Könyvbemutató: Közlekedik a székesfőváros

A korrupció örök

A budapesti tömegközlekedés száz év alatt semmit nem változott: olyan fejlesztéseket tervezünk, mint az 1800-as évek végén, kenőpénz szintén volt már száz éve, ahogy fizetési botrány is: volt cégvezér, aki többet keresett, mint Horthy.

Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
gambl-R 2014.11.10 Creative Commons License 147896

Mit kell nekem megmagyarazni? :-)

Előzmény: seewer (147893)
gambl-R 2014.11.10 Creative Commons License 147895

Vagyunk igy egy paran. :-)

Előzmény: vinjo (147890)
bajan122 2014.11.10 Creative Commons License 147894

Én a citroenre vettem legolcsóbb osanost 1 éve és még semmi baja. Felidegesítettek hogy nem kaptam hirtelen jobbat rá autósboltban és épp mentem bevásárolni. Nem bántam meg.

 

A bmw-n unixból rendelt van (nem tudom milyen márka, de nem a 17 ezer/szett az tuti) arról majd ha túl vagyunk a télen akkor fogok következtetéseket levonni. 

 

Eddig egyik autómon sem bírt a lapátot 2-3 évnél többet. Behullámosodtak, ezért aztán csíkosan töröltek, rosszabb esetben le is szakadt a gumi róluk. Így nem látom értelmét 10-15 ezerért venni, ha 2-3 ezerért is kapok rá olyat ami kibír legalább fele annyit. Ráadásul így ha elkezd vacakul törölni szívfájdalom nélkül vágom ki a szemét és teszem fel az újat, nincs az a "csak még egy picit" érzésem.

Előzmény: ferrike (147882)
seewer 2014.11.10 Creative Commons License 147893

Meg én is:-)

3 literen nem túl sok az éves extra kiadás, valamint mivel olcsó, benne lehet a pakliban, hogy hamisítvány. Jut eszembe, amikor vettük a verdákat egy cartárs azt mondta: "biztos xar a selenia, ugyanis ennyi pénzért nem is lehet jó olajat kapni":-)

 

Az ablaktörlő témához: nem nehéz kicserélni a gumit, amiből, ha jobb minőségűt veszek egyenértékű lehet a gyári lapátokkal!

Persze, hogy jó a gyári, azt próbáljam megmagyarázni Gambl-nak:-)))

Előzmény: vinjo (147890)
bajan122 2014.11.10 Creative Commons License 147892

Egyetértek veled. 

 

Szerintem a legjobb egy jó vagy normál állapotú motornak a gyári előírt olaj. Azzal tervezték azzal tesztelték. Ha már kopott akkor ez változhat, de itt még nem tartunk szerintem.

 

Anyagilag nem is értem miért vesz valaki más olajat bele. 3 literen pár ezres maximum a különbség ami egy autó fenntartási költségeihez és értékvesztéséhez képest nudli. Az más ha nem tudja megvenni, vagy a márkaszerviz ahová jár mást rak bele.

 

Nálam minden gépben a gyári van még az öreg tgk-ban és krossz motorban is (ez utóbbi literenként 3 ezressel drágább mint amit általában használnak az ilyenekbe, de az a 3 ezer eltörpül az egyéb karbantartási költségek mellett).

Előzmény: canonfan_448 (147888)
zgi521 2014.11.10 Creative Commons License 147891

nekem az a benyomásom (mind GP, mind Bravo viszonylatban), hogy a selenia olajnal halkabb a motor, -alapjaraton mindenkeppen.

tavaly agip került bele a markaszervizben.. (nem kell azt tuldimenzionalni felkialtassal részükről:-( ) a kovetkezo etap -lassan de, seleniaval- indul. :-) 

Előzmény: canonfan_448 (147888)
vinjo 2014.11.10 Creative Commons License 147890

Én is így gondolom. :-)

Előzmény: canonfan_448 (147888)
vinjo 2014.11.10 Creative Commons License 147889

Vegyél gumicsíkot és elvileg 2 perc alatt be lehet tenni. És lehet osanos gumicsík is, az is kibír egy szezont, ami azért a 600 ft-ért szerintem nem rossz vétel.

