Használsz adalékot vagy tervezed a használatát? Tartasz tőlük és soha nem tennéd az autódba? Vitassuk meg! Várom az értelmes, fikázástól mentes véleményedet.
Hát, biztos van a Metabondnak is tesztje, de én még egyet sem tudtam beszerezni. Ha tudsz küldeni, szívesen megnézem. Azzal sajnos nem tudok mit kezdeni, hogy Te az ELF motorolaj gyártó cég tesztjének hitelességét kétségbe vonod. Szuverén jogod. Mint már régebben is említettem engem csak ezek a tesztek és a szakemberek véleménye tud meggyőzni. Ezeken kívül bárki bármit mondhat. Számodra mi az a meggyőző információ egy adalék, vagy bármilyen termék választásánál, ami alapján eldöntöd, hogy melyiket választod? A Bishop’ adalék hatásáról annyit, hogy a cég tájékoztatása szerint az adalék, terheléstől függően 100-150000 km-t tud. Ez azt jelenti számomra, hogy pl.: egy állandóan hegyvidéken járó sóderes teherautónál 100ezer, egy síkvidéken hungarocelt szállító kamionnál max. 150ezer km megtétele után kell újra alkalmazni. De van még egy kitétel az alkalmazásánál. Attól függetlenül, hogy mennyit mész a gépjárművel, egy év elteltével ajánlott újra alkalmazni. Érthetőbben: Ha 5000 mész egy év alatt akkor is évente egy szer kell alkalmazni, ha 100ezret, akkor is. Ennek az az oka, hogy az adalék ugyan úgy eloxidálódik állóhelyben is, mint a motorolaj. Tulajdonképpen az adalékot Mo.-on általában csak kamionok tudják kihasználni. Nem hiszem, hogy túl sok személyautó szalad le 100-150 ezret egy év alatt. Azt, hogy mit csinál a Bishop’s ha metabond után alkalmazod, nem tudom. De azt hiszem már javasoltam, hogy kérdezd meg Bishop’s a forgalmazót.
Én azt nem értem hogy egy teszt az objektív. Persz lehet csalni, de akkor az komoly peres eljárást vonna maga után! Metabondnak van sok tesztje, de azok se mai eredmények az is biztos! Harmadik generációs metabond. Ez annyit jelent hogy a régiek károsak??? Tény az is hogy a Bishop- termékről még nem is hallottam korábban, ami nem feltétlenül az én hibám!!! Ami jó az hamar elterjed. Amúgy az a bizonyos teszt amiben a bishop -ról ilyen jókat írnak nem elég meggyőző számomra. Túl hihetetlen. Ez még önmagában nem lenne gond, de amit még nem értek hogy akkor az most hány km megtételéig fejti ki a hatását? Vállal valaki garanciát a hatásra? Illetve arra hogy nem okoz semmilyen károsodást? Mi van ha már metabond-dal kezelt motorba öntöm? amúgy maradok a METABOND-nál az biztos mert nekem egyértelműen működik. Már 1500km-rel tulhaladtam az olajcsere intervallumot (computer jelzi a csere szükségességét) és nem esek pánikba, majd ha lesz időm lecserélem. És adok hozzá 5% adalékot megint!
Küldd el emailban! Majd megoldom valahogy. Esetleg printscreen és beilleszt mint kép vagy kinyomtatni beszkennelni, lefotózni, stb... PDF-et valóban nem lehet ide tenni, esetleg feltöltheted valmi free tárhelyre és akkor ide csak egy hivatkozást kell betenni.
Feltölteném a Bishop'S adalék hasonló kopás tesztjét, hogy össze tudd hasonlítani, de a pdf. fájlt már nem tölti föl úgy, mint a képet. Pdf-et hogy töltsek fel??
Ez érdekes egy teszt az tény! Kiváncsi lennék a Metabond hivatalos válaszára is! Biztos megmagyarázzák valahogy. Pl hogy azok a részecskék nem károsítanak semmit mert a felület fel van keményedve, meg hogy a réz felületekről csak a "felesleg" vált le meg ilyenek! Azért egy ilyen teszt nem teljesen objektív mert csak bizonyos dolgokat néznek, és nem volt valami hosszútávú a teszt. Kopások, bemaródások, egyéb jellemzők meg sincsenek említve.
Metabond teszt fordítás: Sajnos a táblázatokat nem tudta konvertálni, ezért átírtam wordbe. A lényege nem változott.
