Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

István77 Creative Commons License 2010.12.13 0 0 13516

Még ma reggel neki áltam a futo motor szerelésének,és láss csodát,mukodik. Csak szorult a motor,ugy hogy befujtam WD40el a kismotor csapágyas részét. Most konnyen forog,és nem is nyikorog. Koszi a segítséget. Hello.

Előzmény: PeterStyle (13507)
evisutyi Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13515

Meg szokott szakadni a fűtése is.

Egyszerűen ki lehet mérni, a két fehér vezeték a fűtés, néhány ohmot kell mérni a két pont között.

 

Előzmény: PeterStyle (13514)
PeterStyle Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13514

Javítsatok ki ha tévedek, de a Feliciák Lambda szondája 4 szálas, tehát hideg motornál 1 fűtőszál melegíti fel hogy jó értéket tudjon adni akkor is, nekem nézték gépre kötve az adatait, azt mondták rá, hogy korrekt még a kora ellenére, na most ha nem jó az "elő fűtése" azt észre lehet valahogy venni, vagy ez a része nem nagyon száll el?

Előzmény: daVeFR (13513)
daVeFR Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13513

Szerintem nem ez a megoldás. Őszintén szólva nekem rettenetesen hangzik ez a kézi vezérlés lambda helyett. Egyrészt az egy bizonyos tartományon belül rugalmasan tud utána menni a megváltozott üzemi viszonyoknak (hőmérséklet, stb.), másrészt ha nincs röntgen szemem, nem tudom, mikor jár szegény keverékkel a motor, amivel lassan de biztosan szétverheti a dugattyú gyűrűk hornyait, a szelepeket meg ilyenek. Harmadrészt egy elszegényített motor jobban "erőlködik", szóval szerintem egy ponton túl nem hogy kevesebbet fogyaszt, hanem akár éppen ellenkezőleg. Ez itt jól látható: http://www.ford-klub.hu/forum/viewtopic.php?f=36&t=1156&view=previous

 

A szondával elsőkézből van tapasztalatom. Sajnos az általános célú, olcsó lambda szondát nem szereti az MPI Felicia. Mondták előre, nem hittem, de igazuk lett. A sajátja kell. Nem vészes az ára (pl. a Sziklainál)

 

Ja, és a Felicia-n szinte alig érződik, ha lehúzott l. szondával megy az ember. Nálam alacsony fordulati nyomatékot hozott a jó szonda, meg fogyasztás csökkenést. De nem valami radikális változásra kell itt gondolni.

Előzmény: printer71 (13505)
PeterStyle Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13512

Láttam már rá itt a fórumon táblázatot hogy multiméterrel hogy tudod kimérni, próbálj vissza keresni.

Előzmény: Szasza. (13511)
Szasza. Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13511

Ki lehet valahogyan mérni ellenállás, vagy feszültség méréssel a hőfokjeladót?

Előzmény: stemplis (13510)
stemplis Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13510

Én inkább hőfokjeladóra tippelnék, vagy pedig valamelyik vezeték, vagy csatlakozó nincs  a helyén. Vagy esetleg még azt is nézd meg, hogy valamelyik kis cső ami a folytószelepre megy nincs e lecsúszva.

A lánc jól lehet feltéve, ha elsőre szépen ment.

Előzmény: Szasza. (13498)
K gabi Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13509

Heló nemtudom milyen horog van a te ceciliádon de az enyémen ilyen probléma még nem volt pedig tavaly cseréltem hátsó dobot és nálam közel sincs hozzá a vonóhorog tartószerkezete

Előzmény: reszelozsir (13499)
PeterStyle Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13508

Kb. egy hónap és beáll, ha nem egy 5 perces alapbeállítás segít, de ahhoz megfelelő gép kell.

Előzmény: K gabi (13504)
PeterStyle Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13507

Igen csak a motortérből lehet kivenni, nem nagy munka kb 10 perc. Van 1 nagy fekete műanyag doboz a motor mögött a tetején nagy ovális műanyag ráccsal, abban van a motor. Kb. a ház közepe fele az aljától nézve van körkörösen egy műanyag perem, ezen kb 8 db fém pattent van, van rajtuk egy kis fül, óvatosan alá feszítesz egy kis csavarhúzóval és le is pattan, de vigyázz mert el is pattanhat jó messzire ha nem fogod le óvatosan. Minden oldalról fogják, a tűzfal felől nehéz hozzá férni, de megoldható dolog, max ha nagyon zavar kiveszed az akksid. Ha ez megvan a motoron lesz még egy burkulat azt is leveszed. Aztán ott a motor, azt egy csavarka fogja, ha azt kicsavarod, óvatosan megmozgatod és kijön a helyéről. A feszültség kábelt old el ha ki akarod venni, azt az aksi felől találod meg kint, csak le kell húzni utána meg ki tudod venni a műanyag borkolatból és cserélhető a motor ha úgy van, de az sajnos újonnan drága, estleg ha bontóban találsz ami még jó. Szerintem szénkefés nem nagyon lesz, mert nekem még gyári van benne, és egy feliciában ez a motor szinte mindig megy és az enyémben még elég nagy a szénkefe pedig a kocsi 14 éves. Egyébként a vezérlése is ott van a, ahol a csatlakozót le tudod húzni de mivel én azt még sosem szedtem ki abban nem tudok segíteni sajnos.