Előzmény: denil (147865)
canonfan_448 2014.11.10 Creative Commons License 147888

Nem akarok belevaúúúú... de azért mégiscsak egy 2007-2008-as modellről beszélünk, piaci értéke ezeknek a verdáknak még mindig az 1,5 millát súrolja. És ennél csak drágábbak vannak.

Tehát azért nem egy 250 ezer forintos F-Astráról beszélünk.

 

Nem hiszem, hogy olyan nagy dolog azt az olajat adni neki, amit előír a gyártó. :)))))

Az enyémben 94e km van (Carcass majd kiröhög), kb. 8 olajcserén van túl a vas.

2x raktak bele nem a gyár által előírtat - hát köszönöm szépen, nekem nem jött be. :)

 

Sosem úgy fogyasztott a kocsi, sosem volt a motornak olyan szép hangja, és sosem ment úgy mint a SELENIA KPE 5w40-el.

Persze biztos olcsó szart raktak bele.... lehet.

 

De számomra a verda értékéhez viszonyítva fillérbaszásnak tűnik ezen spórolgatni.

Szóval szvsz gumin, olajon, gyertyán stb... spórolgatni.... hát nem tudom.

talicskovics 2014.11.10 Creative Commons License 147887

Sziasztok!

 

Köszönöm a hozzászólásokat.

 

Az egyik autósboltban(XVII) talált ilyen műanyag házat a kolléga, ott szerencsére tudták miről van szó, 8-10db mindíg van raktáron, állítólag rendszeresen tönkremegy, típushiba.

Habár ha itt ti nem találkoztatok ezzel a hibával, akkor nem biztos, hogy típushiba, mindenesetre jól fogy :-)

 

behozta megmutatni, egy tök üres műanyag "doboz", egr-hez lehet köze, mert egr fedélnek emlegették.

 

sziasztok.

Előzmény: matecrew (147799)
alázógyík 2014.11.09 Creative Commons License 147886

Köszönöm. :)

 

Előzmény: smith (147885)
smith 2014.11.09 Creative Commons License 147885

Nagy gratula hozzá! :-)

Előzmény: alázógyík (147815)
-carcass- 2014.11.09 Creative Commons License 147884

Engem nem, asse tudom miaz. :-)

Előzmény: alázógyík (147867)
gyanta ati 2014.11.09 Creative Commons License 147883

Nem kell egyből a magas C-n kezdeni...

Komolyan kérdeztem, nem kötözködésből. Ha jó, én is rendelek.

Volt már teszkós aeroblade-ed? Azzal összehasonlítva milyen?

Előzmény: ferrike (147882)
ferrike 2014.11.09 Creative Commons License 147882

De ezt...

Édes istenem.

 

Próbáltad már azokat?

Sok sikert!

 

Én egy ilyen barom vagyok, hogy nem vettem meg ósanban meg Bárdiban és 2x annyit

fizettem érte, neked ott a lehetőség.

 

Előzmény: gyanta ati (147879)
gyanta ati 2014.11.09 Creative Commons License 147881

Ajánlom figyelmedbe, hogy a Total ECS teljesíti a Fiat 9.55535 S1 specifikációt, mivel a PSA B712290 szintet hozza. A két specifikáció ugyanazt a követelményrendszert fedi le. Ráadásul a PSA 2009-es szabvány, a Fiat pedig 2005-ös.

Az alábbi olajok specifikációjában szerepel egymás mellett a Fiat és más gyártó.

http://www.goldolaj.hu/top-tec/735-liqui-moly-top-tec-4300-5w30-1l-peugeot.html

 

http://hand.net.pl/wp-content/uploads/2014/02/GPCDOC_Local_TDS_United_Kingdom_Shell_Helix_Ultra_AP-L_5W-30_C2_Fiat_95535_S1_P_en-GB_TDS.pdf

 

http://www.goldolaj.hu/castrol-magnatec/1403-castrol-magnatec-c2-5w30-4l.html

Egyszerű a matek: Ha A=B-vel, és B=C-vel, akkor A=C-vel.

Attól, hogy a címkéjén nem szerepel a Fiat-minősítés, még teljesíti azt.