VIZSGÁLATI JEGYZŐKÖNYV Fejlesztési központ Sorszám: ZRCH 20/98 Típus: Kiállította: kémiai laboratórium Tárgya: METABOND M. Kapja: 1x METABOND Cseh Közt. Polácsek mérnök 1x KNM 1x laboratórium 1x archívum Lapok sz.: 2 Dátum: 1998. 3.3. PL 24/97 Kidolgozta: Ing. Brandstadterová Jóváhagyta: Ing. Kasparek A vizsgálat az alábbi járművön ( agregátoron) lett végrehajtva: a beszállított mintán A vizsgálatot végrehajtotta: 1x servis Ing. Brandstadterová
ELŐÍRÁS TATRA T 815 gépjárműn laboratóriumi tesztekkel és üzemeltetési vizsgálatok alkalmazásával igazolják a METABOND M kenő adalékanyag tulajdonságait és képességeit. A vizsgálatot Ing. Kaspárek rendeli el, olajmotorok konstrukciós részlege, 4/114015 sz. rendelés.
A VIZSGÁLATOK TÁRGYA METABOND M – az úgynevezett “intelligens” kenőanyagok harmadik generációjához tartozó, a motorolajhoz hozzáadott 5% űrtart. adalékanyag.
A VIZSGÁLATOK MÓDSZERE 1) Az olaj súrlódásbíró tesztje a TATRA WEAR TEST A 3-928/081.85 módszer alapján, a METABOND M adalékanyag bevizsgálására alkalmazva. 2) A METABOND M kenő adalékanyag hitelesítése a motorolaj részeként a TATRA T 815 jármű üzemeltetési vizsgálata folyamán. Az átvett motorolaj minták tesztelése a DVVV TATRA laboratórium módszerei alapján kerül feldolgozásra.
A vizsgálati jegyzőkönyv melléklete Sorszám: ZKCH 20/98 Lapok száma: 2
BEMÉRT EREDMÉNYEK
1) A meghatározott mennyiségű súrlódási fémek táblázata, a motor kenőanyag adalékanyag nélküli és a METABOND M adalékanyaggal való járatásakor elhasználódásának teljes leletét dokumentálja.
A vas súrlódásának koncentrációja a tesztelés folyamán Kenőanyag adalékanyag nélkül 3,83 ppm, Kenőanyag adalékanyaggal 4,08 ppm
A réz súrlódásának koncentrációja a tesztelés folyamán Kenőanyag adalékanyag nélkül 1,133 ppm Kenőanyag adalékanyaggal 2,21 ppm
2) A jármű üzemeltetési vizsgálata során, amikor is a próba motorolaj került megfigyelésre azzal a céllal, hogy megállapításra kerüljenek ezen kenőanyag csere határidejének intervallumai, a motorolajhoz METABOND M másodlagos adalékanyag lett hozzáadva, melynek a fémfelületek közötti súrlódást kell csökkentenie. A vizsgált kenőanyaggal 52 785 km lett lefutva, a METABOND M adalékanyag javasolt mennyiségének hozzáadásával a motorolajhoz (5% űrtart.) során - cca 6 000 km (össz. 58 785 km) – a réz súrlódásának extrém növekedése keletkezett ( 26 ppm-ről 76 ppm!). A kenő adalékanyag rézre kifejtett agresszivitásának mértékét vizsgálva a cseh 65 6075 szabvány szerint (100 °C/ 3 óra) megállapításra került, hogy a METABOND M a réznél korróziót okoz, mégpedig 4c fokú korróziós aktivitásút!
ÖSSZEGZÉS
Tekintettel a laboratóriumi tesztek és üzemeltetési vizsgálatok negatív eredményeire megtiltjuk a METABOND M kenő adalékanyag használatát minden TATRA jármű hajtóegységének motor – és agregátorolajában; a rezet és rezet tartalmazó ötvözeteket, a csapágyszerkezetet korrózió veszélye fenyegeti.
