Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Én mondtam, hogy nem egy jó gép, csak én értek hozzá valamennyire és a legkisebb köhintésre már javítom :-)
Továbbá ha alaposabban olvasod a posztokat, hamar kiderül, hogy azok akik legvadabbul savazzák a Straust, azoknak nincs. Csak hallottak róla, vagy látták a Teszkóban. Akinek van az úgy van vele mint én, hogy nem egy túl jó gép, de ár/érték arányban verhetetlen.
Az az általad belinkelt poszt állít emlékművet az emberi hülyeségnek. Hogy most a vásárló a barom, vagy a gyártó, erről megoszlottak a vélemények. Az az ominózus eset arról szólt, hogy a hosszú tél után leakasztottam a gépet és kíváncsiságból szétszedtem a motorját, mivel Fuxi fórumtárs határozottan állította, hogy a Straus átveri a népet és sem a ráírt hengerűrtartalom, sem pedig a teljesítmény adat nem valós, bezzeg a Fuxi:-). Igaza volt, a mérési adataim a bizonyíték erre, hogy csak 43 cm3. De hogy a Fuxtec valóban 53 cm3 lenne, holott ránézésre az utolsó csavarig megegyezik a Straussal, erre a bizonyítékra még várunk, de Fuxi állítja, hogy így van:-)
No, miután összeraktam a gépet, gondoltam beröffentem. Szivató ráhúz, gyújtás, cibálás. de baromi nehezen indult. Ha el is indult, lehörgött, a szivató visszahúzása után leállt stb. Ekkor kicseréltem benne a membránszettet, de ezután sem lett jobb. Nem értettem a dolgot és elkezdtem alaposabban kivizsgálni, mígnem belém nyilallt a felismerés, hogy a baromarcú kínaiak fordítva feliratozták a szivatókar állását. A "On" (be) állásnál van nyitva a retesz és az "Off" (ki) állásnál pedig zárva. Ha jól emlékszem a feliratokra, mert nem láttam a Straust már hónapok óta.
Én ezen kurvára kiakadtam, de volt aki meg akarta magyarázni, hogy ez igy értelmes, mert a levegőre vonatkozik és ha "On" akkor beengedi a levegőt, ha "Off" akkor meg kizárja. Szerintem (meg a legtöbbünk szerint) ez a fojtószelepre vonatkozik, mert minden angol nyelvű gépkönyvben a szivató az "choke"-ként van leírva, ami folytószelepet jelent. Ezért én a mai napig állítom, hogy ha egy szelep "On" vagyis "Be", akkor az bekapcsolt, vagyis zárt, az "off" "kikapcsolás" pedig nyitott állapotot jelent. Lett ebből akkora perpatvar, hogy két napig ugattunk pro és kontra. Fuxi védte a mundér becsületét, mert akkor derült ki, hogy a Fuxtec-en is így volt, én meg nem tudtam megemészteni. Mert rakjon rá a marhája "Hot" vagy "Run" jelölést a nyitott és "Cold" vagy "Start" a zárt állásra akkor nincs vita, de ez így nagyon megszivatott. De miután kiderült a dolog már szépen pöfögött a Straus. Ha visszaolvasol azon a tájékon, akkor láthatod, hogy mi volt, de azt hiszem jól emlékszem :-)
Vékony falú mijaf...mat??? Aztán minek ? Az öreg 345, de még a 165r tubusa se lyukadt ki !!! Ne mán, hogy a milliméteres műanyag jobb, mint a dupla vastag alu ????
Áhh.. azt elég egyszerű volt orvosolni a melós gépen, mert egy régi TV burkolatból ki lett vágva egy darab ami nagyjából oda passzol, és pár csavarral fel lett rakva. :-)))
Már 2 szezont kibírt az a fránya öreg Videoton TV doboz darab. :-D
Bezzeg egy Husqramatynál vékony falú béléscsövet kellett beleragasztani, és utána még foltozni is kívülről. :-( :-)
Ettől függetlenül szerintem az én megoldásom a legjobb.A géphez nem kell nyúlni és 2 évet kibír(nem ház körül kaszálok),kopás a gépen nincs.Ára két sör(extrém esetben még egy pálesz...:-))))
A szárat elől egy kisebb kampó tartja, hátul pedig a képen látható nagyobb. Elől egy karabinerrel rögzítettem a szórásvédő felfogatásához a biztonság kedvéért.
Holnap teszek fel képet, amin az egész gép rajta van. Kizárólag a praktikusabb helykihasználás érdekében költöztettem a falra a gépeket.
A kampókat darabonként 2 db kb. 10cm-es csavar tartja (+dübel +téglafal), teherviseléssel nem lehet gond...
Asszem 80-as a külső átmérő. Nem éri körbe a tubust, de nem is kell. Precízen kimetszettem a formát és rácuppantottam. Nálam egy szezont ment így. Kicsit lelaposodott már a heveder kemény csípővédőjével való érintkezés során, de semmi egyéb baja.
Milyen átmérőjű polifoam csőhéjat tettél rá, illetve mennyire bírja az igénybevételt?
Üdv.
Más kérdés:
Korábban linkeltem be képet falra szerelt fűkasza tartóról. Szerintetek károsítja a gumi rezgéscsillapítókat az üzemanyagtartály mögött, ha a benzintankra fekszik fel a tartó, vagy inkább a motor alá helyezzem át az alátámasztást (HQ. 343FR)?