 

Előzmény: István77 (13503)
stemplis Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13506

60 ezrenként kell cserélni. Ki tudja  az előző tulaj mikor cserélte... Persze többet is elmegy vele, de mégiscsak használódik, sűrűsödik, változik az állaga.

Előzmény: PeterStyle (13502)
printer71 Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13505

Sziasztok !

 

  svgyula !néhány hete írtad ,hogy kiváltottad a lambdaszondát egy állítható "kütyüre" amivel be lehet csapni az ECU-t .Mik a tapasztalatok eddig ? Ha visszaveszed a  befecskendezési időt nincs probléma hideg indításnál .

  Valamit tennem kell nekem is mert a fogyasztás 8-9 liter úgy hogy csak simogatom a gázpedált ,2500 körül mindig elváltok ,kivéve emelkedők ,használom a motorféket ,80%-ban országúton járok .Széthúztam a szonda vezetékeit ,semmi változás ,úgyhogy valószínű ,hogy az a ludas . Olcsóbb utángyártott szondákkal mik a tapasztalatok ?

Előzmény: svgyula (13472)
K gabi Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13504

Sziasztok köszi a tanácsokat  ma megbbirkóztam a folytószeleptisztitással én a féktsztitó és a fogkefe variácoját választottam szerintem ez a legjobb és jócskán volt mit eltávolitani tele volt kormos trutyival .A mapszenzor csatlakozója is be volt oxidálva most mindent kipucoltam a tanácsokszerint most megy szépen csak 100 -al megemelkedett azalapjárat úgy hideg és meleg állapotban bár engem nem zavar de csak álló helyben próbáltam   De remélem használat közben is jó lesz 

István77 Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13503

Koszi. Amugy már egy ideje nyikorgott a motor foleg hármas fokozatban,ugy hogy nem is használtam. A futo motrot csak a motortérbol lehet kiszedni? Nagy munka?

Előzmény: PeterStyle (13501)
PeterStyle Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13502

Ma sikerült kicsavarni az említett 19-es csavarkát, 75W-90-es API GL5-ös Extra szintetikusnak mondott Mannol márkájú olaj ment bele és már most érezhetően jobban kapcsol a váltó, nem gondoltam volna hogy egy csere ennyit tud számítani, pedig ami le jött belőle az se volt "rossz állapotban", csak éppen nem tudom milyen lehetett mert nem én töltöttem bele, hanem még a volt tulajdonos.

Előzmény: stemplis (13493)
PeterStyle Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13501

Szia! Pattintsd szét a burkolatát és názd meg mit csinál a motor, ha könnyen lehet forgatni valószínű a vezérlő áramköre halt be, ha szorosan mozog akkor meg a motor csapágya a ludas a dologban.

Előzmény: István77 (13500)
István77 Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13500

Sziasztok. Van egy kis gondom,ami ebbe az idobe nem is olyan kicsi. Nem megy a futésem, vagyis a futo motor nem indul el. Az elso három fokozatban semmi sem torténik,a negyedikben meg kicsapja a biztositékot! Mi lehet a gond? Szénkefe,vagy valami ellenállás? Van valakinek otlete? Koszi a segitséget.

reszelozsir Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13499

Sziasztok!

 

Van-e valakinek tapasztalata vonóhorgos kis Feliciára szerelt kifufogóról sportosabb véggel? Hogyan oldottátok meg, hogy a vég a lökhárítóban lévő helyén legyen, mert a vonóhorog kereszttartója egy kicsit belelóg a lökhárító kivágása mögött. Zavar, hogy a dob és a kocsi vége között csak kb 20cm van, és ott az a nyamvadt hajlítás is benne. Szóval várom a tapasztalatokat és észrevételeket :)