Egy biztos, én nem vagyok mérnök, Úgy hogy túl bonyolult dolgokba ne menjünk bele. Azt kérdezd meg a cég illetékeseitől. Szóval a felületnemesítésnek ismereteim szerint sok módja van. Tudomásom szerint ez az ominózus adalék a hő és nyomás hatására KÉMIAI úton lép reakcióba a fémmel, ill. az olajjal és ezt a kémiai úton történő felületnemesítést szabadalmaztatták. Ha olvastad az oldalt, akkor tudod, hogy ez a szabadalom az alapja a SLIK50-nek is. Legalább is az eredetinek. De őszinte leszek, túlzottan nem is érdekel, hogy hogyan működik. MI AZ EREDMÉNY? Az eredmény meg bizonyított. Ez a lényeg. A Metabond tesztet feltenném ide, de az eredeti (másolata)jpg. formátumban van, a fordítás meg word-ben. Szóval nem tudom, hogy hogyan kell fájlokat föltenni a fórumra, hogy elérhető, letölthető legyen másoknak is. Segíts légyszíves. Metabond teszt: Azért nagyvonalakban elmondom. Gépjárműveknél kopás tesztet a gépjármű által használt motorolajból végeznek. Jelenleg ez a legolcsóbb kopásteszt. Ilyen kopástesztet végeztek el a Metabond-dal kezelt TÁTA-ra olaján is. A használt olajban lévő fém kopadékokból meg tudják állapítani a kopás, valamint a kémiai reakciókból származó károsodások mértékét. (pl: maródások, oxidációk). Ez az eredmény lett negatív. Nem is akár mennyire. Ilyen kopás teszt van a Bishop’s adalékról is az oldalon . Csak annak jó az eredménye. Az ELF olajlaborjában végezték. Most nem érek rá megnézni mikor, de ha jól emlékszem 1990-es években. Az már nem olyan régi! Ja, és néhány tízezer km-en, olajcseréken keresztül tesztelték! De tudod mit, szerezz egy másik adalékról egy hiteles kopástesztet, ami mondjuk összehasonlítja az adalék nélküli olajjal való kopást az adalékolt olajjal való kopással min.50.000 Km futás után is. Most én is föladtam a leckét. Sajnos nem igazán értem, hogy mit akartál mondani a 150-200ezer km.-es erróziós folyamattal. Próbáld kifejteni másképp, ha lesz rá időd. Az tény, hogy a kenőolajak sokat változtak 30 év alatt. De ebből a legnagyobb változás szerintem az volt, hogy kivonták belőle az igazán jól kenő anyagokat. Ezen kívül számottevő változást csak a finomítási frakciók változtatásával, valamint némi adalékolással érhetnek el. Tudomásom szerint a legjobb kenéssel rendelkező finomítási frakció az alfa olefin. Szinte az összes motorolaj adalékot erre építik rá. A motorolaj minősége minél jobban megközelíti ezt a frakciót, annál jobb a kenőolaj minősége, meg annál drágább is. Én úgy gondolom, hogy a motorolaj minőségének nincs köze az adalékoláshoz. A motorolaj minden esetben csak vivőanyagként szolgál. Mára ennyi. Majd folytatjuk.
Bocs, ha későn válaszolok, de mint írtam, csak keveset ülök gép előtt, ezen kívül vasárnap este meghalt a monitorom, és csak ma délutánra tudtak hozni egyet. Szóval, a cég nem ígér olyant, amit relatív dolog. pl: fogyasztás csökkenés. Miliom egy befolyásoló tényezője van a felhasználás során. Én ezért hiszek inkább a laboratóriumi teszteknek. Abból meg van nekik egy rakattal. És jó eredményűek.
Ja! Metabond teszt. Segítsetek légyszíves. Hogyan tehetek föl ide a fórumba jpg, és word formátumú fájlokat?
Hát egy kicsit annak is szántam....bocs. Néha én is úgy gondolom, hogy logikusan gondolkodom, de még csak véletlenül se írom le, mert tuti jön valaki és jól megcáfolja!
Amúgy több dologban is igazad van, mert fémfelületbe nem nagyon szokott beépülni semmi, én csak a hidrogénről és a szénmonoxidról udom, hogy képes behatolni fémekbe, azok meg nem adalékok. A fémfelületre meg odatapadnak a motorolaj alapadalékai is, nem kell csodaanyagnak lennie.
A csodaanyagot kitalálja valaki vagy valakik, nekiállnak gyártani, meg forgalmazni, Te pedig olyanokkal beszélsz róla, akinek általában gőze sincs az egészről, valami marketinges rizsával próbál eladni minél többet a termékből. Néha olyan érveléseket hallok, hogy a falra mászok tőle. Ettől a termék még működhet is akár.
