod kell még egy állandó (nem kapcsolt) fázist is.
"Hogyan lehetne átalakítani őket mozgásérzékelősre?"
A lámpa optimális helye a legrosszabb a mozgásérzékelő helyének (persze onnan is működik valamennyire, ami elég jó azoknak, akik még soha nem láttak profi mozgásérzékelős világítást).
Szerintem
- vegyél egy-két különálló mozgásérzékelős lámpakapcsolót (vagy többet, ha olyan a terület mérete/alakja)
- helyezd el az optimális helyen, mondjuk 1-1,5 méteres magasságban
- kösd rá a jelenlegi kapcsolóra.
Persze ha ezt nem tudod számodra elég esztétikusan lekábelezni, akkor jöhet a kompromisszum: vagy esztétikában, vagy használhatóságban, vagy forintokban :)
"vagy alkalmazzon törpefeszültséget (50 volt alatti megoldások)."
Ezt úgy kell érteni, hogy a kültéren pl 12 voltos lámpák vannak, a hozzávaló trafó/tápegység viszont védettebb környezetben van (pl magasabb IP fokozatú dobozban vagy benn a házban).
"Vakolt ereszhez hogy készül szabályosan a süllyesztett spotlámpa? Eddig csak IP20-as"
Olvasd el a kétjegyű IP számok jelentését: egy szó sincs sem hőmérsékletről, sem madárfüttyről, kizárólag a készülék (lámpa) belsejébe bejutó koszról és a bejutó vízről.
Ez azt jelenti, hogy ha a lámpa olyan helyen van, ahol (életszerű használat során) nem fog belejutni sem bajt okozó víz, sem bajt okozó kosz, akkor neked nem is kell foglalkozni azzal, hogy az a lámpa csak 20-as IP fokozatú, nyugodtan mehet akár kültéri eresz alá is. (mondjuk én a lámba belsejébe bemászó rovarokat is potenciális kárt okozó kosznak tekintem, tehát 230V esetén kültérben az első szám szerintem legalább 3-as, de még inkább 4-es legyen)
Aki nem biztos abban, hogy az a beépítési pont valóban vízmentes, az vagy vásároljon magas IP védettségű lámpát, vagy alkalmazzon törpefeszültséget (50 volt alatti megoldások).
Egy internetes fórumból sajnos nem tudjuk a távolból helyetted eldönteni, hogy az a beépítési pont mennyire számít pl vízmentesnek :)
"Megoldható az az elképzelés, hogy a villanyóra feletti tűzvédelmi főkapcsoló mellé teszek egy kültéri konnektort mely a főkapcsolóból kapna áramot?"
Megoldható.
De:
- ennek a konnektornak legen ott saját kismegszakítója és FI reléje (létezik egybeépítve is)
- a leágazást profi szakember csinálja, mert borzalmas gányolások fordulnak elő, amikor egy 100 amperes vastag kötési pontról barkácsol valaki egy vékony leágazást.
A legtöbb esetben sokkal egyszerűbb egy belső konnektorról leágazni (kivezetni a ház belsejéből egy külső konnektort) mert
- a házon belüli rendszer, már alacsony amperre van biztosítva (nem fog kigyulladni a ház, amikor zárlatos lesz az égősor)
- a házon belüli rendszer már FI relé által is védve van (nem fog áramütéses munkahelyi balesetet szenvedni a Mikulás amikor a háztetőn landol a szánjával)
Faraday csak jót akart, azért tekert a koaxra kívülről fóliát/hálót.
Az UTP kábel problémáiról meg végképp nem tehet, az Unshielded Twisted Pair, vagyis bevallottan külső árnyékolás nélküli kábel. Azt a kábelt csak Bifiláris úr találmánya védi :-)
De. Néha érezhető is, de mérhető, ha akarjuk. Meg aztán koaxból aztán végképp van sok fajta, kivitelben és átvitelben, melyik nem? Tudom, az egészet valami Faraday nevezetű arc baszta el, ha az nem lett volna, akkor tán...