Szasza. Creative Commons License 2010.12.12 0 0 13498

Sziasztok! Négy éve vagyok tulajdonosa egy 99’-es 40 KW-os MPI-s Feliciának. Két hete az autóm átesett egy nagyobb felújításon, ami állt a kuplungszerkezet + tárcsa + kinyomócsapágy, vízpumpa, valamint a vezérműlánc és a fogaskerekek cseréjéből. Cserélve lett a motorolaj és a fagyálló is. Nagyon szép hangja lett nem csörög, nem zörög, szépen jár a motorja. Az örömöm nem tartott sokáig, mert az első hosszabb úton a következőket produkálta az autó: A vízhőfok emelkedésével elkezdett kihagyni a motor. Kb. 70 fokos víznél kezdődött és odáig jutottunk, hogy 85-90 fokos víznél, már 2000 fordulat fölé nem lehetett forgatni a motort, mert kihagyott, visszadurrogott és folyamatosan leállt. Ezután cseréltem a gyertyákat, és megnéztük újra a vezérlést, hátha nem jól raktuk össze. A fogaskerekeken levő két jel között, 12 láncszemben levő „tüske” van. Az 1. és a 12. pont a jel felett. A régi is így volt felrakva. Nem változott semmi. Hidegen könnyen indul, jól húz semmi gond vele. Ha bemelegszik rángat durrog és leáll. Olyan, mintha melegen elállítódna a gyújtás. Hidegen az alapjárati fordulatszám kb. 900. Ez szerintem alacsony. Segítsetek légy szíves, merre folytassam tovább a hibakeresést! Teljesen tanácstalan vagyok. Köszönöm!

vwopel Creative Commons License 2010.12.11 0 0 13497

Elsőnek : folytószelep tisztítás

 

olvass vissza

Előzmény: Tomybogyó (13496)
Tomybogyó Creative Commons License 2010.12.11 0 0 13496

Syasztok! Abba kéne nekem egy kis segítség, h amikor motorféken megyek az autóval benyomom a kuplungot leesik a fordulat és a motor majdnem lefullad töltésjelző és olajnyomás lámpa is néha néha bevillan ilyenkor köszi csáó!

stemplis Creative Commons License 2010.12.11 0 0 13495

Szívesen! Nem tudom mi a szerepe, én még nem csavartam ki soha. Lehet, hogy összeszerelésnél van valami jelentősége annak a kis furatnak. A csavar meg csak egy lezáró csavar. 

A váltóolajfeltöltés én így szoktam csinálni: a 13316 -os hozzászólás.  Csak megemlítettem, ha  másik megoldás valamiért nem menni.. 

Előzmény: PeterStyle (13494)
PeterStyle Creative Commons License 2010.12.11 0 0 13494

Köszönöm a választ! Egyébként a váltó alján lévő imbusnak mi lenne a szerepe? Mert én kicsavartam és csak még egy kis furat volt alatta semmi más.

Előzmény: stemplis (13493)
stemplis Creative Commons License 2010.12.11 0 0 13493

Igen, baloldalon  az alsó szélén  azt a 19-es kulcsnyilású csavart kell kicsavarni. Az a leeresztő. Az óramutató járásával ellenkező irányba kell meglazítani.

Én feltölteni, a tolatólámpa gombájánál szoktam...  van aki máshol...

 

 

Előzmény: PeterStyle (13492)
PeterStyle Creative Commons License 2010.12.11 0 0 13492

Sziasztok! Valaki tudna segíteni a váltó olaj cseréjében? A váltó alján van egy imbus csavar azt kicsavartam, még nyoma sincs olajnak ott, csak egy kisebb furat volt alatta, utána kivettem a tolatólámpa gombáját, ott kifolyt vagy 1 liter olaj, van a váltó oldalán nekem még egy 19-es kulcsnyílású csavar, de az nem igen akar megindulni semerre, az lenne a leeresztő csavar?

Előzmény: PeterStyle (13484)
vwopel Creative Commons License 2010.12.11 0 0 13491

Vízgombát ellenőrízni ( ha nem ad ,,hideg,, jelet akkor nem dúsít)

+ benzin nyomás , fals levegő , pillangó szelep ,stb-stb

Előzmény: stenlie (13480)
vwopel Creative Commons License 2010.12.11 0 0 13490

Sziasztok , csak erre ,,tévedtem,, :-)

 

féktisztító és fogkefe , majd várni 1 pár percet és lehet indítani

Előzmény: K gabi (13485)
smenasl Creative Commons License 2010.12.11 0 0 13489

jól "választottál", tökéletes első autó :) nem kezelhetetlenül nagy, nincs is halálra szervózva. a motor ereje nem rángat bele egy diszkóbalesetbe, de nem is villognak le. a szerelést is lehet gyakorolni rajta, a műanyag lökhárítók toleránsak ha kicsit elszámolod magad, stb stb :)

Előzmény: Tomybogyó (13487)
daVeFR Creative Commons License 2010.12.11 0 0 13488

Megtortent a feltengely csuklo csere. Pontosabb a kormanyzas. Jobb vezetni. Szerintem logott ez mar egy ideje, meg ha nem is kopogott.

Előzmény: daVeFR (13455)
Tomybogyó Creative Commons License 2010.12.11 0 0 13487

Syasztok. Örömmel jelentem be h megvettem életem első autóját egy Skoda Felicia 1.3 Lxi-t 99', 102000km Édesapámé volt már akkor is imádtam de mióta az enyém egyenesen szerelmes vagyok belé. Hát csak ennyi. Környékem beli skodások (oroszlányi vok) jelentkezését nagyon nagy örömmel várom szeretnék sok skodás barátot!

 

tamas0328@freemail.hu (MSN, e-mail)

 

 

Csáó: Tomy

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!