Aztán még az is kiakaszt, amikor azt hallom, hogy a ma kapható motorolajok tökéletesek, rajtuk már csak az Atyaúristen javíthat, földi halandó nemigen. Már csak tudományelméleti oldalról sem hihetek ilyen jellegű kijelentésekben. Sokszor mondtak már hasonlókat, pl hogy a Föld lapos, meghogy levegőnél nehezebb tárgy nem repülhet, stb... az eretnekek meg mennek a máglyára.... oszt mégis a hivatalos állásponttal szemben nekik lett igazuk.....
Eldöntheted, hogy kinek hiszel, és tényleg csak hihetsz, mert tényeket nem fogsz beszerezni, ez biztos. Hiteles kutatók ilyet nem vizsgálnak, csak fizetett, esetleg konkurrencia ellenes lejárató tesztek eredményei jelennek meg. Ha biztosra akarsz menni, és nem akarsz egy miliméternyit se kockáztatni, akkor ne használj semmilyen adalékot. A motorod/hajtóműved pont annyit fog futni, amit a gaz multi beleprogramozott. Ha csodaanyagot használsz, akkor kockáztatsz, mert rosszul is választhatsz és akkor negatív lesz az eredmény és bajt is okozhatsz, de benne van a lehetőség is, hogy használ ( már csak statisztikai alapon lehetetlen, hogy a százféle adalék közül egy se legyen jó valamire! )
Kissé gúnyosra sikerült a hozzászólásod! Kissé félreérteeted amit írtam, de sebaj. Lehet kérdőjelet kellett volna tennem a mondat után mert így valóban félreérthető.
Csak arra világítottam rá hogy a nagy nyomást és hőmérsékletet hozza fel a kolléga az anyag beépülésére a fémbe. Árulja el valaki hogy ez pontosan milyen nyomás és hőfok!!! csak mert alig hiszem hogy 200-300 foknál magasabb hőmérséklet lenne pl az olajban futó hajtókarcsapágyaknál.. Ami ugye kevés ahhoz hogy bármi is beépüljön egy fémfelületbe! Nyomás miért is van és mekkora? Ha olajfilm van két fém között akkor hogy is van ez? Ha meg nincs akkor ugye fémes érintkezés van ami ugye a kopásokért felel. És fémes érintkezés hidegindításoknál a leggyakoribb és szélsőséges terheléseknél! Válaszokat szeretnék kapni nem kérdéseket! Amúgy lehetek akár fodrász is, tök mindegy.
Van egy nagyon fontos állítás amit mindegyik felületnemesítős adalékot hirdető egyén megemlít (ezt tőled ollóztam ki): a nyomás és hő hatására az adalékban lévő szén molekulák a fém felületébe beleolvadva olyan védőréteget képez, amely az esetleges fizikai hatás fokozódása hatására azzal egyenes arányban fokozódik.
szóval a lényeg az, hogy egy motorban nyomás és hő akkor van ha a két fém fémesen összeér!! Ha ez bekövetkezne bemaródások , komoly kopások keletkeznének! Pont erre van az olaj, hogy a kialakult filmréteg ezt megakadályozza! Tehát teljesen úgy tünik, hogy az említett folyamat gyakorlatilag meg sem történhet, hisz a felületek végig kenés és ezáltal hűtés alatt állnak. Még főiskolás koromban tanultam, hogy a fémek felületét szénnel lehet nemesíteni (és sok egyéb anyaggal is) magas hőmérsékleten! Annak idején még a P20-as Pannoniám öntöttvas hengerét edzették felületileg "hasonló" technológiával. Kb annyit is bírt. 5000km és lehetett felfúrni! De ugye akkor már a kemény réteg vékonyodott és utána már csak 3000km-t bírt...