 

 

 

Előzmény: M-Jet (147880)
M-Jet 2014.11.09 Creative Commons License 147880

Az ECS nem teljesíti a Fiat szabványt, akár attól még lehet jó olaj. 

http://www.totalolaj.hu/quartz-ineo-ecs-1.html

Előzmény: gyanta ati (147878)
gyanta ati 2014.11.09 Creative Commons License 147879

Ez miért jó üzlet? Nem ugyanezt lehet kapni a multikban 800-1000 Ft/db között?

 

Előzmény: ferrike (147877)
gyanta ati 2014.11.09 Creative Commons License 147878

Nekem nagyon bevált. Az 1.6 MJet-specifikációt kevés olaj teljesíti, és ezek közül ez a legkedvezőbb árú. Gyakorlatilag féláron van a Seléniához képest.

Előzmény: alázógyík (147872)
ferrike 2014.11.08 Creative Commons License 147877
Előzmény: alázógyík (147876)
alázógyík 2014.11.08 Creative Commons License 147876

Linket tudsz adni? :)

 

 

Előzmény: ferrike (147875)
ferrike 2014.11.08 Creative Commons License 147875

Kövezzetek meg, lőttem egy merészet.

Rendeltem aliexpress-ről ablaktörlőt.

Kemény pénzt kockáztattam, volt vagy 1800Ft a pár, ha jól emlékszem.

Fiat emblémás dobozban jött, élvédővel.

Nem kell adapter, semmi sem csak bepattan a helyére és kész.

Tudom rövid ideje van fent, kb 1 hónapja de az eddig véleményem, hogy a Valeo és a Bosch tömött sorokban kéz a kézben elmehet a p..csába a tizenakárhenyezres fosukkal együtt.

 

Ha ezt félévente cserélem "mert ugye gané, szar kínai"-tól ilyen" patinás , minőségi, giga márkák" mellett nem is szabad mást remélni, akkor is picit jó a matek.

 

Tényleg hosszabb távon derül ki mit bír, de eddig abszolút pozitív a tapasztalat.

Előzmény: denil (147865)
alázógyík 2014.11.08 Creative Commons License 147874

Pont ilyet kerestem, köszönöm.

 

Előzmény: KrTibi (147873)
KrTibi 2014.11.08 Creative Commons License 147873

Részemről Selénia K.P.E, szűrőből Mann-t használok.

 

Ami még jó helyette:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130370828&t=9155884

Előzmény: alázógyík (147870)
alázógyík 2014.11.08 Creative Commons License 147872

Hasonló olajat néztem ki, csak 5W40-es : http://www.olajmezo.hu/TOTAL_QUARTZ_INEO_MC3_5W40_5L

 

 

Előzmény: gyanta ati (147871)
gyanta ati 2014.11.08 Creative Commons License 147871

Nem csak Fiatot. A szakember szerint Auditól Volvóig visznek hozzá belső féltengelycsuklót felújításra. Minddel ugyanaz a probléma: a csésze puhább a csillagnál. Ráadásul -mivel a görgő felülete nem hengeres, hanem hordós- kb. 3x1 mm2 felületen ad át többszáz Nm-t. Borítékolva van a gyors tönkremenetel.

 

Én Total Quartz Ineo ECS 5W30 5 -t használok. Hosszas keresést követően ezt találtam a legjobb ár/érték arányú márkás olajnak.

Előzmény: alázógyík (147867)
alázógyík 2014.11.08 Creative Commons License 147870

Úgy értettem, hogy pl. csak benyásokat v. dizliket, 120-as v. 150-es verziókat..

 

Olajnál ennek a követelménynek kell hogy megfeleljen?  FIAT 9.55535-S2?

seewer 2014.11.08 Creative Commons License 147869

Hali,

A Stilo után ismét üdv a klubban!

Nem mindegyiket! Szerintem minden harmadikat- negyediket, mert még az enyém is tünetmentes:-)))  Ellenben a váltó búgás korán elért engem is:-(

Előzmény: alázógyík (147867)
gambl-R 2014.11.08 Creative Commons License 147868

Az enyemet (eddig) szerencsere nem. :-)

 

Selenia (by vinjo)

 

Előzmény: alázógyík (147867)
alázógyík 2014.11.08 Creative Commons License 147867

Ez a féltengely mizéria minden Bravot érint?

 

 

Olajcsere téma...

Ki mit ajánl,van a topiknak "kedvenc" olaja?

 

Előzmény: gyanta ati (147866)