Most nincs időm hosszabb válaszra, de szeretnék látni bármilyen eredményt arról hogy pl a METABOND káros hatást fejt ki a motorban! Én mérnök vagyok, teljesen logikusan gondolkodom, de kizártnak tartok olyan eróziós folyamatot ami egy motorban 150-200ezer km alatt zajlana le csupán. Ha ilyen lassú lenne akkor ennél még a beszívott levegőben lévő savas esők hatása is számottevőbb, nem beszélve a motorolajba jutott korom és egyéb anyagok hatásáról! Az elmondásod feltételezésnek tűnik! Ami furcsa is mert nem hiszem hogy arra van pénze egy cégnek hogy 150ezer km-es tesztet végezzen egy másik cég termékével ami hiteles is. Ebben az esetben minimum 4 motort kellene azonos körülmények között tesztelni amiből 2 kezelt kettő pedig adalékmentes! Ha arra nincs pénze egy cégnek hogy mai körülmények között tesztelje a termékét akkor hogy állíthatja azt amit állít! Amúgy 30 éve totálisan más olajak, üzemanyagok voltak, így nekem igenis bizonyíték (mérési eredmény) kell arra nézve hogy a mai olajakkal nem képez kölcsönhatást, és a mai nemesített felületű fémalkatrészekbe is épp úgy képes beépülni mint a 30 évvel ezelőtti teljesen másösszetételű fémekbe! Azt hiszem feladtam a leckét!
Ha a cég nem ígér semmit csak jobb kenést, amit persze nem tudok leellenőrizni akkor minek vegyem meg? Ilyen alapon akkor megveszem az egyel jobb olajat, aminél szintén nem látok különbséget és ugyan ott vagyok!
Első reakciódra válaszolva: Az adalékoknál általam említett káros hatások nem feltétlen néhány ezer kilométer múlva mutatkozik. Ezek nem feltétlen fizikai hatások, hanem kémiai maróhatások is lehetnek. Hogy csendes a motor? OK. Mihez képest? Te, aki mondjuk minden nap, használod az autót, vagy hetente, mindegy is. Egy folyamatos egyenletes kopást, vagy károsodást, amely lehet, hogy 100-150-ezer kilométer után fog jelentkezni, nem fogsz észrevenni soha, mert a füled folyamatosan hozzászokik az új hanghoz. Úgy ahogy egy szülő sem veszi észre, hogy a gyermeke mekkorát nőtt egy év alatt, mert minden nap látja. Csak a nagynéni esik hanyatt, aki csak minden Karácsonykor látja a gyereket. Én ezért ragaszkodom a motorolaj adalék választásánál a száraz, ellenőrizhető, hiteles adatokhoz.
Második reakciódra: Őszintén mondom, tisztelem a kétkedésed, ugyan is a kétkedők vitték előre mindig a világot. A fanatikus hívők meg uralják. Sajnos! Ő belőlük van a több. Ez a birkaszellem. Ezt az előbb volfkának is kifejtettem. 1.Bevallom, hogy ez a kétely első kanyarban bennem is felmerült és megkérdeztem a Bisho’s-os céget, mit akarnak bizonyítani ezekkel az ósdi eredményekkel. Erre ők visszakérdeztek, hogy mondjam meg, idézem: „Mi változott a motorban lévő súrlódó alkatrészek egymásra gyakorolt hatásában az elmúlt 30 év alatt? Ha azt válaszolná, hogy tulajdonképpen semmi, akkor téved! A súrlódó alkatrészek egymásra való hatása fokozódott! A gépjárműgyártókra vonatkozó környezetvédelmi megszorítások és gazdasági kihatások kisebb fogyasztású autók gyártására kényszerítette őket. A gyártók a több más megoldás mellett arra is kényszerültek, hogy a mozgó (súrlódó) alkatrészeket szorosabb illesztésekkel készítsék el, ez által nagyobb teljesítményt érjenek el, amit az áttételeken keresztül fogyasztás csökkenést is eredményezhet. A kenőolajakból és az üzemanyagokból kivonták a jó kenést biztosító, de környezetre és üzemeltetésre káros anyagokat, mit ólom, kén, klór…stb. Tehát összegezve annyi változás történt, hogy a szorosabb illesztések miatt fokozódott a kenés igény, amit csak külön adalékolással lehet megoldani. A Bishop’s adalék szabadalma pontosan erről szól. A miromolekuláris diffúzió lényege az, hogy a nyomás és hő hatására az adalékban lévő szén molekulák a fém felületébe beleolvadva olyan védőréteget képez, amely az esetleges fizikai hatás fokozódása hatására azzal egyenes arányban fokozódik. Ezt a védőréteget Ultrahanggal sem lehet eltávolítani a fám felületről. ” Ha jól emlékszem erről van is az oldalukon valami teszt. Azt hiszem ez meggyőző válasz. 2. Nem tudom, hogy miért nem ismertebb. Nem is reklámozzák szerintem sehol. 3.A Formula1-ben szerintem nem használnak semmilyen adalékot, ha meg használnak, akkor saját fejlesztésűt. 2007-es Dakaron egy cseh quados használta. Az oldalukon is rajta van.(AUTOSPORT link alatt) 4. Erre nem tudok mit mondani. Lehet, hogy Amerikában, meg Európán kívül rengeteget eladnak, csak itt nincs, aki felvállalja a reklámot. Mondjuk egy jó laborban egy hosszú teszt nem kis pénz. 5. Az autógyáraknak, és minden más gyártó cégnek az érdeke, ami világ gazdasági érdek is, hogy folyamatos és minél nagyobb termelési eredményt mutassanak fel. Vagyis nőjön a GDP. Ezért minden műszaki cikket, autót, gyártmányt adott kihordási időre terveznek. Ezen kívül olyan nagy a technikai fejlődés, és a konkurencia harc, hogy egy adott gyártmány, még egy auto is 5-6 éven belül elavul. Kérdésem, minek gyártanának olyan új autót, aminek a motorja 25 évig bírja, míg pl.:az elektronika benne 8 év után elavul és tönkremegy? A gépjármű óvása mindig is a tulaj privilégiuma. Neki kell eldönteni, meddig akarja használni. 6. Jó kérdés. Csak annyit tudok, amit nekem írtak. Garantálják, hogy az adalékban az ásványolaj kéntartalmán kívül nincs semmilyen olyan vegyi anyag, amely megváltoztatná a motorolaj kémhatását, viszkozitását, vagy bármilyen alapvető tulajdonságát. Valami ilyesmit írtak. Nem tudom idézni, mert fél éve egy vírus elvitt minden levelemet. 7.Pont ez az, amire próbálom felhívni a figyelmet. A látványos és megtévesző tesztek és reklámok. Próbáld meg, írj a Metabond képviseletnek és küldjenek egy hivatalos okiratot, amelyben szerződést kötöttek valamelyik F1-es céggel. Azt hiszem ennek nagyobb híre lett volna a Metabondosok körében. 8. Ezt nem tudom. Kérdezd meg őket. 9. Szerintem ezt is kérdezd meg. Az adalék.hu-n nics garanciáról szó, de ha szóbahozod, lehet, hogy adnak. 10. Ezért is tetszett a Bishop’s-os cég, mert nem ígértek csodákat, csak egy tökéletesebb kenést, valamelyest növekvő teljesítményt amit, ha nem használsz ki, akkor csökken a fogyasztásod. Szóval Ők nem egyszerűen azt mondták, hogy, ha ezt a terméket használod, akkor 10%-kal csökken a fogyasztásod, hanem azt, hogy valamelyest növekszik a teljesítményed. Ha nem nyomod jobban a gázt, vagy nem cuccolsz többet a géppel, akkor várhatóan kevesebb lesz a fogyasztásod, de erre garanciát nem vállalnak, mert minden autó mást és mást produkál és minden embernek más és más a vezetési stílusa. Szóval nekem ez egyenesebb beszéd.
Válaszolnék előző megjegyzéseidre, ill. kérdéseidre. -A hasonló stílus (amit én nem érzékelek) több dologból adódhat. Pl.: az oldalon lévő szöveget hozzám hasonló korú, hasonló információkkal rendelkező írhatta. Ezen kívül, a szakmai szóhasználat, mint minden szakmában, a tribológiában is azonos. Tény és való, hogy azt az oldalt sokszor elolvastam. Kukacos ember lévén ebben is hibákat kerestem. Lehet, hogy ebből ragadt rám némi stilisztika. - A tribológus ismerősőm is kíváncsi volt az összetételére, de mint előző irományomban leírtam, ezt a terméket állítólag szabadalom védi. (bár ezzel kapcsolatos hiteles adat nincs az oldalom). Ez nem volt meglepő, mert egyetlen adalék gyártó és forgalmazó sem bocsátja közszemlére termékének összetételét. Tehát megállapíthatjuk, hogy ebben nem különbözik más adalékoktól. - Igen tribológus ismerősöm elolvasta az oldalon lévő infókat és azt mondta, hogy” alapvetően korrekt és kenéstechnikailag is helytállóak információk”. (mint már előző irományomban leírtam) -A többi kérdést és megjegyzést összefoglalnám nagyvonalakban. Ezekből a mondataidból süt a korunk reklámokkal bombázott, tudatos vásárlást elnyomott vásárló szavai. A mikor egy termék felhasználhatóságáról beszélünk akkor első kanyarban szó sem lehet hitről és meggyőzésről. Helyette a hiteles, ellenőrizhető tények és a konkrétumok jöhetnek szóba. 1.A hit kételyek nélkül nem más, mint fanatizmus, ami mindegy, hogy hol és milyen mértékű, egy biztos, hogy káros. 2. Eszem ágában sincs meggyőzni téged arról, hogy a Bishop’s adalék a legjobb, ami kapható. Én viszont meggyőződtem arról, hogy a birtokomban lévő adatok alapján, (amelyeket Te is megtalálhatsz és beszerezhetsz) amelyeket szakemberekkel is értékeltettem, ez az adalék tűnik számomra a legmegfelelőbbnek. Ha meggyőzőbb egy olyan ember ajánlata, akinek hinni akarsz, az a Te dolgod. Ha TV-t akarok venni, számomra mindegy, hogy mit ajánl a haverom, az apám, vagy a szomszédom. A TV szerelőhöz megyek megkérdezni, hogy mit ajánl. Én ugyan ezt tettem az adalék vásárlása előtt is. A fórumban való részvételem oka, pedig az, hogy erről az eredményről tájékoztassam adalék használó társaimat. Ennyi.
Na én is elolvastam a honlapot. Elég meggyőző, de! Kételkedem. Hogy miért? 1. Amiket megnéztem mérési eredményeket azok közel 30 évesek! Ennyi idő után szerintem teljesen hiteltelenek! 2. Ha valóban ennyire király a cucc akkor miért nem ismertebb? 3. A FORMA1-ben miért nem használják? 4. Ha nekem lenne egy ilyen "csodaszerem" akkor sokkal alaposabb és aktuálisabb teszteket csináltatnék neves és független tesztlaborokkal és azokat reklámoznám mindenhol! 5. Ha ez tényleg ilyen jó szer akkor tuti felfigyelne rá valamelyik autógyár és gyárilag kezelné a motorjait mielött piacra dob egy autót, ezzel is növelné a megbízhatóságot. 6. Ha az összetétele annyira titkos akkor miért ne lehetne benne ugyanolyan "káros" anyag mint az említett konkurens termékekben. 7. A FERRARI állitólag gyárilag metabond-dal van kezelve. Ezt mintha még plakátokon is láttam volna pár éve. Ezt erősítse meg vagy cáfolja meg valaki. 8. Mi van ha a metabonddal kezelt motoromba öntöm? Ilyen tesztek nyilván nincsenek, így választ sem kaphatok a kérdésemre. Lehet hogy reakcióba lép a két anyag egymással? Vagy akár gyengíthetik is egymás hatását. Ki tudja? 9. Milyen garanciát vállal bárki arra hogy valóban hatásos a szer? 10. Kb egy éve kipróbáltam egy égésjavító "csodaszert" ami azon kívül hogy teljesítménynövekedést és fogyasztáscsökkenést igért, nekem határozottan megnőtt a fogyasztásom. Persze lehet azért is mert nagyobbak a dugók amikben araszolok nap mint nap. Hétköznapi használat során hazudik aki korrekt eredményt tud felmutatni bármilyen adalékra vonatkoztatva hisz 5% körüli változások érhetők el, mely bőven hibahatár és külső körülmények, hatások következménye is lehet.
Nem tudom mit mondjak a TÁTRA tesztr, főleg amíg nem látom. Az tény hogy a dizel automban 240ezer km van és a 20ezer km-es olajcsere periódus alatt fél liter olajat eszik meg. Még sosem láttam füstöt a kipufogón se hidegen se padlógázon. A motor csendes. Hogy ehhez köze van-e annak hogy metabonddal kezeltem? Nem tudom, de inkább ugyanúgy beletöltöm olajcseréknél, mert ennél rosszab ne legyen!
Megnéztem az oldalt... Hasonló stílusban írsz mint ahogy ott és persze többször is leírod az oldal címét......:) A mikrobiológus ismerősöd nem volt kíváncsi az adalék össztételére??? Elolvasta az oldalt és azt mondta jó?:) Melyik cég állítja a termékéről hogy ezt vagy azt okoz? Egyik se, tehát ne higgy neki! Ráadásúl szigorúan titkos az összetétele!!!!:) Az adalékgyártók nagyrésze a mikromolekuláris diffúzióra hivatkozik..... Ezek után győzz meg minket!